Rzecz o zmienianiu postaci
- Shikatsu
- Postać porzucona
- Posty: 456
- Rejestracja: 11 maja 2018, o 17:47
- Wiek postaci: 21
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: Shikatsu to tam takie tam, jakaś tam laska. Taka se o, ciemne włosy, niebieskie oczy, kurtka na grzbiecie, znudzona mina.
- Widoczny ekwipunek: Torba nad zadkiem. Dwie kabury na udach. Czarny płaszcz. Złożony Fūma Shuriken przytwierdzony nad torbą. Duży Shuriken przytroczony do pleców.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=85101#p85101
- GG/Discord: urb#6156
- Multikonta: -
Rzecz o zmienianiu postaci
PROBLEM
Z regulaminu multikont: Aktualny system przekazywania PH między postaciami sprawia, że bardziej opłaca się celowo podłożyć na misji (o ile jest to zrobione w umiarkowanie inteligentny sposób oczywiście, a nie że huzia na józia) niż zrezygnować z niesatysfakcjonującego konta. W ten sposób forum zachęca wręcz do odejścia z gry w momencie braku satysfakcji z gry i niezadowolenia z aktualnego buildu. No i w sumie jak ktoś nie chce odchodzić, a postać chce koniecznie wymienić na inną, to premiuje krętactwo.
I tak, wiem, każdy se powinien przemyśleć, jaką postać robi i tak dalej. Nie o tym chcę rozmawiać. XD
ROZWIĄZANIE
Zmniejszenie kary za rezygnację z postaci. Może po prostu 30% PH ze zgromadzonego PH z wyłączeniem startowego 500, by ktoś załapał się jednak na jakiś ochłap? Aktualnie ktoś, kto ma 1700 PH na koncie, po rezygnacji dostałby 510 na start. No aż się prosi o to, by robić jakieś krzywe akcje i „przypadkiem” popełnić niewybaczalny błąd w trakcie walki (lub po prostu poprosić Inosia o prowadzenie lol). Oczywiście nie chodzi mi też o to, by wyrównać spadek po pośmiertnej ze spadkiem po postaci zmienianej.
Wydaje mi się, że po prostu powinno się to jakoś zróżnicować, bo jedna rzecz chyba drugiej nierówna.
DODATKOWE UWAGI
Lol jak już to napisałam to w sumie teraz jeśli mi Shikatsu padnie gdzieś to będzie zawsze że się podłożyłam XD
Z regulaminu multikont: Aktualny system przekazywania PH między postaciami sprawia, że bardziej opłaca się celowo podłożyć na misji (o ile jest to zrobione w umiarkowanie inteligentny sposób oczywiście, a nie że huzia na józia) niż zrezygnować z niesatysfakcjonującego konta. W ten sposób forum zachęca wręcz do odejścia z gry w momencie braku satysfakcji z gry i niezadowolenia z aktualnego buildu. No i w sumie jak ktoś nie chce odchodzić, a postać chce koniecznie wymienić na inną, to premiuje krętactwo.
I tak, wiem, każdy se powinien przemyśleć, jaką postać robi i tak dalej. Nie o tym chcę rozmawiać. XD
ROZWIĄZANIE
Zmniejszenie kary za rezygnację z postaci. Może po prostu 30% PH ze zgromadzonego PH z wyłączeniem startowego 500, by ktoś załapał się jednak na jakiś ochłap? Aktualnie ktoś, kto ma 1700 PH na koncie, po rezygnacji dostałby 510 na start. No aż się prosi o to, by robić jakieś krzywe akcje i „przypadkiem” popełnić niewybaczalny błąd w trakcie walki (lub po prostu poprosić Inosia o prowadzenie lol). Oczywiście nie chodzi mi też o to, by wyrównać spadek po pośmiertnej ze spadkiem po postaci zmienianej.
Wydaje mi się, że po prostu powinno się to jakoś zróżnicować, bo jedna rzecz chyba drugiej nierówna.
DODATKOWE UWAGI
Lol jak już to napisałam to w sumie teraz jeśli mi Shikatsu padnie gdzieś to będzie zawsze że się podłożyłam XD
0 x
- Aka
- Martwa postać
- Posty: 244
- Rejestracja: 4 lip 2019, o 21:04
- Wiek postaci: 23
- Ranga: Szczur
- Krótki wygląd: Wysoki i drobny brunet o niebieskich oczach, zazwyczaj chodzący w stonowanych kolorach. Widoczna blizna po podcięciu gardła.
- Widoczny ekwipunek: Katana, torba.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33 ... 624#p80624
- GG/Discord: Aka#1339
- Yasuo
- Posty: 1517
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
- Wiek postaci: 28
- Ranga: Kosho
- Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
- Link do KP: viewtopic.php?p=55892#p55892
- GG/Discord: .iwaru
- Multikonta: Tenshi
Re: Rzecz o zmienianiu postaci
Jestem za.
Plus można by jeszcze pomyśleć nad zmianą postaci na npc. Postać niekoniecznie musi umierać, żeby zmienić ją na inną. Był pewien gracz, który stworzył sobie nową postać, a jego stara stała się dość znaczącym npcetem w jakiejś organizacji.
Sprawa do przemyślenia. Jak najbardziej. Na tak.
Plus można by jeszcze pomyśleć nad zmianą postaci na npc. Postać niekoniecznie musi umierać, żeby zmienić ją na inną. Był pewien gracz, który stworzył sobie nową postać, a jego stara stała się dość znaczącym npcetem w jakiejś organizacji.
Sprawa do przemyślenia. Jak najbardziej. Na tak.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -
Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
"Myśli"
Prowadzone Misje: -
Wzór Misji:
[/list][/fieldset]
[/quote][/code]
- Jun'ichi
- Martwa postać
- Posty: 1906
- Rejestracja: 31 maja 2018, o 12:41
- Wiek postaci: 21
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: Przeciętnego wzrostu i wagi chłopiec, którego pokryte bliznami ciało skryte jest pod prostą, dwukolorową szatą. Twarz jako szczególnie szpetna jest całkowicie zakryta maską.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32 ... 429#p86350
- Multikonta: -
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rzecz o zmienianiu postaci
Właściwie zaplanowanie śmierci postaci nie jest czymś złym. Ot, taki "pomysł" na fabułę, nie każda postać żyje wiecznie (RIP Jiraya). Jeżeli kogoś nie satysfakcjonuje postać którą gra, co złego jest w zaplanowaniu fajnie rozegranej fabularnie śmierci, na trudnej misji albo fabule?
Powiedziałbym, że ten system premiuje osoby, które nie piszą nagle gdzieś w misji "Junek nagle wyciągnął kunai i wbił sobie w gardło", bo osobiście byłem świadkiem kilku podobnych akcji. I to jest słabe, nie ma żadnego sensu. Dlatego Obecne rozwiązanie premiuje to, żeby historia postaci miała jakieś logiczne zakończenie, nawet jeśli jest nim śmierć na misji.
0 x
- Azuma
- Posty: 1140
- Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
- Wiek postaci: 18
- Ranga: Kogō
- Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- wyraźnie zarysowana szczęka, ostre rysy twarzy
- delikatne blizny na przedramionach i rękach
- przeciętny wzrost, docięta sylwetka - Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- lekka zbroja - Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=7859#p128617
Re: Rzecz o zmienianiu postaci
Mimo, że pomysł Shikatsu jest mi na rękę, to jednak podpisuję się pod słowami Jun'ichiego.
0 x
- Jawa
- Administrator
- Posty: 4220
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
- Ranga: Head Admin
- GG/Discord: MxPl#7094
- Multikonta: Sasame | Sumi
Re: Rzecz o zmienianiu postaci
Coś w tym jest, bo chcąc uniknąć bardzo dużej utraty punktów, która w przypadku postaci słabszych niż poziom sentokiego jest równa rozpoczęciu gry od całkowitego zera, zasady zachęcają do kombinowania.
Co do wypowiedzi Jun'ichiego - co to jest zaplanowana śmierć? Czy to nie jest właśnie nic innego jak podstawienie się na pewny zgon, o którym jest wzmianka w 30% za nieuzasadnioną śmieć postaci? Jakaś pomyłka w stylu rzucenia sobie pod nogi notką wybuchową zamiast błyskową jest już fajnie rozegraną, fabularną śmiercią postaci? Prośba MG o to, żeby ubił, nie jest podstawieniem się? To jest strasznie śliski temat, który się sprowadza do tego, żeby zabić sobie postać w taki sposób, żeby nie wyglądało na to, że się chciało ją zabijać. Bo chyba najłatwiej to po prostu pójść na misję rangi stanowiącej wyzwanie dla postaci i raz lub dwa zachować się mniej ostrożnie niż zwykle, nie walczyć na 100% i pozwolić umrzeć w walce. Albo pójść na event i nie odpisywać. Albo popełnić samobójstwo z wymyślonego naprędce emocjonalnego wstrząsu czy miłosnego zawodu. Oczywiście, że nie powinno się tak robić, ale czy obecne zasady nie są do tego zachętą?
Jestem więc za przemodelowaniem zasad pośmiertnych postaci w przypadku porzucenia. W jakiej dokładnie formie, czyli ile procent z poprzedniej postaci, to jeszcze się zastanowię. Już utrata 20% w przypadku normalnych zgonów jest bolesna, więc osobiście i tak nie ścinałbym tutaj jakoś dużo. Według mnie po prostu lepiej, żeby gracz uczciwie przyznał się do chęci zmiany postaci niż był kuszony obecnymi zasadami do robienia jakichś krzywych i mocno podejrzanych akcji.
Co do wypowiedzi Jun'ichiego - co to jest zaplanowana śmierć? Czy to nie jest właśnie nic innego jak podstawienie się na pewny zgon, o którym jest wzmianka w 30% za nieuzasadnioną śmieć postaci? Jakaś pomyłka w stylu rzucenia sobie pod nogi notką wybuchową zamiast błyskową jest już fajnie rozegraną, fabularną śmiercią postaci? Prośba MG o to, żeby ubił, nie jest podstawieniem się? To jest strasznie śliski temat, który się sprowadza do tego, żeby zabić sobie postać w taki sposób, żeby nie wyglądało na to, że się chciało ją zabijać. Bo chyba najłatwiej to po prostu pójść na misję rangi stanowiącej wyzwanie dla postaci i raz lub dwa zachować się mniej ostrożnie niż zwykle, nie walczyć na 100% i pozwolić umrzeć w walce. Albo pójść na event i nie odpisywać. Albo popełnić samobójstwo z wymyślonego naprędce emocjonalnego wstrząsu czy miłosnego zawodu. Oczywiście, że nie powinno się tak robić, ale czy obecne zasady nie są do tego zachętą?
Jestem więc za przemodelowaniem zasad pośmiertnych postaci w przypadku porzucenia. W jakiej dokładnie formie, czyli ile procent z poprzedniej postaci, to jeszcze się zastanowię. Już utrata 20% w przypadku normalnych zgonów jest bolesna, więc osobiście i tak nie ścinałbym tutaj jakoś dużo. Według mnie po prostu lepiej, żeby gracz uczciwie przyznał się do chęci zmiany postaci niż był kuszony obecnymi zasadami do robienia jakichś krzywych i mocno podejrzanych akcji.
0 x
- Azuma
- Posty: 1140
- Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
- Wiek postaci: 18
- Ranga: Kogō
- Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- wyraźnie zarysowana szczęka, ostre rysy twarzy
- delikatne blizny na przedramionach i rękach
- przeciętny wzrost, docięta sylwetka - Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- lekka zbroja - Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=7859#p128617
Re: Rzecz o zmienianiu postaci
Dalej uważam, że to nie jest dobry pomysł. Rozumiem powody i nie neguje ich znaczenia, ale zrezygnowanie z tego elementu zaburza w moim poczuciu zachowanie historii rozgrywki. Ocir wymienił przykład notki wybuchowej rzuconej pod nogi - więc się odniosę do tego bo dotyczyło to mojej pierwszej postaci. Z miejsca podkreślę, że na prawdę nie było to zamierzone działanie, a zwyczajne przeoczenie za które słono zapłaciłem. Niemniej wychodząc od tej sytuacji - śmierć Shigeru - mimo że głupia i "podejrzana", miała duże znaczenie fabularne dla kilku osób. Było śledztwo, był pościg. Była możliwośc wyjaśnienia sytuacji i przełożenia sobie konsekwencji tego na dalsza fabułę własnych postaci. Była zachowana pewna ciągłość która pozwała przekuć to w dalszą rozgrywkę.
Według mnie, nawet skoro to była głupia, podejrzana śmierć było to o wiele lepsze rozwiązanie niż zwykłe porzucenie postaci. Bo po porzuceniu postaci, co mają zrobić osoby, które powiedzmy mocno były z tą osobą związane? Nie wyjaśnią tego misją - chyba że to właśnie one będą kombinować. Olać? Pewnie częśc osób mogłaby to zrobić, ale ufam że większość tak płytko nie traktuje historii swoich postaci. Dlatego byłbym za zachowaniem obecnych, może restrykcyjnych zasad. Jeżeli ktoś chce z nami grać, a nie podoba mu się obecna postać, niech ciut pokombinuje. Zakończy "jakoś" obecną historię, umożliwi to samo zrobienie i innym osobom i będzie mógł stworzyć nową postać.
Według mnie, nawet skoro to była głupia, podejrzana śmierć było to o wiele lepsze rozwiązanie niż zwykłe porzucenie postaci. Bo po porzuceniu postaci, co mają zrobić osoby, które powiedzmy mocno były z tą osobą związane? Nie wyjaśnią tego misją - chyba że to właśnie one będą kombinować. Olać? Pewnie częśc osób mogłaby to zrobić, ale ufam że większość tak płytko nie traktuje historii swoich postaci. Dlatego byłbym za zachowaniem obecnych, może restrykcyjnych zasad. Jeżeli ktoś chce z nami grać, a nie podoba mu się obecna postać, niech ciut pokombinuje. Zakończy "jakoś" obecną historię, umożliwi to samo zrobienie i innym osobom i będzie mógł stworzyć nową postać.
0 x
- Asaka
- Postać porzucona
- Posty: 1496
- Rejestracja: 18 maja 2018, o 13:08
- Wiek postaci: 27
- Ranga: Sentoki
- Krótki wygląd: Białowłosa, złotooka, niewysoka
- Widoczny ekwipunek: Kabury na broń na udach; duża torba na pośladkach; bransoletka na prawym nadgarstku; obrączka na palcu; wielki wachlarz na plecach
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32&t=5564
- Aktualna postać: Airan
Re: Rzecz o zmienianiu postaci
Tyle, że niektóre postaci i tak są porzucane już teraz, zwłaszcza na początku rozgrywki. Tu nie chodzi o to, by zmieniać coś w mechanice tego, jak postać umrze. Tak, boli to mocno, zwłaszcza tych, którzy mają mocniejsze postaci, i wydaje mi się, że może to w ten sposób zostać. Natomiast w momencie, gdy robisz postać, zrobisz pierwsze misje, czujesz, że no coś nie pykło - charakter się nie klei i nie da się go już zmienić, albo build nie leży, albo klan jednak nie pasuje, to co pozostało? Zacząć totalnie od zera, mimo tego, że chwilę się już na forku spędziło, a to zwyczajnie zniechęca. Jeśli już coś robić, to właśnie tutaj, w tym miejscu, by się po prostu nowi gracze tak nie zniechęcali i by mieli zupełnie cokolwiek z tego, że chwilkę już po grali.
Więc no tak jak Ocir mówi - ruszyć coś tylko tam, gdzie postać jest porzucana, ale w taki sposób, by nadal bardziej opłacalna była faktyczna śmierć postaci, a nie jej olanie.
Więc no tak jak Ocir mówi - ruszyć coś tylko tam, gdzie postać jest porzucana, ale w taki sposób, by nadal bardziej opłacalna była faktyczna śmierć postaci, a nie jej olanie.
0 x
赤 · 水 · 晶

· · ·
seasons don't fear the reaper
nor do the wind, the sun or the rain

· · ·
seasons don't fear the reaper
nor do the wind, the sun or the rain
- Jawa
- Administrator
- Posty: 4220
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
- Ranga: Head Admin
- GG/Discord: MxPl#7094
- Multikonta: Sasame | Sumi
Re: Rzecz o zmienianiu postaci
Nie mówię, że to nie była pomyłka, tylko to jest po prostu dobry przykład. Tutaj właśnie rozchodzi się o interpretowanie regulaminu. Czy jak ktoś poprosi MG lub administrację o fabularną śmieć postaci na misji/fabule to ją dostanie?
Jeżeli tak, no to w sumie jestem w tym momencie trochę zaskoczony i może problemu nie ma. Jeżeli nie, no to musi "kombinować", czyli ukrywać swoje prawdziwe intencje i omijać zapis w regulaminie o celowej śmierci. A takie działanie już jest nie do końca w porządku, co nie?
Już jakiś czas temu poluzowany został system nieaktywnych kont, bo głupie było, że ktoś chcąc wrócić po długiej przerwie tracił masę punktów. I to zniechęcało do powrotów, a tego przecież nie chcemy. Tyle że jak ktoś wróci po roku, dwóch czy więcej (a zdarzają się takie przypadki), to może być już mocno zniechęcony do kontynuowania gry postacią, której już tak dobrze nie pamięta i która ma dużą dziurę w fabule. Już lepiej, żeby ktoś zrobił nową postać z mniejszą ilością punktów niż szukał opcji transferu na jakieś inne forko.
Jeżeli tak, no to w sumie jestem w tym momencie trochę zaskoczony i może problemu nie ma. Jeżeli nie, no to musi "kombinować", czyli ukrywać swoje prawdziwe intencje i omijać zapis w regulaminie o celowej śmierci. A takie działanie już jest nie do końca w porządku, co nie?
Już jakiś czas temu poluzowany został system nieaktywnych kont, bo głupie było, że ktoś chcąc wrócić po długiej przerwie tracił masę punktów. I to zniechęcało do powrotów, a tego przecież nie chcemy. Tyle że jak ktoś wróci po roku, dwóch czy więcej (a zdarzają się takie przypadki), to może być już mocno zniechęcony do kontynuowania gry postacią, której już tak dobrze nie pamięta i która ma dużą dziurę w fabule. Już lepiej, żeby ktoś zrobił nową postać z mniejszą ilością punktów niż szukał opcji transferu na jakieś inne forko.
0 x
- Kakita Asagi
- Gracz nieobecny
- Posty: 1831
- Rejestracja: 15 gru 2017, o 17:45
- Wiek postaci: 28
- Ranga: Samuraj (Hatamoto)
- Krótki wygląd: Mężczyzna o ciemnych włosach i niebieskich oczach, wzrostu około 170 cm. Ubrany w kremowe kosode, z brązową hakama oraz granatowym haori z rodowym symbolem. Na głowie wysłużony, ale nadal w dobrym stanie kapelusz.
- Widoczny ekwipunek: - Zbroja
- Tachi + Wakizashi
- Długi łuk + Kołczan - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=4518
- GG/Discord: 9017321
- Multikonta: Hayabusa Jin
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Rzecz o zmienianiu postaci
Jest to ciekawy problem i warty poruszenia. Na chwilę nie patrzmy jednak na postać, tylko na to, kto jest za nią czyli Gracz. Najbardziej w tej całej zabawie zależy nam jednak na... no właśnie, zabawie. Zabawę na forum (czy każdym innym RPG-u) dają Gracze i zabawa z nimi.
Tyle wstępu, a teraz tak - słuchajcie, powiem Wam, jak to robimy na jednym z Bleach'owych PBF'ów - możesz sobie porzucić/zabić postać i zrobić pośmiertną, ALE - pierwsza jest 1:1, a kolejne już lecą kary. Mamy system poziomów (nie atrybutów), w skrócie śmierć postaci z 10 poziomem to pośmiertna na 10, ale już druga taka akcja to -2 poziomy niezależnie od tego, jaki się uzyskało.
Jak bym to widział u Nas? Generalnie tak:
Tyle wstępu, a teraz tak - słuchajcie, powiem Wam, jak to robimy na jednym z Bleach'owych PBF'ów - możesz sobie porzucić/zabić postać i zrobić pośmiertną, ALE - pierwsza jest 1:1, a kolejne już lecą kary. Mamy system poziomów (nie atrybutów), w skrócie śmierć postaci z 10 poziomem to pośmiertna na 10, ale już druga taka akcja to -2 poziomy niezależnie od tego, jaki się uzyskało.
Jak bym to widział u Nas? Generalnie tak:
- Pierwsza śmierć/oddanie postaci/porzucenie/etc = -20% sumy wszystkich PH, nie można zacząć mniej niż 500 PH na start
- Każda kolejna śmierć/oddanie/porzucenie postaci = -30% wszystkich PH na nowej postaci, nie można zacząć mniej niż 500 PH na start
0 x

Poza tym, uważam, że należy skasować Henge i Kawarimi.
Heroic battle Theme|Asagi-sensei Theme|Bank|Punkty historii|Własne techniki| Przedmioty z Kuźni | Inne ujęcie | Pieczątka
Lista samurajek, które były na forum, ale nie zostały moimi uczennicami i na pewno przez to nie grają.
- Mokoto (walczyła na Murze)
- Mitsuyo (nigdy nie opuściła Yinzin)
- Inari (była uczennicą Seinara)
- Sakiko (byłą roninką, obierała ziemniaki na misji D)
- Jawa
- Administrator
- Posty: 4220
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
- Ranga: Head Admin
- GG/Discord: MxPl#7094
- Multikonta: Sasame | Sumi
Re: Rzecz o zmienianiu postaci
Kakita, z twoim pomysłem to się muszę przegryźć, więc się póki co wstrzymam. Naszła mnie jednak jeszcze jedna rzecz, bo chyba różnica w głosach sprowadza się do jednego pytania - czy mimo wszystko dogadana z MG lub administracją śmierć postaci, rozegrana na misji czy tam fabule w miarę sensowny sposób (bez wbijania sobie kunaia w oko) jest w porządku, czy nie jest?
Mi się do tej pory wydawało, że taka akcja jest własnie ominięciem zapisu o "podkładaniu się", ale teraz to już mam wątpliwości. Jeżeli takie rozwiązanie fabularne byłoby akceptowalnym rozwiązaniem, to należy doprecyzować zasadę i tyle.
Nie zmienia to jednak mojego zdania, że porzucone bym mimo wszystko poprawił - niech się przynajmniej liczy baza PH, a nie tylko zebrane. Głównie chodzi mi to o sytuacje powrotów po długich nieobecnościach, o których wspomniałem w poprzedniej wiadomości.
Mi się do tej pory wydawało, że taka akcja jest własnie ominięciem zapisu o "podkładaniu się", ale teraz to już mam wątpliwości. Jeżeli takie rozwiązanie fabularne byłoby akceptowalnym rozwiązaniem, to należy doprecyzować zasadę i tyle.
Nie zmienia to jednak mojego zdania, że porzucone bym mimo wszystko poprawił - niech się przynajmniej liczy baza PH, a nie tylko zebrane. Głównie chodzi mi to o sytuacje powrotów po długich nieobecnościach, o których wspomniałem w poprzedniej wiadomości.
0 x
- Rokuramen Sennin
- Support
- Posty: 1033
- Rejestracja: 12 lut 2015, o 13:07
- Multikonta: Akihiko Maji i Jugo Misaki
Re: Rzecz o zmienianiu postaci
Uważam, że jeśli cokolwiek tu potrzebuje zmiany, to rzecz zaproponowana już przez Yukirin - aby system odejmował 30 i 80% od zebranej puli, nie od całości. 500PH startowych pozostaje nieruszone.
Def oraz Jun mają tutaj całkowitą rację i uważam, że wyczerpali temat. System nie promuje kombinowania. System promuj fabularność. Fabuła często wiąże się, naturalnie, z kombinowaniem, bo przecież zawsze chcemy się dobrze bawić.
Żeby nie było wątpliwości - dla mnie najważniejsza jest zabawa, tak jak pisał Kakita - w RPG chodzi o fun. Nie ma funu, kiedy tracisz takie ilości doświadczenia, na który tyle czasu pracowałeś. Z drugiej strony jest fun, kiedy ludziom jest w miarę obojętne, czy umrą czy nie, bo i tak na nowej postaci będą mieli zwrotkę 100%? Zniknie bardzo ważny element naszej rozgrywki, który jest, moim zdaniem nie do porzucenia na ten moment..
Def oraz Jun mają tutaj całkowitą rację i uważam, że wyczerpali temat. System nie promuje kombinowania. System promuj fabularność. Fabuła często wiąże się, naturalnie, z kombinowaniem, bo przecież zawsze chcemy się dobrze bawić.
Żeby nie było wątpliwości - dla mnie najważniejsza jest zabawa, tak jak pisał Kakita - w RPG chodzi o fun. Nie ma funu, kiedy tracisz takie ilości doświadczenia, na który tyle czasu pracowałeś. Z drugiej strony jest fun, kiedy ludziom jest w miarę obojętne, czy umrą czy nie, bo i tak na nowej postaci będą mieli zwrotkę 100%? Zniknie bardzo ważny element naszej rozgrywki, który jest, moim zdaniem nie do porzucenia na ten moment..
0 x
Support i twórca najlepszego ramen w świecie shinobi
- Asaka
- Postać porzucona
- Posty: 1496
- Rejestracja: 18 maja 2018, o 13:08
- Wiek postaci: 27
- Ranga: Sentoki
- Krótki wygląd: Białowłosa, złotooka, niewysoka
- Widoczny ekwipunek: Kabury na broń na udach; duża torba na pośladkach; bransoletka na prawym nadgarstku; obrączka na palcu; wielki wachlarz na plecach
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32&t=5564
- Aktualna postać: Airan
Re: Rzecz o zmienianiu postaci
Żeby była jasność skąd Koala pisze o tym, co ja zaproponowałam, bo w sumie nie ma tego tutaj xD dyskutowaliśmy na ten temat przez chwilę na konfie adminowskiej i taka jest moja propozycja. Ale do przemyślenia jeszcze (: to tak gwoli sprostowania.
0 x
赤 · 水 · 晶

· · ·
seasons don't fear the reaper
nor do the wind, the sun or the rain

· · ·
seasons don't fear the reaper
nor do the wind, the sun or the rain
- Yami
- Posty: 2959
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
- Wiek postaci: 25
- Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=4268
Re: Rzecz o zmienianiu postaci
W sumie bardzo dobry pomysł. Aktualnie najbardziej promuje się kombinatorstwo (przynajmniej w kwestii zmiany postaci).
Sam bym zmienił karę z 30% na nawet 90% skoro śmierć postaci nie wynika jako tako z błędu fabularnego/głupoty w walce.
Pojawia się jednak kwestia poruszana przez Ocira czyli co jeśli postać ma z kimś głębszą fabułę? Wydaje mi się, że w takich przypadkach gracz chcący dokonać takiego "samobójstwa" powinien zakończyć prowadzone fabuły w taki sposób aby nie kolidowały z fabułami innych graczy. Sama postać gracz pozostaje żywa w uniwersum i może zostać do czegoś wykorzystana. Taki zmiana mogłaby być tylko jednorazowa. Kolejna taka zmiana wiązałaby się z nową KP z 80% i wymogiem dokończenia fabuł.
Inna kwestia to śmierć z powodów fabularnych gdzie gracz ze względu na stworzoną postać nie widzi innej opcji poza popełnieniem tej straszliwej zbrodni aby być zgodnym z charakterem postaci. Kiedy gracz nie chcąc ooc zostaje niejako postawiony przed faktem dokonanym. W pamięć wpada mi tutaj sytuacja multika Reiki, która nie wiedziała jak inaczej popchnąć fabularnie postać, kiedy ta była na całkowitym emocjonalnym skraju. Niby dało się zrobić magiczne srutu tutu ale i tak byłoby to wszystko naciągane. W takich sytuacjach zostawiłbym po prostu 90%.
I tak, od wartości Bazowej.
Sam bym zmienił karę z 30% na nawet 90% skoro śmierć postaci nie wynika jako tako z błędu fabularnego/głupoty w walce.
Pojawia się jednak kwestia poruszana przez Ocira czyli co jeśli postać ma z kimś głębszą fabułę? Wydaje mi się, że w takich przypadkach gracz chcący dokonać takiego "samobójstwa" powinien zakończyć prowadzone fabuły w taki sposób aby nie kolidowały z fabułami innych graczy. Sama postać gracz pozostaje żywa w uniwersum i może zostać do czegoś wykorzystana. Taki zmiana mogłaby być tylko jednorazowa. Kolejna taka zmiana wiązałaby się z nową KP z 80% i wymogiem dokończenia fabuł.
Inna kwestia to śmierć z powodów fabularnych gdzie gracz ze względu na stworzoną postać nie widzi innej opcji poza popełnieniem tej straszliwej zbrodni aby być zgodnym z charakterem postaci. Kiedy gracz nie chcąc ooc zostaje niejako postawiony przed faktem dokonanym. W pamięć wpada mi tutaj sytuacja multika Reiki, która nie wiedziała jak inaczej popchnąć fabularnie postać, kiedy ta była na całkowitym emocjonalnym skraju. Niby dało się zrobić magiczne srutu tutu ale i tak byłoby to wszystko naciągane. W takich sytuacjach zostawiłbym po prostu 90%.
I tak, od wartości Bazowej.
0 x
- Yamanaka Inoshi
- Postać porzucona
- Posty: 3431
- Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
- Wiek postaci: 18
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach. - Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie. - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32&t=4957
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Hoshigaki Maname
- Aktualna postać: Jun
- Lokalizacja: Soso
Re: Rzecz o zmienianiu postaci
Podbijam Defa i Juna. Nie lubię zabijać na misjach, a jak już to robie to nie dlatego, że się umówiłem[ale za innych nie ręczę]
Ogólnie wszystko fajnie, byle tylko nie doprowadzić do sytuacji gdzie ktoś będzie ciągle zmieniał słąbą postać bo jest sezonowcem, nie o to chodzi.
Nie wspomnieliście nawet o postaciach czysto porzuconych... Jak ima się fabuła innych graczy do postaci które gracze porzucili i zniknęli? A no podobnie jak umarłych - często wisi w powietrzu, dlatego fajnie jak jest fabularne rozwiązanie... A jak nie ma to cóż...
Co do reszty - jakiś złoty środek pomiędzy pewnymi propozycjami wypadałoby wypracować.
Ogólnie wszystko fajnie, byle tylko nie doprowadzić do sytuacji gdzie ktoś będzie ciągle zmieniał słąbą postać bo jest sezonowcem, nie o to chodzi.
Nie wspomnieliście nawet o postaciach czysto porzuconych... Jak ima się fabuła innych graczy do postaci które gracze porzucili i zniknęli? A no podobnie jak umarłych - często wisi w powietrzu, dlatego fajnie jak jest fabularne rozwiązanie... A jak nie ma to cóż...
Co do reszty - jakiś złoty środek pomiędzy pewnymi propozycjami wypadałoby wypracować.
0 x
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości