Strona 1 z 2

Ranshinshō

: 21 kwie 2021, o 09:45
autor: Souei
PROBLEM
W technice Rashinsho wymagana jest "odpowiednia wiedza (iryojutsu A)" po to, aby nie tarzać się po ziemi po oberwaniu nią, co w praktyce czyni z niej technikę wygrywającą dotknięciem przeciwnika przeciwko każdemu, kto nie opanował iryojutsu na A (a aktualizując ten zapis o wymaganej wiedzy, to będzie poziom 4 zdaje się, który wymaga właśnie iryo A).
Nazwa
Ranshinshō
Ranga
A
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Jedna z niewielu technik, która pozwala medykom być równie groźnym przeciwnikiem naprzeciw żywego osobnika. Użytkownik Iryōjutsu dopracował swoją kontrolę nad niebieską energią do tego stopnia, że potrafi przetworzyć ją na słaby, praktycznie nieistniejący ładunek elektryczny. Ładunek jest przenoszony do układu nerwowego przeciwnika przy kontakcie fizycznym i natychmiast zaburza komunikację pomiędzy mózgiem a resztą ciała. Przez kolejne trzy tury chcąc jakkolwiek poruszyć ciałem, to porusza się w całkowicie inny sposób. Chęć złożenia ręki może zostać odebrana jako ruch nogą i też ruch zostanie wykonany. Jedynym co taki ktoś może zrobić, jest myśleć i spróbować nauczyć się poruszania na nowo. W przeciągu trzech tur, podczas których trwa technika, jest to bliskie niemożliwemu. Osoby z odpowiednią wiedzą (Iryōjutsu A) są w stanie zidentyfikować swój stan i domyślić się że ich układ nerwowy nie działa poprawnie, i spróbować chociaż połapać się co odpowiada za co. Cała reszta będzie tarzać się po ziemi zamiast wstać.
ROZWIĄZANIE
Usunąć ten zapis, a zostawić to co już w niej jest i jako skutek jest moim zdaniem w zupełności wystarczające:
Nazwa
Ranshinshō
Ranga
A
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Jedna z niewielu technik, która pozwala medykom być równie groźnym przeciwnikiem naprzeciw żywego osobnika. Użytkownik Iryōjutsu dopracował swoją kontrolę nad niebieską energią do tego stopnia, że potrafi przetworzyć ją na słaby, praktycznie nieistniejący ładunek elektryczny. Ładunek jest przenoszony do układu nerwowego przeciwnika przy kontakcie fizycznym i natychmiast zaburza komunikację pomiędzy mózgiem a resztą ciała. Przez kolejne trzy tury chcąc jakkolwiek poruszyć ciałem, to porusza się w całkowicie inny sposób. Chęć złożenia ręki może zostać odebrana jako ruch nogą i też ruch zostanie wykonany. Jedynym co taki ktoś może zrobić, jest myśleć i spróbować nauczyć się poruszania na nowo. W przeciągu trzech tur, podczas których trwa technika, jest to bliskie niemożliwemu. Osoby z odpowiednią wiedzą (Iryōjutsu A) są w stanie zidentyfikować swój stan i domyślić się że ich układ nerwowy nie działa poprawnie, i spróbować chociaż połapać się co odpowiada za co. Cała reszta będzie tarzać się po ziemi zamiast wstać.
DODATKOWE UWAGI
Imo nie trzeba wiedzy medycznej tylko posiadania mózgu aby rozszyfrować, że coś się z nami dzieje, ale nie będę jakoś super cisnął o tą zmianę, zwłaszcza jeśli inni nie widzą tu żadnego problemu.

Re: Ranshinshō

: 21 kwie 2021, o 10:15
autor: Jun
A może progi konsekwencji? <catgun>

Re: Ranshinshō

: 21 kwie 2021, o 10:19
autor: Akiba
Ale w jaki sposób miałbyś się orientować, że coś jest nie tak? Samym opisem? Konsekwencja też raczej nie wchodzi w grę, bo jaki próg miałaby mieć ta technika? To impuls elektryczny, a nie genjutsu.

To jedna z niewielu technik ofensywnych Iryo, ja bym to zostawił tak jak jest. Faktycznie są cholernie silni medycy w taijutsu ale... no kurde, tak działa ten build. To trochę jakby próbować nerfić Maji, bo kontrolują stal i wszyscy walczący mieczem mają z nimi problem xd

Re: Ranshinshō

: 21 kwie 2021, o 10:55
autor: Souei
Hmmm, no moim zdaniem identyfikacja problemu nie jest taką skomplikowaną czynnością, aby wymagała wiedzy medycznej na jakimkolwiek poziomie. Czy wiedza medyczna jest potrzebna do tego, aby zorientować się, że gdy chcę poruszać ręką to poruszam nogą? Chyba nie. Wiedza medyczna byłaby potrzebna do tego, aby zorientować się że te zaburzenia spowodował impuls elektryczny który uszkodził układ nerwowy bla bla bla, ale nie wydaje mi się, aby ta zaawansowana wiedza była z kolei potrzebna do tego, aby nie tarzać się po ziemi jak kadłubek. Sam opis mówi, że wystarczy tylko (albo aż) "myśleć i spróbować nauczyć się poruszania na nowo".

Re: Ranshinshō

: 21 kwie 2021, o 12:10
autor: Kaiho
A czemu coś, co tworzy impuls ELEKTRYCZNY nie ma wymagania raitonu? <catpeka>

Re: Ranshinshō

: 21 kwie 2021, o 12:43
autor: Jun'ichi
Ogólnie zgadzam się z tym co pisze Souei, tylko pytanie jak szybko dałoby radę z tego wyjść dzięki domyślniu się. Kabuto jako postać bardzo inteligentna i z wiedzą medyczną, potrzebował (na realia forum) dużo czasu, turę albo i dwie. A co w przypadku jakiegoś przygłupa? Też ma mu to zająć turę?

Konsekwencja nie wydaje się być tu złym wyjściem, bo w pewien sposób będzie odpowiadała za zapanowanie nad swoim ciałem na podstawie informacji jakie mamy, czyli że coś jest nie tak i jak należy temu zaradzić. Tu popieram Juna.

Re: Ranshinshō

: 23 kwie 2021, o 06:21
autor: Shinsu
Uzależniłbym to od percepcji. Od np. 80 percepcji potrzebowalibyśmy 2 tur na wyjście, od 160 jednej tury. Poniżej 80 nie bylibyśmy w stanie nauczyć się poruszać do końca walki.

Re: Ranshinshō

: 23 kwie 2021, o 11:22
autor: Gundan
W sumie ja tak samo jak Shinsu pomyślałem, że percepcja nie byłaby tu złym rozwiązaniem albo może jakoś na zasadzie percepcja + konsekwencja /2 <hmmm>

Re: Ranshinshō

: 25 kwie 2021, o 08:25
autor: Support nr 5

Re: Ranshinshō

: 27 kwie 2021, o 12:57
autor: Satsu
Uzależnienie od percepcji wydaje się być dobrym pomysłem. Nie wiem, czy zrobić to na progach 0/80/160, bo to trochę sztywniackie. Może po prostu najpierw tura bez ruchu ograniczona percepcją, a potem ograniczona siła i szybkość wraz z trudnością ruchu bo nie wierzę, że od razu zrozumiesz, że prawa noga to lewa ręka to wszystkie twoje nawyki i wyćwiczone reakcje nagle się zmienią?
Tak tylko pytam.

Re: Ranshinshō

: 14 maja 2021, o 12:31
autor: Tamaki Hyūga
Tutaj wydaje mi się że można zrobić podobnie jak jest z techniką Doton: Shinjū Zanshu no Jutsu (wrzucona w spoilerze niżej), z tą różnicą że byłyby trochę inne progi i zamiast Siły, dałoby się Percepcję, ponieważ to jedyny pasujący do tego atrybut. Ewentualnie można jeszcze przemyśleć bonus w formie obniżenia progów Percepcji w przypadku jak postać posiada wiedzę medyczna/rozwinięte Iryo


Nazwa
Doton: Shinjū Zanshu no Jutsu
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Należy znajdować się pod przeciwnikiem, max. metr od niego
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2%
Dodatkowe Wymaga znajomości Doton: Moguragakure no Jutsu, szybkość manewru równa szybkości użytkownika
Opis Całkiem prosta technika Doton, wymagająca znajdowania się już pod ziemią za pomocą innego jutsu. Polega ona na złapaniu przeciwnika znajdującego się na powierzchni, a następnie wciągnięciu go pod ziemię na swoje dotychczasowe miejsce. Następuje wtedy wymiana pozycji - po skutecznym wykonaniu techniki użytkownik wyskakuje na powierzchnię, a ofiara zostaje zagrzebana w ziemi najczęściej do samej szyi. Oczywiście z pułapki tej można się wydostać za pomocą własnej siły, trwa to jednak dłuższą chwilę (około dwóch tur, przy sile 50 maleje do jednej). Natychmiastowe wyrwanie się jest możliwe przy aktywowaniu dużej ilości chakry (SM, Akuma no Kigo, Hachimon etc.), lub dzięki sile powyżej 100.

Re: Ranshinshō

: 19 maja 2021, o 20:26
autor: Support nr 5

Re: Ranshinshō

: 19 maja 2021, o 21:20
autor: Shinsu
Dodałbym tylko, że efekt zanika po 24h fabularnych czy coś w ten deseń oraz po jakim czasie efekt zanika nie mając wystarczającej ilości percepcji. Na chwilę obecną wygląda to tak, jakby użytkownik nie miał już szans na wyjście z tego stanu.

Re: Ranshinshō

: 19 maja 2021, o 23:22
autor: Tamaki Hyūga
@Shinsu, efekt znika po 3 turach, przynajmniej tak było do tej pory w technice

Re: Ranshinshō

: 20 maja 2021, o 07:19
autor: Support nr 5