Takeda - Yajirushi

Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Takeda - Yajirushi

Post autor: Jun »

PROBLEM

Cześć. Chciałem poruszyć pewien drobny problem w technikach obecnej takedy. Na randze D, dziedzina ta posiada technikę, która wymaga otwarcia dowolnego żywiołu na randze C. Oczywiście rozumiem, że ograniczenie tego do jednej techniki pełno-żywiołowej, miało na celu ograniczenie niepotrzebnej ilości technik, które robiłyby to samo, ale w innych żywiołach, to mimo wszystko w samą technikę wdało się kilka problemów.

1. Technika jest na randze D, wymaga żywiołu na C, wykonujący ponosi koszty C
2. By osiągnąć sprawność w tej technice, wymaga się znacznie więcej niż od zwyczajnego rozwinięcia żywiołu i w samo wykonanie ataku wchodzi więcej wymagań i czynników niż zwyczajnie rzucenie takiej techniki tej rangi.

3. Niesprecyzowane efekty strzał żywiołowych:
  • a) Czym są słabsze pancerze dla fuutonu?
    b) Strzała ma mniejszy zasięg (to jest jasne) jest trudniejsza do zablokowania i głębiej wbija się w ranę... Co to znaczy? Jakie powoduje ona efekty, czy to penetracja? Czy to zwiększone obrażenia ponad rangę?
    c) Ognista strzała zadaje obrażenia od ognia, okej, jak rozumiem, tutaj jest standardowa siła ognia C, tak? Średnio to opłacalne, gdy na tym samym poziomie można strzelić gościa gokkyaku.
    e) Mizuame nabara, spoko, tutaj wszystko jest jasne.
    f) Paraliż, czyli jak po trafieniu rangą C z raitonu?
Tutaj przytaczam samą technikę:
Nazwa
Yajirushi
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zależy od rodzaju łuku
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Dodatkowe
Wymagana jest otwarta dowolna dziedzina żywiołowa na randze C.
Opis Proste jutsu, polegające na wzmocnieniu pocisku z łuku chakrą żywiołu. Niby nic wielkiego, pocisk wciąż zachowuje się jak normalna strzała... lecz z modyfikacjami. I to widocznymi. Efekt jest różny w zależności od natury chakry:
  • Fuuton - strzała leci szybciej i posiada wzmocnioną penetrację. Przebija się przez osłony rangi C i słabsze pancerze.
  • Doton - strzała staje się cięższa, zasięg zmniejszony o 25%, ale trudniejsza do zablokowania i głębiej wbija się w ranę.
  • Katon - grot płonie, trafienie łatwopalnego obiektu skutkuje jego zapaleniem, a istoty żywej - ogromny ból wywołany spaleniem rany żywym ogniem.
  • Suiton - pocisk przy zatrzymaniu pokrywa obszar 1m wokół cieczą o właściwościach Mizuame Nabara.
  • Raiton - strzała naładowana prądem, przy trafieniu powoduje silny paraliż kończyny.
ROZWIĄZANIE
Teraz zastanówmy się, gracz, który spełnia wymagania i odblokuje te wszystkie żywioły (albo jeden) to tak czy inaczej, będzie w dużo lepszej pozycji do wykonywania standardowych technik żywiołowych, jeżeli miałby ponosić za nie takie koszta, jakie ponosi teraz, czyli rangi C. Wymagania jak na efekty są zwyczajnie zbyt duże, nie wspominając o samej niemożliwości rozwinięcia każdej z tych dziedzin (tylko elementalista, ale to i tak zeżre tyle PH, że na łuk i strzały za dużo nie zostanie)
  • Propozycja 1: Obniżenie kosztu do rangi D i sprecyzowanie efektów strzał do efektów rangi C -> Niech mają taniej, nie jest to w końcu tak samo silne skupienie żywiołu jak w technikach tej samej rangi dla takowego, co zresztą widać dobitnie jak się przejrzy żywioły i techniki, jakie posiadają na wymaganej randze.
  • Propozycja 2: Zostawić koszta na randze C, podbić nieco siłę technik by były silniejszą wersją rangi C (maksymalna wartość progu na danej randze)

DODATKOWE UWAGI
Są rzecz jasna inne możliwości rozwiązania problemu, ale obawiam się, że byłyby zbyt skomplikowane, by uczynić je jakkolwiek sensownymi rozwiązaniami, jak chociażby wykonywanie technik rangi X przy pomocy tej techniki i ponoszenie kosztów odpowiednich, lecz to miałoby z kolei zbyt wiele problemów pobocznych, których rozwiązywanie nie jest warte świeczki

Inna kwestia to problem techniki Genjutsu w Takedzie, która sama w sobie sprawia wrażenie zbyt silnej jak na prezentowaną rangę, ale to już zupełnie inna kwestia.

Innym problemem jest technika kageya coś tam która z jakiegoś powodu wymaga techniki rangi B, która z kolei wymaga specjalnego łuku zrobionego w kuźni. Gdzie mnie zastanawia jedno. Dlaczego? Dlaczego takie wymagania do techniki o poziomie rangi D z seido? Bo to jest nic innego jak obecne tam kage buki, które w seido posiada rangę D, a w Takedzie rangę C i duże wymogi, a wcale jakoś lepsza nie jest.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Takeda - Yajirushi

Post autor: Yasuo »

Odnośnie techniki zawartej w opisie, fakt technika może wydawać się słaba, ale zauważ, że techniki rangi C mają np. 15/20 metrów zasięgu, a z najlepszym łukiem możesz strzelić na 300? I ta technika to technika rangi D z horrendalnym zasięgiem. Potencjalnie.. teoretycznie.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Maname
Postać porzucona
Posty: 465
Rejestracja: 12 sty 2019, o 12:42
Wiek postaci: 17
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: - Ma na oko około 1.55 wzrostu
- Duże niebieskie oczy
- Jak się uśmiecha widać ostre zęby
- Granatowe włosy
- Strój w granatowych barwach
Widoczny ekwipunek: Torba, plecak, wyrzutnia shuriken, kabura na nóż.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Kabuki | Kayo
Lokalizacja: Hanamura

Re: Takeda - Yajirushi

Post autor: Maname »

Chciałbym zobaczyć taki strzał naprawdę. To, że Takeda sama w sobie wymaga reworku (w każdym aspekcie) to zupełnie inna kwestia.

Pamiętaj też Yasuo, że zasięg łuku maksymalny, wcale nie oznacza twojego maksymalnego zasięgu, który jest znacznie niższy, do tego dochodzą przeszkody terenowe i tak dalej i tak dalej, okoliczności jest sporo więc zasięg efektywny liczyłbym do max 100 metrów i mniej. Tym bardziej, biorąc pod uwagę specyfikę misji, jakie często się odbywają.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Takeda - Yajirushi

Post autor: Yasuo »

Zgadzam się, że strzał na maksymalnym zasięgu to trochę zbyt piękne, żeby było prawdziwe, ale nie ma wątpliwości, że teoretycznie ta technika może mieć przewagę zasięgu w porównaniu np. Katonu rangi C.

Ale w kwestii Twojej zmiany, to jestem neutralny.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Sashiko
Posty: 615
Rejestracja: 4 lut 2021, o 20:39
Wiek postaci: 24
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Ciemne włosy zawiązane w kok, brązowe oczy, szczupła i zgrabna sylwetka, średni wzrost. Ubiór: biały strój z białym płaszczem, białe rękawiczki i maska wilka na twarzy (szczegóły i obrazki w KP)
Widoczny ekwipunek: Łuk i kołczan ze strzałami oraz włócznia na plecach, torba na boku nieco z tyłu
Multikonta: Uchiha Tsuyoshi

Re: Takeda - Yajirushi

Post autor: Sashiko »

Podbijam temat. Uważam, że potrzebna jest zmiana tej techniki.

Zgadzam się przede wszystkim z tym, że używanie tego jutsu po obecnych cenach jest w moje opinii niezmiernie drogie. Ktoś z kontrolą chakry na C musi za wystrzelenie jednego pocisku zapłacić aż 15 (!) punktów procentowych zasobów chakry. Kilka takich pocisków wystarczy, żeby wyssać z użytkownika większość energii - a w moim odczuciu ten żywiołowy dodatek nie jest jakimś gamechangerem. W bardzo zbliżonej cenie można już wykonać standardową, żywiołową technikę rangi C (co zostało już wspomniane).

Co do precyzowania skutków użycia techniki nie mam nic do dodania ponad to, co zostało napisane w pierwszym poście.
0 x
Obrazek

Ryō | PH
Awatar użytkownika
Tamaki Hyūga
Martwa postać
Posty: 1829
Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek C
Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Toshiki Oden
Lokalizacja: To tu, to tam

Re: Takeda - Yajirushi

Post autor: Tamaki Hyūga »

Wydaje mi się że najbardziej sensowne byłoby tutaj zmienienie kosztów techniki na koszty rangi D (E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2%) i zostawienie reszty w takiej samej formie w jakiej jest na ten moment, ale druga propozycja Inosia, czyli wzmocnienie efektów techni tak aby chociaż w jakimś stopniu nadawały się do rangi C, też ma sens.
0 x
Obrazek Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT
Awatar użytkownika
Support nr 5
Support
Posty: 294
Rejestracja: 14 sty 2021, o 16:46
GG/Discord: Mashi#6385

Re: Takeda - Yajirushi

Post autor: Support nr 5 »

0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości