Alchemia a kuźnia

Awatar użytkownika
Asaka
Postać porzucona
Posty: 1498
Rejestracja: 18 maja 2018, o 13:08
Wiek postaci: 27
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Białowłosa, złotooka, niewysoka
Widoczny ekwipunek: Kabury na broń na udach; duża torba na pośladkach; bransoletka na prawym nadgarstku; obrączka na palcu; wielki wachlarz na plecach
Aktualna postać: Airan

Re: Alchemia a kuźnia

Post autor: Asaka »

Gdyby tylko to iryo nie było do niczego innego używane, albo gdyby to KC nie było do niczego innego używane - to jasne. Ale nie płaci się PH chcąc wbić wyższy poziom Dokutsukuru. Robi się to tylko i wyłącznie pisząc treningi, co nie kosztuje ani grama PH. Gdyby kosztowało, to byłoby pewnie tak jak z każdą inną dziedziną - że wydajesz PH i masz na takim poziomie ile PH wydałeś. Ale się tego nie robi, więc ten argument jest jak najbardziej zasadny i co najmniej odpowiedni. Umiejętności uzupełniające są opcjonalne, tak jak pójście na wyprawę po UN Alchemik też jest opcjonalne (i nie płaci się PH za rozwój, ba, za wyprawę nawet dostaje się PH!).

Ja jestem na nie. Naprawdę polecam zmienić podejście i nie używać argumentu w stylu " Ale ja bym chciał grać Shinobi bo - o zgrozo - to forum o Shinobi, a nie znachorem", bo ja tez gram ninja i nomen omen, mam bardziej doświadczonego tego nindże od Twojej postaci, a jednak nie uwłacza mi, że muszę w czymś zaczynać od zera. Taki jest system, uważam, że jest sprawiedliwy i polecam spróbować się nim pobawić ^^
0 x
· ·

Obrazek
· · ·
seasons don't fear the reaper
nor do the wind, the sun or the rain
Awatar użytkownika
Akiba
Postać porzucona
Posty: 356
Rejestracja: 19 lis 2020, o 13:11
Wiek postaci: 16
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Białe włosy, około 170cm wzrostu, zawsze towarzyszy mu Fuyu - wilczyca o białym umaszczeniu.
Widoczny ekwipunek: Włócznia w dłoni, 2x kunai w kaburach
GG/Discord: Aka#1339

Re: Alchemia a kuźnia

Post autor: Akiba »

Treningi a przepychanie rzeczy przez kuźnię to dwie inne rzeczy. Trening ci mogą co najwyżej cofnąć, jak się sprawdzającemu fabułę będzie chciało czytać i zauważy jakiś problem. Przepchnięcie jednego przedmiotu w kuźni to jakiś tydzień. Raczej ludzie siedzą na misjach, więc o ile się nie robi tzw. 5linijkowców, to trochę to zajmuje (potem jeszcze te trucizny trzeba wytworzyć czytaj: napisać "trening", ale to pomijam). Wbicie czwartego poziomu mikstur wymaga więc 6 tygodni przepychania przedmiotów, do tego jeszcze trzeba doliczyć czas na wyprawę xD No nie wierzę, że wy tu nie widzicie problemu.
Bawi mnie czasami wasze podejście. Widać niedoskonałość i to, że system jest niepotrzebnie upierdliwy, to rzucacie argument "taki jest system". To może wypadałoby go zmienić?
0 x
Obrazek
Jeżeli nie sprawdziłem twojej rzeczy w kuźni w ciągu 48h, proszę napisz do mnie na discordzie :)
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 578
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: Alchemia a kuźnia

Post autor: Ayatsuri Yuu »

No to czemu by nie wrzucić do dwóch pierwszych poziomów trudności po kilku domyślnych receptur, które taki twórca początkujący mógłby sobie wytworzyć nie męcząc się z kuźnią?
0 x
Awatar użytkownika
Rokuramen Sennin
Support
Posty: 1033
Rejestracja: 12 lut 2015, o 13:07
Multikonta: Akihiko Maji i Jugo Misaki

Re: Alchemia a kuźnia

Post autor: Rokuramen Sennin »

Jedynym w sumie pomysłem jaki na to można mieć, to rzeczywiście wrzucenie przykładowych receptur do uczenia się, jest to jakieś rozwiązanie, albo po prostu wymóg treningu na X linijek. Nie każdemu musi się chcieć przepychać przez kuźnię, to fakt akurat.
0 x
Support i twórca najlepszego ramen w świecie shinobi
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3659
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Alchemia a kuźnia

Post autor: Papyrus »

Nawet patrząc na to że zajmuje to 6 tygodni - serio to nie jest dużo w realiach forumowych. Gdzie jedna misja B może trwać miesiąc. W tym momencie argumentem ma być to, że długo to zajmuje? Okej, gdyby twoja postać przez ten czas była całkowicie zajęta fabularnie to pewnie byłoby to bolesne dla postaci. Ale nie jest, bo możesz robić w tym czasie co tylko chcesz. Wiesz już że rozwój postaci na forum jest powolny. Że misje potrafią trwać, że sprawdzanie potrafi trwać. Na tym etapie argument zmienił się na "chcę mieć SZYBKO" i to nadal naprawdę meh argument.
O i w końcu padła jakaś sensowna propozycja nad którą można pomyśleć i można się zastanowić. Chętnie zobaczę jak zareagują na nią admini techniczni których głos ma tutaj największe znaczenie.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 578
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: Alchemia a kuźnia

Post autor: Ayatsuri Yuu »

Funfact: ta propozycja padła już na początku wątku, tylko większość wypowiadających się przeszła nad nią do porządku dziennego :P

I w temacie, no tak, musi trwać, ale to akurat wydłużenie czasowe jest po prostu zbędne.
I jak już proponuję wprowadzenie takich receptur, to fajnie byłoby jakby te sklepowe rzeczy można było samemu robić przy odpowiednim poziomie umki dla oszczędzenia hajsu (po przykładowo jednorazowym zakupie receptury no i mając jakieś tam zestawy ziół czy cokolwiek)
0 x
Awatar użytkownika
Akiba
Postać porzucona
Posty: 356
Rejestracja: 19 lis 2020, o 13:11
Wiek postaci: 16
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Białe włosy, około 170cm wzrostu, zawsze towarzyszy mu Fuyu - wilczyca o białym umaszczeniu.
Widoczny ekwipunek: Włócznia w dłoni, 2x kunai w kaburach
GG/Discord: Aka#1339

Re: Alchemia a kuźnia

Post autor: Akiba »

No jest to spoko pomysł. Można dać właśnie te trucizny ze sklepu do stworzenia, dwa pierwsze poziomy (do C), żeby nie męczyć się z ocenianiem tego przez kuźniarskich. A jak ktoś chce B, to mógłby je przepychać przez kuźnie. I to by miały sens, bo trucizny rangi B faktycznie już mogą być silne i namieszać w rozgrywce, w przeciwieństwie do syropu na kaszel.
0 x
Obrazek
Jeżeli nie sprawdziłem twojej rzeczy w kuźni w ciągu 48h, proszę napisz do mnie na discordzie :)
Awatar użytkownika
Maname
Postać porzucona
Posty: 466
Rejestracja: 12 sty 2019, o 12:42
Wiek postaci: 17
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: - Ma na oko około 1.55 wzrostu
- Duże niebieskie oczy
- Jak się uśmiecha widać ostre zęby
- Granatowe włosy
- Strój w granatowych barwach
Widoczny ekwipunek: Torba, plecak, wyrzutnia shuriken, kabura na nóż.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Kabuki | Kayo
Lokalizacja: Hanamura

Re: Alchemia a kuźnia

Post autor: Maname »

Jestem za przykładowymi truciznami czy preparatami rangi D, które można zrobić posiadając otworzoną dziedzinę Iryo, bądź Ayatsuri.

Wtedy wszyscy faktycznie zainteresowani zrobią sobie te preparaty {czytaj treningi na nie] a potem rozwiną sobie dziedzinę dalej poprzez tworzenie w kuźni.

Wilk syty, owca cała.
0 x
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Alchemia a kuźnia

Post autor: Support nr 6 »

0 x
Awatar użytkownika
Akaruidesu Yoake
Martwa postać
Posty: 906
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 20:00
Wiek postaci: 18
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Niski, blond włosy z ciemniejszymi końcówkami, młodo wyglądająca twarz. Czarne ubranie z długimi rękawami i stojącym kołnierzem, na to żółte haori w białe trójkąty.
Widoczny ekwipunek: Kabura na broń na obu udach. Torba nad lewą nogą. Tanto przy pasie po prawej stronie, katana po prawej.
Multikonta: Budyś

Re: Alchemia a kuźnia

Post autor: Akaruidesu Yoake »

Chciałbym przypomnieć, że co do mikstur 1. poziomu i tego, jak mało robią - nie mają one żadnych wymagań. Nie ma tam nawet Iryo D, więc nie dziwmy się, że jest to poziom wody z solą. Na drugim poziomie z kolei jedno trafienie senbonem może już przesądzić o losach walki. W pewnych względach poziom 2. jest nawet lepszy od poziomu 3.

Faktem jest jednak, że tworzenie trucizn i przepychanie ich dużych ilości przez kuźnię to męka. Jestem jednak zdania, że trening (opcja Koali i Sandersa) jest lepszą opcją niż zrobienie ogólnego spisu ogólnodostępnych przepisów.

Chciałbym tu poruszyć też dodatkową sprawę, którą zrozumieją pewnie tylko gracze Ayatsuri. Załóżmy, że człowiek chce wypełnić duży zbiornik na truciznę trucizną. Bez UN potrzebuje do tego 10 treningów, co daje 100 linijek treningów na najprostszą truciznę, 200 na poziom 3. trucizny. Załóżmy, że człowiek zdobył to UN i potrzebuje tylko 2/3 tych treningów, ale to i tak daje nam 67 linijek na zapełnienie tej marionetki wodą z solą.

I argument "to jest forum na którym piszemy" nie jest przekonujący, bo to jest kilkaset linijek na jedną (chociaż z największym dostępnym zbiornikiem) lalkę. I to się zużywa w walce. I żeby nie było, że sytuacja absurdalna, to na postaci Ayatsuri pisałem pod rząd 8 postów produkcji trucizny 2. poziomu. Nawet nie mając jeszcze marionetki ze zbiornikiem.
0 x
Do hidów polecam używania mojego ID: 2457
Awatar użytkownika
Shins
Martwa postać
Posty: 1682
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
Wiek postaci: 22
Ranga: Dōkō, Pazur
Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.

Re: Alchemia a kuźnia

Post autor: Shins »

No myślę, że to jest większy problem, niż przepychanie mikstur przez kuźnię xd Nie wiem w sumie czemu nie przygotowywać po prostu całego zbiornika na 1 post, to chyba nie powinien być aż taki problem.
0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy Twarda spacja:
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 578
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: Alchemia a kuźnia

Post autor: Ayatsuri Yuu »

Odświeżam, bo propozycje padły, temat stoi, a na event przydadzą się trutki
0 x
Awatar użytkownika
Satsu
Martwa postać
Posty: 78
Rejestracja: 1 kwie 2021, o 01:34
Wiek postaci: 25
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Długie czarne włosy, 165cm, 59kg, atrakcyjny, szaro-bure ubrania.
Widoczny ekwipunek: Koszula bez rękawów, szara. Spodnie szare i czarne sandały. Plecak podróżny.
Lokalizacja: Sakai

Re: Alchemia a kuźnia

Post autor: Satsu »

Nie lepiej stworzyć taką małą bazę medykamentów na rangi D-B (np.4 przykładowe D, 3 przykładowe C, 2 przykładowe B), żeby móc się nauczyć podstawowych jak proszek na swędzenie czy coś podobnego? Dało by to jakiś punkt odniesienia do środków i usprawniło proces zdobywania (nadal wymagając napisania treningów), a równocześnie odciążyło sprawdzających kuźnię w momencie, kiedy ktoś traktuje medykamenty mniejszego poziomu jako stopień do tych wyższego poziomu.
0 x
Myślę (#004080) | Mówię (#00ab80)
Awatar użytkownika
Kutaro
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2020, o 21:35
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Wysoki, młody mężczyzna. Czarne ścięte przy czaszce włosy, ciemne okrągłe okulary, kwadratowa szczęka. Popielaty płaszcz do kolan, bez rękawów, ciemne spodnie.
Widoczny ekwipunek: Duży kunai przy pasie, czerwony karwasz na lewej ręce
GG/Discord: Templar#5431
Multikonta: Templar

Re: Alchemia a kuźnia

Post autor: Kutaro »

Popieram pomysł Satsu z wcześniej przygotowanymi specyfikami. Osobiście skłaniałbym się do 2 D (nie oszukujmy się minimum, jak ktoś chce się bawić to niech się bawi), 2 C i 1 B (niech z drugą się pomęczy przez kuźnię jako taka zaprawa przed wyższymi rangami).

Ponadto zgłaszam się na ochotnika na opracowanie owych specyfików dla dobra ogółu (hej, znam się na lekach <mlady> )
0 x
"ale odkąd doszedł Templar, stał się wyrocznią na wszystko,
samemu wkładając w cokolwiek minimum pracy i effortu"

Obrazek
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 578
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: Alchemia a kuźnia

Post autor: Ayatsuri Yuu »

Przecież to nie jest żadna nowa propozycja tylko powtórzenie tego, co już było. Imho czekamy na wypowiedź administracji
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości