Mechanika wojny

Awatar użytkownika
Ame Meitou
Posty: 189
Rejestracja: 23 cze 2021, o 11:59
Wiek postaci: 16
Ranga: Łuska
Krótki wygląd: Jak na avku
Widoczny ekwipunek: torba na zadku
Multikonta: nje

Mechanika wojny

Post autor: Ame Meitou »

PROBLEM Mechanika wojny, która jest tylko szczątkowa, podczas, gdy z nazwy forum wynika, że powinna być jedną z koronnych mechanik.


ROZWIĄZANIE
Ja mam receptę, a recepta jest bardzo prosta. Mamy kurczaki i mamy ziemniaki i takie są fakty, tutaj nad Atsui.

Wybaczcie chaotyczną formę, mam kiepski warunki do pisania.

1. Wojna zaczyna się od obwieszczenia - to już jest.

2. Z grona administracji wybieramy opiekuna wojny. (najlepiej jak najmniej związanego fabularnie z regionem)
a) będzie czuwać nad przebiegiem konfliktu - min. zgody na misje wojenne, kierowanie zawiadomień o wojnie do członków klanu itd
b) opiekun wojny zakłada ukryte KP najważniejszych postaci dla obu stron konfliktu. Karty są ukrytę nie licząc wizuerunku, rangi i innych cech widocznych.
c) opiekun prowadzi dziennik wojny - temat w ogłoszeniach zawierający post, w którym co kilka dni aktualizowane są wydarzenia wojenne oraz ich skutki gospodarcze, militarne oraz skutki dla ludności (przesiedlenia, głód, choroby). W przypadku braku udziału graczy, opiekun sam wyznacza zdarzenia (wojna dzieje się bez udziału graczy).

3. Ustalenie celów wojny (warunki zwycięstwa)
- tutaj proponuje przykładowy katalog
a) Zdobycie siedziby klanu
b) doprowadzenie do klęski gospodarczej - brak zasobów do kontynuowania wojny
c) zabicie/pojmanie kluczowych dla konfliktu osób
d) doprowadzenie do wewnętrznego rozłamu i wojny domowej u przeciwnika

4. Ustalenie skutków wojny: np
a) podbicie prowincji - spalenie siedziby klanu i marginalizacja regionu - zamiana przegranego klanu w szczep oraz wymuszenie zależności od zwycięscy (wasal) - wygnanie członków klanu i egzekucja tych, którzy zostali
b) remis - obie strony odstępują od działań wojennych bez konsekwencji nie licząc zniszczeń, którymi każdy zajmuje się na własną rękę
c) traktat pokojowy zakładający zwycięstwo jednej ze stron - wiąże się z konsekwencjami dla przegranego np utrata terytorium lub posterunków, niekorzystne umowy handlowe ale zachowuje niezależność

5. O wyniku wojny decyduje opiekun wojny na podstawie dziennika wojny.

6. Wydarzenia specjalne - wydarzenia prowadzone przez opiekuna wojny mające największy wpływ na przebieg. Każdy gracz znajdujący się na obszarze objętym działaniami wojennymi musi liczyć się z możliwością wciągnięcia w walki bez jego zgody.
Wydarzenie specjalne może polegać w szczególności na większej bitwie pomiędzy rodami, przejęciem punktu strategicznego (np posterunek) lub w końcowej fazie wojny zajęcie siedziby klanu. (forma minieventu)

7. Rejestr najważniejszych NPC określa NPC mających znaczenie dla konfliktu - traktuje się ich jako NPC ważnych dla fabuły i ich status ma wysoki wpływ na końcowy efekt wojny. Można ich użyć do celów takich jak przeszczepy i ludzkie lalki. Mają bardzo wysokie nagrody za swoją głowę u przeciwnej strony.

8. Strony chętnie zapłacą najemnikom, którym wypłacają stały żołd i wyżywienie na terenie swojej prowincji pod warunkiem zadeklarowania się jako najemnik.

9. W przypadku, gdy gracz udostępni wiedze/broń/technikę/biju mogącą mieć znaczenie dla konfliktu, lub które może znacząco zwiększyć możliwości bojowe danej strony, strona jest skłonna wypłacić bardzo dużo wynagrodzenie.

10. Misja wojenna dla członków klanu pozostającego w konflikcie w przypadku awansu liczą się jak trzy misje zwykłe dla klanu danej rangi. Dla najemników w przypadku potwierdzenia przez stronę uczestnictwa w wojnie liczą się jako dwie jeżeli ich klan uznaje ten udział.

11. W przypadku najemników o randze sentoki wzwyż, którego udział w wojnie nie jest zatwierdzony przez klan, możliwa jest degradacja, usunięcie z klanu lub list gończy, jeśli wobec klanu pretensje zgłosi strona przeciwko, której brał udział w wojnie

12. W przypadku, gdy gracz jest zobowiązany do udziału w wojnie i nie wywiąże się ze swoich obowiązków zostaje uznany za dezertera i stosuje się wobec niego konsekwencje jak w punkcie wyżej

EDIT1
13. Opiekun Wojny określa w dzienniku wojny organizacji zainteresowane działaniami wojennymi i tworzy KP ich przedstawiciela, wyznacza cele organizacji w związku z wojną oraz określa, po której stronie działają. Kruki zawsze posiadają przedstawiciela dla każdego gracza mających wiedze o organizacji. Gracz może sprzedać mu wszelkie istotne informacje o zdarzeniach oraz informacje mające znaczenie strategiczne dla obu stron.

DODATKOWE UWAGI

/r roastme
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Sasame
Posty: 869
Rejestracja: 21 cze 2021, o 23:40
Wiek postaci: 23
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: ~
- Średniego wzrostu
- Szczupła lecz dobrze zbudowana
- Burza czerwonych włosów
- Błękitne oczy
Ubiór: ~
- Czarna sukienka-kimono w czerwone chmurki
- Wysokie czarne sandały shinobi
Widoczny ekwipunek: ~
- Kabura na lewym udzie
- Kabura na prawym udzie
- Czarna torba przy pasie z tyłu na środku
- Tanto zamocowane poniżej torby
- Czarny płaszcz w czerwony chmurki
- Duży zwój
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Ruushi Fea
Lokalizacja: Nawabari (Daishi)

Re: Mechanika wojny

Post autor: Sasame »

Ogólnie bardzo spoko tylko trochę overkill z tym liczeniem się misji x2 albo x3.
Według mnie albo zmienić to na podwyższenie rangi wykonanej misji o 1 albo wywalić całkowicie
0 x
Obrazek | Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT |
Awatar użytkownika
Azuma
Posty: 1012
Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
Wiek postaci: 17
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- delikatnie zarysowane kości, mały nos
- szczupła budowa, przeciętny wzrost
Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- szary płaszcz (bez zdobień)

Re: Mechanika wojny

Post autor: Azuma »

W obecnym regulaminie wojny jest napisane, że zwycięska strona otrzymać może m.in. dodatkowe miejsca w klanie. Analogicznie można postanowić, że w przypadku przegranej/remisu, który był wyniszczający dla obu stron - przez jakiś czas obowiązuje mniejsza liczba miejsc dla klanowiczów.

Każdemu chyba w klanie zależy na tym, żeby było jak najwięcej osób w jego klanie (m.in. fabulki), więc to może być dodatkowy bodziec do działania :)
0 x
Awatar użytkownika
Sugiyama Orochi
Posty: 248
Rejestracja: 19 cze 2021, o 23:33
Wiek postaci: 26
Ranga: Doko
Multikonta: Hoshigaki Toshiko

Re: Mechanika wojny

Post autor: Sugiyama Orochi »

Podobałyby mi się takie zmiany. Co do tego liczenia misji wojennej jako wyższej rangą/podwójnie/potrójnie - imo krakowskim targiem najlepiej byłoby na poczet awansu liczyć jako 2 misje. Pytanie tylko, jak to potem liczyć w KP.

Co do zmniejszania miejsc w klanach... w sumie ciekawe, chociaż nie wiem, czy potencjalnie nie zniechęcające nowych graczy, jeśli nagle zobaczą, parę klanów, w których nie ma miejsc. Ale pewnie to obawa na wyrost.
0 x
Avki podrasowane przez Nanę. <3
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3680
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Mechanika wojny

Post autor: Papyrus »

Pewne aspekty tu zaproponowane zostały już wdrożone i mają miejsce. Odniosę się więc do tych, na co nie wpadliśmy. Bo ogólnie bardzo fajna rozpiska.

ad 2. i ad 5. Nigdy nie będzie jednego opiekuna wojny, bo jest to niepraktyczne, zwłaszcza że tak czy siak musi to przechodzić przeze mnie, a zresztą jak całe grono fabularne w tym uczestniczy to łatwiej znaleźć wspólne pomysły. To działa jak na razie. Takim sposobem też unikamy stronniczości, bo jak ktoś przesadza to dostaje na twarz stop.

ad 7. Nie sądzę, że będziemy dodawać dodatkowe możliwości uzyskania przeszczepu. Ważne NPC się przewijać mogą i będą, natomiast ważne NPC to mogą się pojawiać od misji B, ale z nich przeszczepu nie wyciągniesz.

ad 9. Ależ owszem, czemu nie, zachęcam graczy do podejmowania takich propozycji ze stronami konfliktu, jak ktoś jest sprytny to czemu nie?

ad 10. No to to odpada xD Misje wojenne są fabularnie cenniejsze, ale no tak dodatkowo nie będą wliczane, tym bardziej w takich przelicznikach.

ad 11. Tutaj się odniosę, jeśli ktoś nie zdaje sobie z tego sprawy po prostu - tak, tak może być. Zwłaszcza jeśli klan nie chce wiązać się w konflikt, a ktoś przyjdzie świecąc odznaką klanu, to potem będzie miał z tego konsekwencje.

ad 12. Konsekwencja zbyt ostra. Ale jeśli taki Akoraito (wzwyż), zobowiązany do udziału w wojnie, udziału w niej nie weźmie (i mowa tu o sytuacji gdy postać jest, gra i udziela się, ale wojnę olewa) to wtedy mogą być konsekwencje różne, zależne od wielu czynników.

To co napisał Azuma to jest już działająca mechanika, ale niewiele osób, jak widzę, zdaje sobie z tego sprawę :3 Klan, który całkowicie przegra wojnę może spaść do rangi szczepu, stracić tereny, albo zostać wygnańcami - jak już zresztą na początkach forko były wygnane szczepy chociażby.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości