Alchemia a kuźnia
- Asaka
- Postać porzucona
- Posty: 1498
- Rejestracja: 18 maja 2018, o 13:08
- Wiek postaci: 27
- Ranga: Sentoki
- Krótki wygląd: Białowłosa, złotooka, niewysoka
- Widoczny ekwipunek: Kabury na broń na udach; duża torba na pośladkach; bransoletka na prawym nadgarstku; obrączka na palcu; wielki wachlarz na plecach
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32&t=5564
- Aktualna postać: Airan
Re: Alchemia a kuźnia
Gdyby tylko to iryo nie było do niczego innego używane, albo gdyby to KC nie było do niczego innego używane - to jasne. Ale nie płaci się PH chcąc wbić wyższy poziom Dokutsukuru. Robi się to tylko i wyłącznie pisząc treningi, co nie kosztuje ani grama PH. Gdyby kosztowało, to byłoby pewnie tak jak z każdą inną dziedziną - że wydajesz PH i masz na takim poziomie ile PH wydałeś. Ale się tego nie robi, więc ten argument jest jak najbardziej zasadny i co najmniej odpowiedni. Umiejętności uzupełniające są opcjonalne, tak jak pójście na wyprawę po UN Alchemik też jest opcjonalne (i nie płaci się PH za rozwój, ba, za wyprawę nawet dostaje się PH!).
Ja jestem na nie. Naprawdę polecam zmienić podejście i nie używać argumentu w stylu " Ale ja bym chciał grać Shinobi bo - o zgrozo - to forum o Shinobi, a nie znachorem", bo ja tez gram ninja i nomen omen, mam bardziej doświadczonego tego nindże od Twojej postaci, a jednak nie uwłacza mi, że muszę w czymś zaczynać od zera. Taki jest system, uważam, że jest sprawiedliwy i polecam spróbować się nim pobawić ^^
Ja jestem na nie. Naprawdę polecam zmienić podejście i nie używać argumentu w stylu " Ale ja bym chciał grać Shinobi bo - o zgrozo - to forum o Shinobi, a nie znachorem", bo ja tez gram ninja i nomen omen, mam bardziej doświadczonego tego nindże od Twojej postaci, a jednak nie uwłacza mi, że muszę w czymś zaczynać od zera. Taki jest system, uważam, że jest sprawiedliwy i polecam spróbować się nim pobawić ^^
0 x
赤 · 水 · 晶
· · ·
seasons don't fear the reaper
nor do the wind, the sun or the rain
· · ·
seasons don't fear the reaper
nor do the wind, the sun or the rain
- Akiba
- Postać porzucona
- Posty: 356
- Rejestracja: 19 lis 2020, o 13:11
- Wiek postaci: 16
- Ranga: Doko
- Krótki wygląd: Białe włosy, około 170cm wzrostu, zawsze towarzyszy mu Fuyu - wilczyca o białym umaszczeniu.
- Widoczny ekwipunek: Włócznia w dłoni, 2x kunai w kaburach
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=158022#p158022
- GG/Discord: Aka#1339
Re: Alchemia a kuźnia
Treningi a przepychanie rzeczy przez kuźnię to dwie inne rzeczy. Trening ci mogą co najwyżej cofnąć, jak się sprawdzającemu fabułę będzie chciało czytać i zauważy jakiś problem. Przepchnięcie jednego przedmiotu w kuźni to jakiś tydzień. Raczej ludzie siedzą na misjach, więc o ile się nie robi tzw. 5linijkowców, to trochę to zajmuje (potem jeszcze te trucizny trzeba wytworzyć czytaj: napisać "trening", ale to pomijam). Wbicie czwartego poziomu mikstur wymaga więc 6 tygodni przepychania przedmiotów, do tego jeszcze trzeba doliczyć czas na wyprawę xD No nie wierzę, że wy tu nie widzicie problemu.
Bawi mnie czasami wasze podejście. Widać niedoskonałość i to, że system jest niepotrzebnie upierdliwy, to rzucacie argument "taki jest system". To może wypadałoby go zmienić?
Bawi mnie czasami wasze podejście. Widać niedoskonałość i to, że system jest niepotrzebnie upierdliwy, to rzucacie argument "taki jest system". To może wypadałoby go zmienić?
0 x
Jeżeli nie sprawdziłem twojej rzeczy w kuźni w ciągu 48h, proszę napisz do mnie na discordzie
- Ayatsuri Yuu
- Posty: 578
- Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Ogar
- Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
- Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=8939
Re: Alchemia a kuźnia
No to czemu by nie wrzucić do dwóch pierwszych poziomów trudności po kilku domyślnych receptur, które taki twórca początkujący mógłby sobie wytworzyć nie męcząc się z kuźnią?
0 x
- Rokuramen Sennin
- Support
- Posty: 1033
- Rejestracja: 12 lut 2015, o 13:07
- Multikonta: Akihiko Maji i Jugo Misaki
Re: Alchemia a kuźnia
Jedynym w sumie pomysłem jaki na to można mieć, to rzeczywiście wrzucenie przykładowych receptur do uczenia się, jest to jakieś rozwiązanie, albo po prostu wymóg treningu na X linijek. Nie każdemu musi się chcieć przepychać przez kuźnię, to fakt akurat.
0 x
Support i twórca najlepszego ramen w świecie shinobi
- Papyrus
- Administrator
- Posty: 3659
- Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
- Ranga: Fabular
- GG/Discord: Enjintou1#8970
- Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans
Re: Alchemia a kuźnia
Nawet patrząc na to że zajmuje to 6 tygodni - serio to nie jest dużo w realiach forumowych. Gdzie jedna misja B może trwać miesiąc. W tym momencie argumentem ma być to, że długo to zajmuje? Okej, gdyby twoja postać przez ten czas była całkowicie zajęta fabularnie to pewnie byłoby to bolesne dla postaci. Ale nie jest, bo możesz robić w tym czasie co tylko chcesz. Wiesz już że rozwój postaci na forum jest powolny. Że misje potrafią trwać, że sprawdzanie potrafi trwać. Na tym etapie argument zmienił się na "chcę mieć SZYBKO" i to nadal naprawdę meh argument.
O i w końcu padła jakaś sensowna propozycja nad którą można pomyśleć i można się zastanowić. Chętnie zobaczę jak zareagują na nią admini techniczni których głos ma tutaj największe znaczenie.
O i w końcu padła jakaś sensowna propozycja nad którą można pomyśleć i można się zastanowić. Chętnie zobaczę jak zareagują na nią admini techniczni których głos ma tutaj największe znaczenie.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
- Ayatsuri Yuu
- Posty: 578
- Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Ogar
- Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
- Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=8939
Re: Alchemia a kuźnia
Funfact: ta propozycja padła już na początku wątku, tylko większość wypowiadających się przeszła nad nią do porządku dziennego :P
I w temacie, no tak, musi trwać, ale to akurat wydłużenie czasowe jest po prostu zbędne.
I jak już proponuję wprowadzenie takich receptur, to fajnie byłoby jakby te sklepowe rzeczy można było samemu robić przy odpowiednim poziomie umki dla oszczędzenia hajsu (po przykładowo jednorazowym zakupie receptury no i mając jakieś tam zestawy ziół czy cokolwiek)
I w temacie, no tak, musi trwać, ale to akurat wydłużenie czasowe jest po prostu zbędne.
I jak już proponuję wprowadzenie takich receptur, to fajnie byłoby jakby te sklepowe rzeczy można było samemu robić przy odpowiednim poziomie umki dla oszczędzenia hajsu (po przykładowo jednorazowym zakupie receptury no i mając jakieś tam zestawy ziół czy cokolwiek)
0 x
- Akiba
- Postać porzucona
- Posty: 356
- Rejestracja: 19 lis 2020, o 13:11
- Wiek postaci: 16
- Ranga: Doko
- Krótki wygląd: Białe włosy, około 170cm wzrostu, zawsze towarzyszy mu Fuyu - wilczyca o białym umaszczeniu.
- Widoczny ekwipunek: Włócznia w dłoni, 2x kunai w kaburach
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=158022#p158022
- GG/Discord: Aka#1339
Re: Alchemia a kuźnia
No jest to spoko pomysł. Można dać właśnie te trucizny ze sklepu do stworzenia, dwa pierwsze poziomy (do C), żeby nie męczyć się z ocenianiem tego przez kuźniarskich. A jak ktoś chce B, to mógłby je przepychać przez kuźnie. I to by miały sens, bo trucizny rangi B faktycznie już mogą być silne i namieszać w rozgrywce, w przeciwieństwie do syropu na kaszel.
0 x
Jeżeli nie sprawdziłem twojej rzeczy w kuźni w ciągu 48h, proszę napisz do mnie na discordzie
- Maname
- Postać porzucona
- Posty: 466
- Rejestracja: 12 sty 2019, o 12:42
- Wiek postaci: 17
- Ranga: Akoraito
- Krótki wygląd: - Ma na oko około 1.55 wzrostu
- Duże niebieskie oczy
- Jak się uśmiecha widać ostre zęby
- Granatowe włosy
- Strój w granatowych barwach - Widoczny ekwipunek: Torba, plecak, wyrzutnia shuriken, kabura na nóż.
- Link do KP: viewtopic.php?p=108888#p108888
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Kabuki | Kayo
- Lokalizacja: Hanamura
Re: Alchemia a kuźnia
Jestem za przykładowymi truciznami czy preparatami rangi D, które można zrobić posiadając otworzoną dziedzinę Iryo, bądź Ayatsuri.
Wtedy wszyscy faktycznie zainteresowani zrobią sobie te preparaty {czytaj treningi na nie] a potem rozwiną sobie dziedzinę dalej poprzez tworzenie w kuźni.
Wilk syty, owca cała.
Wtedy wszyscy faktycznie zainteresowani zrobią sobie te preparaty {czytaj treningi na nie] a potem rozwiną sobie dziedzinę dalej poprzez tworzenie w kuźni.
Wilk syty, owca cała.
0 x
- Akaruidesu Yoake
- Martwa postać
- Posty: 906
- Rejestracja: 23 wrz 2019, o 20:00
- Wiek postaci: 18
- Ranga: Akoraito
- Krótki wygląd: Niski, blond włosy z ciemniejszymi końcówkami, młodo wyglądająca twarz. Czarne ubranie z długimi rękawami i stojącym kołnierzem, na to żółte haori w białe trójkąty.
- Widoczny ekwipunek: Kabura na broń na obu udach. Torba nad lewą nogą. Tanto przy pasie po prawej stronie, katana po prawej.
- Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=7711
- Multikonta: Budyś
Re: Alchemia a kuźnia
Chciałbym przypomnieć, że co do mikstur 1. poziomu i tego, jak mało robią - nie mają one żadnych wymagań. Nie ma tam nawet Iryo D, więc nie dziwmy się, że jest to poziom wody z solą. Na drugim poziomie z kolei jedno trafienie senbonem może już przesądzić o losach walki. W pewnych względach poziom 2. jest nawet lepszy od poziomu 3.
Faktem jest jednak, że tworzenie trucizn i przepychanie ich dużych ilości przez kuźnię to męka. Jestem jednak zdania, że trening (opcja Koali i Sandersa) jest lepszą opcją niż zrobienie ogólnego spisu ogólnodostępnych przepisów.
Chciałbym tu poruszyć też dodatkową sprawę, którą zrozumieją pewnie tylko gracze Ayatsuri. Załóżmy, że człowiek chce wypełnić duży zbiornik na truciznę trucizną. Bez UN potrzebuje do tego 10 treningów, co daje 100 linijek treningów na najprostszą truciznę, 200 na poziom 3. trucizny. Załóżmy, że człowiek zdobył to UN i potrzebuje tylko 2/3 tych treningów, ale to i tak daje nam 67 linijek na zapełnienie tej marionetki wodą z solą.
I argument "to jest forum na którym piszemy" nie jest przekonujący, bo to jest kilkaset linijek na jedną (chociaż z największym dostępnym zbiornikiem) lalkę. I to się zużywa w walce. I żeby nie było, że sytuacja absurdalna, to na postaci Ayatsuri pisałem pod rząd 8 postów produkcji trucizny 2. poziomu. Nawet nie mając jeszcze marionetki ze zbiornikiem.
Faktem jest jednak, że tworzenie trucizn i przepychanie ich dużych ilości przez kuźnię to męka. Jestem jednak zdania, że trening (opcja Koali i Sandersa) jest lepszą opcją niż zrobienie ogólnego spisu ogólnodostępnych przepisów.
Chciałbym tu poruszyć też dodatkową sprawę, którą zrozumieją pewnie tylko gracze Ayatsuri. Załóżmy, że człowiek chce wypełnić duży zbiornik na truciznę trucizną. Bez UN potrzebuje do tego 10 treningów, co daje 100 linijek treningów na najprostszą truciznę, 200 na poziom 3. trucizny. Załóżmy, że człowiek zdobył to UN i potrzebuje tylko 2/3 tych treningów, ale to i tak daje nam 67 linijek na zapełnienie tej marionetki wodą z solą.
I argument "to jest forum na którym piszemy" nie jest przekonujący, bo to jest kilkaset linijek na jedną (chociaż z największym dostępnym zbiornikiem) lalkę. I to się zużywa w walce. I żeby nie było, że sytuacja absurdalna, to na postaci Ayatsuri pisałem pod rząd 8 postów produkcji trucizny 2. poziomu. Nawet nie mając jeszcze marionetki ze zbiornikiem.
0 x
Do hidów polecam używania mojego ID: 2457
- Shins
- Martwa postać
- Posty: 1682
- Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Dōkō, Pazur
- Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
- Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=80043#p80043
Re: Alchemia a kuźnia
No myślę, że to jest większy problem, niż przepychanie mikstur przez kuźnię xd Nie wiem w sumie czemu nie przygotowywać po prostu całego zbiornika na 1 post, to chyba nie powinien być aż taki problem.
0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy
Twarda spacja:
- Ayatsuri Yuu
- Posty: 578
- Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Ogar
- Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
- Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=8939
Re: Alchemia a kuźnia
Odświeżam, bo propozycje padły, temat stoi, a na event przydadzą się trutki
0 x
- Satsu
- Martwa postać
- Posty: 78
- Rejestracja: 1 kwie 2021, o 01:34
- Wiek postaci: 25
- Ranga: Doko
- Krótki wygląd: Długie czarne włosy, 165cm, 59kg, atrakcyjny, szaro-bure ubrania.
- Widoczny ekwipunek: Koszula bez rękawów, szara. Spodnie szare i czarne sandały. Plecak podróżny.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32 ... 51#p169451
- Lokalizacja: Sakai
Re: Alchemia a kuźnia
Nie lepiej stworzyć taką małą bazę medykamentów na rangi D-B (np.4 przykładowe D, 3 przykładowe C, 2 przykładowe B), żeby móc się nauczyć podstawowych jak proszek na swędzenie czy coś podobnego? Dało by to jakiś punkt odniesienia do środków i usprawniło proces zdobywania (nadal wymagając napisania treningów), a równocześnie odciążyło sprawdzających kuźnię w momencie, kiedy ktoś traktuje medykamenty mniejszego poziomu jako stopień do tych wyższego poziomu.
0 x
Myślę (#004080) | Mówię (#00ab80)
- Kutaro
- Posty: 885
- Rejestracja: 25 lip 2020, o 21:35
- Wiek postaci: 23
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: Wysoki, młody mężczyzna. Czarne ścięte przy czaszce włosy, ciemne okrągłe okulary, kwadratowa szczęka. Popielaty płaszcz do kolan, bez rękawów, ciemne spodnie.
- Widoczny ekwipunek: Duży kunai przy pasie, czerwony karwasz na lewej ręce
- Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=8723
- GG/Discord: Templar#5431
- Multikonta: Templar
Re: Alchemia a kuźnia
Popieram pomysł Satsu z wcześniej przygotowanymi specyfikami. Osobiście skłaniałbym się do 2 D (nie oszukujmy się minimum, jak ktoś chce się bawić to niech się bawi), 2 C i 1 B (niech z drugą się pomęczy przez kuźnię jako taka zaprawa przed wyższymi rangami).
Ponadto zgłaszam się na ochotnika na opracowanie owych specyfików dla dobra ogółu (hej, znam się na lekach )
Ponadto zgłaszam się na ochotnika na opracowanie owych specyfików dla dobra ogółu (hej, znam się na lekach )
0 x
"ale odkąd doszedł Templar, stał się wyrocznią na wszystko,
samemu wkładając w cokolwiek minimum pracy i effortu"
samemu wkładając w cokolwiek minimum pracy i effortu"
- Ayatsuri Yuu
- Posty: 578
- Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Ogar
- Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
- Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=8939
Re: Alchemia a kuźnia
Przecież to nie jest żadna nowa propozycja tylko powtórzenie tego, co już było. Imho czekamy na wypowiedź administracji
0 x
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości