Samurajowie, znowu

Awatar użytkownika
Isei
Martwa postać
Posty: 442
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 23:53
Wiek postaci: 24
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Dosyć wysoki facet, o kruczoczarnych włosach średniej długości. Wąskie, delikatnie przymróżone oczy również w kolorze czarnym. Wyraźnie widoczne kości policzkowe, które podkreślają kształt twarzy.
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z wysokim kołnierzem, pozbawiony kaptura. Na plecach zawieszone złożone Fuuma shuriken, układające się w kształt litery 'X'. Zawsze posiada przy sobie parasol, który często zawieszony jest przy pasie chłopaka. Na prawym palcu wskazującym złoty pierścień z wygrawerowanym emblematem Uchiha.
GG/Discord: Silens#9436

Re: Samurajowie, znowu

Post autor: Isei »

Ale to w ogóle nie rozwiązuje problemu bo nadal postać musi być szybka by w razie czego moc w jakikolwiek sposób zareagować kiedy taiuser kompletnie olewa te całą nowa statystykę i nadal jest o rok świetlny przed reberu itd.

Wrócę do domu to spróbuję rozpisać to co mi w głowie siedzi bo z telefonu cinszko
0 x
Obrazek

It's pointless...
Don't you know? Because that's the way death works.
Wandering the world of the living unnoticed as a spirit, that isn't a continuation of life.
When you die, that's it... There's nothing more... Nothing new begins.
No matter how much you regret or wish, if you couldn't do something in life, you can't suddenly do it when you die. That's just how it works, no way to defy it, try and you end up like this.
We no longer have future to fight for.
Awatar użytkownika
Seinaru
Martwa postać
Posty: 2530
Rejestracja: 5 lip 2017, o 13:55
Wiek postaci: 29
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Trupioblada cera, charakterystyczny brak głowy
Widoczny ekwipunek: Nagrobek

Re: Samurajowie, znowu

Post autor: Seinaru »

Chciałbym napisać tak jak Kakit bo serio już tak czuję, ale żeby było że coś wnoszę do dyskusji, to napiszę MOJE STANOWISKO.
Oczywiście tak jak napisał Yami, nie chodzi tutaj ani o siłę ani o wytrzymałość, do których samuraje też dostają bonusy ze szkół. Prawdziwy problem to:
A BO SAMURAJ JEST TAKI SZYBKI ŻE MOŻE UNIKNĄĆ MOJEJ NAJLEPSZEJ TECHNIKI!!1!!11

No może, bo aktualnie może podbijać staty w nieskończoność tak jak napisał Aka. Ale trzeba zacząć od początku, żeby wszystko sobie uświadomić.
1. Szybkość jest najważniejsza. To chyba nie podlega dyskusji. Wytrzymałości nikt nie wie jak oceniać i jak karać jej braki dopóki ma się tą magiczną połowę wartości siły i szybkości, tego nawet nie będę poruszał dalej. Różnica siły ma znaczenie marginalne, co pokazała moja walka pokazowa na ostatnim turnieju (sorry musiałem lol). Poza tym nikt się nie przejmuje jak masz więcej siły dopóki może uniknąć twoich ataków. A więc dochodzimy do szybkości, czyli jak jesteś w stanie uniknąć czyjegoś ataku, szybko pojawić się obok niego i uderzyć zanim przeciwnik postawi blok no to tak, TO JEST OP. TA STATYSTYKA jest OP.

2. Tańsze punkty atrybutów. Patrząc na cały obrazek i to, że na trzech statystykach oszczędzamy po 1 PH, to dobicie do 201 oszczędza nam 201 PH na jednej stacie. Mnożąc to x3 dostajemy 603 PH wcześniej osiągnięte 201 w sile, wytrzymałości i oczywiście SZYBKOŚCI. Przy samych nakładach na staty samuraj robi to przy około 2600 PH, ninja musi wydać te 600 więcej, czyli jakieś 123% tego co samuraj. To jest super dla samuraja, ale nie wydaje mi się, aby było aż tak krzywdzące dla ninja.

3. Szkoły. OP UNki, najlepsze, wiadomo. Ale ustalmy sobie coś od razu na początku. Żaden samuraj nie da w staty więcej niż 201, żeby potem szkołą sobie dobić do 241, bo większy wydatek się po prostu nie opłaca. Dlatego liczę, że szkoła daje nam darmowe 360 PH (40x9) ukryte pod postacią dodatkowej statystyki. Oczywiście najlepsza jest ta pod SZYBKOŚĆ ale dużo siły też jest spoko. Dużo wytki wiadomo - nie robi żadnej różnicy. Mimo że mamy na przykład UN od psychiki która daje 25% staty, no to nie jest to jednak szybkość i dlatego jest gorsza.

3.5 Szkoły są OP, ale są balansowane przez wyższe koszta nauki dziedzin chakrowych i KC. Jaka jest różnica kosztu rozwinięcia jednej dziedziny do S? Ano samuraj musi zapłacić 405 PH więcej za jedną dziedzinę.
Czyli tak, samuraj na jednej statystyce na 241 oszczędza 561 PH (darmowe staty + szkoła), ale musi dopłacić 405 PH więcej za dziedzinę na S. Różnica wciąż wynosi 156 PH na korzyść samuraja. Moim zdaniem jest ona częściowo pokrywana przez rozwój Kc, aby był jakikolwiek sens używania tej dziedziny na S. Za KC na B samuraj dopłaca 125 PH więcej. Pozostaje minimalna różnica na korzyść samuraja, którą traci na KC A, S i S+.

4. Co samuraj traci przez możliwość wcześniejszego rozwinięcia szybkości, który dla shinobi jest osiągalny później? Traci możliwość posiadania innego żywiołu niż wrodzony, co moim zdaniem jest ogromnym blokiem. Traci sloty na UN. Tutaj warte odnotowania jest, że szkoły zabierają możliwość UN, czyli dodatkowe bonusy, z których shinobi wciaż mogą wybierać. Dla samuraja niestety wyboru nie ma. Albo bierze szkoły albo zostaje w tyle. Dodatkowo nie jest tak, że na wyprawę po drugą szkołę samuraj może iść po osiągnięciu 1500 PH tak jak ninja, lecz dopiero od drugiego progu 3000 PH, więc dopiero od tego momentu może zacząć budować swoją prawdziwą przewagę w statach. Dodam tylko że trzech szkół nikt na forum jeszcze nie ma i długo nie będzie miał.

5. Brak wspomagaczy. Niefortunnie tak się złożyło, że jedynym boostem możliwym do wykorzystania przez samurajów są ciężarki, które dają oczywiście SZYBKOŚĆ - najlepszą statę. Pierwszy poziom 40, drugi aż 80 na dobę. Ostatecznie samuraj może mieć 241 ze statów + 80 z ciężarków + 50 z techniki S i ma 371 speeda podczas ataku. No wiadomo że to jest pojebane. Niemniej jednak, to samo jest możliwe dla zwykłych shinobi. Shinobi może osiągnąć 241 szybkości, może mieć ciężarki i może mieć buki S. Mając więc nawet 201 szybkości bez szkoły + ciężarki + buki S shinobi osiąga 331 speeda podczas ataku. Czy wtedy ma jeszcze w ogóle znaczenie że jest 371 albo 331? Moim zdaniem już nie.

6. Dodajmy do tego możliwość posiadania przez shinobi wspomagaczy, które sprawiają, że shinobi łatwo prześciga samuraja. Pierwszy poziom CSa daje 50 speeda, niekompletny SM 90, druga brama 60 szybkości. To są najsłabsze opcje tego co shinobi mogą uzyskać, co dla samuraja jest zablokowane i niedostępne. Duża szybkość w czystej stacie jest dla shinobi wciąż osiągalna, tylko większym nakładem PH.

7. Jaki jest pomysł na samurajski klan? Likwidacja tańszych statów, wyrównanie kosztów dziedzin chakrowych, pewnie odblokowanie żywiołów. Do tego dodanie do kenryuto jakiegoś fajnego wymagania dziedziny chakrowej. Co wtedy będzie "klanową mechaniką" samurajów? Skoszenie równo z ziemią całej unikalności na pewno rozwiązuje problem na jakiś czas, dopóki znowu ktoś, niekoniecznie samuraj, nie wpakuje w szybkość tyle żeby być szybszy od technik, BO TO WCIĄŻ NAJLEPSZA OPCJA.

8. Tutaj prosto. Żaden z samurajów (myślę że mogę tu mówić również za Asagiego) nie chce takiej zmiany. Nerf czy balans, robi z samurajów postacie, które samurajami są tylko z nazwy, ubioru i odgrywania postaci. Żadni z nich eksperci bukijutsu, tylko po prostu zwykłe bezklany w haori. Po czymś takim to proszę tylko o jedno - możliwość bezkarnej zmiany postaci.

9. Problemem jest szybkość i rozwiązaniem będzie jej ograniczenie do poziomu, gdzie techniki wciąż będą konkurencyjne z możliwościami postaci. Moim zdaniem warto rozważyć pomysł, który już kiedyś się przewinął jak ja byłem adminem, a mianowicie określenie maksymalnego poziomu atrybutów, który można osiągnąć bez wspomagaczy. W skrócie:
a) shinobi mogą mieć w max 201 siły, wytki i speeda "czystych" statów, bez żadnych wspomagaczy.
b) samuraje mogą mieć max 201 siły, wytki i speeda "czystych" statów, bez żadnych wspomagaczy. Wybranie przez nich szkoły daje im wciąż 20%, czyli dobijają do 241, ale muszą za to poświęcić UN. Pewne wtedy jest, że nie podbiją się już powyżej 241, ale wciąż będą lepsi fizycznie od shinobi, czyli to na czym nam, samurajom, zależy podczas gry naszymi postaciami. Większość technik S ma szybkość 220, więc tutaj byśmy byli wciąż odrobinę od tych technik szybsi, ale byłoby możliwe trafienie.
c) szybkość powyżej 201 shinobi mogą osiągnąć wspomagaczami, czyli bramami, SMami, CSami i bijami. Jest również sporo technik, które tą szybkość podbijają. Wtedy byłoby uzasadnione, że shinobi prześciga samuraja, bo wykracza poza ludzkie limity, które samuraje tylko naginają. Poza tym zlikwidowałoby to problem nadmiernej szybkości, która jest do osiągnięcia przez wszystkich, a nie tylko przez samurajów
d) ograniczcie do jasnej cholery to zdobywanie ciężarków, albo/i je znerfcie o połowę.

Oczywiście wiem że pomysł nie przejdzie bo proponuję TYLKO 200 dla shinobi, a samuraj dalej będzie lepszy a jak to tak przecież ja chcę być lepszy od samuraja i fizycznie i chakrowo ale może przynajmniej coś rozsądniejszego wpadnie wam przez to do głowy. Pis joł.
0 x
Jeśli czytasz ten podpis to znaczy, że jestem już martwy...
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Samurajowie, znowu

Post autor: Jun »

No ja polecałbym przeczytać walkę kakita vs chise, tam wytrzymałość, szybkość, i siła robiły różnicę...

Nie wiem, może problem leży w rozumieniu stat przez mg...

Inna kwestia odnośnie szybkości, że 250 szybkości nie sprawia, że magicznie unika się każdego ciosu/techniki która na ciebie leci, tutaj wchodzi w grę wiele czynników... ALE możliwe, że jako gracze o nich zapominamy, albo nie chcemy pamiętać.
Ciężarki są dla każdego - warto dodać, nie tylko samurajów.

Co ciekawe - ograniczenie stat przez Seinara nie rozwiązuje problemu bo doprowadza do sytuacji, że ktoś wymaksował jedną statę, to daje w kolejną. Pojawi się problem siły, albo nagle każdego kto ma limity osiągnięte w statach... I maksowanie innych rzeczy bo można, tak se o. To nie rozwiązuje też problemu na dłuższą metę[ Bo mega ogranicza każdy rodzaj postaci, ALE jest dobrym początkiem. [ i nie mówię tego jako bramowiec a mówię to jako gracz który cholera ma już drugą postać na tym forum i prowadzi misje ]
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Seinaru
Martwa postać
Posty: 2530
Rejestracja: 5 lip 2017, o 13:55
Wiek postaci: 29
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Trupioblada cera, charakterystyczny brak głowy
Widoczny ekwipunek: Nagrobek

Re: Samurajowie, znowu

Post autor: Seinaru »

Nie wydaje mi się, żeby wymaksowanie postaci było problemem. Po to gramy żeby ten max osiągnąć i sobie nim potem flexować topiąc ludzi w onsenie chakrą albo inne cuda wianki. Forum istnieje już lat 5? To chyba najwyższy czas żeby ten late game już mógł mieć miejsce i był dopuszczony do rozgrywki, zamiast żeby ciągle mu zapobiegano. Możesz mieć wszystkie staty po 200 czy 241, ale wtedy ktoś kto polega na technikach wciąż będzie miał do ciebie podjazd. Problemem jest dysproporcja w sile postaci, jaką daje sama jedna jedyna szybkość, a nie to że ktoś osiągnie max statystyk. Rozumiem że chodzi ci o to, że zacznie się pojawiać coraz więcej postaci z osiągniętym limitem w statystykach, tylko że ja nie wiem co w tym złego? Skoro sobie zapracowali to się należy i trzymam kciuki.
0 x
Jeśli czytasz ten podpis to znaczy, że jestem już martwy...
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Samurajowie, znowu

Post autor: Jun »

Problem jest taki, że wszystkie postacie będą takie same i jedyna różnica to wspomagacz będzie. Przez kiepski system tak skończyła konkurencja i zwyczajnie jest to złe. Samo ograniczanie rozwoju niby ok niby nie ok, bo stawianie ściany też mija sie z celem, po prostu. Naprawde widok wymaksowanych postaci to coś czego widzieć po prostu nie chcesz i nie zdajesz sobie z tego sprawy.
Zajdz sobie na snm i popatrz jak roznia sie od aiebie topowe postaci. Niczym i jest to problem który zauważyli u siebie i oni. Nie ma po co popełniać błędów innych gdy jak na dłoni możemy wyciągnąć wnioski z sytuacji naszej, oraz tej która panuje tam.

System statystyk pewnie kiedyś będzie musiał ulec zmianom, to nieuniknione, ale to będzie musiała być jedna, duża aktualizacja, co pewnie prędko by nie weszło i tak, o ile wogóle
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Isei
Martwa postać
Posty: 442
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 23:53
Wiek postaci: 24
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Dosyć wysoki facet, o kruczoczarnych włosach średniej długości. Wąskie, delikatnie przymróżone oczy również w kolorze czarnym. Wyraźnie widoczne kości policzkowe, które podkreślają kształt twarzy.
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z wysokim kołnierzem, pozbawiony kaptura. Na plecach zawieszone złożone Fuuma shuriken, układające się w kształt litery 'X'. Zawsze posiada przy sobie parasol, który często zawieszony jest przy pasie chłopaka. Na prawym palcu wskazującym złoty pierścień z wygrawerowanym emblematem Uchiha.
GG/Discord: Silens#9436

Re: Samurajowie, znowu

Post autor: Isei »

Ale gościu... Tam problem jest zupełnie inny. Tam żeby wymaxować postać wystarczy być rok AFK i odbierać darmowe PD albo grać przez miesiąc spamując i masz ten "max". Po za tym na SNM masz 5 poziomów statystyk, tutaj masz 250 +-. To co to za porównanie w ogóle xD
0 x
Obrazek

It's pointless...
Don't you know? Because that's the way death works.
Wandering the world of the living unnoticed as a spirit, that isn't a continuation of life.
When you die, that's it... There's nothing more... Nothing new begins.
No matter how much you regret or wish, if you couldn't do something in life, you can't suddenly do it when you die. That's just how it works, no way to defy it, try and you end up like this.
We no longer have future to fight for.
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Samurajowie, znowu

Post autor: Jun »

Co się będę produkował isei - wejdź w kalkulator i policz sobie staty.

Polecam wejsc w kalkulator kazdemu i zobaczyć jak wygląda kwestia hard locka statów na 200
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Keira
Martwa postać
Posty: 114
Rejestracja: 5 kwie 2020, o 13:39
Wiek postaci: 21
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Białe włosy, niebieskie oczy. Więcej szczegółów w KP
Widoczny ekwipunek: - Złoty Medalion ze znakiem Klanu - na szyi
- Odznaka Ninja - sznurek na pasie
- Biała Katana - lewy bok
Multikonta: Seiren

Re: Samurajowie, znowu

Post autor: Keira »

Jestem za tym, żeby Samurajowie stali się klanem. Ich przelicznik stat był zrównany z przelicznikiem ninja, dostali możliwość bonusów i wspomagaczy, jak shinobi i tak dalej. Do tego jestem za pomysłem Seinara, żeby ograniczyć górny próg wszystkich statystyk, tak jak dziedziny mają S i koniec. Może to być 200. Ciało także powinno mieć swoje ograniczenia, a jeśli chce się je przekraczać, to tylko na wspomagaczach, które wyciągają więcej z organizmu. Owszem, będzie coraz więcej wymaksowanych postaci, ale i tak uważam, że selekcja jest ostra, czy to na misjach, czy to na eventach, czy nawet w życiu prywatnym, patrząc po postaci Muraia, Reiki czy Azumy. No i rozwój jest powolny, a gramy tu już ponad pięć lat, w kwietniu mija szósty rok...
0 x
Awatar użytkownika
Shins
Martwa postać
Posty: 1682
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
Wiek postaci: 22
Ranga: Dōkō, Pazur
Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.

Re: Samurajowie, znowu

Post autor: Shins »

@Jun
Wszedłem i wygląda to tak, że kosztuje to 6300 PH dla ninja (6 stat po 200). Same fizyczne na 200 - 4206 PH. No ja nie wiem, czy tak mało. Ile osób mia tyle PH, a ile ma możliwość osiągnięcia tego w realnym czasie?

Generalnie zgadzam się w dużej mierze z Sainarem - problemem jest możliwość nieskończonego rozwoju szybkości, co sprawia, że można uzyskać prędkość dźwięku. Stworzenie pułapu maksymalnego uważam za całkiem dobre rozwiązanie. Przy czym nie wiem, czy limit jednak nie powinien być trochę niższy, tak by staty przy ataku mogły wynieść maksymalnie tyle, ile prędkość techniki S. Ninja mieliby wtedy odpowiednio niżej. W takim wypadku samuraj nadal ma przewagę i sporą możliwość uniknięcia takiej S-ki, ale już nie sugeruje mg, że na pewno ucieknie, bo ma 5 SPD więcej.

No i generalnie rework stat można by rozważyć.

Jeśli samurajom chodzi głównie o to, by mieć lepsze staty bez wspomagań to nie widzę problemu, by mechanicznie samurajów nie zrównać z resztą, żeby nie tworzyć dla nich osobnej kategorii, a ich tabelkę ze statami zostawić dla stworów, ale ich cecha klanowa dodawałaby im na stałe staty fizyczne (pewną pulę do rozdania za każdy poziom dziedziny klanowej, podobnie jak mają Juugo przy swoich przemianach, ale tutaj samuraj miałby to na stałe), dzięki czemu mieli by ten sam limit, ale z bonusem za klanówkę osiągaliby ostatecznie więcej.

W takim wypadku szkoły wrzucić jako UN, ale chyba wypadałoby wtedy umożliwić nauczenia się tego wszystkim. Z tym, że samurajowie mogliby mieć możliwość wbicia UN związanej ze szkołą przy niższych progach PH, niż cała reszta.
0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy Twarda spacja:
Awatar użytkownika
Naoki
Gracz nieobecny
Posty: 669
Rejestracja: 5 sty 2019, o 21:44
Wiek postaci: 22
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Zielonowłosy młodzieniec, przeciętnego wzrostu.
GG/Discord: Abur#4841

Re: Samurajowie, znowu

Post autor: Naoki »

Problem samurajów jest no trudny w podjęciu.
Każda teoretyczna zmiana ma swoje wady, przez które ktoś będzie płakać.
Jak samo zrównanie samurajów z shinobi, będzie ból dupy po pierwszej stronie.
Zostawienie tego jak jest, ból dupy po stronie shinobi i tak w kółko do usranej śmierci.

Teoretycznie najlepszym rozwiązaniem byłoby zrobienie z samurajów klanu i zrównanie ich statystyk z ninja. Lecz z jednym małym wyjątkiem, którym są szkoły. Obecnie one zastępują u nich UN, fajna sprawa. Jednak również blokują pozostałe możliwości.
Tutaj lekka próba rozwiązania tego dziadostwa.
Na start samurają dać do wyboru tylko jedną szkołę, dającej bonus do statystyki te 25% oraz dodać, że dalszy rozwój jej jest tańszy. Po obecnych kosztach. Gdzie reszta byłaby bez zmian.
Tutaj również zablokować możliwość otwarcia kolejnych szkół w dalszych etapach rozgrywki, żeby nie bawić się w pojebane liczenie od kiedy staty są tańsze.
A żeby wynagrodzić samurajom brak drugiej i tam trzeciej szkoły, dać im możliwość zdobycia zwyczajnych UN i pozostałych wzmocnień.

Z czegoś takiego raczej byłby najmniejszy ból dupy po stronie wszystkich, tak samo liczenie stat nie powinno być trudne. Nikt tego w końcu nie lubi.

Wszyscy szczęśliwi, yupi jej.

Idąc dalej do problemu szybkości, odgórne ograniczenie statystyk jest super i pojebane. BO byłby sufit i realny koniec.
Tylko czemu nie pójść by w drugą stronę? Gdyby szybkość techniki była również dynamiczna i jej wartość zmieniałby się z najwyższymi poziomami KC te A S i S+ o wartość procentową.
W praktyce byłoby to uzasadnione, bo lepiej kontrolujesz swą chakrę. Więc więcej wyciągasz ze swych technik, które u Januszów są no przeciętne i normalne.

#Edit

Zapomniałem o tych śmiesznych chakra flow od samurajów. W przypadku zrobienia z nich klanu, można by dać tam większy wymóg KC i umieścić dajmy na to na randze B klanu czy tam A, za którą samurajowie by płacili jak za normalne kg.
0 x
Wszystko co powiem, może być głupie i nikt nie ma prawa, użyć tego przeciwko mnie. Obrazek
Awatar użytkownika
Kakita Asagi
Gracz nieobecny
Posty: 1834
Rejestracja: 15 gru 2017, o 17:45
Wiek postaci: 28
Ranga: Samuraj (Hatamoto)
Krótki wygląd: Mężczyzna o ciemnych włosach i niebieskich oczach, wzrostu około 170 cm. Ubrany w kremowe kosode, z brązową hakama oraz granatowym haori z rodowym symbolem. Na głowie wysłużony, ale nadal w dobrym stanie kapelusz.
Widoczny ekwipunek: - Zbroja
- Tachi + Wakizashi
- Długi łuk + Kołczan
GG/Discord: 9017321
Multikonta: Hayabusa Jin
Lokalizacja: Wrocław

Re: Samurajowie, znowu

Post autor: Kakita Asagi »

Jakiś czas temu rzuciłem żartem na SB zgodnie z zapisami na samurajów:

Nie ukrywam, nie spodziewałem się, że to tak realna wizja. Ponad to, jeśli taki pomysł by się zrodził, to liczyłem na to, że pierw przyjdzie administracja do samych zainteresowanych, no ale…
Zrobiło mi się przykro. Naprawdę. Ale to nikogo nie musi obchodzić. Nie o tym będzie też ten post.


A teraz, do rzeczy. Zaryzykuje stwierdzenie, że Asagi jest postacią lubianą na forum. Że ta kreacja się podoba. Wiecie, co czyni Kakitka Katkitkiem? To, że jego osoba kręci się wokół jednego dylematu: jak dorównać ninja i być przy tym samurajem. Co więc robi? Rozwija to, co umie i do czego ma predyspozycje. Bo tylko to może zrobić, by nie sprzeniewierzyć się ideałom samurajów i nie skończyć jak ronin „Zjawa” który podobno wyleciał właśnie za praktykowanie ninjutsu, no ale kogo stary NPC obchodzi...

Samurajowie na tym forum są potężni w staty, ale beznadziejni w techniki chakrowe. Być samurajem do końca, znaczy biegać z łukiem, kiedy ninja może nas zwyczajnie załatwić piachem, kryształem, owadami, falą ognia, rozstąpić ziemię, wysadzić w powietrze tworem, albo w ogóle nie dać mu się przeciąć bo akurat zmienia się w wodę. Mógłby ktoś rzec: ok, ale w buki-jutsu jesteście OP. To prawda – ale tylko w bukijutsu. To prawda, że walce bezpośredniej udawało mi się całkiem sporo ugrać, ale gdyby taka Chise, Natsu czy Kyoushi mogli odpalić wszystko co mają, to by mnie wbili w ziemię w pierwszych turach.

Nie chcę i nie zgodzę się w żaden sposób na to by zrównać samurajów z byle bezklanem, który może sobie w WT zrobić dokładnie to samo, co mają samurajowie. Bo wszyscy wiemy, że tak jest. Nie zgodzę się również na to, by odebrać samurajom to, co czyni z nich samurajami.


Coś jednak zaproponować trzeba. Z tego co widzę chcecie wprowadzić pewien balans między ninja, a samurajami. Ja natomiast nie chce z samuraja zrobić jedynie ninja z mieczem – między innymi dlatego, że nie będę nagle robił wody z mózgu mojej postaci, że do eventu żył tak jak teraz, a nagle wszystko się diametralnie zmieniło. To, co zatem zaproponuję to „minimalny zawrót głowy” który samurajom raczej nie przewraca do góry nogami światopoglądu, a jednak daje Wam to, co chcecie.

Moja propozycja: Samuraj 2.0 Poniże przedstawiam Wam coś, co jest moim „ultimatum” oraz „opus magnum” – czytając to zobaczycie, że w żadną stronę już tego zmienić się nie da, w każdym razie, ja tak uważam. Dostaniecie Klan Samurajów poddający się zasadom reszty klanów na forum, ale jednocześnie Samurajowie zachowają część swojej „samurajowatości”.

1 Samurajowie stają się klanem posiadającym Hijijutsu: Battodo, którego specyfikę zaproponowałem poniżej.

Obrazek
Obrazek
Nazwa
Battod: Ichi no Kata: Tenouchi
Ranga
D
Początkowy poziom Battodo. Początkujący samuraj potrafi przelać swoją chakrę na broń (tudzież inny przedmiot, np. patyk), w celu polepszenia jej wytrzymałości, co objawia się delikatną poświatą. Tak chroniony miecz tudzież kij bez problemu może konkurować ze zwykłym mieczem pod względem wytrzymałości, jednakże nie zyskuje żadnych właściwości tnących.
Koszt Chakry E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (na turę)
Obrazek
Nazwa
Battodo Ni no Kata Oikaze
Ranga
C
Oikaze – czyli „ścigający wiatr” – ta nazwa w pełni oddaje możliwości, jakie dostaje wyszkolony w Battodo samuraj. Od teraz możliwym staje się nie tylko wzmocnienie swojej broni (która dorównuje już wytrzymałością sławnej stali kantajskiej nawet jeśli to zwykły patyk), ale również posłanie skondensowanej fali uderzeniowej złożonej z czystej chakry, zdolnej odepchnąć wroga, lub zadać mu obrażenia podobne do tych, jakie uzyskuje się za pomocą technik wiatru tego samego poziomu.
Zasięg fali uderzeniowej
Do 10 metrów
Siła Fali uderzeniowej
Porównywalna z technikami Fuuton rangi D.
Koszt Chakry
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (na turę)
Technika niżej szła przez BT jako samurajska, trafiła do Fuutonu: ja ją na powrót widzę jako samurajską w takim wydaniu.
Nazwa
Shōgekiha Katto
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
Do 10 metrów
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Dodatkowe Do wykonania potrzebna jest długa broń, np. miecz, kij, długi kunai
Opis Technika stanowi przykład wykorzystania chakry w walce mieczem. Zebrawszy w swoim ostrzu chakrę i wykonawszy cięcie, wojownik jest w stanie posłać falę uderzeniową, która rozchodzi się w kierunku przeciwników, za swoje centrum biorąc wykonującego (maksymalnie 90 stopni).
Za pomocą tej techniki można zaatakować jednocześnie kilku przeciwników. Osoba trafiona tą techniką odczuwa potężne uderzenie ciśnienia, zostaje odepchnięta do tyłu, a słabsi wrogowie mogą nawet zostać pozbawieni przytomności. Mimo wszystko podmuch nie zadaje ran ciętych. Efekt uderzenia jest słabszy od Fūton: Gōkūhō, ale obejmuje większą powierzchnię.
Obrazek
Nazwa
Battodo San no Kata: Shoden
Ranga
B
Shoden, czyli „wstęp”, to dosyć mylna nazwa trzeciego poziomu Battodo. Jego „wstępność” polega bowiem na tym, że dopiero teraz objawia się prawdziwa natura samurajskich technik władania chakra: od teraz są oni wstanie pokrywać swoje bronie wyraźną gołym okiem aurą, która nie tylko zwiększa właściwości tnące miecza, ale również pozwala posyłać w stronę wroga niszczycielskie fale, zdolne ciąć, lub kruszyć jego ciało.
Siła technik
Typowa dla technik rangi B.
Zasięg fal chakry posyłanych z miecza
Do 10 metrów.
Koszt Chakry
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (na turę)
Nazwa
Kenryūtō
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Kilka centymetrów więcej niż długość ostrza broni
Koszt
D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (+1/2 na turę)
Opis Technika stworzona na podstawie niektórych jutsu stosowanych przez shinobi. Poprzez przesłanie energii duchowej do ostrza, użytkownik jest w stanie zwiększyć jego długość oraz ostrość. Zwiększa się także wytrzymałość - jest w stanie powstrzymać inne "chakra flow" stosowane przez shinobi poza rangami A i S. Technika zwiększa o wiele możliwości przeciętnego miecza, właśnie dlatego jest bardzo przydatna podczas walki. Tak wzmocniony miecz może np. przebić bez problemu kamienny filar.
Nazwa
Issen
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Ok. 10 metrów
Koszt
Koszt aktywacji Kenryūtō (technika po użyciu Issen zostaje wyłączona)
Dodatkowe
Znajomość Kenryūtō
Opis Technika bazująca na Kenryūtō. Użytkownik korzystając z chakry znajdującej się w mieczu, wykonuje zamach i posyła wiązkę energii w danym kierunku. Potężna smuga energii leci następnie przez powietrze, tnąc wszystko na co tylko natrafi po swojej drodze. Skumulowana chakra jest na tyle ostra, że potrafi skruszyć skały.
Nazwa
Hadan (破断)
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
do 3 metrów
Koszt
Koszt aktywacji Kenryūtō (technika po użyciu Hadan zostaje wyłączona).
Dodatkowe
Znajomość Kenryūtō
Opis Technika siostrzana do Issen, bazująca na chakrze zgromadzonej na broni za pomocą techniki Kenryūtō, którą poprzez wykonanie cięcia posyła się w stronę wroga.
W przeciwieństwie do Issen, gdzie wojownik posyła jedną wiązkę niszczącej energii na odległość około 10 metrów, tutaj wytworzone zostają trzy ostrza chakry. Podział chakry na trzy wiązki ma jednak kilka ograniczeń względem siostrzanej techniki i są to:
  • zasięg techniki drastycznie spada względem Issen, do maksymalnie 3 metrów od użytkownika,
  • Powstałe cięcia poruszają się równolegle do siebie i wszystkie kierują się w płaszczyźnie, w której wykonano cięcie (tj., jeśli było cięcie poziome, to ostrza idą poziomo, a nie jedno poziomo, drugie skośnie),
  • Szerokość ostrz chakry jest zdecydowanie węższa niż tego, które powstaje w wyniku zastosowania Issen.
  • Zdolności penetracyjne techniki są niższe niż Issen, o ile to drugie jest wstanie kruszyć skały, tutaj przez podział energii na trzy ostrza, siła spada, jednakże nadal wystarczy to do przecięcia człowieka w pancerzu,
Obrazek
Nazwa
Battodo San no Kata: Okuden
Ranga
A
Niemalże doskonałość we władaniu chakrą tworzącą aurę na broni. Od tego momentu samuraj potrafi nie tylko pokryć swoją broń aurą dorównującą innym (w tym chakrowym) chakra flow na poziomie A, ale również zmieniać kształt swojego miecza – dodając równe wypustki, dodatkowe ostrza (piła) czy nawet… uczynić ze zwykłego wakizashi groźny bojowy topór czym może zdecydowanie zaskoczyć przeciwnika.
Przykładowe efekty zdolne do uzyskania na tym poziomie poniżej:

Obrazek

Tworzone fale skondensowanej chary zdecydowanie zyskują na zasięgu i sile względem dotychczas możliwych do wykonania.
Zasięg przekształcenia broni
do 2 metrów
Zasięg fal chakry posyłanych z miecza
Do 20 metrów.
Dodatkowe Fale chakry o ile nie są odrębnie opracowanymi technikami, należy traktować jak Issen/Hadan o poziomie jutsu ok B/A.
Koszt Chakry
D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (na turę)
Obrazek
Nazwa
Battodo San no Kata: Menkyo Kaiden
Ranga
S
Na tym poziomie, właściwości tnące jakie osiągają tworzone przez samurajów aury na ich mieczach są tak wielkie, że tylko najpotężniejsze bariery są wstanie się im przeciwstawić. Wszystkie techniki chakra flow do rangi A włącznie muszą ulec ich niszczycielskiej mocy. Podobnie fale chakry które są posyłane na dotychczas niespotykane odległości z wielką siłą. W zasadzie można by rzec, że od tego momentu miecz stanowi prawdziwe przedłużenie ciała wojownika, z którym spajane jest chakrą, a ogranicza go… w zasadzie tylko jego wyobraźnia i biegłość.
Zasięg przekształceń broni
Do 3 metrów
Dodatkowe Fale chakry o ile nie są odrębnie opracowanymi technikami, należy traktować jak Issen/Hadan o poziomie jutsu A/B
Zasięg fal chakry posyłanych z miecza
Do 30 metrów.
Koszt Chakry
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10% (na turę)

2 Samurajowie cechują się wyższymi niż ninja predyspozycjami fizycznymi – przy zapisach samuraj wybiera jedną z jego statystyk fizycznych, która rozwija się kosztem prestiżowym, tj., wg. „tabelki bestii” (czyli dotychczasowej tabeli samurajów). Może wybrać między: Szybkość, Siłę, Wytrzymałość – do dokonaniu wyboru tylko ten jeden atrybut rozwija się prestiżowo, pozostałe wg., tabelki ninja.

3 Samurajowie zamiast UN mogą udać się na dodatkowe nauki do szkoły samurajskiej, dzięki której jeszcze efektywniej mogą korzystać ze zdolności swojego ciała otrzymując bonus +20% do statystyki wg., specyfiki szkoły:
  • Pierwszą szkołę samuraj może poznać po przekroczeniu 1500 PH
  • Drugą szkołę samuraje może poznać po przekroczeniu 3000 PH. UWAGA: – druga szkoła nie uzyskania dodatkowego, prestiżowo rozwijanego atrybutu fizycznego. Tj., jeśli samuraj miał wrodzoną predyspozycję do Szybkości, to po udaniu się do szkoły Ryu o Siły, dostaje bonus +20% siły, ale przelicznik nie ulega zmianie (rozwija się nadal tabelką shinobi).
  • Trzecią szkołę na powyższych zasadach samuraj może opanować po przekroczeniu progu 4500 PH.
  • Ninja który cieszy się szacunkiem wśród samurajów (wymagany wkład fabularny + rekomendacja jednego z samurajów – Gracza/NPC rangi minimum Shogun) może za zgodą mistrza szkoły wykonać wyprawę na przyjęcie do samurajskiej szkoły celem odbycia w niej szkolenia i uzyskania bonusa do konkretnej statystki wg., mechaniki danej szkoły. Trudność wyprawy: Wyprawa rangi A. Ninja może zostać dopuszczony do tylko jednej samurajskie szkoły. Szkoła zajmuje 1 slot na UN
3 Samurajowie posiadają 1 wrodzony żywioł chakry, który rozwijają 50% drożej niż ninja,

4. Dziedziny chakrowe (poza dziedziną klanową), samurajowie rozwijają z kosztem o 50% droższym niż ninja,

5. KC samurajowie rozwijają normalnym kosztem.

6. Samurajowie mają dostęp do tych samym UW oraz Wspomagaczy co Shinobi.

7. Techniki takiego jak Iaido, Shoten, Iai-giri, Yojimbo zmieniają zapis z „dostępne tylko dla samurajów” na „Dostępne dla samurajów lub dla ninja, którzy fabularnie się ich nauczą od samuraja (Gracza). Możliwe wykonanie przez ninja wyprawy po technikę o trudności równej: poziom techniki -1”.

8. W przypadku przeszczepienia sobie DNA samuraja, postać zyskuje jego wrodzoną predyspozycję do danego atrybutu Fizycznego JEDNAKŻE – liczoną od jego aktualnego poziomu, tj., jeśli ninja miał 100 Szybkości i przeszczepił sobie DNA samuraja z predyspozycją do szybkości, to kolejne punkty szybkości rozwija jak Samuraj, a nie przeskalowuje sobie całą Szybkość od nowa.

Dobrze więc, to jest moja propozycja na samuraja 2.0. Nie konsultowałem tego z Seinaru i sam z tym wychodzę. Na moje, jest to max tego, co sprawi, że będziecie mieć samuraja podobnego do ninja, ale jednak od niego różnego. Proponuję Wam również swoisty dostęp do ekskluzywnych samurajskich szkół dla ninja, ale pod spełnieniem odpowiednich warunków.
Jeśli powyższe by weszło, wszyscy samurajowie muszą sobie znów przemodelować staty. Obawiam się, że nawet mocniej niż we mnie walnie to w Seinaru, ale innej już drogi nie widzę. Bo dalej, to możecie samurajów po prostu usunąć. Mam nadzieje, że nie taka jest idea tego tematu, chociaż niektórym pewnie by to pasowało…

Proszę, nie odzierajcie nas zupełnie z naszej wyjątkowości, bo cytując klasyka: gdy każdy jest super, to nikt nie jest :(

Obrazek

Co do odgórnych bloków na max statystyk - to kwestia ogólnoforumowa i nie do tego tematu. Rozwiążmy kwestię samurajów, a potem się statystykami i problemami ogólnoforumowymi zajmijmy.
0 x
Obrazek

Poza tym, uważam, że należy skasować Henge i Kawarimi.


Heroic battle Theme|Asagi-sensei Theme|Bank|Punkty historii|Własne techniki| Przedmioty z Kuźni | Inne ujęcie | Pieczątka
Lista samurajek, które były na forum, ale nie zostały moimi uczennicami i na pewno przez to nie grają.
  • Mokoto (walczyła na Murze)
  • Mitsuyo (nigdy nie opuściła Yinzin)
  • Inari (była uczennicą Seinara)
  • Sakiko (byłą roninką, obierała ziemniaki na misji D)
Awatar użytkownika
Shins
Martwa postać
Posty: 1682
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
Wiek postaci: 22
Ranga: Dōkō, Pazur
Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.

Re: Samurajowie, znowu

Post autor: Shins »

Jedyne, co bym zmienił to wywalenie statystyki prestiżowej, bo wiadomo, że wybierzecie szybkość i cała zmiana nic nie zmieni oraz bonus do stat że szkoły nie 20%, a stały. Chyba, że od razu wprowadzamy granicę rozwoju statystyk to wtedy może być i procentowa.
0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy Twarda spacja:
Awatar użytkownika
Kakita Asagi
Gracz nieobecny
Posty: 1834
Rejestracja: 15 gru 2017, o 17:45
Wiek postaci: 28
Ranga: Samuraj (Hatamoto)
Krótki wygląd: Mężczyzna o ciemnych włosach i niebieskich oczach, wzrostu około 170 cm. Ubrany w kremowe kosode, z brązową hakama oraz granatowym haori z rodowym symbolem. Na głowie wysłużony, ale nadal w dobrym stanie kapelusz.
Widoczny ekwipunek: - Zbroja
- Tachi + Wakizashi
- Długi łuk + Kołczan
GG/Discord: 9017321
Multikonta: Hayabusa Jin
Lokalizacja: Wrocław

Re: Samurajowie, znowu

Post autor: Kakita Asagi »

Shins Nie. W mojej propozycji w stronę większego nerfa nie pójdę nawet o pół kroku. Bo problem przewagi speed'a nad innymi statami to kwestia balansu statów, a nie samurajów. Tutaj masz balans - jedna lepsza stata + boost ze szkół jako UN których nie masz od zapisu vs jeden żywioł i odpowiednio wysokie koszty dziedzin (z wyjątkiem klanówki, ale to chyba oczywiste).
Moja propozycja pozwala wpisać samuraja w metodykę działania forum - będzie się zachowywał/poddawał mechanice jak każdy klan. Każda globalna zmiana odpowiednio zmienia jego. Oczywiście "samurajowie reberu" do szlifów jeszcze, ale na razie chce mieć raz na zawsze rozwiązany problem grzebania w "moim klanie" a nie się nagle budzę i zastanawiam, czego tu zaraz się ktoś nie ruszy.
0 x
Obrazek

Poza tym, uważam, że należy skasować Henge i Kawarimi.


Heroic battle Theme|Asagi-sensei Theme|Bank|Punkty historii|Własne techniki| Przedmioty z Kuźni | Inne ujęcie | Pieczątka
Lista samurajek, które były na forum, ale nie zostały moimi uczennicami i na pewno przez to nie grają.
  • Mokoto (walczyła na Murze)
  • Mitsuyo (nigdy nie opuściła Yinzin)
  • Inari (była uczennicą Seinara)
  • Sakiko (byłą roninką, obierała ziemniaki na misji D)
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Samurajowie, znowu

Post autor: Jun »

Dyskusja o statystykach tutaj.

Temat statystyk może polecieć do drugiego. Nie ma po co kisić go tutaj, tylko się pomiesza. Jeżeli samurajowie zostaną zmieni to tak by globalne zmiany miały na nich wpływ, nie inaczej.


Zmiany zaproponowane przez kakita to coś wspaniałego. Podoba mi się w opór. Podpisuje się rękami i nogami.

Oczywiście wymaga to drobnych poprawek, zmian, balansu[kosztów] - no i może zrobienia im kilku technik niższych rang. Na opracowanych samurajów w ten sposób, globalne zmiany będą miały wpływ i będzie można ich zbalansować, jak każdy jeden klan.

O ile sam nie byłem fanem super samurajów to tak tutaj uważam jak kakita, tutaj nie wolno odsunąć się o żaden duży krok.

Stoję za tobą, Kakitku-sensei.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Tsukune
Posty: 2725
Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
Wiek postaci: 30
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska

Re: Samurajowie, znowu

Post autor: Tsukune »

Mi też się podoba pomysł jaki zaproponował Kakita. Moim zdaniem jest to bardzo dobrze rozwiązane. Zastanawiam się tylko nad pewnymi wspomagaczami jak bramy/biju jakby to wyglądało u samurajów...Bramy pewnie by jeszcze się dało tylko czy Biju nie byłoby zbyt mocne? Ale to takie moje bardziej zastanawianie się niż propozycja bo jak mówię pomysł Kakita jest bardzo dobry.

Pewnie jakieś niewielkie poprawki by tam powinny wejść...można by dać również "limit" danej "wrodzonej statystyki" u samurajów. By nagle wszyscy nie szli tylko w jedną. Pewnie takie limity mogą być złe ale przynajmniej powiedzmy "zmusi" to nowych samurajów do wybrania innego sposobu myślenia itp itd etc...co nie zmienia faktu, iż jak się uprze będzie szedł tylko w szybkość ale będzie to trwało o niebo dłużej.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości