Krótki wygląd: Białe włosy nieumiejętnie przystrzyżone, oczy o barwie jasnego złota, rekinie zęby. Niewysoki, drobny, ubrany w proste, mało krzykliwe ubrania
Widoczny ekwipunek: Dwa Shuang Gou przytroczone do pasa po jednym na bok, czarna, duża torba na lewym pośladku, podłużne coś zawinięte w materiał i szczelnie związane - noszone na plecach, niczym plecak
Super i świetnie, ale czy te 14-21 PH na misji rangi A nawet przy tak nierealnym scenariuszu jak zakładasz, to coś, czego warty jest slot w UNkach i wykonanie wyprawy? Ja rozumiem założenie, że to UN, które dla samego posiadacza jest fabularne, ale co z tego, że jest fabularne, jak nikt tego nie weźmie? Wszak nie gramy na SLach, żeby wyłącznie o fabułę chodziło, a taki gracz, który może kogokolwiek czegokolwiek uczyć, to jednak jakiś poziom musi mieć i w tym momencie odebranie sobie UNki, to dosyć bolesna sprawa imho.
Nawet jakby planety ułożyły się w jednej linii i spotkałoby się dwóch graczy z UN Nauczyciel, to ten boost jest tak śmiesznie niski, że za koszt slotu w unkach i wykonanej wyprawy wciąż nie ma znaczenia. Zresztą raczej nie trzeba być światłym umysłem, by zrozumieć, że uczeń to ten słabszy w jakiejś dziedzinie, którą uczy go nauczyciel. Czyli uczeń może mieć, załóżmy 5k PH i uczyć się od gościa, który tych PH ma 2k, bo akurat jeden ma Fuuton na A, a drugi nie. Sama UNka wymaga postów z nauką, czyli tej fabuły, a w niej raczej musi być zawarte czego uczymy i czego chcemy nauczyć, chociażby, na tej misji, na którą idzie się z uczniem. Więc problem tej niejasności kto jest podopiecznym według mnie jest wyssany z palca.
A jakby był problem, to można dodać UNce, że maks można mieć X uczniów fabularnie. I jest jasne kto jest i dlaczego - poprzez fabułę. Bo unikałbym jakiejś dziwnej mechaniki "uczniem może być gracz majacy 1000 PH mniej od posiadacza UN".
No i to jest moje zdanie.
A, no i UN Nauczyciel zdecydowanie wymaga buffa dla samego posiadacza, bo nikt tego nie weźmie. Nawet jakby chciał brać ucznia po znajomości. Co z tego że UNka według Was jest zbalansowana, jak nie ma realnej szansy na zastosowanie w grze?
0 x
#FFCC66 Popieram kasację Henge i Kawarimi, a nawet Genjutsu. "Never to retreat
Mystery and wonder
Messy hearts made of thunder"
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska
co za problem sprawić że jak spotkają się 2 postacie z tym UN to bonus jest liczony tylko jak za jedną osobę? W danej chwili jest tylko "jeden" nauczyciel. Najwyżej dać że w takim momencie po prostu daje się połowę dodatkowych bonusów z pełnego potencjału lub 3/4 jest to jakiś "spory" dodatek ale i też niezbyt przesadzony
Myślę, że jakiś nieduży bonus mógłby być, może nawet dla obu postaci, tylko trzeba byłoby wykluczyć sytuację podobne do tych, o których mówi Yami. Czyli na przykład relację mistrz-uczeń przy rozliczeniach z bonusem UN uznawać dopiero wtedy, gdy ci mieli już ze sobą wcześniej wspólne fabuły i mistrz pomógł uczniowi w rozwinięciu jakiejś dziedziny.
A bonus, o jakim w tym momencie myślę, to jakieś 10% podstawowego wynagrodzenia za misję.
Z mojego punktu widzenia, to jest typowy Perk, który bierze każda osoba w RPGach na samym początku. Jeśli ma zostać to wdrożone to z dość solidnymi restrykcjami. Propozycję zamieszczam na dole. Mogą dojść kolejne, choć na ten moment w to jakoś wątpię.
Nauczyciel - osoba ta posiada niebywały talent do pracy ze swoimi podopiecznymi, dzieląc się z nimi doświadczeniami i służąc pomocą w rozwoju. Uczniowie pod naukami tego wojownika szybko przyswajają wiedzę i zdobywają niezbędne doświadczenie. Pod jego skrzydłami nawet zwykły wieśniak może wyrosnąć na potężnego szermierza, a typowe beztalencie ma szansę na sianie spustoszenia na polach bitew. Z uwagi na szybkie postępy uczniów, Nauczyciel musi równie szybko zwiększać swoje kompetencje, a interakcje z podopiecznymi motywują go do samodoskonalenia.
Mechanika Nauczyciela:
W jednej chwili można posiadać tylko jednego ucznia i tylko jednego nauczyciela.
W przypadku utraty statusu Nauczyciela/Ucznia, ponowne znalezienie Ucznia/Nauczyciela wymaga odczekania 6 miesięcy czasu rzeczywistego. Fakt przyjęcia/oddelegowania Ucznia powinna zostać zgłoszona w dziale Próśb do Administracji w celach weryfikacyjnych (czas liczy się od złożenia wniosku).
Uczniem nie może być osoba posiadająca więcej PH od swojego Nauczyciela.
-25% kosztów PH dziedziny dla Ucznia, jeśli jego Nauczyciel posiada ją rozwiniętą wyżej od Ucznia (wymagane wspólne treningi).
+10% bazowych PH dla Ucznia i Nauczyciela za odbycie wspólnej misji (zaokrąglane w dół).
W wyniku wspólnych treningów obydwoje zyskują również dwa razy więcej PH za post wspólnej fabuły.
O ile reszta okej, o tyle restrykcja posiadania jednego ucznia jest IMO trochę przesadzona. Patrząc na to, że w m&a standardem był jeden nauczyciel na trzech uczniów, to raczej ten limit ustawiłbym na trzech.
Besides - ehe, już to widzę że wszyscy nagle będą chcieli być nauczycielami dla tych 5 PH na misję. Bzdura. Nie dość że mało kto w ogóle ma jakiekolwiek UN, to jeszcze to jest stricte fabularne - zysk dla samego gracza nie odzwierciedla możliwości które daje np. tropiciel albo one hand seale.
PS wydaje mi się że zyski dla ucznia są już na tyle duże, że to 10% więcej PH powinien dostać sam posiadacz UN.
Tak, zgadza się w serii były drużyny 1:3.
Tylko największa efektywność znajdowała się w samotnych treningach jednego ucznia i jednego nauczyciela, gdzie uwaga nauczyciela nie musi być rozłożona na trzy różne elementy. Tak jak Sasuke miał za senseia Orochimaru, Tsunade miała Sakurę a Jiraya miał Naruto, czy wpływ bezpośrednich nauk Maito Guya na Rocka Lee. Najbardziej efektowny tryb przekazywania wiedzy 1:1.
Kwestia 1:3 miała inne podłoże nie strikte najbardziej efektywnej nauki ale miała pozwolić na zgrywanie się młodych ninja, którzy nie posiadając odpowiednich sił musieli nadrabiać strategią i podstawowymi umiejętnościami współpracy co nadzorował ich nauczyciel.
Wiązało się to z częstym wysyłaniem nie pojedynczych jednostek na misję a grup, które poprzez uzupełnianie swoich słabych stron i za sprawą współpracy, którą zyskali podczas terminowania u Joninów.
Kolejne kwestie, że Joninów jako elitarnych "nauczycieli" było mniej niż niedoświadczonych młokosów.
Mimo wszystko ograniczanie do wyłącznie jednego ucznia byłoby chyba zbyt dużym limitem dla tej UN. Ograniczenie do trzech byłby w porządku, ale bez sumowania ewentualnych bonusowych wynagrodzeń, bo +30% to już za dużo. I w sumie racja, dla ucznia wystarczającym benefitem byłyby zyski związane ze wspólnymi treningami. To przecież jest UN nauczyciela, a uczeń w tym układzie i tak ma całkowicie darmowy wstęp i jednie podczepia się do posiadacza tej umiejętności.
Nauczyciel - osoba ta posiada niebywały talent do pracy ze swoimi podopiecznymi, dzieląc się z nimi doświadczeniami i służąc pomocą w rozwoju. Uczniowie pod naukami tego wojownika szybko przyswajają wiedzę i zdobywają niezbędne doświadczenie. Pod jego skrzydłami nawet zwykły wieśniak może wyrosnąć na potężnego szermierza, a typowe beztalencie ma szansę na sianie spustoszenia na polach bitew. Z uwagi na szybkie postępy uczniów, Nauczyciel musi równie szybko zwiększać swoje kompetencje, a interakcje z podopiecznymi motywują go do samodoskonalenia.
Mechanika Nauczyciela:
W jednej chwili można posiadać tylko trzech uczniów i tylko jednego nauczyciela.
W przypadku utraty statusu Nauczyciela/Ucznia, ponowne znalezienie Ucznia/Nauczyciela wymaga odczekania 6 miesięcy czasu rzeczywistego. Fakt przyjęcia/oddelegowania Ucznia powinna zostać zgłoszona w dziale Próśb do Administracji w celach weryfikacyjnych (czas liczy się od złożenia wniosku).
Uczniem nie może być osoba posiadająca więcej PH od swojego Nauczyciela.
-25% kosztów PH dziedziny dla Ucznia, jeśli jego Nauczyciel posiada ją rozwiniętą wyżej od Ucznia (wymagane wspólne treningi).
+10% bazowych PH dla Nauczyciela za odbycie wspólnej misji (zaokrąglane w dół).
W wyniku wspólnych treningów obydwoje zyskują również dwa razy więcej PH za post wspólnej fabuły.
Krótki wygląd: Białe włosy nieumiejętnie przystrzyżone, oczy o barwie jasnego złota, rekinie zęby. Niewysoki, drobny, ubrany w proste, mało krzykliwe ubrania
Widoczny ekwipunek: Dwa Shuang Gou przytroczone do pasa po jednym na bok, czarna, duża torba na lewym pośladku, podłużne coś zawinięte w materiał i szczelnie związane - noszone na plecach, niczym plecak
No i to jest gituwa rozwiązanie. Uczeń i tak ma tyle zysków, że te 10% z misji to już byłaby zupełna przesada. Nic tylko być wiecznym uczniem i klepać grupowe misje z nauczycielem.
Jak najbardziej za.
0 x
#FFCC66 Popieram kasację Henge i Kawarimi, a nawet Genjutsu. "Never to retreat
Mystery and wonder
Messy hearts made of thunder"
Krótki wygląd: Prawe oko mocna zieleń, lewe intensywnej czerwieni. Długie kruczoczarne włosy sięgające do połowy ud. Ogólnie mówiąc dobrze zbudowany mężczyzna mierzący 182cm.
Ja osobiście poszedłbym na kompromis maksymalnie do dwóch uczniów.
Do tego w przypadku śmierci nauczyciela/ucznia nie kazałbym odczekiwać 6 miesięcy czasu rzeczywistego.
Krótki wygląd: Przeciętnego wzrostu i wagi chłopiec, którego pokryte bliznami ciało skryte jest pod prostą, dwukolorową szatą. Twarz jako szczególnie szpetna jest całkowicie zakryta maską.
W jednej chwili można posiadać tylko trzech uczniów i tylko jednego nauczyciela.
W przypadku utraty statusu Nauczyciela/Ucznia, ponowne znalezienie Ucznia/Nauczyciela wymaga odczekania 6 miesięcy czasu rzeczywistego. Fakt przyjęcia/oddelegowania Ucznia powinna zostać zgłoszona w dziale Próśb do Administracji w celach weryfikacyjnych (czas liczy się od złożenia wniosku).
Uczniem nie może być osoba posiadająca więcej PH od swojego Nauczyciela.
-25% kosztów PH dziedziny dla Ucznia, jeśli jego Nauczyciel posiada ją rozwiniętą wyżej od Ucznia (wymagane wspólne treningi).
+10% bazowych PH dla Nauczyciela za odbycie wspólnej misji (zaokrąglane w dół).
W wyniku wspólnych treningów obydwoje zyskują również dwa razy więcej PH za post wspólnej fabuły.
[/*]
Czy ten czas oczekiwania na następnego ucznia jest konieczny? Poza tym c'mon, 6 miesięcy rzeczywistych? Miesiąc to już wystarczająco długa przerwa, a jednocześnie na tyle krótka żeby można było w międzyczasie porobić coś innego fabularnie i nie odczuwać tak bardzo czasowego pozbawienia całej umiejki.
Czyli jeśli ja mam mniej PH ogólnie od kogoś, ale jestem lepszy np. w Katonie, to nie mogę go uczyć? Trochę dziwna i sztuczna zależność.
Ciężko mi się odnieść do bonusów w formie PH, ale zauważyłem że najpierw była mowa o tym, że to UW bardzo fabularne, a teraz patrząc na to widzę, że to się zrobiło jedno z lepszych sposobów na wbijanie PH, bo z każdej strony bonusy. A już uczniem być to żyła złota.
Posiadanie nauczyciela powinno chyba wpływać na to, jak szybko opanujemy coś nowego - skrócenie długości postów.
Może nauczyciel powinien być w stanie przekazać uczniowi 1 technikę z rangi wyższej, niż ów uczeń posiada w dziedzinach? Przykładowo uczeń ma Ninjutsu C, nauczyciel może mu przekazać 1 technikę Nin B. To byłoby fabularnie ciekawsze niż rozdawanie na każdym kroku PH jednemu i drugiemu.
0 x
I do not want the sun to rise if she will not be there
Krótki wygląd: Przeciętnego wzrostu i wagi chłopiec, którego pokryte bliznami ciało skryte jest pod prostą, dwukolorową szatą. Twarz jako szczególnie szpetna jest całkowicie zakryta maską.
Rozumiem, tylko czy w takim przypadku ten okres "zapoznania" nie powinien też obowiązywać przy pierwszym uczniu jakiego bierzemy?
Druga kwestia - owszem, to wystarczająco dobry powód żeby tak to przyblokować. Zwracam honor
____________
Po tym co napisałeś, zacząłem się zastanawiać czy to w ogóle jest dobry pomysł z tymi bonusami PH i to w takiej ilości. Tak czy inaczej zaczną się tworzyć coraz większe dysproporcje między graczami, a jak się nad tym zastanowić to i tak zyskają na tym tylko osoby, które nie grają tu same albo grają długo i są w stanie jakoś się dogadać. Dla nowych graczy to będzie kolejny gwóźdź do trumny, bo tak jak teraz już nowy gracz expi dużo wolniej, tak z tym UN znajda się osoby, które odjadą jeszcze bardziej od tych nowych.
A co do czasu oczekiwania między uczniami to może lepiej byłoby to zrobić na zasadzie - ktoś może być Twoim uczniem jeśli zrobicie wspólnie fabułę, misję i jeszcze jedną fabułę, administracja zerknie tylko czy nie jest na odwal i już. I tak nikt nie trzaśnie misji min. C w dwa dni, potraw to łącznie ze 2-3 tygodnie, a będzie miało jakieś ręce i nogi, będzie wymagało stworzenia jakiejkolwiek relacji między postaciami. Taka luźna propozycja, bo chociaż UN zupełnie mnie nie dotyczy, ten okres oczekiwania dalej boli xD
0 x
I do not want the sun to rise if she will not be there