Takeda - Yajirushi
: 25 gru 2020, o 00:21
PROBLEM
Cześć. Chciałem poruszyć pewien drobny problem w technikach obecnej takedy. Na randze D, dziedzina ta posiada technikę, która wymaga otwarcia dowolnego żywiołu na randze C. Oczywiście rozumiem, że ograniczenie tego do jednej techniki pełno-żywiołowej, miało na celu ograniczenie niepotrzebnej ilości technik, które robiłyby to samo, ale w innych żywiołach, to mimo wszystko w samą technikę wdało się kilka problemów.
1. Technika jest na randze D, wymaga żywiołu na C, wykonujący ponosi koszty C
2. By osiągnąć sprawność w tej technice, wymaga się znacznie więcej niż od zwyczajnego rozwinięcia żywiołu i w samo wykonanie ataku wchodzi więcej wymagań i czynników niż zwyczajnie rzucenie takiej techniki tej rangi.
3. Niesprecyzowane efekty strzał żywiołowych:
ROZWIĄZANIE
Teraz zastanówmy się, gracz, który spełnia wymagania i odblokuje te wszystkie żywioły (albo jeden) to tak czy inaczej, będzie w dużo lepszej pozycji do wykonywania standardowych technik żywiołowych, jeżeli miałby ponosić za nie takie koszta, jakie ponosi teraz, czyli rangi C. Wymagania jak na efekty są zwyczajnie zbyt duże, nie wspominając o samej niemożliwości rozwinięcia każdej z tych dziedzin (tylko elementalista, ale to i tak zeżre tyle PH, że na łuk i strzały za dużo nie zostanie)
DODATKOWE UWAGI
Są rzecz jasna inne możliwości rozwiązania problemu, ale obawiam się, że byłyby zbyt skomplikowane, by uczynić je jakkolwiek sensownymi rozwiązaniami, jak chociażby wykonywanie technik rangi X przy pomocy tej techniki i ponoszenie kosztów odpowiednich, lecz to miałoby z kolei zbyt wiele problemów pobocznych, których rozwiązywanie nie jest warte świeczki
Inna kwestia to problem techniki Genjutsu w Takedzie, która sama w sobie sprawia wrażenie zbyt silnej jak na prezentowaną rangę, ale to już zupełnie inna kwestia.
Innym problemem jest technika kageya coś tam która z jakiegoś powodu wymaga techniki rangi B, która z kolei wymaga specjalnego łuku zrobionego w kuźni. Gdzie mnie zastanawia jedno. Dlaczego? Dlaczego takie wymagania do techniki o poziomie rangi D z seido? Bo to jest nic innego jak obecne tam kage buki, które w seido posiada rangę D, a w Takedzie rangę C i duże wymogi, a wcale jakoś lepsza nie jest.
Cześć. Chciałem poruszyć pewien drobny problem w technikach obecnej takedy. Na randze D, dziedzina ta posiada technikę, która wymaga otwarcia dowolnego żywiołu na randze C. Oczywiście rozumiem, że ograniczenie tego do jednej techniki pełno-żywiołowej, miało na celu ograniczenie niepotrzebnej ilości technik, które robiłyby to samo, ale w innych żywiołach, to mimo wszystko w samą technikę wdało się kilka problemów.
1. Technika jest na randze D, wymaga żywiołu na C, wykonujący ponosi koszty C
2. By osiągnąć sprawność w tej technice, wymaga się znacznie więcej niż od zwyczajnego rozwinięcia żywiołu i w samo wykonanie ataku wchodzi więcej wymagań i czynników niż zwyczajnie rzucenie takiej techniki tej rangi.
3. Niesprecyzowane efekty strzał żywiołowych:
- a) Czym są słabsze pancerze dla fuutonu?
b) Strzała ma mniejszy zasięg (to jest jasne) jest trudniejsza do zablokowania i głębiej wbija się w ranę... Co to znaczy? Jakie powoduje ona efekty, czy to penetracja? Czy to zwiększone obrażenia ponad rangę?
c) Ognista strzała zadaje obrażenia od ognia, okej, jak rozumiem, tutaj jest standardowa siła ognia C, tak? Średnio to opłacalne, gdy na tym samym poziomie można strzelić gościa gokkyaku.
e) Mizuame nabara, spoko, tutaj wszystko jest jasne.
f) Paraliż, czyli jak po trafieniu rangą C z raitonu?
- Nazwa
- Yajirushi
- Ranga
- D
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Zależy od rodzaju łuku
- Koszt
- E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
- Dodatkowe
- Wymagana jest otwarta dowolna dziedzina żywiołowa na randze C.
- Opis Proste jutsu, polegające na wzmocnieniu pocisku z łuku chakrą żywiołu. Niby nic wielkiego, pocisk wciąż zachowuje się jak normalna strzała... lecz z modyfikacjami. I to widocznymi. Efekt jest różny w zależności od natury chakry:
- Fuuton - strzała leci szybciej i posiada wzmocnioną penetrację. Przebija się przez osłony rangi C i słabsze pancerze.
- Doton - strzała staje się cięższa, zasięg zmniejszony o 25%, ale trudniejsza do zablokowania i głębiej wbija się w ranę.
- Katon - grot płonie, trafienie łatwopalnego obiektu skutkuje jego zapaleniem, a istoty żywej - ogromny ból wywołany spaleniem rany żywym ogniem.
- Suiton - pocisk przy zatrzymaniu pokrywa obszar 1m wokół cieczą o właściwościach Mizuame Nabara.
- Raiton - strzała naładowana prądem, przy trafieniu powoduje silny paraliż kończyny.
Teraz zastanówmy się, gracz, który spełnia wymagania i odblokuje te wszystkie żywioły (albo jeden) to tak czy inaczej, będzie w dużo lepszej pozycji do wykonywania standardowych technik żywiołowych, jeżeli miałby ponosić za nie takie koszta, jakie ponosi teraz, czyli rangi C. Wymagania jak na efekty są zwyczajnie zbyt duże, nie wspominając o samej niemożliwości rozwinięcia każdej z tych dziedzin (tylko elementalista, ale to i tak zeżre tyle PH, że na łuk i strzały za dużo nie zostanie)
- Propozycja 1: Obniżenie kosztu do rangi D i sprecyzowanie efektów strzał do efektów rangi C -> Niech mają taniej, nie jest to w końcu tak samo silne skupienie żywiołu jak w technikach tej samej rangi dla takowego, co zresztą widać dobitnie jak się przejrzy żywioły i techniki, jakie posiadają na wymaganej randze.
- Propozycja 2: Zostawić koszta na randze C, podbić nieco siłę technik by były silniejszą wersją rangi C (maksymalna wartość progu na danej randze)
DODATKOWE UWAGI
Są rzecz jasna inne możliwości rozwiązania problemu, ale obawiam się, że byłyby zbyt skomplikowane, by uczynić je jakkolwiek sensownymi rozwiązaniami, jak chociażby wykonywanie technik rangi X przy pomocy tej techniki i ponoszenie kosztów odpowiednich, lecz to miałoby z kolei zbyt wiele problemów pobocznych, których rozwiązywanie nie jest warte świeczki
Inna kwestia to problem techniki Genjutsu w Takedzie, która sama w sobie sprawia wrażenie zbyt silnej jak na prezentowaną rangę, ale to już zupełnie inna kwestia.
Innym problemem jest technika kageya coś tam która z jakiegoś powodu wymaga techniki rangi B, która z kolei wymaga specjalnego łuku zrobionego w kuźni. Gdzie mnie zastanawia jedno. Dlaczego? Dlaczego takie wymagania do techniki o poziomie rangi D z seido? Bo to jest nic innego jak obecne tam kage buki, które w seido posiada rangę D, a w Takedzie rangę C i duże wymogi, a wcale jakoś lepsza nie jest.