Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1047
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Souei »

Ale ja nigdzie nie napisałem, że nie chcę "drawbacku", albo że chakrowcy nie powinni się męczyć spamowaniem. Proszę czytaj ze zrozumieniem. To co napisałem, to że kary w % za zmęczenie postaci to kiepski pomysł. 10% czy 30% nie robi tu różnicy, pisałem już o tym wyżej, ale chyba jakoś nikt się tym za bardzo nie przejął. :D
Postacie męczą się na różne sposoby, a jednak tylko taki jeden rodzaj zmęczenia będzie opatrzony karą bo "tak się powinno". Co w przypadku przeciągającej się walki dwóch zwarciowców? Gdy zaczną się fizycznie męczyć i zawierać to w postach, to też dostaną karę -%? Czy jedna zmęczona postać będzie miała minus do statów, a inna już nie? Czy wtedy trzeba będzie unikać opisu, że postać jest zmęczona, bo przyjdzie administracja i wlepi karę? (przypomina mi to sytuację jak Kjosz dostał agresję za zdenerwowanie w poście)
To co napisałem, to że dawanie kar, zwłaszcza %, za zmęczenie to tworzenie problemu tam, gdzie go nie było. A jeszcze więcej problemów powstanie, gdy dodamy karę za zmęczenie tylko z jednego, konkretnego źródła jak w tym przypadku.
Ludzie powinni się nauczyć czytać i odgrywać postacie. To, że kara nie jest wyrażoną liczbą to nie znaczy, że jej nie ma. Jeśli Twoja postać ma mało chakry i jest napisane, że powinna przez to słaniać się na nogach, to musisz napisać że słania się na nogach i tyle w temacie. Wiem, że niektórym jest trudno uczciwie i szczerze odegrać postać na przykład w walce i tam gdzie powinna być zmęczona albo przestraszona, to nagle jest herosem bez wad i to by zmusiło takie osoby do uwzględnienia tego co powinny, ale oprócz tej jednej zalety ujemnego modyfikatora, widzę o wiele więcej wad niż zalet tego rozwiązania.

PS. Dziękuję za natchnienie do powrotu do pisania. :D
1 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Moderator
Posty: 801
Rejestracja: 7 maja 2020, o 00:34
Wiek postaci: 100
Ranga: Spellcaster/Effect
GG/Discord: Wolfig#2761
Multikonta: Mujin, Jinpachi
Aktualna postać: Mujin, Jinpachi

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Moderator Techniczny »

Czyli brak realnych konsekwencji. To że to napiszesz, nie sprawi że twoja postać jest mniej skuteczna w walce. Możesz odgrywać to źle albo dobrze, wiernie z opisami albo bez tego, ale to jest tylko część fabularna. Twoja postać jest tak samo groźna jak była, bo nie ma realnych mechanicznych konsekwencji jak w przypadku ran. Może mieć mroczki przed oczami, ale nie sprawia to że źle rzucisz shurikenem albo nie trafisz. To fabularny puch. Dla smaku. Możesz też opisywać rany albo jako bardzo bolesne i groźne albo zagryziesz zęby i tyle. Ale nadal jesteś dotknięty tak samo. A do tego chcę dążyć - by były realne drawbacki w przypadku niskich poziomów chakry. By postacie chakrowe były obarczone realnym ryzykiem. Zwłaszcza, że to chakrowi mają dostęp do piguły +40% chakry, która pozwala im spamić szybkimi i silnymi jutsu. Fizyczni za każdą ranę płacą skutecznością w walce. Chakrowi - nie. Bo mają swoje tak samo działające i tak samo skuteczne jutsu. Bez względu na to, ile oberwą. Są tak samo groźni.
Moja propozycja nie dotyczy zmęczenia fizycznego, a zmęczenia przez braki chakry. Przywoływanie takich sytuacji jest bezsensowne. Rozumiem że według niektórych wstawianie zmęczenia przez chakrę może doprowadzić do wprowadzenia zmęczenia fizycznego przez dłuższą walkę, ale to jest wróżenie z fusów bez pokrycia. Tym sposobem można doprowadzić do blokady każdej zmiany, bo każda zmiana może potencjalnie prowadzić do innych zmian które prowadzą do innych zmian i tak dalej i tak dalej. Czy to ma wpływ na ten jeden temat? Nie ma. Gdybanie i złowróżenie, bo nie tego dotyczy mój pomysł. Po prostu. Hipotetyczne sytuacje na mechaniki które nie istnieją i nie muszą istnieć.

Polecam się ^^
0 x
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1047
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Souei »

Co do stwierdzenia, że te kary poprawią jakiś matchup zwarciowcy vs chakrowcy, to chyba nie tędy droga. Mało kto w walce schodzi poniżej 30% chakry, poniżej 10% to chyba nigdy nie wiedziałem. I to właśnie przez tą pigułkę, o której wspominasz. W praktyce więc ta zmiana nie wpłynie na przebieg żadnej walki. Będzie po prostu dopiskiem i zapychaczem na sytuacje 1 na 100. Jeśli tak chcesz balansować rozgrywkę, to może to być mało skuteczny sposób + nie bierzesz pod uwagę, że istnieją również chakrowcy-zwarciowcy lub chakrowcy walczący na krótkim dystansie, którzy są tak samo wystawieni na rany, co tradycyjni zwarciowcy. Z tego co piszesz wnioskuję, że chcesz uderzyć głównie w tych, którzy chowają się za reberu albo latają jak dohito poza zasięgiem zwarciowców. No to dopóki nie zużyją 90% chakry nic się nie zmieni, a poniżej tego również nie, ponieważ zaproponowane kary nijak nie wpłyną na ich chakrowe zdolności (może tylko kara do percepcji obniży szybkość technik o kilka punktów, ale nic więcej). Tak więc zmiana mająca przytemperować tych spryciarzy będzie dotyczyła wszystkich, ale ostatecznie i tak będzie bez znaczenia. Po co więc ją wprowadzać?
System kar za rany został wprowadzony dopiero niedawno w stosunku do wieku forum. Przez X lat otrzymywane rany i konsekwencje z nich płynące były tylko opisowe i jakoś nikt nie miał problemu z werdyktami, że po otrzymaniu rany jesteś mniej sprawny, bez żadnych określonych minusów do stat. Jeśli teraz piszesz, że bez minusa liczbowego nie ma realnych konsekwencji, no to różnimy się w podejściu do forum i właśnie to miałem na myśli pisząc o odgrywaniu postaci uczciwie. Jeśli bez bacika w postaci kary do stat nie jesteś w stanie napisać, że twoja postać jakoś ucierpiała tylko właśnie "zaciska zęby i jedzie dalej", no to kiepsko. Inna sprawa, że w takich sytuacjach zaciskanie zębów albo boską determinację powinien ograniczyć ogarnięty sędzia.
To w sumie jest nieprawda i wyolbrzymienie, bo ja tutaj pytam o bezpośrednie porównanie zmęczenia ze źródła A do zmęczenia ze źródła B, więc nie ma tutaj "i tak dalej i tak dalej".
Po co więc chcesz wprowadzać kary do stat fizycznych skoro sam piszesz, że to chakrowców nie rusza? Teraz się już trochę zgubiłem.
1 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Moderator
Posty: 801
Rejestracja: 7 maja 2020, o 00:34
Wiek postaci: 100
Ranga: Spellcaster/Effect
GG/Discord: Wolfig#2761
Multikonta: Mujin, Jinpachi
Aktualna postać: Mujin, Jinpachi

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Moderator Techniczny »

Odważnie z twojej strony, że mówisz za wszystkich graczy w ciągu x lat trwania forum. Problem zaczyna się faktycznie, kiedy opisy i widzimisię prowadzącego skutkuje twoją porażką albo zwycięstwem. Potencjalnie nawet śmiercią. Gdzie niedokładny opis prowadzi do konsekwencji dla twojej postaci. Przez długi czas takie coś funkcjonowało, ale pojawili się gracze stawiający większy nacisk na spójność mechaniki, która leży u podstaw. I moim skromnym zdaniem lepiej jest, by podstawy mechaniczne były oparte o faktyczne, konsekwentne efekty i wartości, zamiast na opisach, które każda osoba może zinterpretować inaczej.
Bo nie ma realnych konsekwencji. Fabularny opis że boli cię brzuszek nie wpływa na skuteczność twojego ataku. To, że zaciśniesz zęby zamiast krzyczeć, nie wpłynie na twoje statystyki. Moja postać może być zmęczona, ale z punktu widzenia statystyk mojej postaci nie zmienia się nic. Mogę napisać że moja postać ucierpiała. Ale niezależnie jak to napiszę, to kara będzie taka sama. Nie ma konsekwencji realistycznego odgrywania takich rzeczy, może poza kilkoma PH więcej jako nagrody od sprawdzającego misję/prowadzącego event. To już kwestia sumienia i odgrywania swojej postaci - twój bacik. Jedni po utracie ręki będą się wić i płakać. Inni zacisną mięśnie i tyle. Nadal nie masz ręki. Konsekwencje są takie same pomimo tego, jakiej przyprawy emocjonalnej użyjesz.
Kiedy właśnie mój pomysł nie dotyczy innych źródeł zmęczenia. Dotyczy tego konkretnego. To jak pytanie przy reworku Katonu o jutsu Suitonu. Jest powiązane, ale nie o tym jest dyskusja.
Statystyki fizyczne to też Percepcja, czyli zdolność do reagowania na zagrożenie. Ale faktycznie, przyznaję ci rację. Jeśli ma to być skierowane do osób walczących chakrą, to trzeba by uderzyć w samą skuteczność technik. To z kolei będzie miało jeszcze mniejsze poparcie kogokolwiek, bo reberarze i inne koksy budujące swoją siłę na dziedzinach S raczej nie zechcą mieć dowolnego momentu słabości.

Poprawiam w takim razie konkluzję, bo w sumie z rozmowy tak wynikło. Że osoby polegające na chakrze nie mają momentu słabości. Fizyczni i nawet hybrydy mają - to moment dostawania ran, gdzie kumulujące się rany bezpośrednio uderzają w ich skuteczność bojową. Gdzie chakrowi nie słabną z czasem. Nic nie wpływa negatywnie na skuteczność ich technik. A możliwość dodawania sobie +40% chakry tylko ten problem pogłębia.
0 x
Awatar użytkownika
Azuma
Posty: 1005
Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
Wiek postaci: 17
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- delikatnie zarysowane kości, mały nos
- szczupła budowa, przeciętny wzrost
Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- szary płaszcz (bez zdobień)

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Azuma »

Wydaje mi się, że to jak ty odgrywasz postać to jedno, ale po to jest sędzia, misjodawcy, wyższa instancja aby weryfikowali i korygowali uczestnika akcji, jeżeli ten nie uwzględnia problemów na jakie napotyka odgrywana postać.

Czyli reasumując, jeżeli postać boli mocno brzuszek, ale ty dalej skaczesz i fikasz jakby nic ci nie dolegało, to jako osoba pilnująca przebiegu tego, zainterweniowałbym.
0 x
Awatar użytkownika
Azuma
Posty: 1005
Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
Wiek postaci: 17
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- delikatnie zarysowane kości, mały nos
- szczupła budowa, przeciętny wzrost
Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- szary płaszcz (bez zdobień)

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Azuma »

Właściwie skoro już o tym rozmawiamy, oczekiwałbym aby w takich sprawach administracja przyjęła jedną, wspólnią wykładnie i się jej trzymała. Bo rozmawiamy o tym, że trzeba uprościć system, a takie sytuacje jeżeli chcemy dodatkowo opisywać, będzie wręcz przeciwieństwem uproszczenia systemu.
1 x
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Moderator
Posty: 801
Rejestracja: 7 maja 2020, o 00:34
Wiek postaci: 100
Ranga: Spellcaster/Effect
GG/Discord: Wolfig#2761
Multikonta: Mujin, Jinpachi
Aktualna postać: Mujin, Jinpachi

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Moderator Techniczny »

To że panuje idea uproszczenia systemu nie sprawia, że nie możemy proponować dodawania nowych rzeczy. Te dwie wykładnie nie są w sobą w konflikcie. Zwłaszcza, że w mojej skromnej opinii ma to wyrównywać szanse pomiędzy nietykalnymi chakrowcami, a fizycznymi płacącymi skutecznością w walce za każdą małą ranę.
0 x
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1047
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Souei »

Dokładnie tak jak pisze Azuma - ostatecznie to nie gracz decyduje o konsekwencjach, tylko MG albo sędzia. Od tego oni są, żeby weryfikować to co pisze gracz i reagować, jeśli przegina.

Jeśli chcesz jakoś ograniczyć spam technikami czy reberu przez chakrowców, to obawiam się, że jakaś kara przy końcu zakresu nie będzie skuteczna, jakakolwiek by ona nie była. Wydawało mi się, że wystarczającym ograniczeniem tutaj jest już nasza genialna obecna mechanika, która wymusza na reberowcach płacenie pełnego kosztu za każde użycie reberu w danej turze, jeśli chcą zachować pełne statystyki swoich tworów. Tak samo uwaga o barierach, których nie można ustawiać jedna za drugą, bo będą nieskuteczne itd. Mi te środki wydają się nawet drastyczne, ale niestety poprzedni techniczni zdążyli to wprowadzić i teraz musimy z tym żyć. Generalnie chodzi mi o to, że chakrowcy wcale nie są tacy nietykalni, a w walce jest więcej "za i przeciw" dla danej taktyki niż tylko to, że zwarciowiec jest bardziej narażony na rany, bo musi skrócić dystans. Powiem nawet więcej. Miałem wrażenie, że od długiego czasu to zwarciowcy uważani są OP postacie, które trzeba nerfić, a nie chakrowcy.
Moim zdaniem, to już lepiej byłoby się zajęć tymi pigułkami, których z buildem z UN można zjeść do trzech i odzyskać łącznie 120% chakry, zamiast dopisywać kolejne bezużyteczne zasady i procenty.

PS. Tam z tym wypowiadaniem się za wszystkich miałem na myśli to, że wszyscy przyjęli do wiadomości i rozumieli, że rana w systemie opisowym jest legitną raną i trzeba ją uwzględniać w odpisach. Nie chodziło mi to, że każdemu się to podobało.
1 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Obi Wan Nerobi »

Spory negatywny odzew wśród graczy. Według mnie nie ma sensu próbować trzymać ten temat przy życiu. Archiwum.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość