System podróży

Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2188
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

System podróży

Post autor: Kisuke »

PROBLEM
Napisałem tutaj ładną długą wiadomość, podsumowującą zdobyte informacje z sb, ale z jakiegoś powodu mój mózg złapał error i odświeżyłem stronę.
Generalnie chodzi o to, że w podróżowaniu konieczne jest odczekania stosownego czasu(30 minut na każdą prowincję) zanim będzie można pisać w miejscu docelowym. Według mnie jest to jakaś wiekowa mechanika, całkowicie nie pasująca do obecnych czasów i stylu gry.

ROZWIĄZANIE
Usunąć czekanie po poście podróży

DODATKOWE UWAGI
Osobną sprawą jest również kształt całego systemu podróży, ale to już jest większa dyskusja, nieco odbiegająca od tego o czym tutaj wspomniałem. Jak ktoś chce się na ten temat przy okazji wypowiedzieć, to bardzo chętnie pozbieram "research".
0 x
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: System podróży

Post autor: Jun »

Ja jestem na nie, wbrew pozorom przejście z tematu A do tematu B to dobry moment na zmianę pory roku, dni i robienie ogólnych time skipów, w związku z istnieniem na forum mechaniki poszukiwań... Nie dałoby się nikogo dorwać na szlaku, a tak... Można.

Czas oczekiwań nie jest zbyt duży.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Aka
Martwa postać
Posty: 244
Rejestracja: 4 lip 2019, o 21:04
Wiek postaci: 23
Ranga: Szczur
Krótki wygląd: Wysoki i drobny brunet o niebieskich oczach, zazwyczaj chodzący w stonowanych kolorach. Widoczna blizna po podcięciu gardła.
Widoczny ekwipunek: Katana, torba.
GG/Discord: Aka#1339

Re: System podróży

Post autor: Aka »


no nie. Można sobie napisać posta z prośbą o zatrzymanie gracza na N-dni co pokazała moja akcja <kek>

jestem za. To jest bezsensowny relikt przeszłości.
0 x
Obrazek
I'd rather watch my kingdom fall
I want it all or not at all
Awatar użytkownika
Hikari
Martwa postać
Posty: 2493
Rejestracja: 24 sie 2015, o 18:56
Wiek postaci: 26
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Prawe oko mocna zieleń, lewe intensywnej czerwieni. Długie kruczoczarne włosy sięgające do połowy ud. Ogólnie mówiąc dobrze zbudowany mężczyzna mierzący 182cm.

Re: System podróży

Post autor: Hikari »

Jak pisałem na sb, jestem za usunięciem czasu podróży. Z drugiej strony patrząc na pewne nieścisłości jakie się pojawiają warto aby gracze wypisywali trasę jaką pokonywali dokładniej. Wzór wtedy wyglądałby następująco:
Przykład użycia idąc z Kyuzo do Sogen:
Dokąd: Sogen
Przez: Shigashi -> Yustetsu
Środek transportu: Piechotka
0 x
I'm never on fire
Cause i'm the real fire.
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: System podróży

Post autor: Jun »


Tyle że Aka, właśnie po to, to jest. Oczywiście zgadzam się, że w twojej sytuacji zostało rozegrane to co najmniej nie najlepiej, to wciąż nie jest potwierdzenie, które pokazywałoby, że każdy gracz i każda taka sytuacja zostanie rozegrana w zły sposób, poza tym - ciężko kogoś zatrzymać w temacie jak ktoś walnie 2-3 posty i już jest gdzieś indziej(bez tego czasu). Ciężej będzie kogoś zawrócić i cofek - będzie więcej a im więcej cofek, tym więcej dymu.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2188
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: System podróży

Post autor: Kisuke »

To samo można zrobić nawet kiedy nie masz ograniczenia czasowego. Przecież to nic nie zmienia a na pewno nie taki jest zamysł istnienia tego ograniczenia czasowego.


Cenną uwagą podzielił się też Hikari. Dobrze by było, żeby trasa podróży była dokładnie określana i wymieniona została każda prowincja przez którą przechodzimy, tak aby wyeliminować możliwe problemy.
0 x
Awatar użytkownika
Asaka
Postać porzucona
Posty: 1498
Rejestracja: 18 maja 2018, o 13:08
Wiek postaci: 27
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Białowłosa, złotooka, niewysoka
Widoczny ekwipunek: Kabury na broń na udach; duża torba na pośladkach; bransoletka na prawym nadgarstku; obrączka na palcu; wielki wachlarz na plecach
Aktualna postać: Airan

Re: System podróży

Post autor: Asaka »

Jestem za tym, co proponuje Hikari. Tak jak pisaliśmy na czacie odnośnie tej dyskusji - jest to potrzebne również dla porządku. Łatwiej tak prześledzić dokąd kto się udaje, niż szukać po postach, gdzie jednak łatwo sobie zapomnieć wpisać takie rzeczy (skoro nadal niektórzy zapominają, żeby wyraźnie napisać z/t). A tak wszystko jest napisane, czarno na białym, nie trzeba się zastanawiać. Warto byłoby tylko przypomnieć o czasie fabularnym, który mija - a przejście przez jedną prowincję to czas ok. 1 tygodnia fabularnego (zgodnie z tym tematem: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=99&t=6888 ).
0 x
· ·

Obrazek
· · ·
seasons don't fear the reaper
nor do the wind, the sun or the rain
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: System podróży

Post autor: Jun »

W takim razie co się stanie jeśli ktoś spełni wymogi rozgrywanej przygody by wejść komuś do tematu wedle regulaminu, rzuci prośbę by kogoś zatrzymać a ta osoba napisze w tym czasie 10 kolejnych postów nim akcja w ogóle się zacznie, a przy okazji zmieni prowincje? Będziecie to wszystko cofać? Gracz nie musi wiedzieć o takich rzeczach jak to, że ktoś na niego poluje - chyba, że dostanie od was informacje w momencie gdy jest zatrzymywany.

Będzie cofka 10 postów i płacz?
Olejecie atakującego i nagle będą walczyć w osadzie bo tam gracz się udawał?

Po co wtedy te misje na poznanie lokalizacji AKTUALNEJ postaci gdy aktualną lokalizacje w czasie ooc można zmienić w przeciągu 1-ego, 5 linijkowego posta na szlaku?
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3688
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: System podróży

Post autor: Papyrus »

No tak. Gdybyś w ciągu 5 minut mógł napisać posty w 2 dowolnych miejscach na świecie, nie mielibyśmy nawet czasu żeby cię na tym szlaku zatrzymać.

Dlatego mimo wszystko powinien być czas fizyczny na podróż. Żeby inni gracze mogli zareagować. Żeby nie robić niepotrzebnych cofek bo akurat nie było admina w ciągu tej godziny właśnie. Naprawdę konieczność poczekania nawet 2h nie jest aż tak bolesna jest narracja przeciwników mówi i dlatego uważam wywalenie czasu fizycznego za zmianę niepotrzebną.

Ale zmiana szablonu żeby obejmował trasę? Oczywistość niby, ale tak. Przydałoby się jak najbardziej.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Awatar użytkownika
Asaka
Postać porzucona
Posty: 1498
Rejestracja: 18 maja 2018, o 13:08
Wiek postaci: 27
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Białowłosa, złotooka, niewysoka
Widoczny ekwipunek: Kabury na broń na udach; duża torba na pośladkach; bransoletka na prawym nadgarstku; obrączka na palcu; wielki wachlarz na plecach
Aktualna postać: Airan

Re: System podróży

Post autor: Asaka »

To akurat nic nie zmieni moim zdaniem, bo przejście z jednej prowincji do drugiej to kwestia rzędu 30 minut, a jak ktoś pisze krótkie posty to i za te 30 minut sobie zdąży "uciec" postowo. Niektórzy jednego posta piszą nawet i 3h, różnie bywa, a przejście z jednego końca naszej mapki na drugi bez konika zajmuje ok. 7 prowincji co daje nam 3,5h... Uważam, że tutaj powinno się (i bierze się) czas fabularny po prostu, a ten oczywiście płynie inaczej - bo w końcu pół roku u nas to rok fabularny (tak zmieniają sie u nas lata), a 30 minut to nie jest kwestia tygodnia fabularnego (czyli przejście z jednej prowincji do drugiej).

Żeby nie było - dla mnie nie jest uciążliwym czekanie x czasu żeby kolejnego posta napisać i jeśli to zostanie, to też dobrze. Za to ta trasa dokładna na pewno się przyda.
0 x
· ·

Obrazek
· · ·
seasons don't fear the reaper
nor do the wind, the sun or the rain
Awatar użytkownika
Aka
Martwa postać
Posty: 244
Rejestracja: 4 lip 2019, o 21:04
Wiek postaci: 23
Ranga: Szczur
Krótki wygląd: Wysoki i drobny brunet o niebieskich oczach, zazwyczaj chodzący w stonowanych kolorach. Widoczna blizna po podcięciu gardła.
Widoczny ekwipunek: Katana, torba.
GG/Discord: Aka#1339

Re: System podróży

Post autor: Aka »

Ale to jest przecież tym bardziej argument za usunięciem tego czasu podróży. Co zmienią 2h w przypadku wytropienia kogoś, skoro takie informacje będą nieaktualne? I tak będzie trzeba pisać prośbę i tak o zatrzymanie kogoś.
0 x
Obrazek
I'd rather watch my kingdom fall
I want it all or not at all
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: System podróży

Post autor: Jun »

Nie rozumiesz. W momencie, w którym gracz został znaleziony, gracz przeprowadza akcje i wchodzi do tematu pod nadzorem administratora i rozpoczyna się akcja, w tym momencie poszukiwany nie ma prawa się już z niego ruszyć (chyba, że próbuje uciec w trakcie nadzoru) - akcję jednak musi ogarnąć administrator. Nie mniej gracz czysto teoretycznie, jeśli wyjdzie i nie będzie musiał czekać(bo oczywiście liczymy czas od momentu wejścia do tematu przez gracza X i złozenia prośby) - przejdzie sobie tematy, przejdzie sobie prowincje i będzie miał zwyczajnie cofkę i będzie płacz.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2188
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: System podróży

Post autor: Kisuke »

Jun, problem odczekiwania w 99% nie dotyczy przypadku o którym wspominasz, natomiast gdy już miałby zastosowanie, to należy pamiętać, że maksymalny czas podróży to mniej więcej 3-4h, gdzie na realia forumowe w tym czasie możesz albo ciągle pisać posta(bo jakieś grono ma takie tempo) jak i zrobić całą misję D(bo znajdą się i tacy).

Utrudnianie życia w 99% przypadków, żeby być może zadziałać w tym 1% jest dość wątpliwym argumentem. Tym bardziej, że nawet i w sytuacji gdy mogłoby to być przydatne, to okazuje się, że nie zawsze działa.
Ten problem wynika też właściwie tylko z nagłego nagromadzenia się ludzi na eventach. Rozwiązania należy więc upatrywać w np. dokładniejszym określeniu jak się wszyscy rozchodzą po takim wydarzeniu, a nie na wszystkich nakładać konieczność czekania, nie wiadomo w sumie na co. Nikt "przypadkiem" i tak nie może wbić po prostu do nich do tematu oraz zaatakować, bo od tego jest cała mechanika infobrokerów, by taką osobę wyśledzić.
0 x
Awatar użytkownika
Kuroi Kuma
Posty: 1518
Rejestracja: 23 lis 2017, o 20:52
Wiek postaci: 43
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Średniego wzrostu mężczyzna z kilkudniowym zarostem na twarzy. Widać że jest trochę starszy, jednak nie aż tak znacznie. Głos niski, lekko chrypiący od palenia. Trochę dłuższe, czarne włosy, przy szyi luźno obwiązany bandaż trochę jak szalik
Widoczny ekwipunek: Gurda
Plecak
Wielki wachlarz
GG/Discord: Michu#5925

Re: System podróży

Post autor: Kuroi Kuma »

Cóż, ja jestem na nie.
Głównie z tego powodu, że mi to nijak nie przeszkadza w rozgrywce.
Ja wiem, że każdy by chciał teraz już nał, że da się zrobić misję D czy nawet C w ciągu kilku godzin strzelając z kim na przemian postami. Średnio do mnie trafia argument, gdy porównuje się zapewne najdłuższy odcinek na mapce do przebycia, z ludźmi, którzy danego dnia mają wolny czas i trzaskają posty z misjami.
Czy naprawdę odczekanie tych kilku godzin to sporo? Czy naprawdę aż tak często zmieniacie prowincję, żeby ten okres był aż tak kolosalny? Nic nie mówię, ale za śmieszną wartość ryo można go skrócić o połowę i nieraz tak robiłem, gdy chciałem popisać nieco szybciej. A w tym czasie strzelić sobie kawę, przygotować już sobie następnego posta, bo MG czy inny gracz też już go napisał ;)
0 x
Obrazek
PH | BANK
Awatar użytkownika
Azuma
Posty: 1022
Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
Wiek postaci: 17
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- delikatnie zarysowane kości, mały nos
- szczupła budowa, przeciętny wzrost
Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- szary płaszcz (bez zdobień)

Re: System podróży

Post autor: Azuma »

Do mnie również nie trafia argument problematycznego czekania. W tym czasie zwyczajnie bym pisał posta, akurat do wklejenia po dotarciu na miejsce.

Jeżeli podróż jest zdecydowanie dłuższa i zajmie to więcej godzin, można przygotować sobie wszystko w chmurze ;) zresztą polecam takie rozwiązania i tak do pisania na codzien (przykładowo dla autora wątku nie uciekł by pięknie rozpisany pomysł).

PS. Popieram za to pomysł dokładnego wypisania przez jakie prowincje się przechodzi.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości