Strona 1 z 3

Samurajowie, znowu

: 19 wrz 2020, o 18:41
autor: Jawa
PROBLEM
Zdecydowana większość administracji widzi problem w mechanice samurajów - rozchodzi się oczywiście o statystyki fizyczne. Dzięki mniejszym kosztom i bonusom ze szkół wykręcają bardzo wysokie liczby. Do tego w ramach bukijutsu mają chakrową technikę równoważną z innymi technikami chakra flow z żywiołowych dziedzin. Mimo zmian, które weszły kiedyś, wciąż są opinie, że samurajowie są przesadzeni.

ROZWIĄZANIE
Pomysł, który się przewijał - zrobić z samurajów UW. Z powodu takiej zmiany samurajowie rozwijaliby się tak samo jak ninja - te same koszty statystyk oraz dziedzin, do tego możliwość wspomagaczy jak każdy inny bezklanowiec. Pozostaje jeszcze kwestia ich techniki chakra flow - być może wrzucić do jakiejś dziedziny, np. ninjutsu, albo zwiększyć znacznie aktualny wymóg dość niskiej KC.

DODATKOWE UWAGI
Temat powstał, bo chcę poznać opinie graczy i wysłuchać ewentualnych sugestii, co zrobić z samurajami, żeby byli zbalansowani.

Re: Samurajowie, znowu

: 19 wrz 2020, o 18:43
autor: Aka
A co wtedy z pieskami Inuzuka, których rozwijanie jest teraz oparte o tabelkę atrybutów dla samurajów? ;)

Re: Samurajowie, znowu

: 19 wrz 2020, o 18:44
autor: Jawa
Prawdopodobnie to samo. Jeśli zmienią się samurajowie, to znikną też ich tabelki rozwoju statystyk. Psy będą liczone po kosztach ninja.

Re: Samurajowie, znowu

: 19 wrz 2020, o 18:52
autor: Jun
A ja uważam, że zrobienie z samurajów UW to dla nich wielka krzywda.

Jeżeli już mieliby przechodzić jakiś rework to widziałbym ich jako KLAN, równoważny mechanicznie z innymi. Tam mieliby swoje techniki battodo jako klanowe, trzy szkoły możliwe do opanowania o jakiś wymaganiach jak TERUMI swoje dwa KG. No i ich chakrowe kenryoto również by tam wylądowało i problem moim zdaniem się rozmywa. Zachowali by bonusy ze szkół i odblokowywali by je na podobnej zasadzie co Terumi opanowuje swoje drugie kekkei Genkai. [wymóg klanówki + statystyk]

Co do kwestii ich statystyk -> Nie chcę się w to wcinać, problem istnieje, ale nie chcę by źle na tym wyszli jakoś mocno. Również uważam, że opanowywanie szkół i zabieranie im slotów na Un to pomysł głupi od samego początku... DLATEGO gdyby stracili bonusy do statystyk i rozwijali się jak shinobi, ale mieli możliwość nauki szkół [czy to za misje czy coś, ale nie wyprawe] która nie odbierała bym im slotów na UN [czytaj, mogliby opanować 3 szkoły + un'ki] to wtedy myślę, że kwestia samurajów pozostała by rozwiązana. Dalej byliby silni po nauce szkół, 20% do statystyk fizycznych to mega dużo, a dalej mogliby opanować UN, a co za tym idzie -> mogliby się rozwinąć w kwestii np Berserkera który jest dla nich obecnie niedostępny.

OCIR - proponuję przerobić tabelkę samurajowie w takim przypadku na tabelkę BESTIE. Bo potwory są dosyć istotne i nie będe ukrywał, że po takiej zmianie bardzo DUŻO misji stanie się zwyczajnie łatwiejsze, przez zmianę w kwestii samurajów, a nie o to chodzi.

Inna rzecz to to, że jakieś kary do nauki ninjutsu czy innych dziedzin pozostać u nich powinny [ale może ciut mniejsze?] skoro mieliby np mieć te trzy szkoły.

Inna rzecz, że możliwość odblokowania dla nich wspomagaczy w takim wypadku to jest coś za czym jestem bardzo na tak.


TL;DR

Klan - Samurajowie. Specjalna zdolność 3 szkoły. Odblokowywane na wzór drugiego KG u Terumich. No i własna samurajowa dziedzina Battodo gdzie mają swoje techniki walki + chakrowe swoje techniki. Rozwijają ją jak klanówkę. Bonusy do statów robią trrr, ale mogą opanować 3 szkoły bez zabierania slotów na UN. Mogą mieć wspomagacze bo czemu nie.

Tabelka rozwoju samuraja zamieniamy na BESTIE - o tak, dla misjodawców by dalej mogli robić fizyczne potworki, a nie tylko " shinobi "

Re: Samurajowie, znowu

: 19 wrz 2020, o 19:01
autor: Aka
W mojej opinii samurajowie potrzebują nerfów, ale...

Ogólnie nie jest żadną tajemnicą, że szybkość na forum jest jednym z najlepszych (o ile nie najlepszym) buildem dla każdej postaci - zwłaszcza dla postaci walczących wręcz. Wytrzymałość na forum w żaden sposób nie chroni przed obrażeniami, a więc kunai wbity w gardło rani zawsze tak samo. Kwestia tego, że jak masz 400 prędkości to "normalny" zawodnik nawet nie zauważy, jak umiera. Dla ninja wykręcenie takich statystyk jest niemożliwe, bez robienia z siebie samuraja (patrzę na Ciebie, Jun...), albo grania na forko przez 6 lat z rzędu. Reberu również za takimi nie nadąży.

Problemem samurajów jest to, że nie mają nad sobą szklanego sufitu. W przypadku ninja ich rozwój jest w pewnym momencie zatrzymywany. Nie rozwiniesz wyżej klanówki, katonu, czy czegokolwiek innego. A samuraj ciągle może to robić. I w pewnym momencie będzie tak cholernie szybki, że ninja za nim nie nadąży. Dosłownie i w przenośni.

Co do Inuzuka - uważam, że to ważny temat. Ruszając tą rzecz, rusza się też drugą. Nerfienie samurajów to też ogromny nerf na Inuzuka. Wydawanie PH na psa już samo w sobie jest bolące, a gdy przerobimy zwierzaki na ninja, to rozwijanie ich przestanie byc już totalnie opłacalne. Pomysł Juna z bestiami jest całkiem spoko, można by tabelkę zostawić dla psa i ewentualnie wrogów na misjach.

Re: Samurajowie, znowu

: 19 wrz 2020, o 19:02
autor: Rokuramen Sennin
Uważam, że samurajowie powinni być klanem ze swoimi profitami, nie UW, który daje im jedną samurajską szkołę. Aczkolwiek nadal klanem - po cenach ninja i bez blokowania im technik chakrowych po większych kosztach.

Re: Samurajowie, znowu

: 19 wrz 2020, o 19:06
autor: Sans
@Jun
Jeśli zrównamy koszty statystyk samurajom + damy im możliwość opanowania 3 szkół + 3 UN + wspomagacze, to problem zrobi się jeszcze większy, bo dziurę, która jest obecnie, a którą załatamy, jeszcze sobie ładnie powiększymy. Dla mnie lbo UN albo szkoły, albo szkoły jakość wpleść w UN i nieco nad nimi popracować (oczywiście tylko dla samurajów), albo możliwość opanowania ograniczonej ilości szkół. No wszystko na raz na pewno nie, bo problemu dysbalansu, który mamy obecnie, to nie poprawi.

Co do tabelki z bestiami - w sumie to fajny pomysł, podoba mi się.

Re: Samurajowie, znowu

: 19 wrz 2020, o 19:16
autor: Jun
Jeżeli samurajowie będą rozwijać swoje battodo jak dziedzinę to będą niczym klan, ostatecznie można im pozwolić na dwie szkoły [albo kosztem ph dziedziny jak u terumi] jeżeli to aż taki problem, wtedy trzecia jako UN i problem solved.

Re: Samurajowie, znowu

: 19 wrz 2020, o 19:17
autor: Ruri
Mi brakuje trochę możliwości grania takim rock lee. Znaczy oczywiście teoretycznie można, ale to tylko samo ograniczanie się, bez żadnej korzyści.
Można by wprowadzić UW coś w stylu "Zerowa kontrola chakry", który w ogóle uniemożliwiał by otwieranie jakichkolwiek dziedzin chakrowych, używania przeszczepów, CS'a, SM. Można by robić pod to taiuserów, szermierzy, tylko nie mieli by już tych chakra flow swoich, ale może nadal mogliby mieć tą lepszą tabelkę PH(tabelkę bestii :] ), albo jakiś inny ciekawy bonus. Oczywiście z dostępem do bram i ciężarków.

A dla samurajów samurajów, to potraktowanie jako klan i rozwój taki sam jak u ninja wydaje się spoko pomysłem imo.

Re: Samurajowie, znowu

: 19 wrz 2020, o 19:18
autor: Kakita Asagi
Powiem tak, róbcie co tam uważacie. Ja się dostosuje w ten czy inny sposób.

Re: Samurajowie, znowu

: 19 wrz 2020, o 19:27
autor: Jun
Obrazek
Tutaj macie samuraja robionego jak shinobiego. Bez rozwoju dziedziny klanowej.
Zakładam, że ma dwie szkoły jak mówiłem -> czyli statystyki wyglądają tak 125, 125, 100, 100. Ma jeden styl walki. Jakiś fuin na D. To jest samuraj na 1500 ph na mechanice shinobiego.
Obrazek
Tutaj, ten sam samuraj zakładając, że jego battodo byłoby dziedziną, oraz ma dwie szkoły[już opanowane] jak mówiłem Statystyki tak samo 125,125,100,100, jeden styl walki, fuin na D + dziedzina samurajów.
2300 ph

A to zakładając, że samuraj nie będzie nigdy rozwijał KC, ani nie rozwinie żywiołu ani niczego innego. Nie wiem czy to będzie aż taki problem w takim wydaniu. Duże ilości PH będą zawsze mocne.

Jeżeli to aż taki problem to nie wiem. Szkoła samurajska jako dziedzina do rozwoju + bonus?

Re: Samurajowie, znowu

: 19 wrz 2020, o 20:51
autor: Isei
Ja tak tu tylko wrzucę na szybko. Moim zdaniem forum i rozwój postaci i tak jest cholernie wolny. Dlaczego nie dac po prostu kosztów statystyk z tabelki samurajów dla wszystkich? Zostawić bonus że szkoły i samurajowie szczęśliwi i ninja szczęśliwi.

Plus jeśli zmienia się koszta rozwoju tylko samurajów na wyższe to będzie problem z istniejącymu kp bo nagle będzie im brakowało tysiące ph.

Re: Samurajowie, znowu

: 19 wrz 2020, o 20:54
autor: Yami
Ja jeszcze widzę problem z nastawieniem forum na same statystyki. W momencie przekroczenia progu 200 SPD i powiedzmy 150 Percy Samuraj jest nietykalny bo prześcignie każdą Technikę Rangi S (podobnie i zwykły ninja). W tym momencie wydanie od groma PH na rozwinięcie tej dziedziny do Rangi S i podniesienie KC na wysoki poziom zwyczajnie jest nieopłacalne, kiedy dochodzimy do tego poziomu. Dzięki +20% szybkości oraz tańszym kosztom rozwoju Samuraj dochodzi do tego punktu znacznie szybciej przez co staje się śmiercionośnym przeciwnikiem każdego kto zmarnował PH właśnie w dziedziny i KC.

Wydaje mi się, że sam problem dotyczy nie tylko samurajów a przesadzonej roli szybkości na tym forum, która gra pierwsze skrzypce. Doskonale wiemy że gremialnie wybieraną statystyką rozwoju jest właśnie Szybkość. Siła pozostaje minimalna, Wytrzymałość i Percepcja po to aby za sobą nadążyć o Psychice możemy zapomnieć, podobnie z Konsekwencją, zwłaszcza, że dostaje się absurdalne bonusy do niej za robienie sobie krzywdy + kai.

Wszystko jest nastawione na szybkość i to jest główny problem.

Jak wiecie ja osobiście uważam, że samuraj to w ogóle jest zwykły ninja i rola fabularna a nie mechaniczna (tak jakby dać UW Yakuza, która ma swoje sposoby na walkę z ludźmi). Oczywiście wówczas nie widziałbym problemów aby tak potraktowani Samurajowie mieli 100% rekompensaty na ich ew. nowe KP.

Usunięcie samych samurajów nie rozwiąże jednak problemu absurdalnej wyższości szybkości nad innymi statystykami. A sam nie mam bladego pojęcia jak rozwiązać ten problem.

Re: Samurajowie, znowu

: 19 wrz 2020, o 21:03
autor: Jun
Jedyne rozwiązanie tego problemu to rozpisanie statystyk na nowo i dodanie NOWEJ statystyki zręczności/zwinności. Tak na moje. Lecz to są ogromne zmiany w mechanice całej rozgrywki, lecz wtedy może każda statystyka by coś znaczyła? Nie wiem, obecnie wytrzymałość nawet ty w swoim opisie pominąłeś Yami, dokładnie jakby nie istniała i nie znaczyła nic - i chyba nie znaczy bo mało kto w ogóle się do niej odnosi w misjach. Jedyne sytuacje to jakieś progi technik, wymagań, czy przedmiotów[przy których to i tak nie działa]

Re: Samurajowie, znowu

: 19 wrz 2020, o 21:13
autor: Ruri
Jeśli jedna mechanika jest statyczna(szybkości technik), a druga dynamiczna(szybkość postaci), no to ta dynamiczna w końcu prześciga statyczną. Ja na razie nie widzę innej możliwości rozwiązania tego problemu niż wprowadzenie statystki, której rozwój pozwalał by na zwiększanie szybkości technik.
Wtedy by była równowaga, bukiuserzy zwiększali by swoją szybkość, a ninuserzy jakąś tam statystykę "moc". Oboje mieli by równe szanse. Wtedy można by zmniejszyć znacznie podstawowe szybkości technik i nie reberu nie były by tak mocne startowo, ale za przynajmniej grywalne w late.
Ale to wszystko wymaga gruntownych zmian w całej mechanice. Modyfikacja samurajów jest może doraźna, ale prostsza XD