Łączenie żywiołów
- Ayumu
- Posty: 220
- Rejestracja: 1 lip 2023, o 09:23
- Wiek postaci: 24
- Ranga: Wyrzutek B
- Krótki wygląd: Ogromny rozmiar, dotkliwie poparzone ciało i twarz.
- Widoczny ekwipunek: Kamizelka shinobi
- Link do KP: viewtopic.php?f=32&t=11210
Re: Łączenie żywiołów
Ogólnie propozycje są niepotrzebnie skomplikowane, narzucające milion ograniczeń do takiego komba i niepotrzebne, a zasadniczo wymagające klona/drugiej osoby (w sumie to jest w ograniczeniach).
WT jest bez sensu, bo nie zostanie stworzone, a później pewnie użyte, jeśli będzie wymagało 2 osób.
Najwięcej sensu ma stałe rozwiązanie z aplikacją do oceny MG.
Żadne skomplikowane rozwiązania typu średnia i 1,25 dla tych samyrch range i dwóch osób tworzone w WT nie mają sensu.
Z różnorodnymi żywiołami i debuffami też nie ma takiego parcia na OTP.
Propozycja rozwiązania ode mnie, to przy łączeniu zyskujemy zawsze górne statystyki, zasięg i tak dalej i wszelkie debuffy związane z żywiołami. Np. płonące błoto da zarówno oparzenie, jak i obłocenie. Dla ułatwienia można dodać w uwagach technik pasujących do łączenia jakiś tak, typu "Łączona" czy coś w tym stylu i wytłumaczyć w notkach na górze.
Użycie takich technik może dać zazwyczaj +40 statystyki, dodatkowy zasięg i podwójny żywiołowy status.
WT jest bez sensu, bo nie zostanie stworzone, a później pewnie użyte, jeśli będzie wymagało 2 osób.
Najwięcej sensu ma stałe rozwiązanie z aplikacją do oceny MG.
Żadne skomplikowane rozwiązania typu średnia i 1,25 dla tych samyrch range i dwóch osób tworzone w WT nie mają sensu.
Z różnorodnymi żywiołami i debuffami też nie ma takiego parcia na OTP.
Propozycja rozwiązania ode mnie, to przy łączeniu zyskujemy zawsze górne statystyki, zasięg i tak dalej i wszelkie debuffy związane z żywiołami. Np. płonące błoto da zarówno oparzenie, jak i obłocenie. Dla ułatwienia można dodać w uwagach technik pasujących do łączenia jakiś tak, typu "Łączona" czy coś w tym stylu i wytłumaczyć w notkach na górze.
Użycie takich technik może dać zazwyczaj +40 statystyki, dodatkowy zasięg i podwójny żywiołowy status.
0 x
- Shins Hyo
- Posty: 199
- Rejestracja: 12 gru 2023, o 07:02
- Wiek postaci: 30
- Ranga: Wyrzutek D
- Krótki wygląd: Shins ubrany jest w czarny strój zasłaniający większość jego ciała. Widoczne są jedynie niebieskie oczy.
- Widoczny ekwipunek: Wielki Kunai na plecach
Płaszcz - Link do KP: viewtopic.php?p=213621#p213621
- GG/Discord: shintarguar
Re: Łączenie żywiołów
Dobra, pójdźmy w tym kierunku, żeby maksymalnie uprościć zagadnienie i dać w miarę dowolność.
W temacie Dziedziny i Jutsu pod sekcją "Używanie kilku technik jednocześnie" dodać nową sekcję "Techniki łączone".
Niektóre techniki żywiołowe mogą łączyć się ze sobą prowadząc do uzyskiwania lepszych efektów. Łączone techniki nie mogą być technikami podtrzymywanymi ani tworzącymi konkretnych tworów. W rezultacie powstaje technika o lepszych parametrach
W temacie Dziedziny i Jutsu pod sekcją "Używanie kilku technik jednocześnie" dodać nową sekcję "Techniki łączone".
Niektóre techniki żywiołowe mogą łączyć się ze sobą prowadząc do uzyskiwania lepszych efektów. Łączone techniki nie mogą być technikami podtrzymywanymi ani tworzącymi konkretnych tworów. W rezultacie powstaje technika o lepszych parametrach
- siła oraz szybkość techniki łączonej jest obliczana jako wyższa wartość danej statystyki technik składowych i wzmacniania o 40 (obie statystyki rozpatrywane są niezależnie od siebie)
- zasięg techniki łączonej jest równy zasięgowi techniki o większym zasięgu
- w przypadku, gdy techniki składowe nakładają specjalne statusty na ofiarę techniki, aplikowane są oba statusy
- do łączenia technik nie może dojść przez przypadek, chęć połączenia musi zostać zdeklarowana przez wykonawców obu technik
- techniki łączone można wykonywać ze swoim klonem
- łączone techniki muszą być tej samej rangi
- łączyć można jedynie techniki różnych żywiołów
2 x
- Arii
- Posty: 1622
- Rejestracja: 3 cze 2022, o 11:19
- Wiek postaci: 19
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: -na prawym ramieniu wytatuowana sznyta gita
-krótka bródka - Widoczny ekwipunek: *Duża Torba
*Plecak
*Manierka - Link do KP: viewtopic.php?f=32&t=10504
- GG/Discord: arii.2024
- Multikonta: Yachiru
Re: Łączenie żywiołów
Które? Każda z każdą, które spełniają dalsze wymagania? Woda z ogniem, ogień z ziemią, whatever?
Co z pieczęciami?
Co z kosztem chakry?
Jak to wygląda w praktyce? Technika jest wypluwana, może wylecieć spod ziemi, jak łączymy coś z dotonem?
Czy raz użyty sposób połączenia zawsze wygląda tak samo, czy na przykład raz łączona technika X+Y będzie wypluwana, a gdy inny gracz użyje tych samych to je sobie wystrzeli z ręki?
Co z pieczęciami?
Co z kosztem chakry?
Jak to wygląda w praktyce? Technika jest wypluwana, może wylecieć spod ziemi, jak łączymy coś z dotonem?
Czy raz użyty sposób połączenia zawsze wygląda tak samo, czy na przykład raz łączona technika X+Y będzie wypluwana, a gdy inny gracz użyje tych samych to je sobie wystrzeli z ręki?
1 x
- Shins Hyo
- Posty: 199
- Rejestracja: 12 gru 2023, o 07:02
- Wiek postaci: 30
- Ranga: Wyrzutek D
- Krótki wygląd: Shins ubrany jest w czarny strój zasłaniający większość jego ciała. Widoczne są jedynie niebieskie oczy.
- Widoczny ekwipunek: Wielki Kunai na plecach
Płaszcz - Link do KP: viewtopic.php?p=213621#p213621
- GG/Discord: shintarguar
Re: Łączenie żywiołów
Dobra, pójdźmy w tym kierunku, żeby maksymalnie uprościć zagadnienie i dać w miarę dowolność.
W temacie Dziedziny i Jutsu pod sekcją "Używanie kilku technik jednocześnie" dodać nową sekcję "Techniki łączone".
Niektóre techniki żywiołowe mogą łączyć się ze sobą prowadząc do uzyskiwania lepszych efektów. Dwóch ninja wykonuje swoje techniki, które łączą się i w rezultacie powstaje technika o lepszych parametrach.
W temacie Dziedziny i Jutsu pod sekcją "Używanie kilku technik jednocześnie" dodać nową sekcję "Techniki łączone".
Niektóre techniki żywiołowe mogą łączyć się ze sobą prowadząc do uzyskiwania lepszych efektów. Dwóch ninja wykonuje swoje techniki, które łączą się i w rezultacie powstaje technika o lepszych parametrach.
- siła oraz szybkość techniki łączonej jest obliczana jako wyższa wartość danej statystyki technik składowych i wzmacniania o 40 (obie statystyki rozpatrywane są niezależnie od siebie)
- zasięg techniki łączonej jest równy zasięgowi techniki o większym zasięgu
- w przypadku, gdy techniki składowe nakładają specjalne statusty na ofiarę techniki, aplikowane są oba statusy
- do łączenia technik nie może dojść przez przypadek, chęć połączenia musi zostać zdeklarowana przez wykonawców obu technik
- techniki łączone można wykonywać ze swoim klonem
- łączone techniki muszą być tej samej rangi
- łączyć można jedynie techniki różnych żywiołów
- aby wykonać technikę łączoną należy wykonać obie techniki składowe (płacąc ich pełny koszt chakry i używając wszystkich pieczęci, techniki łączą się po ich wykonaniu)
- Efekt połączenia zależny jest od techniki i sposobu zastosowania, efekt końcowy zależny jest od decyzji MG (MG powinien uwzględnić w opisie efektu końcowego sugestie graczy co do pożądanego efektu)
- Łączone techniki nie mogą być technikami podtrzymywanymi, tworzącymi konkretnych tworów, ani niebojowymi
- MG ma prawo nie zaliczyć połączenia techniki jeśli nie ma sensownego sposobu zunifikowania ich efektu
2 x
- Ichirou
- Posty: 4025
- Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
- Wiek postaci: 35
- Ranga: Seinin
- Krótki wygląd: Chodzące piękno.
- Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
- Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=320
- Lokalizacja: Atsui
- Shins Hyo
- Posty: 199
- Rejestracja: 12 gru 2023, o 07:02
- Wiek postaci: 30
- Ranga: Wyrzutek D
- Krótki wygląd: Shins ubrany jest w czarny strój zasłaniający większość jego ciała. Widoczne są jedynie niebieskie oczy.
- Widoczny ekwipunek: Wielki Kunai na plecach
Płaszcz - Link do KP: viewtopic.php?p=213621#p213621
- GG/Discord: shintarguar
Re: Łączenie żywiołów
Oryginalnie myślałem o wszystkich dziedzinach bazujących na żywiołach, w tym również KKG żywiołowych.
0 x
- Sumi
- Posty: 200
- Rejestracja: 1 maja 2024, o 23:18
- Wiek postaci: 18
- Ranga: Doko
- Krótki wygląd: Krótkie czarne włosy, niska, szczupła, delikatne rysy twarzy
- Widoczny ekwipunek: Torba
- Link do KP: viewtopic.php?p=217764#p217764
- GG/Discord: MxPl#7094
- Multikonta: Sasame | Jawa
Re: Łączenie żywiołów
Nie no przesada trochę. Według mnie to powinno ograniczać się tylko i wyłącznie do 5 żywiołów głównych i łączenie powinno działać po okręgu
Doton - Raiton
Fuuton - Katon
Katon - Suiton
Raiton - Fuuton
Suiton - Doton
Doton - Raiton
Fuuton - Katon
Katon - Suiton
Raiton - Fuuton
Suiton - Doton
0 x
Kolorek Sumi
- Arii
- Posty: 1622
- Rejestracja: 3 cze 2022, o 11:19
- Wiek postaci: 19
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: -na prawym ramieniu wytatuowana sznyta gita
-krótka bródka - Widoczny ekwipunek: *Duża Torba
*Plecak
*Manierka - Link do KP: viewtopic.php?f=32&t=10504
- GG/Discord: arii.2024
- Multikonta: Yachiru
Re: Łączenie żywiołów
No to wracamy do punktu w dyskusji z poprzedniej strony w tym temacie, gdzie połączenia niektórych żywiołów na zasadzie wzmacniania siebie nawzajem nie mają za bardzo logicznego sensu. Dla mnie ten pomysł od początku był dość śliski, a teraz czuję że jest robiony trochę na siłę, żeby tylko gdzieś dodać jakiś bonus. Łączenie żywiołów to kkg, wzmacnianie żywiołów po okręgu daje dziwne kombinacje w praktyce.
W anime z tego co pamiętam najlepszym przykładem był Darui podczas walki na szczycie kage. Tam został połączony suiton z raitonem chyba jeden jedyny raz, a rozszerzenie takich kombinacji na inne żywioły i zrobienie z tego mechaniki na forko wymagałoby dużej ściany tekstu.
W anime z tego co pamiętam najlepszym przykładem był Darui podczas walki na szczycie kage. Tam został połączony suiton z raitonem chyba jeden jedyny raz, a rozszerzenie takich kombinacji na inne żywioły i zrobienie z tego mechaniki na forko wymagałoby dużej ściany tekstu.
0 x
- Shins Hyo
- Posty: 199
- Rejestracja: 12 gru 2023, o 07:02
- Wiek postaci: 30
- Ranga: Wyrzutek D
- Krótki wygląd: Shins ubrany jest w czarny strój zasłaniający większość jego ciała. Widoczne są jedynie niebieskie oczy.
- Widoczny ekwipunek: Wielki Kunai na plecach
Płaszcz - Link do KP: viewtopic.php?p=213621#p213621
- GG/Discord: shintarguar
Re: Łączenie żywiołów
Łączenie żywiołów do nowego elementu, a łączenie technik, to jednak jest trochę inna sprawa. Co innego wzmocnienie techniki wodnej wiatrem, a co innego lód Yuukich. Klany mają swoje mechaniki, które sprawiają, że ich dziedziny uzyskują specjalne właściwości i nie ma w tej propozycji żadnych sugestii, żeby cokolwiek z tego kopiować.
Ostatnia propozycja, którą wrzuciłem tyczy się tylko 5 podstawowych żywiołów. Oryginalnie myślałem, żeby KKG żywiołowe w to włączyć, ale większość osób uważa, że nawet gdyby to miało działać, to tylko na podstawową piątkę. Mi to dalej odpowiada.
Natomiast ograniczanie łączenia do okręgu kłóci się z logiką, bo czemu miałoby być możliwe łączenie Suitonu z Katonem, ale już z Raitonem nie? Imo tutaj nie ma sensu ograniczać, który żywioł z którym, tylko brać pod uwagę konkretne techniki, czy da się jakoś sensownie ze sobą skombować.
Ostatnia propozycja, którą wrzuciłem tyczy się tylko 5 podstawowych żywiołów. Oryginalnie myślałem, żeby KKG żywiołowe w to włączyć, ale większość osób uważa, że nawet gdyby to miało działać, to tylko na podstawową piątkę. Mi to dalej odpowiada.
Natomiast ograniczanie łączenia do okręgu kłóci się z logiką, bo czemu miałoby być możliwe łączenie Suitonu z Katonem, ale już z Raitonem nie? Imo tutaj nie ma sensu ograniczać, który żywioł z którym, tylko brać pod uwagę konkretne techniki, czy da się jakoś sensownie ze sobą skombować.
0 x
- Arii
- Posty: 1622
- Rejestracja: 3 cze 2022, o 11:19
- Wiek postaci: 19
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: -na prawym ramieniu wytatuowana sznyta gita
-krótka bródka - Widoczny ekwipunek: *Duża Torba
*Plecak
*Manierka - Link do KP: viewtopic.php?f=32&t=10504
- GG/Discord: arii.2024
- Multikonta: Yachiru
Re: Łączenie żywiołów
Ja dalej tego nie widzę. Bardzo mgliste zasady działania kiedy dane techniki się łączą i w jaki sposób. Dla jednego MG będą mogły się połączyć, dla drugiego nie i zaraz będzie trzeba do tego coś dorabiać.
Plus z tego co rozumiem, a czego nikt nie porusza, to połączę jutsu A o sile/szybkości 240/200 z jutsu B 200/240 to dostanę jedno jutsu 240/240 gdzie obie staty bedą wzmocnione jeszcze o 40 czyli finalnie 280/280?
Plus z tego co rozumiem, a czego nikt nie porusza, to połączę jutsu A o sile/szybkości 240/200 z jutsu B 200/240 to dostanę jedno jutsu 240/240 gdzie obie staty bedą wzmocnione jeszcze o 40 czyli finalnie 280/280?
0 x
- Shins Hyo
- Posty: 199
- Rejestracja: 12 gru 2023, o 07:02
- Wiek postaci: 30
- Ranga: Wyrzutek D
- Krótki wygląd: Shins ubrany jest w czarny strój zasłaniający większość jego ciała. Widoczne są jedynie niebieskie oczy.
- Widoczny ekwipunek: Wielki Kunai na plecach
Płaszcz - Link do KP: viewtopic.php?p=213621#p213621
- GG/Discord: shintarguar
Re: Łączenie żywiołów
Obie łączone techniki musiałyby być tej samej rangi. Jest to w jednym z punktów.
I tak, plusem ma być możliwość zwiększenie stat techniki, płacąc odpowiednio więcej (koszt w grubsza wychodzi jak za technikę rangi wyżej).
Wydaje mi się, że takie coś po pierwsze może w early game zachęcić do grania w parach albo grupach, bo potencjalnie daje graczom możliwość połączenia sił żeby uderzyć w przeciwnika, którego solo byłoby im bardzo ciężko zranić, a w end game dla osoby grającej pod kilka żywiołów - co obecnie na forum jest mało efektywne - dawałoby jakąś formę zwiększenie siły chociaż o ten 1 próg.
Jak policzyć koszty otwarcia drugiej dziedziny na S (przy założeniu, że otwieramy po kosztach bazowych) i koszt SC po 30 PH, to taki zabieg, żeby móc sobie łączyć techniki byłby równoważny 27 SC, więc wychodzi podobnie, ale może dzięki temu gracze mieliby możliwość dodania drugiej dziedziny żywiołowej do swoich buildów jeśli już korzystają z jakiegoś żywiołu.
Kwestia niejednoznaczności technik - no tutaj okej, zgadzam się, że to jest problem. Pół roku temu proponowałem, żeby można było robić to w ramach WT, wtedy byłoby to traktowane jako jedna technika. Z osób wtedy się wypowiadających głównie aktywny był Ayumu, który takie podejście skrytykował więc dałem propkę takiego łączenia bez konieczności tworzenia WT, ale przyszło mi jeszcze do głowy takie rozwiązanie. Żeby nie robić niepotrzebnej roboty dla technik, których nikt nie użyje, a równocześnie usystematyzować te efekty, żeby były jednakowo sędziowane. Dodamy do działu Własnych Technik subdział Techniki Łączone. Jeśli ktoś będzie chciał taką technikę stosować, to założy temat w którym napisze propozycję nowej techniki z uwzględnieniem jakie techniki są łączone i jaki będzie tego efekt. I potem po zatwierdzeniu wszyscy będą mogli z tego korzystać. Sprawdzanie tego powinno być proste, bo będą jasno zdeklarowane zasady łączenia, więc to głównie sprawdzenie czy tabelki się zgadzają z opisem i skontrolowanie opisu, czy nie ma tam jakiś dziwnych treści. Wiadomo, że to trochę więcej pracy w tym dziale, ale nie spodziewam się wylewu setek technik.
I tak, plusem ma być możliwość zwiększenie stat techniki, płacąc odpowiednio więcej (koszt w grubsza wychodzi jak za technikę rangi wyżej).
Wydaje mi się, że takie coś po pierwsze może w early game zachęcić do grania w parach albo grupach, bo potencjalnie daje graczom możliwość połączenia sił żeby uderzyć w przeciwnika, którego solo byłoby im bardzo ciężko zranić, a w end game dla osoby grającej pod kilka żywiołów - co obecnie na forum jest mało efektywne - dawałoby jakąś formę zwiększenie siły chociaż o ten 1 próg.
Jak policzyć koszty otwarcia drugiej dziedziny na S (przy założeniu, że otwieramy po kosztach bazowych) i koszt SC po 30 PH, to taki zabieg, żeby móc sobie łączyć techniki byłby równoważny 27 SC, więc wychodzi podobnie, ale może dzięki temu gracze mieliby możliwość dodania drugiej dziedziny żywiołowej do swoich buildów jeśli już korzystają z jakiegoś żywiołu.
Kwestia niejednoznaczności technik - no tutaj okej, zgadzam się, że to jest problem. Pół roku temu proponowałem, żeby można było robić to w ramach WT, wtedy byłoby to traktowane jako jedna technika. Z osób wtedy się wypowiadających głównie aktywny był Ayumu, który takie podejście skrytykował więc dałem propkę takiego łączenia bez konieczności tworzenia WT, ale przyszło mi jeszcze do głowy takie rozwiązanie. Żeby nie robić niepotrzebnej roboty dla technik, których nikt nie użyje, a równocześnie usystematyzować te efekty, żeby były jednakowo sędziowane. Dodamy do działu Własnych Technik subdział Techniki Łączone. Jeśli ktoś będzie chciał taką technikę stosować, to założy temat w którym napisze propozycję nowej techniki z uwzględnieniem jakie techniki są łączone i jaki będzie tego efekt. I potem po zatwierdzeniu wszyscy będą mogli z tego korzystać. Sprawdzanie tego powinno być proste, bo będą jasno zdeklarowane zasady łączenia, więc to głównie sprawdzenie czy tabelki się zgadzają z opisem i skontrolowanie opisu, czy nie ma tam jakiś dziwnych treści. Wiadomo, że to trochę więcej pracy w tym dziale, ale nie spodziewam się wylewu setek technik.
0 x
- Ayumu
- Posty: 220
- Rejestracja: 1 lip 2023, o 09:23
- Wiek postaci: 24
- Ranga: Wyrzutek B
- Krótki wygląd: Ogromny rozmiar, dotkliwie poparzone ciało i twarz.
- Widoczny ekwipunek: Kamizelka shinobi
- Link do KP: viewtopic.php?f=32&t=11210
Re: Łączenie żywiołów
Łączenie po kole jest trochę nielogiczne (np. Raiton był łączony z Suitonem, Doton z Katonem, więc już by człowiek myślał, że nie po kole, ale mamy wtedy Fuuton z Katonem, Fuuton z Suitonem itd.)
Jedyne sensowne rozwiązanie, które nie zrobi abusowania i nie zrobi oceniania subiektywnego za każdym razem, to dodawanie tagów do technik, ale w taki sposób, żeby można połączyć każdą z każdą z tagiem. Lista z dowolnych dziedzin, ale serio, trzeba by było zrobić wtedy pulę X technik, które by można było dopasować do każdej nawzajem. Ewentualnie więcej pul, w której każda by pasowała z każdą.
Ale pomysł z WT i pomysł każdorazowej oceny sędziego to pomysły poronione, niezależnie od tego, co miałoby to dawać.
Jedyne sensowne rozwiązanie, które nie zrobi abusowania i nie zrobi oceniania subiektywnego za każdym razem, to dodawanie tagów do technik, ale w taki sposób, żeby można połączyć każdą z każdą z tagiem. Lista z dowolnych dziedzin, ale serio, trzeba by było zrobić wtedy pulę X technik, które by można było dopasować do każdej nawzajem. Ewentualnie więcej pul, w której każda by pasowała z każdą.
Ale pomysł z WT i pomysł każdorazowej oceny sędziego to pomysły poronione, niezależnie od tego, co miałoby to dawać.
0 x
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości