PROBLEM
Głównym problemem jest dużo nieścisłości w mechanice klanu Ayatsuri i ciężko niektóre rzeczy ogarnąć jak się prowadzi im misję z walką.
Z jaką siłą bije lalka? Czy z siłą równą mationetkarzowi? Skoro tak to stawia ich w tragicznej sytuacji, ponieważ nie dość że muszę inwestować w kilka dziedzin (klanówka, fuiny, trucizny) i do tego jeszcze muszą inwestować w percepcję żeby lalki miały statystyki, szybkość żeby nadążać za lalkami, wytrzymałość aby funkcjonować na poziomie szybkości i teraz jeszcze siła żeby marionetki mogły zadać jakiekolwiek obrażenia? Wydaje mi się to bardzo mocno niesprawiedliwe dla tego klanu względem innych. Reberowcy inwestują tylko w jedną dziedzinę i nie muszą tak naprawdę w ogóle zwiększać siły. Taiuserzy pakują wszystko w staty i nie muszą aż tak bardzo polegać na dziedzinach.
ROZWIĄZANIE
Skalowanie się siły marionetek z:
A) percepcją, ciężarem lalki i poziomem klanówki, tak samo jak szybkość
Ultra Lekkie: 0,4 * percepcja twórcy + klanowa (D-10, C-20, B-30, A-40, S-50)
Lekkie: 0,6 * percepcja twórcy + klanowa (D-10, C-20, B-30, A-40, S-50)
Średnie: 0,8 * percepcja twórcy + klanowa (D-10, C-20, B-30, A-40, S-50)
Ciężkie: 1 * percepcja twórcy + klanowa (D-10, C-20, B-30, A-40, S-50)
B) poziomem klanówki i ciężarem marionetki (im cięższa tym więcej siły)
Ciężkie 1 * klanówka (D - 40, C - 80, B - 120, A -160, S-200)
Średnie: 0,8 * klanówka (D - 40, C - 80, B - 120, A -160, S-200)
Lekkie: 0,6 * klanówka (D - 40, C - 80, B - 120, A -160, S-200)
Ultra Lekkie: 0,4 * klanówka (D - 40, C - 80, B - 120, A -160, S-200)
DODATKOWE UWAGI
To są dwa sposoby jakie wymyśliłem żeby jakoś rozwiązać te problemy, które wydają mi się sensowne, więc chętnie poznam wasze opinie na ten temat.
Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne
: 3 gru 2020, o 11:00
autor: Tamaki Hyūga
Oczywiście dokładne ilości są póki co robocze ale ogólnie chciałem pokazać co mi chodzi po głowie i co uważam za sensowne
Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne
: 3 gru 2020, o 11:41
autor: Ario
Oprócz tego co powyżej, dochodzi do tego ryożerność przy kukłach i ciężar przepychania przez kuźnie, jednak to co zaproponowałeś w A wydaje się sprawiedliwe pod tym względem, że uczyniłaby ciężkie lalki użyteczniejszymi, bo obecnie jest tylko walka o to, by lalka była jak najlżejsza. Z wdrożeniem pkt A każda lalka by miała swoją konkretną rolę, a i kuźnia byłaby bardziej urozmaicona.
Dla mnie opcja A jak najbardziej na tak.
Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne
: 3 gru 2020, o 12:54
autor: Gundan
Ja tylko nie rozumiem co ma percepcja do siły lalki, ale ogólnie to podoba mi się ten pomysł skoro dotychczas nie było to sprecyzowanie.
Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne
: 3 gru 2020, o 14:56
autor: Ario
Tamaki w 1 akapicie wyjaśnił, czemu przelicznik powinien być na percepcji, a nie sile
Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne
: 3 gru 2020, o 15:30
autor: Gundan
Chodzi mi o to czy po prostu przez tą percepcje dodatkowo liczoną nie wyjdzie zaraz, że lalki miotają głazami, a jednym uderzeniem łamią drzewa. Osobiście sądzę, że siła laki powinna być określona ale z zachowaniem rozsądku. Bo nie przypominam sobie zresztą aby lalki dysponowały jakąś imponującą siłą uderzenia. Ich móc była zależna od ilości ukrytych broni tak w sumie. Ale mogę się nie znać, nie bijcie mnie to tylko moje przemyślenia.
//EDIT: Pisałem w pracy więc mogło być trochę nie zrozumiałe więc poprawiłem
Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne
: 4 gru 2020, o 14:12
autor: Ayatsuri Yuu
Jako nowy Ayatsuri jak najbardziej na tak, dodanie czegoś przydatnego ciężkim lalkom to świetny pomysł, a sama klanówka to trochę za mało, by tylko od niej to uzależniać.
Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne
: 4 gru 2020, o 14:33
autor: Jun'ichi
Percepcja gracza powinna odpowiadać tylko za to, ile i jak sprawnie jest w stanie kontrolować marionetek.
Za siłę marionetek powinna odpowiadać ich waga (danej kończyny o ile chcemy się bawić w takie liczenie) oraz klanówka lub Kontrola Chakry. Byłoby kolejnym ciosem dla Ayatsuri zmuszać do rozwijania KC więc klanówka wydaje się być też dobrym rozwiązaniem.
Nie wiem czy będzie dobre żeby lalka uderzała z siłą 200, nawet będąc tą najcięższą. Zwłaszcza że na randze S Ayatsuri będzie w stanie kontrolować raczej kilka kukiełek więc nagle mamy do 10 "Taiuserów" do pokonania + Auatsuri który mógłby czymś jeszcze atakować :P Kwestia dopasowania liczb
Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne
: 4 gru 2020, o 15:44
autor: Tamaki Hyūga
No jak pisałem na początku, liczby podane są dość orientacyjne, po prostu żeby przedstawić mniej więcej co mam na myśli
Jeżeli chodzi o najcięższe lalki bijące z siłą 200 to pamiętaj ze może i jest to 200 siły ale takie lalki są de facto dość wolne, wiec się to według mnie równoważy
Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne
: 4 gru 2020, o 16:17
autor: Tsukune
Ewentualnie może zrobić coś w stylu że im więcej lalek tym brałoby się średnią? siły wszystkich lalek. Tej co wali najsłabiej i tej co wali najmocniej i wtedy wszystkie by waliły z tą średnią mocą albo możnaby się "skupić" na jednej lalce aby atakowała ze swoją "pełną" mocą lecz wtedy inne lalki byłyby słabsze lub mniej mobilne?
Głównie chodzi mi o to iż mimo posiadania odpowiedniej percepcji to aby użyć pełnej siły lalki musimy się na niej bardziej skupić przez co lekko "cierpią" inne lalki...ale to tylko durnowaty pomysł
Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne
: 4 gru 2020, o 16:41
autor: Tamaki Hyūga
@Tsukune, ale Ty zdajesz sobie sprawę że na ten moment nie ma w żaden sposób określonego tego z jaką siłą bije lalka? Więc nie ma nawet z czego wyciągać tej średniej o której mówisz. Już kompletnie pomijając fakt że Twój pomysł wydaje się strasznie dziwny i krzywdzący dla Ayatsuri, którzy i tak mają już ciężko na forum tak jak jest teraz
Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne
: 7 gru 2020, o 18:05
autor: Jawa
Jestem za doprecyzowaniem siły marionetek, przy czym nie widzę powodu do uzależniania ich siły od percepcji użytkownika, dlatego jako rozwiązanie widziałbym te drugie - ciężar marionetki oraz poziom dziedziny klanowej. Dodawanie dodatkowych zmiennych, na przykład postaci KC, niepotrzebnie komplikowałoby sprawę. Do ewentualnego rozważenia bazowe wartości.
Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne
: 7 gru 2020, o 19:03
autor: Support nr 6
Warto byłoby to doprecyzować ale mimo wszystko zamiast pójścia drogą ciężar i dziedzina jednak wniósłbym tutaj wątek siły samego użytkownika.
Ayatsuri sam ma techniki, podczas których może podpiąć się do nićmi do innej osoby i to właśnie dzięki sile możesz kontrolować taką osobą. Skoro już i tak ma zaaplikowaną mechanikę siły w swoich technikach tak zostawiłbym ją jako jeden z czynników siły uderzeń lalek.
Najprawdopodobniej na podobnej co Tamaki zasadach przy odpowiednich zmianach wartości.
Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne
: 7 gru 2020, o 19:26
autor: Jawa
W przypadku technik wpływających na kontrolowanie żywego celu dochodzi do siłowania się, porównywanie atrybutów tutaj jeszcze ma jakiś sens, chociaż też można polemizować. Kontrola swoich marionetek polega już bardziej na samym sterowaniu, wydawaniu poleceń. To, z jak z dużą mocą uderza marionetka, powinno właśnie przede wszystkim zależeć od jej własnych parametrów - masy, siły mechanizmów (potraktujmy całość właśnie jako ciężar marionetki). Klanowa zdolność daje tutaj bonusy w ramach ogólnego polepszenia jakości kontroli marionetek. No i co do siły - z czysto balansowego podejścia uderzymy takim rozwiązaniem w ten klan, wymuszając rozwój kolejnego atrybutu.
Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne
: 7 gru 2020, o 21:06
autor: Azuma
Do mnie ten argument przemawia. W pewien sposób to też wymusza kierunek tworzenia marionetki, w zależności od tego na czym nam zależy. Tutaj mowa o takim typowym tanku.