Opis Technika, która polega na urzeczywistnieniu wcześniej namalowanych na płótnie zwierząt. Użytkownik za pomocą atramentu i pędzelka maluje określoną ilość i rodzaj bestii, co trwa dosłownie moment (szybkość procesu zależy zarówno od naszych statystyk jak dziedziny klanowej), po czym składa pieczęć Tygrysa skupiając się na malunku. Rezultatem jest wyskoczenie ze zwoju pełnoprawnych, twójwymiarowych replik narysowanych zwierząt. Posiadają szczątkową inteligencję, która pozwala im na wykonywanie prostych poleceń. Przykładowo zaatakowania kogoś, przemieszczenia się i powrotu bądź też pogoni za kimś. Dzięki temu zwierzęta zyskują funkcje zarówno ofensywną, jak i wspomagającą, mogąc przykładowo przeprowadzić zwiad czy przeszkadzać przeciwnikowi. Oprócz tego możemy kontrolować je samodzielnie za pomocą własnej woli, zyskując większą precyzję podczas wykonywania przez nie zadań. Wadą zwierząt jest zerowa wartość defensywna (poza nielicznymi wyjątkami), twory rozpadają się pod wpływem każdego ciosu wymierzonego w nich bądź po zranieniu bronią, wystarczy nawet kunai (ale nie senbon).
ROZWIĄZANIE
Wydaje mi się, że coś tu jest nie tak, że zdolność kontrolowania tych zwierząt nie rośnie wraz z KG xD Nie zwiększa się odległość, na jakiej można te stworzenia kontrolować. Nie żeby coś, ale to nawet sprzeczne z mechaniką, która była na evencie pod murem. Bo 50m? To przecież śmieszny zasięg. Wypadałoby to powiększyć wraz z rozwojem KG, jak sądzę.
Re: Gazo
: 25 gru 2018, o 18:36
autor: Yamanaka Inoshi
Nie żeby większość umiejętności na forum nie działało w mikro zasięgu do 30-50 metrów co już jest sporą odległością. Tylko Doton robi chore wyjątki które pewnie " kiedyś " zostaną poprawione. Pomijam sytuacje pojedynczych technik i specyfiki kilku klanów na forum które widzą na dalekie odległości na forum ale w praktyce... Wychodzi jak wychodzi.
Nie wiem czy w evencie pod murem Gazo było jako klan. Wydaje mi się, że chyba nie, bo pamiętam jak wchodzili stąd pewnie te różnice.
Nie wiem jak to odbierać. Ale skoro Gazo korzysta z nasączonego swoją chakrą atramentu to on traci swoje właściwości tak jak każde " reberu " powiedzmy. W takim razie stwory powinny rozpadać się po czasie a nie odległości, chyba, że Gazo musi je podtrzymywać i " wiedzieć " gdzie się w danej chwili znajdują i jak przestanie to wtedy pękają.
Dalsze przemyślenia:
Ja z kolei widzę inne problemy w tej technice, mianowicie różnica pomiędzy kolejnymi poziomami stworów. Wiem, że są to przeliczniki technik konkretnych rang. Nie mniej sądzę, że są bardzo nie miarodajne w przypadku stworów rangi monstrualnej i dużej bo może mnie się to tylko wydawać jednak... Matematyka mówi mi, że jednak lepiej zrobić dwa Duże tygrysy niżeli wielkiego kraba. Bo tak, zapłacę więcej[ ale wcale nie tak dużo więcej ] ale obydwa będą dużo silniejsze od tego wielkiego krabiszcza. Inną ciekawą sprawą jest pojemność zwojów która sprawia, że tak po prawdzie nie opłaca się nawet przygotowywać monstrualnych stworów bo zajmują cały zwój, a przy sobie i tak nie będziesz nosić nie wiadomo jakiej ich ilości. Pomijam kwestię, że w razie wypadku w walce namalowanie monstrualnego kraba trochę czasu by zajęło co pokazywał sam Sai w animcu chociażby.
Inna kwestia, że sam krab ma tam specjalne odporności no ale i tak jest niepraktyczny i jakoś nie wiem, ale nie sądzę by akurat Krab i Smok z rangi S były odpowiednio zbalansowane. Na pewno nie powinny być słabsze. Inna sprawa, że stwory z rangi poniżej B nadają się ledwo do czegokolwiek. No ale tutaj chyba w grę wchodzi masa.
Nie wiem czy te Lwy Tomoe jako stwory średnie nie są najlepsze z tego wszystkiego heh.
Re: Gazo
: 25 gru 2018, o 18:45
autor: Hitsukejin Shiga
Zwiększenie im zasięgu będzie sporym boostem. Większość żywiołówek i klanów na takim zasięgu traci zasięg. Np. Mój Katon nie ma nic dalej niż 50 metrów. Byłoby przykro nie mogąc dosięgnąć Gazo niczym bo jego stworki robią 50 metrowy deathzone.
Przemyślałbym do tego boosta co innego.
Wymaganie percepcji jak przy kukłach do kontroli tworów. To samo dla dohito jak jeszcze nie mają.
Re: Gazo
: 25 gru 2018, o 19:17
autor: Chise
Dohito to ma przede wszystkim innego raka, tzn "zasięg dowolny". Jak naprawiać Gazo pod względem zasięgów, to można przy okazji poprawiać i tutaj, bo w tej sytuacji to jakaś masakra. Wystarczy porównać.
Ranga D
20g gliny za małego, 100g za średniego, 200g za dużego.
Opis Najsłabsze wybuchowe twory, którym można nadać rangę C1. Twory charakteryzują się tym, że przypominają wyglądem zwierzęta. Wyróżnić możemy kilka kategorii:
owady, pająki – lądowe typy bomb. Dostępne jedynie w wersji małej.
ptaki – powietrzne typy bomb. Dostępne jedynie w wersji małej i średniej.
ptaki transportowe – bomby charakteryzujące się znikomą siłą, która jest w stanie zaszkodzić jedynie w przypadku bezpośredniego kontaktu. Nie jest to jednak ich przeznaczeniem, a transport jak wskazuje nazwa. Dostępne jedynie w dużej wersji.
ryby, meduzy – morskie typy bomb, wykorzystywane do atakowania celów podwodnych bądź znajdujących się na powierzchni wody. Bomby mogą być także w tym przypadku wykorzystywane jako miny wodne. Dostępne we wszystkich wersjach.
węże, stonogi – podziemne typy bomb, które mogą zostać wykorzystane do unieruchomienia przeciwnika. Charakteryzują się one większymi rozmiarami, a przez to i siłą wybuchu. Dostępne jedynie w wersji średniej i dużej.
100g za średniego, 200g za dużego, 75g za kolibra.
Opis <span style="display: block; margin: 0; padding: 0; text-align: justify;">
Technika podobna do swojego odpowiednika dla ładunków o sile C1. Charakteryzuje się ona większą swobodą w tworzeniu tworów. Mogą one posiadać niewielką siłe wybuchu, ale być bardzo szybkie lub wręcz odwrotnie posiadać ogromną siłę wybuchu, ale za to poruszać się z normalną prędkością. Cechą charakterystyczną C2 jest to, że niemal nie występują tu małe twory. Wszystko możemy podzielić na odpowiednie kategorie:
owady, pająki – lądowe typy bomb. Dostępne jedynie w wersji średniej i dużej.
ptaki – powietrzne typy bomb. Dostępne jedynie w wersji średniej i dużej.
ryby, meduzy – morskie typy bomb, wykorzystywane do atakowania celów podwodnych bądź znajdujących się na powierzchni wody. Bomby mogą być także w tym przypadku wykorzystywane jako miny wodne. Dostępne jedynie w wersji średniej i dużej.
węże, stonogi – podziemne typy bomb, które mogą zostać wykorzystane do unieruchomienia przeciwnika. Charakteryzują się one większymi rozmiarami, a przez to i siłą wybuchu. Dostępne jedynie w wersji średniej i dużej.
Od dziedziny klanowej rozwiniętej na rangę S:
kolibry z 4 skrzydłami - małe ptaki charakteryzujące się siłą wybuchu porównywalną do 2 notek oraz szybkością na poziomie Wielkim. Koszt jak za duży twór.
</span>
Co do ograniczenia percepcji, nie sądzę by było to potrzebne. By ogarniać prędkość stworków taki dohito czy gazo tak czy siak musi w to pakować. Trochę taki martwy nerf bo nerf tho.
Re: Gazo
: 25 gru 2018, o 19:35
autor: Yamanaka Inoshi
Co do dohito to może załóżcie nowy temat z pomysłem.
Re: Gazo
: 25 gru 2018, o 20:13
autor: Hitsukejin Shiga
Mija się z celem. To offtop, Inoshi. Zasięg dowolny to ból zarowno Dohito, jak i dotonu który ma bardzo fajne zasięgi ale nikomu nie zależy naprawić to na razie.
Przedmiotem dyskusji są Gazo. Moim zdaniem 50 metrów to naprawdę wystarczający zasięg dla Gazo dla kontroli swoich stworów. Jeśli by mieli mieć więcej to naprawdę widziałbym spore wymogi percepcji by ogarniać więcej niż jednego zwierzaka, naprawdę. W aktualnej formie pomysł do odrzucenia, chyba, ze w kwestii reworku - większy zasięg kosztem wymogów surowszych do kontrolowania tego by Gazo nie działało na zasadzie Draw -> Set free -> GG win.
Re: Gazo
: 2 sty 2019, o 20:28
autor: Support nr 6
Shiga ma rację, a ponieważ administracja (z tego co wiem i na tą chwilę) nie zamierza wprowadzać percepcji jako dodatkowej wymiernej na kontrolę ponad dany zasięg, temat uznałbym za odrzucony.
Chyba, że ktoś rzuci nowe światło na sprawę?
Re: Gazo
: 10 sty 2019, o 12:02
autor: Ayatsuri Juranu
Może warto zwrócić uwagę na kwestię "Posiadają szczątkową inteligencję, która pozwala im na wykonywanie prostych poleceń." Tak więc Gazo jednak powinni trochę działać na tej zasadzie jak to przytoczył Shiga "Draw -> Set free -> GG win"
Biorąc stronę puszczania wolno i wykonywania poleceń, ten zasięg powinien być wręcz nieograniczony, ale ciągle kontrola nie powinna być możliwa na dużym zasięgu. To, co powinno być możliwe na daleki dystans to szczególnie rozkaz dostarczenia wiadomości, jak i zwiadu otoczenia (czyli to co prezentowały małe ptaki i szczury), bo przecież gdyby chodziło o ciągłe kontrolowanie, zamiast powiedzenie "znajdźcie przeciwnika i wróćcie", to ten przeciwnik właściwie nigdy nie został by znaleziony, póki nie wiedzielibyśmy, gdzie on jest, co mija się z celem.
Sam nie jestem zbyt dobry w tworzeniu opisów, ale gdyby uzupełnić, że
To zwiększyłoby już trochę możliwości zwiększając ten uważany przez niektórych za "wysoki" zasięg.
Opis Technika, która polega na urzeczywistnieniu wcześniej namalowanych na płótnie zwierząt. Użytkownik za pomocą atramentu i pędzelka maluje określoną ilość i rodzaj bestii, co trwa dosłownie moment (szybkość procesu zależy zarówno od naszych statystyk jak dziedziny klanowej), po czym składa pieczęć Tygrysa skupiając się na malunku. Rezultatem jest wyskoczenie ze zwoju pełnoprawnych, twójwymiarowych replik narysowanych zwierząt. Posiadają szczątkową inteligencję, która pozwala im na wykonywanie prostych poleceń. Przykładowo zaatakowania kogoś, przemieszczenia się i powrotu bądź też pogoni za kimś. Oprócz tego można wykorzystać polecenia o charakterze niebojowym, jak znajdź przeciwnika i wróć, czy dostarcz wiadomość. Twory wykonujące polecenia mają zasięg Nieograniczony, jednakże gdyby cel miał ulec zmianie lub stał się niemożliwy do wykonania, twór zostanie zniszczony. Dzięki temu zwierzęta zyskują funkcje zarówno ofensywną, jak i wspomagającą, mogąc przykładowo przeprowadzić zwiad czy przeszkadzać przeciwnikowi. Oprócz tego możemy kontrolować je samodzielnie za pomocą własnej woli, zyskując większą precyzję podczas wykonywania przez nie zadań. Wadą zwierząt jest zerowa wartość defensywna (poza nielicznymi wyjątkami), twory rozpadają się pod wpływem każdego ciosu wymierzonego w nich bądź po zranieniu bronią, wystarczy nawet kunai (ale nie senbon).
Pozostaje jeszcze kwestia szybkości tworów, gdzie już nie będę kopiował listy, bo jest dość długa. Otóż mamy absurdy, gdzie orzeł (duży ptak do latania) na randze S klanówki ma szybkość 150, a kruk/gołąb (mały ptak) ma szybkość 120. Właściwie to ponieważ rozmiar potworków jest niejako wyznacznikiem ich rangi, to większe potworki są szybsze od mniejszych. Najlepszym byłoby wywalenie indywidualnej szybkości i dać szybkość na rangę klanowej dla wszystkich stworków, jak w Dohito.
Re: Gazo
: 19 sty 2019, o 23:46
autor: Hitsukejin Shiga
Chyba bym wolał zamiast dawać Gazo szybkość zgodną z klanową - zreworkować douhito by każdy miał własną szybkość. Nie przesadzajmy, że wszystko będzie proporcjonalnie lepsze i silniejsze - dla mnie to jest logiczne, że wielki orzeł który ma funkcje transportowe nie będzie tak śmigał mimo swojej rangi, jak mały lekki w czakre ptaszek o szczątkowych możliwościach
Re: Gazo
: 20 sty 2019, o 10:56
autor: Shikarui
Trzeba brać pod uwagę, że taki ptaszek i tak z tym nieograniczonym zasięgiem nie podziała. Zniszczy go przecież byle deszcz po drodze. Wydaje mi się, że mniejsze twory powinny mieć o wiele większy zasięg niż "50m". Skalowanie można uzależnić od poziomu rozwoju KG, co ma sens, ale też odległość kontrolowania wielkich stworów powinna być inna od możliwości kontrolowania tych maluczkich, które nie służą nawet do walki.
Re: Gazo
: 20 sty 2019, o 11:17
autor: Yamanaka Inoshi
Ostatecznie gazo może podejść na te 50 metrów, skitrać się i zobaczyć co mu stworek przyniesie, bo co jak co ale przecież one się potem w tekst zamieniały z tego co tam się działo. Nie wiem czy to wspomniane jest czy nie.
Re: Gazo
: 20 sty 2019, o 14:44
autor: Hitsukejin Shiga
To serio jak ktoś proponował może zwierzakom wyłącznie utylitarnym nadać, że wykonują zadanie niezaleznie od odległości chyba, że im cokolwiek przeszkodzi? Zostawiałoby to pole na niespodziewane.
Re: Gazo
: 22 sty 2019, o 01:41
autor: Support nr 6
Podoba mi się dopisek Juranu. A co do tworów i ich statystyk, widzę jedno rozwiązanie - personalizacja.
Każdy gracz pochodzący z klanu tworzącego stworki powinien mieć za zadanie podanie swoich stworków do WT. Każdemu dawałby opis i rozdzielał pulę statystyk. Ilość nieograniczona, więc to, że zrobi lwa na randze C, który będzie silny i wolny, nie oznacza, że nie może wrzucić do WT lwa z rangi C, który będzie miał odwrotne staty. Dalibyśmy tylko granicę na wytrzymałość zależną od rangi dla tuszowych stworków, by te się rozmywały od wody i pękały od uderzeń.
Douhito i ich zasięgi zostały niedawno wprowadzone.
Re: Gazo
: 29 sty 2019, o 22:02
autor: Shin
Nie no, robienie czegoś takiego mija się z celem. Jest baza, a WT pozwala na spersonalizowanie tworów poprzez robienie odpowiednich technik.
Podoba mi się pomysł z dopiskiem Juranu.
Jeżeli nie ograniczamy ilości kontrolowanych stworków i nie chcemy dotykać percepcji, byłoby najprościej uzależnić zasięg od dziedziny klanowej, a dodatkowo ^^ (tu dopisek Juranu o tworach ze zdolnościami niebojowymi).
Re: Gazo
: 2 lut 2019, o 15:37
autor: Support nr 6
Shin, z którym celem Ci się to mija? Gliniane stworki miały różną szybkość i różne umiejętności. Jeśli dałoby radę wprowadzić własne bestie, to gracz byłby na pewno kontent mając swój własny kształt jak i zreworkowalibyśmy Douhito, by nie miało różnych technik na tworzenie różnych ptaków. Poza tym kolejnych technik na kolejne ptaszki Wt nie trzebaby było tworzyć i się uczyć, zajmować slotów. Zawsze to by była jedna technika, ale z wybranym przez siebie stworkiem jak też ich ilością.