Bramy, bramy, bramy

Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2178
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Bramy, bramy, bramy

Post autor: Kisuke »

0 x
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Bramy, bramy, bramy

Post autor: Kazuma »

Z tym pomysłem to widzę taki problem, że bramy znosiły po prostu limity nałożone na ciało. Chakra owszem była uwalniana, ale to nie z nich wynikała siła którą dysponował ich użytkownik. Wrzucanie magicznych dopisków na broń jest po prostu nie logiczne skoro bramy wpływają faktycznie na możliwości naszego ciała. Zresztą czy to aż taki problem? Ludzie mogą wiele rzeczy fabularnie i jest to takie czepianie się, bo poza walorami klimatycznymi to tak naprawdę nic to nie zmienia, że ktoś chce sobie pograć samurajem z bramami xD Przy obecnej mechanice można się pokusić o podobne bonusy grając samurajem. Nic nie stoi na przeszkodzie, by strzelić sobie CS'a i korzystać z inwentarza klanowego bardzo mocnymi technikami na broń. Kiedyś się nie dało, ale teraz powinno dać radę, ponieważ zostali przerobieni na pseudo shinobi.
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Ao
Postać porzucona
Posty: 297
Rejestracja: 22 kwie 2021, o 23:19
Wiek postaci: 16
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Wysoki, szczupły, dobrze zbudowany, przystojny brunet o niebieskich oczach, ubrany w ciemnogranatowe kimono.
Widoczny ekwipunek: Wakizashi przy pasie.
GG/Discord: Aka#1339
Multikonta: Akio Maji, Doge

Re: Bramy, bramy, bramy

Post autor: Ao »

Zaznaczę, że mówię to jako gracz, nie jako członek moderacji.
Po pierwsze: co w tym właściwie złego, że gram z użyciem miecza? Zabronimy może Jugo używania miecza? No nie. Jak ktoś tak chce grać, to niech gra. Poza tym Kazuma ma rację - bramy chakry wzmacniały ciało.

No i nie wyobrażam sobie jak by to miało wyglądać w obecnym momencie, gdy mamy dwie osoby grające takimi bramowcami-samurajami - nagle powiemy, że cała ich historia i wszystko jest do kosza? ;)
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Shabondama Haruki
Posty: 322
Rejestracja: 11 lip 2021, o 19:57
Wiek postaci: 19
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Białe włosy, błękitne oczy, błękitna Yukata w bańki i fale. Dmuchawka za pasem.
Widoczny ekwipunek: Dmuchawka za pasem.
GG/Discord: Silens#9436
Multikonta: Panda

Re: Bramy, bramy, bramy

Post autor: Shabondama Haruki »

Już prędzej widziałbym tutaj problem w postaci - zbyt silnych uderzeń tą bronią, by ta była w stanie przetrwać jakiś atak będąc odpalonym na bramach niż jakiś dziwny fikołek w postaci 'uwalniania chakry, która rozwala broń'. Ale niestety, tak długo jak nasz system kompletnie ignoruje wytrzymałość przedmiotu podczas użycia go w ataku - będzie tak jak jest, bo bramy chakry nie dodawały chakry do naszych ciosów - to o czym wspominasz to Chakra Kogeki - tam rzeczywiście chakra była wypuszczana z ciała podczas wyprowadzanych ataków.
0 x
Polecam używać mojego ID do ukrywanej treści. Obrazek

Wszystkie moje grafiky są autostrwa najlepszego forumowego grafika. Kaisy. Polecam użytkowniczkę.
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2178
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Bramy, bramy, bramy

Post autor: Kisuke »

Na tym polegają bramy, że użytkownik korzysta z własnego ciała. Tak było w M&A, tego nikt nie kwestionuje. Mimo że nie staramy się odtwarzać tamtych warunków w stu procentach, to jednak nie twórzmy czegoś co jest całkowitym przeciwieństwem. Might Guy i Rock Lee byli mistrzami Taijutsu, dlatego właśnie możliwe było dla nich opanowanie i używanie Bram Chakry.
Bonus wynikający z bram jest też rekompensatą za brak możliwości korzystania z broni. Wiadomo, więcej szkód narobi cięcie z siłą 100 niż cios pięścią o sile 100. Podobnie funkcjonuje to przy okazji Chakra Kogeki. Tam też wzmocnienie ma działać w czasie ataków Taijutsu, żeby nie tworzyć jakiś absurdów z wykorzystaniem tych bonusowych stat.
Nikomu nie zabraniam używać miecza. Zaproponowana wersja nadal umożliwia granie "samurajem" z bramami. Nadal możesz nosić miecz, nadal możesz wykonywać cięcia po otwarciu bramy. Po prostu nie dostaniesz bonusu. Tak samo jak bonusu nie dostaje Iryonin w czasie cięcia mieczem przy Chakra Kogeki.
Przecież nikogo to nie obchodzi przy dowolnych wprowadzanych zmianach... Jeśli używany byłby ten argument, to nie można w takim razie zmienić już nic.
Ludziom znikały techniki, reworkowane był całe klany, zmieniane były rdzenie ich buildów i jakoś to funkcjonowało. Dlaczego teraz jest to problemem?



Edit.
Mam nadzieję, że obecnie nie jest możliwe korzystanie z technik odrzutowych Jugo w połączeniu z cięciem mieczem <catnotlikethis>
0 x
Awatar użytkownika
Ao
Postać porzucona
Posty: 297
Rejestracja: 22 kwie 2021, o 23:19
Wiek postaci: 16
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Wysoki, szczupły, dobrze zbudowany, przystojny brunet o niebieskich oczach, ubrany w ciemnogranatowe kimono.
Widoczny ekwipunek: Wakizashi przy pasie.
GG/Discord: Aka#1339
Multikonta: Akio Maji, Doge

Re: Bramy, bramy, bramy

Post autor: Ao »

To jest diametralna zmiana mechaniki działania bram. Oczywiście, że można to puścić, ale nie wyobrażam sobie innej opcji jak 100% refunda i zmianę klanu na obecnej postaci, oraz umożliwienie zmiany całej historii.

Cała moja rodzina to samurajowie, którzy nawalają mieczem w bramach. Ja już tak nawalałem na evencie. Nagle okazuje się, że to bezużyteczne, bo dostaję taki sam bonus, jak przy zwykłym walnięciem mieczem. A więc nie mam po co odpalać bram, bo poza zrobieniem sobie krzywdy przez ich używanie - nie zyskuje nic.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Bramy, bramy, bramy

Post autor: Jun »

Co mogę powiedzieć prócz tego, że mamy taką, a nie inną fabułę, która została powiązana z mechaniką wspomagacza i naszego Uw (bo mogła i musiała zostać wyjaśniona)
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2178
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Bramy, bramy, bramy

Post autor: Kisuke »

No tak to działa w przypadku kluczowych zmian. Jeśli jakaś zmiana podważa czyjś sens istnienia daną postacią, to powinien dostać refunda. Dotyczyło to samurajów, zapewne Ayatsuri i dotyczyć powinno każdego, kto oparł sobie swój core gry na czymś co zostanie zmienione.

100% refunda dla takich buildów, jak najbardziej.
0 x
Awatar użytkownika
Sugiyama Orochi
Posty: 243
Rejestracja: 19 cze 2021, o 23:33
Wiek postaci: 26
Ranga: Doko
Multikonta: Hoshigaki Toshiko

Re: Bramy, bramy, bramy

Post autor: Sugiyama Orochi »

Jun - nikt chyba nie wini cię, że masz taką, a nie inną fabułę. Jeśli ta zmiana faktycznie miałaby wpłynąć tak bardzo na historię, to imo danie opcji zmiany postaci lub przebudowania buildu będzie w pełni uzasadnione - ostatnim razem taka opcja była chyba właśnie przy zmianie mechaniki samurajów, więc pewien precedens jest (choć faktycznie raczej nigdy nie patrzono na historię postaci przy zmianach mechaniki).

Co do proponowanych zmian, to dla mnie brzmi to sensownie - bo rzeczywiście teraz się okazuje, że lepiej jest być bramowcem udającym samuraja, zamiast faktycznie samurajem. W zasadzie każdy build jest lepszy, jeśli go robić pod bramy. Miecze? Bramy. Włócznia? Bramy. Łańcuchy? Bramy. Nawet Seido najlepiej z bramami połączyć. A jeśli by faktycznie dodać zapis jak przy Chakra Kogeki, że nie można w tym czasie używać broni - nada to unikatowego charakteru bramom i zbliży się do oryginału z m&a.
0 x
Avki podrasowane przez Nanę. <3
Awatar użytkownika
Ao
Postać porzucona
Posty: 297
Rejestracja: 22 kwie 2021, o 23:19
Wiek postaci: 16
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Wysoki, szczupły, dobrze zbudowany, przystojny brunet o niebieskich oczach, ubrany w ciemnogranatowe kimono.
Widoczny ekwipunek: Wakizashi przy pasie.
GG/Discord: Aka#1339
Multikonta: Akio Maji, Doge

Re: Bramy, bramy, bramy

Post autor: Ao »

W zasadzie każdy build jest lepszy, jeśli go robić pod <nazwa wspomagacza>. Miecze? <nazwa wspomagacza>. Włócznia? <nazwa wspomagacza>. Łańcuchy? <nazwa wspomagacza>. Nawet Seido najlepiej z <nazwa wspomagacza> połączyć.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2178
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Bramy, bramy, bramy

Post autor: Kisuke »

Bramy nie są zwyczajnym wspomagaczem, tylko osobnym UW. Ale to co mówisz to z grubsza prawda, gdy w miejsce <nazwa wspomagacza> podstawimy Bramy.
Po co grać pod coś innego, skoro Bramy są najlepsze w tych wszystkich buildach pod statystyki? Granie pod CS'a, SMa i pozostałe wspomagacze daje dużo większą różnorodność (a przy okazji dużo cięższy próg wejścia).
0 x
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Bramy, bramy, bramy

Post autor: Kazuma »

Już pomijając czy problem jest, czy go nie ma. Proponowane rozwiązanie jest po prostu złe. Zamiast tworzyć sztuczne blokady i zabraniać ludziom grać tak jak chcą to może właściwą drogą, jest uatrakcyjnienie gry pod taijutsu? Bramy mają techniki i mogłyby one dawać na tyle wymierne profity, by ich używanie było po prostu bardziej opłacalne niż naparzanie mieczem. Zresztą ewolucja w tym kierunku w ogóle mnie nie dziwi. Nie bez powodu na polach bitew od początków historii używano nawet kawałka kija. Po prostu jest to lepsze od okładania się pięściami.

Wytrzymałość broni również jest problemem. Przy sile, którą mamy na forum i mechanice wytrzymałości to bez chakraflow przy pierwszym mocniejszym ciosie miecze powinny się łamać. Zwłaszcza gdy nacierają na siebie wzajemnie, bo oddziaływająca na nie siła to tak naprawdę suma siły obu użytkowników. Rzecz jasna to nie takie proste, bo miecze były tworzone w specjalny sposób, by się nie łamały. Aczkolwiek pewnie będzie trzeba to jakoś rozpatrzyć.
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4095
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Admin Ogólny
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Ruushi Fea

Re: Bramy, bramy, bramy

Post autor: Jawa »

Wzmacnianie ciała... jak się to ma imo do zakazu używania broni i jakby się to miało niby sensownie wyjaśniać? W chwili obecnej taką blokadą która czyni machanie mieczem na bramach jest właśnie wspomniana wytka broni, która można zdecydowanie nie zachęcać do takiego wykorzystywania mieczy/włóczni/innych. Jasne, że można przez kuźnię spróbować skonstruować odpowiednio wytrzymały artefakt ku takie zabawie, ale pamiętajmy - artefakt to wyprawa, więc imo legitne.
Pomijając już wspominaną "magiczną betę" gdzie się obecnie wspomagacze mielą - tak, można sobie różnymi wspomagaczami odpowiednio siłę podkręcić i też wyjdzie problem, że "nie samuraj lepszy niż samuraj" - ja jednak jako samuraj nie widzę jednak powodu (i co ważniejsze, realnego wyjaśnienia) by zakazywać używania w czasie bram broni - generalnie, na moje używanie broni w czasie bram to i tak ograniczenie się, bo techniki bram (szczególnie te topowe) jednak z bronią będą średnio wykonalne.
0 x
Awatar użytkownika
Moderator
Moderator
Posty: 406
Rejestracja: 18 lut 2015, o 21:28
Aktualna postać: Kisuke

Re: Bramy, bramy, bramy

Post autor: Moderator »

Dostępne opcje zostały przedstawione w tym temacie. Żeby nie było dubli - ten przerzucam.
0 x
Jeżeli potrzebujesz pomocy lub masz pytania - zapraszam na discorda lub PW!
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość