System podróży

Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2188
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: System podróży

Post autor: Kisuke »

Zbierzmy to wszystko co zostało tutaj powiedziane "do kupy", bo odpisywanie każdemu z osobna mija się z celem.

Argumenty ZA obecnym systemem:
1. "mi to nijak nie przeszkadza w rozgrywce." - Było wspomniane, że niektórzy piszą posty nieco dłużej, przez co takiej przerwy nie zauważają. Są też osoby, które mają akurat w tym momencie chwilkę, a będzie ich blokowało głupie ograniczenie
2. Zabezpieczenie, przed zbyt szybkim uciekaniem - Obecny ciąg zdobywania informacji przez infobrokerów jest na tyle długi, że nawet 4h "odczekanie" na szlaku nie sprawia, że ktoś nie będzie w stanie uciec. A jak stosuje wyłącznie OOC to zasługuje na karę i cofnięcie. Poza tym, nawet jak ten czas minie, a gracz zmienia prowincje, to może zostać cofnięty. Tak przecież jest obecnie, więc ten czas oczekiwania jest całkowicie bez sensu.

Argumenty PRZECIWKO obecnemu systemowi:
1. Bezsensowność - Obecne rozwiązanie miałoby być lekarstwem na bardzo specyficzną sytuację, która nie zdarza się praktycznie wcale. Natomiast gdy już miałoby się w takiej sytuacji przydać to i tak jest ta mechanika naginana "na chłopski rozum" i bardziej fabularne rozwiązanie. Tak samo czepianie się spam-misji. Można przecież zrobić taką przed wyruszeniem w drogę, a potem walnąć podróż(i pójść sobie pograć albo spać), natomiast już z podróżą w środku sztucznie to wydłuża całą misję.
2. Strata czasu - Nie wszyscy mają możliwość częstszego wchodzenia na forum, a chciałyby coś załatwić. Ktoś np. wie, że już do kompa nie usiądzie a po wejściu następnego dnia, chciałby już popisać z osobą umówioną na fabułę. Niestety ma jeszcze przejść przez kilka prowincji, więc gdy wejdzie na forum musi najpierw czekać aż czas podróży minie, potem może się okazać, że nie ma już czasu. Oczywiście rozwiązaniem było np. wstawienie takiego posta w środku nocy, wtedy rano jest się wolnym, ale specjalne wchodzenie na forum żeby odwalić coś takiego to trochę kuriozum.
3. Dobra zabawa - Chyba wszyscy są na forum dlatego aby dobrze się bawić, po co w takim razie są nam systemy przeszkadzające, a nie dające nic w zamian. Podobieństwo do systemu "energii" w grach mobilnych wydaje mi się tutaj nieprzypadkowe. "Możesz zapłacić i nie czekać mniej czekać" :) Na całe szczęście tutaj nie trzeba podawać danych karty kredytowej
0 x
Awatar użytkownika
Hikari
Martwa postać
Posty: 2493
Rejestracja: 24 sie 2015, o 18:56
Wiek postaci: 26
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Prawe oko mocna zieleń, lewe intensywnej czerwieni. Długie kruczoczarne włosy sięgające do połowy ud. Ogólnie mówiąc dobrze zbudowany mężczyzna mierzący 182cm.

Re: System podróży

Post autor: Hikari »

Co do informacji z infobrokera, zawsze można dostać list z poprawiona lokalizacja gracza, który uciekł czy cokolwiek. Możemy dostawać informacje na bieżąco, nie trzeba tylko ostatniej znanej. Tez gdy dostaliśmy info od brokera, a potem już gonimy gracza można go zatrzymać w temacie którym jest, a druga osoba dostaje 24h czy 48h na znalezienie się w jego temacie. Problem zostaje w ten sposób rozwiązany. Taka akcja powinna być już nadzorowana przez fabularnego, który jak potrzeba wstrzyma uciekającego gracza, a drugiemu pozwoli go dogonić. Po coś jest to info.
0 x
I'm never on fire
Cause i'm the real fire.
Awatar użytkownika
Azuma
Posty: 1022
Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
Wiek postaci: 17
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- delikatnie zarysowane kości, mały nos
- szczupła budowa, przeciętny wzrost
Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- szary płaszcz (bez zdobień)

Re: System podróży

Post autor: Azuma »

Ad. 2
Czemu zakładasz, że twój rozmówca akurat będzie miał czas popisać szybko w czasie w akurat ty jesteś? Czemu zakładasz że twój rozmówca potrzebuje tak mało czasu co ty sam do napisania posta? Podróż z prowincji do prowincji trwa 30 minut (nawet 15 jeżeli skrócisz czas podróży). Ciężko mi sobie wyobrazić jeszcze szybsze tempo pisania. Powtórzę poprzedni argument - jeżeli blokuje Cię podróż, możesz przygotować w tym czasie post w google drive. Wklejenie tego potem do odpowiedniego tematu to pewnie coś koło minuty.

Ad. 3
Nie zgodzę się z tym, że to nie daje nic w zamian. Rezygnując z czasu podróży, rezygnujemy jednocześnie z odpłatnego skracania czasu podróży. Niektóre klany mają możliwość korzystania z własnych tworów (np. Inuzuka), które pozwalają taką podróż skrócić - więc odejmiemy im też bost (albo smaczek fabularny, jak zwał tak zwał).
0 x
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2188
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: System podróży

Post autor: Kisuke »

Ad. 2
Nie każda z podróży trwa 30 minut, są przypadki, gdy trzeba przebyć większy dystans i wtedy ten czas odpowiednio się wydłuża. Do tego przygotowywanie postów google drive a następnie wrzucanie ich na forum przy szybszym tempie pisania powoli zaczyna zakrawać na "przeklejanie" misji, co jest zakazane i taki gracz może zostać ukarany. Oczywiście o tym, żeby pisać sobie posty na boku i wrzucić za chwilkę, bo teraz masz jakiś dziwny ogranicznik to również absurd. Nie wiem co to ma na celu? To jest po prostu obejście systemu pokątnymi drogami. Nie lepiej wywalić głupi powód do takich akcji?

Ad. 3
Chodzi mi że system czasowych podróży jest głupi, a nie ich skracanie. No i argumentem za zachowaniem tego systemu nie może być to, że niektóre klany dla "balansu" dostały możliwość szybszych podróży. System czekania w czasie podróży jest przeszkadzający i nie daje nic w zamian, bo nie sprawdza się nawet w tym 1% przypadków, dla których mógłby być on przydatny.
0 x
Awatar użytkownika
Asaka
Postać porzucona
Posty: 1498
Rejestracja: 18 maja 2018, o 13:08
Wiek postaci: 27
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Białowłosa, złotooka, niewysoka
Widoczny ekwipunek: Kabury na broń na udach; duża torba na pośladkach; bransoletka na prawym nadgarstku; obrączka na palcu; wielki wachlarz na plecach
Aktualna postać: Airan

Re: System podróży

Post autor: Asaka »

Ale podróże w trakcie misji nie wymagają odczekania czasu. Mało tego, wiele misji na szlaku było takich, że nagroda za nie było brak czekania podczas podróży do innej prowincji.
0 x
· ·

Obrazek
· · ·
seasons don't fear the reaper
nor do the wind, the sun or the rain
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: System podróży

Post autor: Jun »

XDDD

Nie mam pytań.

Szukasz dziury w całym bo nie podoba ci się coś i nie potrafisz podać sensownie skleconych argumentów które poparłyby twoją tezę ponad zwyczajowe " nie podoba mi się, wkurza mnie to, nie ma to sensu, wywalcie bo ja tak chcę "

Także nie wiem. Postaraj się bardziej, bo argument, że klany mają jako swój profit podróż jest jak najbardziej na miejscu bo chcąc nie chcąc to jest to przełożenie mechaniki na pewne sytuacje i już podaje przykład -> Gdyby Aka był inuzuką, albo Dohito Shiki nigdy by go nie dogonił :), I masz swoją "nic nie wartą i nie wnoszącą mechanikę, relikt przeszłości" przełożoną na język sytuacyjny.

Ty tak twierdzisz nie podając przykładów które rzeczywiście mają znaczenie.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2188
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: System podróży

Post autor: Kisuke »

Przecież istnienie "czasu oczekiwania" nic kompletnie w tym aspekcie nie zmienia. Gdyby był Inuzuka to nadal by uciekł, bez różnicy czy czekał te 2h, 1h czy w ogóle nie czekał xD WTF, to jest argument kompletnie nietrafiony.
Inuzuka i inne klany nadal by miały przewagę, bo fabularnie wiadomo, że dogonienie ich na piechotę jest właściwie niemożliwe, natomiast rezygnujemy z idiotycznego zapisu, który nie zmienia nic fabularnie, a pozafabularnie ogranicza graczy.

System ten powinien być przydatny przy pościgach. Obecnie jedynym przykładem tego typu który znam jest sytuacji Shik-Aka, gdzie Aka pomimo tego, że przeczekał odpowiedni czas to i tak został cofnięty.
Chętnie dowiem się o innych sytuacjach gdy ten system się przydał. Póki co słyszę jedynie, że przecież nie przeszkadza więc może zostać.
0 x
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: System podróży

Post autor: Support nr 6 »

0 x
Awatar użytkownika
Ōkami
Postać porzucona
Posty: 429
Rejestracja: 23 sie 2020, o 19:18
GG/Discord: Mef#2020

Re: System podróży

Post autor: Ōkami »

A ja jestem przeciwna usunięciu czasu podróży i tego aspektu mechanicznego. Widzę doskonałe zastosowanie w przypadku eventu-wojny jakichś dwóch regionów i możliwości zastosowania wydarzeń czasowych. Np. jakaś akcja będzie trwała tyle i tyle, tylko gracze najbliżej mogą tam zdążyć bo będą podróżować dzień, dwa, a nie tydzień (a te ograniczenie czasowe stanowi fajny wyznacznik ograniczenia czasu podróży fabularnej)
0 x
Awatar użytkownika
Rokuramen Sennin
Support
Posty: 1033
Rejestracja: 12 lut 2015, o 13:07
Multikonta: Akihiko Maji i Jugo Misaki

Re: System podróży

Post autor: Rokuramen Sennin »

Aktualny system podróży jest z wielu stron potrzebny, chociażby dlatego, żeby dać komuś czas na reakcję. I żeby potem dana osoba nie miała cofek, bo pisze 5 linijkowce zajmujące 5 minut jeden post i naspami 10 postów, zanim osoba, która chce wejść z nim w interakcję, chociażby wróci z pracy. Pozwala to również bardziej konrolować przemieszczanie się przez administrację, by nikt nie mógł zrobić znowuż dziwnego polowania z drugiego końca mapy bez zauważenia, że coś jest nie tak. Dodatkowo pozwala to bardziej rzecz kontrolować z persektywy eventów bądź prowadzonych wojen, jak zostało zauważone.
Czas oczekiwania jest naprawdę krótki - więc bez przesady.
Niepotrzebna zmiana.
0 x
Support i twórca najlepszego ramen w świecie shinobi
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1481
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Samuraj
Widoczny ekwipunek: ---
- Wakizashi ze Stali Kantańskiej (imię tego miecza to Nikushi ( ニキシー ) co oznacza "Rusałkę".) (znajdujące się w pochwie przy pasie po lewej stronie)
- Torba #1 (przypięta do pasa, w okolicach lewego pośladka).
- Worek Mikołaja (przewieszony przez ramię, znajdujący się na plecach).
- Zbroja (ubrana) - opis w KP. Wizualizacja Zbroi: https://i.pinimg.com/564x/5c/f8/84/5cf8 ... cb17a6.jpg
- Opaska na głowę z różkami jelonka, działa jak ochraniacz na czoło (na czole)
- Namiot (na plecach, pod Workiem Mikołaja)
- Płaszcz (ubrany)
- Rękawiczki z blaszkami (na dłoniach)
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: System podróży

Post autor: Yasuo »

Ja nie jestem ani za tym by ten czas był, ani za tym, by go nie było. Generalnie jestem neutralny, ale weźcie mi wytłumaczcie. 30 (a nawet 3h) minut czekania na możliwość pisania w innej prowincji jest czasem strasznie krótkim. Jak tak krótki czas ma zabezpieczyć przed cofkami, dać komuś innemu czas na interakcję z naszą postacią? Może nie rozumiem systemu poszukiwań innych graczy, ale w 30 minut to ja bym nie zdążył znaleźć nawet MG, który mi udostępni infobrokera, a co dopiero spełnić wszystkie wymogi, samemu odbyć podróż i wbić do tematu.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: System podróży

Post autor: Support nr 6 »

0 x
Awatar użytkownika
Shins
Martwa postać
Posty: 1682
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
Wiek postaci: 22
Ranga: Dōkō, Pazur
Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.

Re: System podróży

Post autor: Shins »

Dodałbym jeszcze opcjonalne pole do wpisania, czy idziemy traktem czy bezdrożami, gdyby ktoś nie chciał się o tym rozpisywać w poście.
0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy Twarda spacja:
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: System podróży

Post autor: Support nr 6 »

Wtedy należałoby dodać kolejną opcję jak x2 czas podróży i brak możliwości używania konia. Więc zostawiam do dyskusji.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1481
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Samuraj
Widoczny ekwipunek: ---
- Wakizashi ze Stali Kantańskiej (imię tego miecza to Nikushi ( ニキシー ) co oznacza "Rusałkę".) (znajdujące się w pochwie przy pasie po lewej stronie)
- Torba #1 (przypięta do pasa, w okolicach lewego pośladka).
- Worek Mikołaja (przewieszony przez ramię, znajdujący się na plecach).
- Zbroja (ubrana) - opis w KP. Wizualizacja Zbroi: https://i.pinimg.com/564x/5c/f8/84/5cf8 ... cb17a6.jpg
- Opaska na głowę z różkami jelonka, działa jak ochraniacz na czoło (na czole)
- Namiot (na plecach, pod Workiem Mikołaja)
- Płaszcz (ubrany)
- Rękawiczki z blaszkami (na dłoniach)
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: System podróży

Post autor: Yasuo »

Jestem za propozycją Shinsa, chociaż to też nie jest takie proste, bo możemy iść bezdrożami, ale wstępować do karczmy co jakiś czas, można też iść cały czas bezdrożami, jeśli mamy łuk i palenisko i sami potrafimy zdobywać żywność. Połowę drogi możemy iść bezdrożami, a połowę traktem. Możliwości jest strasznie dużo.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości