Strona 1 z 1

Organizacje

: 24 lis 2018, o 20:17
autor: Zan
PROBLEM
Organizacje to element gry o sporym potencjale, który po prostu nie działa. Właściwie uważam, że są całkiem ładnie opracowane i poprawienie kilku niedociągnięć pomogłoby im powolutku odżyć.
ROZWIĄZANIE
1. Przy każdej organizacji na samym dole powinien być dopisek z listą graczy będących członkami organizacji. Poniżej przydałaby się ich lista i to od gracza wstępującego w struktury powinno zależeć, czy jego nick będzie odsłonięty, czy w hide.
2. Przyjrzyjmy się korzyściom płynącym z przynależenia do mafii:
Czy coś konkretnego z tego wynika? Gracz powinien mieć prawdziwą nagrodę, a nie wydmuszkę. U Shinsengumi jest np. wprost napisane, że dostają 100 ryo tygodniowo. U mafii mogłyby być dodatkow pieniążki sa misję, np. widełki w zależności od jej zaawansowania i jakości. Dodanie jakiegoś bardziej sprecyzowanego bonusu fabularnego również by się przydało. Uważam, że system nagród za organizacje jest cały do przerobienia. Od mafii, przez Shinsengumi, a kończąc na Karasu. Ci ostatni wymagają moim zdaniem najmniej zmian, ale również przydałoby ich nieco odświeżyć.
3. Organizacje powinny być fabularnie wypromowane. Kto boi się obecnie mafii? Kto interesuje się strażnikami Muru? Spektakularny udział członka Karasu na wojnie/evencie podniósłby pozycję organizacji.
DODATKOWE UWAGI
Pozostaje tutaj pole na inne pomysły. Moje nie rozwiążą wszystkich problemów organizacji, ale już po nich widzę światełko w tunelu :)

Re: Organizacje

: 24 lis 2018, o 21:23
autor: Hitsukejin Shiga
Chciałem tylko nadmienić, że raczej celem Karasu nie jest bycie w centrum atencji i chwalenie się - Patrzcie, jestem Karasu, jesteśmy fajni i mamy rekrutacje akurat, Pani Basia-Chan z HRu jest bardzo miła i ma kawusię z Sake.

Oprócz tego jestem jak najbardziej za tym, by każda organizacja istniejąca lub powstająca miała swoje własne ustalone bonusy i przywileje.

Re: Organizacje

: 24 lis 2018, o 21:34
autor: Yamanaka Inoshi
1. To nie jest problem, bo by te organizacje działały prężnie bez graczy trzeba dużej garści osób które by je prowadziły, takich ludzi nie ma.
2. Ludzie muszą chcieć grać w tych organizacjach, nie chodzi nawet o nagrody i korzyści bo one zawsze się znajdą, ludzie nie mają powodów tam grać.
3. Mur jest statyczny i pojawia się jak potrzeba, gra tam to służba i na x czasu uziemienie, nikt nie lubi kajdan, ale jak ktoś ma specyficzną postać...
4. Karasu to organizacja tajna...
5. Smoki z Kami no Hikage już nie istnieją.
6. Mafie z shigashi to typ organizacji pod którą trzeba mieć specyficzną postać, to wszystko. Nie każdy chce być członkiem mafii ucinać kończyny i tak dalej.

Rika, jak chcesz być członkinią mafii to do niej dołącz, serio. To nie jest aż tak wielki problem i założę się, żę po 2 misjach już byś w niej byłą ale tego nie zrobisz, bo tak jak inni, masz inny plan na postać.
Inna sprawa, że bonusy z przynależności do organizacji mogą być różne i inne dla każdego, nie chciałbym np widzieć precyzowania w tej kwestii bo wtedy możemy dojść do sytuacji gdzie każdy jest członkiem czegoś tam bo z tego są fajne bony[ chociaż pewnie i tak do tego nie dojdzie bo ludzie mają swoje pomysły na postacie i tyle ]
Organizacje to głównie kwestia prowadzenia a nie ma kto tego robić, nie ma się co oszukiwać, to główny problem z jakim się zmagamy w tym wypadku.

Re: Organizacje

: 24 lis 2018, o 21:42
autor: Rokuramen Sennin
1. Taki dopisek być może się kiedyś pojawi, jeśli będzie więcej graczy i będzie potrzeba kontrolowania tego. Na razie taka potrzeba nie istnieje.
2. Zgadzam się, przydałoby się to konkretniej rozpisać, jeśli chodzi o korzyści w mafiach. Akurat Karasu mają je jasno rozpisane.
3. Są promowane przez graczy na misjach chociażby. Tylko głupcy nie boją się mafii, a strażnicy Muru to nie jest zespół k-popowy. Nie ma co się nimi interesować, bo ich życie jest szare. Spektakularne wejście Karasu na evencie w ogóle pominę z oczywistych powodów, które już wskazał Shiga.

To tyle z mojej strony. Organizacje są i funkcjonują dobrze w fabularnym świecie, to, że gracze nie są nimi zainteresowani/nie mają odpowiednich postaci do tych organizacji, to już nie jest "problem" samego systemu.

Re: Organizacje

: 24 lis 2018, o 21:59
autor: Zan
Będę grać w mafii na multikoncie i raczej to 100 ryo więcej różnicy mi nie zrobi (i tak nie mam zamiaru niczego kupować), ale doprecyzowanie na pewno się przyda.
Troszeczkę inaczej zrozumieliście promocję organizacji. Nie chodzi mi o otwartą rekrutację, bardziej o silnego NPC, który mógłby się pojawić na jakimś wydarzeniu. Nie krzyczałby on: "patrzcie, jestem z mafii!", tylko pojawiałyby się takie domysły, przesłanki czy cokolwiek. To tylko luźna sugestia akurat.
Przy okazji rozwieję wątpliwości. Choć mi również bardziej podoba się "tajne" Karasu, to oni z pewnością tacy nie są:
Z jednej strony masz rację Koala, że listy w tej chwili byłyby dla nikogo, ale może z czasem zobaczenie czyjegoś nicku pod jakąś by kogoś zachęciło do dołączenia. Ja raczej od tej strony na to patrzę. Nie zgadzam się nic a nic z ostatnim akapitem, ale tu już możemy mieć swoje zdanie ;-)

Temat zostawiam do dyskusji, moje punkty raczej nie wymagają szerokiego komentarza :P

Re: Organizacje

: 24 lis 2018, o 22:10
autor: Jawa
To, że w organizacjach nie ma obecnie za wiele osób, to nie jest wina organizacji samych w sobie, tylko wynik decyzji graczy. Najwyraźniej są zainteresowani innymi fabułami niż kręceniem się wokół jakichś ugrupowań. Może jakby paru graczy zechciało gdzieś dołączyć, albo któryś z bardziej wpływowych graczy do jakiejś dołączył, to by coś się ruszyło. Tylko to wciąż kwestia wyborów graczy.

Organizacje przecież pojawiały się już w światowych wydarzeniach - o Shiro-Ryu była mowa na niejednym evencie, a Shinsengumi byli na pierwszym planie podczas eventu dotyczącego obrony Muru. Mafie i Kruki to organizacje działające w cieniu, więc chyba zrozumiałe, że nie chcą, by było o nich głośno.

Re: Organizacje

: 25 lis 2018, o 02:13
autor: Hitsukejin Shiga
Co do kruków po raz kolejny, bo mam szczerą nadzieje, że porzucimy ich temat w kontekście tego pomysłu, bo są naprawde dobrze zrobieni:
"Dla ogółu społeczeństwa Kruki istnieją jako szpiedzy, którzy są niezwykle tajemniczy." Owszem. Szeroka publika wie, że taka organizacja istnieje. Wiedzą, że handlują informacjami. Czego publika nie wie? Kto jest w karasu, kim jest lider karasu, jak rozpoznać członków (nie bez powodu spotkanie infobrokera to misja B!), jakiekolwiek inne ich zajęcia prócz zdobywania informacji i handlu nimi... Czyli w sumie wszyscy wiedzą tyle co nic.

"...bardziej o silnego NPC, który mógłby się pojawić na jakimś wydarzeniu. Nie krzyczałby on: "patrzcie, jestem z mafii!", tylko pojawiałyby się takie domysły, przesłanki czy cokolwiek."
Karasu na evencie jednym zwerbowało plus minus Shinjego. Pojawili się członkowie Karasu, pojawił się silny NPC który zaorał sprawę i była możliwość dołączenia.
W Kami no Hikage Shiga otrzymał monetę od Akuryo, która afaik będzie bardzo dużą okazją do dołączenia do Karasu.
O takie smaczki ci chodziło? To są w przypadku Karasu. :)

Re: Organizacje

: 25 lis 2018, o 02:34
autor: Numa
Zgodzę się z shigą.

Nie wyobrażam sobie mafii która rekrutuje z ulicy. Jak i wielu innych organizacji która łapie to co popadnie, dla takich organizacji należy się wykazać. To nie są jakieś bandy tylko poważne organizacje, aby do nich się dostać trzeba zasłużyć jakoś na szacunek albo mieć coś czego od ciebie potrzebują. To wydaje mi się oczywiste.

Również zgodzę się z Ocirem.

Nawet taki Numa prawdopodobnie gdyby po Kami no Hikage zaczął poszukiwać informacji na temat np "kijka prawdy"(nie wiem co to był za item) który podpierdzielił Han czy innych takich informacji, zapewne trafił by na trop kruków. Być może nawet zasłużył by na ich szacunek informacjami jakie zdobył, albo dopiero musiał na to zasłużyć, w końcu gadał z Kanem itp. Też widział monetę itd. Wystarczy starać się ciągnąć wątki w odpowiednim kierunku.

Jako że mnie wsadzono już i tak w stronę cesarstwa to odegrałem bardziej ludzką stronę bezdomnego. Tak też nie poszedłem w stronę kruków. W sumie tyle. Raczej się da jednak nie powinno to być proste inaczej organizacje stracą tak naprawdę swą wartość, swą elitarność. W końcu im trudniej coś zdobyć tym większa z tego radość. A gdy zaczną się wpychać do tego wszyscy którym się zachce a nawet tego nie przemyślą to będzie lipa.


Podsumowując każda organizacja ma swoje cele jeśli chcesz w takiej być pomyśl jak to zrobić, zazwyczaj pojawia się kilka opcji, znacznie lepszych od przyjścia do nich i powiedzenia "chcę z wami być".

Choć to moja opinia *-*

Re: Organizacje

: 25 lis 2018, o 09:24
autor: Yasuo
Problem z organizacjami jest bardzo prosty, a przynajmniej z punktu widzenia kogoś kto grał w dużo gier komputerowych, czytał dużo mang i książek, oglądał dużo anime i filmów fantasy/sci-fi.

Chodzi o to, że forum ma bardzo, ale to bardzo liniową i przewidywalną fabułę. Obecnie trwa event dotyczący rebelii Douhito, którzy chcą się wyrwać spod jarzma Haretsu. Spoko. Sprawa była jasna od samego początku: 90% graczy biorących udział na pewno wesprze Douhito. Nie muszę śledzić tego eventu, żeby wiedzieć, że:
  • =1
  • Lider Haretsu na pewno umrze, Haretsu przegrają wojnę, Douhito staną się klanem, a Haretsu szczepem. Jestem na 99% pewny, że tak się stanie.
  • Lider Douhito również ma szansę umrzeć. Daję 50% na to, że tak się stanie i 50% na to, że tak się nie stanie.
  • Pojawi się Antykreator, albo jacyś jego ziomkowie. Zabije/Zabiją jakichś ważnych NPCetów, ale graczy oszczędzą, bo przecież Antykreator dla graczy jest taki mega milusi.
  • Nawet, jeśli po stronie Haretsu walczy jakiś gracz, to pewnie podczas eventu nie dojdzie do walki gracz vs gracz. Stawiam na to jakieś 80%.
Zaznaczę, że eventu nie śledziłem, ale większość z tego co tutaj przedstawiłem powinna się sprawdzić. Na pewno punkt 1 i 3 się sprawdzą. Daję sobie rękę uciąć.

http://shinobiwar.pl/viewtopic.p ... 784#p58784 - Odsyłam do swojego artykułu w gazetce odnośnie eventu z obroną Muru. Dokładnie przewidziałem w tym artykule rezultat tego eventu. Eventy są meeeeega, meeeeeeeega przewidywalne. Przynajmniej jeśli chodzi o ich rezultat.

Idąc dalej, słyszałem, że administracja ma przygotowane na zapas parę eventów, czyli generalnie fabułę forum jakoś już rozpisaną i zaplanowaną. Liniowość pełną gębą.

Jak to ma się do organizacji? Główna organizacja w Naruto - oczywiście mowa o Akatsuki - miała swój własny, prywatny cel. Gdzieś miała wojny między wioskami, misje innych shinobi... Często się pojawiała przy głównym bohaterze, bo ten miał w sobie demona, na którego polowali. Akatsuki żyło własnym życiem. Było osobnym bytem fabularnym. Było czymś, co się liczyło.

Dlaczego przywołuję akurat przykład Akatsuki? Bo to doskonały przykład organizacji, do której gracze na forum chcieliby na 100% należeć. Co obecnie mamy? Parę organizacji, a każda jest mdła i nudna jak flaki z olejem.

Podam parę przykładów:
  • Zwyczajny klan/szczep: Zdobądź PH, wykonaj ileś tam misji, porozmawiaj z liderem, zdobądź wyższą rangę. Powtarzaj do momentu aż nie da Ci zwoju z zakazaną techniką.
  • Organizacja Natsu: To samo co wyżej.
  • Mafie: To samo (prawdopodobnie) co wyżej, z tym, że w mafiach nie dostaniesz zwoju z zakazaną techniką. Sorka bardzo.
  • Mur: To samo co wyżej, z tym, że jest trudniej, bo możesz zrobić maksymalnie 3 misje pod rząd, a potem musisz odbyć fabułę z innym graczem, ale takiej fabuły nie odbędziesz przez X czasu, bo nie możesz opuszczać Muru.
Każda organizacja działa dokładnie w ten sam sposób. Wbijaj PH -> Rób misje -> Rozmawiaj z przywódcą -> Zdobądź wyższą rangę. Mało tego, w ten sam sposób działają też klany/szczepy. Nie ma żadnych różnic w "mechanice". Dla mnie niczym nie różni się organizacja Natsu od klanu samurajów, Uchihów czy chociażby Mafii.

Obecnie organizacja na forum sprowadza się jedynie do jednej kwestii: Kogo gracz będzie musiał słuchać, czyim podwładnym/niewolnikiem będzie. Czy gracz będzie słuchał Cesarza? Czy gracz będzie słuchał Herszta Mafii? Czy gracz będzie słuchał Niedźwiedzia/Protektora? A może lidera rodu/szczepu? Jest jakaś różnica? Różni się tylko otoczka fabularna, ale schemat jest dokładnie taki sam.

Organizacja powinna mieć jakiś z góry określony cel, do którego dąży. Tutaj żadna organizacja takiego celu nie posiada. Bo co chcą osiągnąć Kruki? Nie wiadomo, bo to "tajne przez poufne". Co takiego chce osiągnąć Mafia? Kasa, kasa, kasa i jeszcze więcej dziwek. Co takiego chce osiągnąć Mur? A nic, chce sobie po prostu stać i może jakiś kolejny event będzie i trzeba będzie tego cholerstwa znowu bronić. Co chce osiągnąć Natsu? Em...

Organizacje na tym forum miałyby sens, jeśli gracze, którzy do danej organizacji należą mają jakiś realny wpływ na grę i mogą w jakiś sposób zaburzyć liniowość fabuły. Organizacje miałyby sens, jeśli działający w nich gracze, mieliby realną możliwość kształtowania globalnej fabuły forum. Np. mogliby wywołać jakąś wojnę dla swoich korzyści (jak np. robiło Akatsuki), albo mogliby zapobiec jakiejś wojnie (np. z góry zaplanowanemu eventowi). Albo w ogóle nie musieliby się przejmować wojnami, tylko realizowaliby "własną politykę".

Reasumując, każda organizacja powinna posiadać swój własny zestaw eventów. Nie jeden event, ale kilka lub nawet kilkanaście. I te eventy powinny być dostępne tylko dla członków tej organizacji, ale do tego przydałoby się zmienić trochę myślenie. Obecna fabuła forum to wojna, wojna, wojna i jeszcze raz wojna. Każdy leje się z każdym. Raz Uchiha z Senju. Drugi raz Sabaku z Kaguya. Trzeci raz Yuki z Houzuki. Czwarty raz Haretsu z Douhito. Piąty raz Hyuuga z Yamanaka. Szósty raz, wszyscy vs kolesie z atramentem. W tle przewija się jakiś legendarny Antykreator i generalnie co z tego wyniknie? Pewnie to samo co zwykle, czyli kolejna wojna. Plus, warto zaznaczyć, że przebieg każdej tej wojny jest strasznie przewidywalny. Przy takiej fabule nie ma miejsca na organizację, która by była jakoś mega ciekawa. Znaczy byłoby miejsce, bo okres wiecznych wojen jest idealnym okresem, żeby jakaś organizacja zaczęła w tle swoją działalność. Jednak dla każdej organizacji trzeba by ogarnąć osobną ścieżkę fabularną i sprawić, żeby ta ścieżka była jakoś spójna, a to dodatkowa robota dla fabularòw. Warto też pamiętać o tym, że gracze też chcieliby mieć coś do powiedzenia. Przejąć władzę w takiej organizacji, wyznaczyć inne cele... czy coś w ten deseń.

Mamy na forum ten dziwny artefakt - wisiorek - który zwiększa moc technik danego żywiołu o jeden poziom. Jeden gracz może samodzielnie zdobyć dwie z pięciu jego części. A po zdobyciu 5 otwiera się jakaś świątynia. Idealny motyw dla organizacji, z tym, że wystarczy zebrać 5 graczy i ten wisiorek można zebrać w pełni w miesiąc. Plus nie wiadomo co jest w tej świątyni.

I teraz podsumowując, gracz nie będzie należał do danej organizacji, jeśli cele tej organizacji nie będą zbieżne z celami postaci lub nie będzie podstaw fabularnych do takiej przynależności. A większość graczy odgrywa takich standardowych chuuninów z Naruto. Mają jakieś cele, ale generalnie służą swojej wiosce. Na forum zamiast wiosek mamy klany. Takie postacie nie mają po co należeć do organizacji, które działają dokładnie tak samo jak klan. Zwłaszcza, że jeśli jakiś Sabaku przyłączy się do Natsu, Kruków czy Mafii, to prawdopodobnie zamknie sobie dostęp do technik zakazanych.

Sens miałaby organizacja, która powstanie w sposób fabularny, czyli idea takiej organizacji musi się narodzić podczas fabuł czy misji danego gracza. Potem taki gracz znajdzie zwolenników tej idei. Ewentualnie wielu graczy ugada się ze sobą i z marszu poprowadzą fabułę tak, a nie inaczej.

Gdyby organizacje powstawały z inicjatywy graczy, ale nie na zasadzie: idziemy do pomysłów, opisujemy organizację, czekamy na akceptację i po akceptacji wchodzimy na najniższą rangę w tej organizacji. Gracze, którzy tworzą organizację powinni z marszu dostać wysokie stanowiska i rangi w tej swojej organizacji. Dlaczego? Otóż dlatego, że to organizacja powinna służyć graczowi i realizować jego prywatne cele fabularne, a nie odwrotnie.

A teraz zakładanie własnej organizacji jest strasznie abstrakcyjne. Trzeba zdobyć sławę? Trzeba zrobić misję rangi B? Nie wiem. A poza tym, trzeba mieć ciekawy pomysł. A z tym pomysłem też jest kicha, bo administracja nie pozwoli graczom łapać demonów, a nawet jeśli, to czy jest gracz, który zna te fuinjutsu rangi S? Coś czuję, że przepchanie wĺasnej organizacji jest 1000 razy trudniejsze niż własnego przedmiotu lub własnej techniki. A obecne organizacje, chociaż fajnie opisane, nie są w żadnym stopniu atrakcyjne. No może za wyjątkiem Mafii, ale to tylko dla złych postaci.

A jak już ktoś zaciągnie się do Mafii, to w sumie nic się nie stanie. Ciągle będzie wykonywał te same misje i te same fabuły jak przed dołączeniem. Więc po co dołączać? Jeśli chciałbym, żeby moja postać była bandziorem, to zwyczajnie bym prosił o misje rangi D, polegające na kradzieżach, wymuszeniach haryczy, itp. Nie muszę należeć do żadnej Mafii.

Sam Mur i Kruki to trochę inna bajka. Te dwie organizacje są dość mocno nadzorowane przez administrację, więc misje i fabuły mogą się trochę różnić. Tylko trzeba mieć powód, by do nich należeć. Tego powodu nie ma 90% graczy.

A jeśli chodzi o organizację Natsu... bez obrazy, ale wydaje mi się, że ta organizacja powstała jedynie dlatego, żeby Natsu mógł być cesarzem. Graczom to nic nie daje praktycznie. Ot, po prostu trzy klany w jednym. Ale sama rozgrywka nie jest zmieniana. Wszyscy (albo większość) członkowie organizacji Natsu (poza Natsu) robią to samo co moja postać. Pomaganie staruszce, walka z bandytami... Dlaczego więc Yasuo miałby "zdradzić" samurajów i przyłączyć się do takiej organizacji? Nic mi to nie da.

Nawiasem mówiąc, zauważyliście, że szczep i klan też się niczym nie różnią? Gra w szczepie jest taka sama jak gra w klanie.

Re: Organizacje

: 25 lis 2018, o 11:37
autor: Yamanaka Inoshi
Przewidywalność jest wtedy jak masz dwa elementy max które się staną, tutaj przedstawiasz czyjąś śmierc i 50 na 50% ty wiesz człowieku co to jest przewidywalność?
A umrzeć też się spodziewałeś?
HMM to nic złego, że mają zaplanowane wydarzenia na które częściowo można wpłynąć? Bo wiesz, to tak jak z moim eventem. Założeń było dużo, nie miałem gotowego rezultatu, miałęm założenia sugerujące 3 albo 4 rzeczy. Ale nie wyszło, dlaczego? Bo za duży ciężar położyłem na was, graczach. Teraz wiem, że jeśli przyjdzie mi prowadzić coś takiego ponownie to gracze nie będą pierwszymi skrzypcami jeśli nie będą tego chcieli bo zwyczajnie musiałbym każdego ubić. Wiesz jakie były scenariusze na Ryuzaku jak sobie nie poradzicie? Według mnie sobie nie poradziliście bo ostatecznie polegliście na prostych rzeczach, ty na durnej ścianie. Rika w jeszcze innym miejscu i podobnie z pozostałymi, głównie przez to, że zbyt rozciągaliście też pewne rzeczy, nie mówię, żę ja też tego nie robiłęm. No ale yasuo, głównym problemem jest to, że jeżeli stawiasz eventy na barkach graczy to masz 2 eventy i świat jest zniszczony.
Akatsuki było tworem istniejącym od bardzo dawna i miejącym różne Iteracje. Należeli do niego sami zbiegli ninja rangi S. Na forum mamy kilka postaci rangi B i A-. Gdzie ty chcesz akatsuki? Pomijam kwestię tego, że Akatsuki kreowało się bardzo długo i było obiektem manipulacji głównego złego który był manipulowany przez jeszcze kogoś innego kto był manipulowany bla bla bla i tak dalej. To organizacja to zbyt wysoki poziom dla graczy, zły przykłąd Yasuo, bardzo zły. Inna sprawa. Twoja postać nie nadaje się na członka takiej organizacji. Dlaczego? Wyrzuciliby cię za pierwszym podejściem jakbyś zaczął ciąć ścianę. Moja też się nie nadaje z wiadomych dla mnie powodów, tak samo postacie wielu innych graczy.

Akatsuki miało wiele celów, tutaj jak chcesz szukać Akatsuki to masz ich w Hanie i jego ziomeczkach.
Jeżeli nie widzisz potencjału w żadnej frakcji to zrób sobie własną i zrekrutuj do niej graczy. W czym masz problem? Ja widzę potencjał zarówno w klanie jak i każdej innej. Dlaczego? Bo to w dużej mierze kwestia MG co ci zorganizuje i o co poprosisz. Jeżeli nie masz pomysłów ani wymagań to się nie dziw, że wszystko jest nudne. Mafie... A skąd wiesz czy mafia nie ma wiedzy o jakimś Bijju czy po zdobyciu u niej repy nie możęsz ich wynająć i dajmy na to wykorzystać w jakimś celu skoro marzy ci się Akatsuki? Kwestia podejścia yasuo, podejścia którego nie masz.
A co byś chciał robić innego jak nie pisać posty w tych organizacjach? na tym polega ta gra, tylko to co piszesz to już twoja kwestia.
A to sprawia, że zmienia się jego wątek fabularny, zadania, oraz kwestia tego jak będzie walczył/działał i czego się od niego oczekuje. Naprawdę nie widzę problemu bo sugerując się twoimi teoriami o mmo, każdą postacią w mmo też wbija się expa i robi te same questy...
Nie musi jeśli nie jest tworem zrobionym w jednym konkretnym celu jak Akatsuki. Masz mur i jego celem jest obrona przed dzikimi. Masz mafie których celem jest władza i hajs. Masz Kruki które sprzedają info i ich cel jest znany tylko im i bardzo dobrze bo to jedna z tajemnic które możemy rozwikłać.

I co zrobisz, żę gracze nie chcą się piąć po szczeblach organizacji? Pewnie, najlepiej rzucić swoją organziacje na rzeź to zaburzy bieg fabuły, mądre.
Masz prowadzących pod to wszystko? Masz 10 dodatkowych fabularów?
No to odkryj to, zbieraj wisiorki, w czym masz problem? Sporo graczy je ma i chce je zdobyć na własną rękę. To nie jest jakiś temat taboo
OTÓŻ TO. Bo gracze chcą być takimi chuninami chyba, że fabuła wymusi na nich co innego.
Mówie, zrób ją. W czym masz problem?
Przecież możesz ją fabularnie zrobić...
No bo na misji D można przejąć władzę tylko nad gangiem dzieci. Co byś chciał innego?
A co miałby się stać? Mur miał by paść? To co będziesz grał to tylko i wyłącznie twoja inicjatywa, zrozum to.
No na mur musisz chcieć iść bronić świata przed dzikimi, tylko takiej motywacji ci potrzeba. Akurat Suzu i Arashi chcą tam odbyć służbę jak im fabuła pozwoli i co? A kruki? Są tajne.
No bo nikt nie prosi i nie chce się wysilać czasem nad misjami, kwestia też do jakiego MG się chodzi i czego się oczekuje. Ja staram się by moje misje miały dla mnie jakiś sens czy to fabularny czy posuwały mnie do przodu. Jeśli ty tego nie robisz to jest to twoja wina. Nikt nie będzie za ciebie prowadzić twojej postaci
A jaka ma być? Szczep to klan tyle, że mniejszy i podległy....
Dla tych którzy nie lubią Epopei -> yasuo, czytaj czasami coś zanim wyślesz albo naprawdę temat przemyśl bo gadasz głupoty po prostu.

Re: Organizacje

: 25 lis 2018, o 13:45
autor: Rokuramen Sennin
Mafie mają swój kolor, Shinsengumi obecnie nie ma, natomiast przynależność do Kruków jest tajna. Podawanie takiego info w uhide i tak nie miałoby wpływu na zachęty. Jak mówiłam - taki spis nie jest złym pomysłem, jestem za wprowadzeniem go w przypadku Shinsengumi oraz mafii, kiedy gracze dołączą.

Tak samo w przypadku doprecyzowania korzyści - jestem za wprowadzeniem.

Re: Organizacje

: 26 lis 2018, o 00:02
autor: Etsuya
Obecne organizacje są interesujące jedynie od strony story-tellingu, czyli czegoś co nadaje klimat rozgrywce. Ze strony praktycznej jednak mało kto ma ochotę budować swoje postacie pod uczestniczenia w tychże jednostkach, bo w dalszej perspektywie nie są one pod żadnym względem atrakcyjne. Jedynym sposobem na to, aby nadać większy sens ich istnieniu jest sprawienie, aby miały realny wpływ na rozgrywkę poprzez przypisanie im bardziej sprecyzowanych i odbijających piętno na fabułę celów. Problem polega na tym, że bez chętnych, a przede wszystkim aktywnych osób, niezależnie od tego jak organizacja nie byłaby dobrze rozpisana i tak nic z tego nie wyjdzie.

Osobiście byłbym za eventem, który mógłby stworzyć jedną silną organizację z bardzo kuszącymi warunkami zatrudnienia i celami, które postawiłyby cały znany świat shinobi na nogi, będąc wyraźnym zagrożeniem; zagrożeniem dla którego nienawidzące się klany będą musiały się jednoczyć - tak jak to było przeciwko Akatsuki w kanonie. Bez tego będzie trzeba czekać na inwencje samych graczy, którzy to przecież mają wolną rękę w tworzeniu swoich ugrupowań. Odradzałbym jednak tworzenie kolejnych NPC-organizacji bez większego wpływu na rozgrywkę, gdyż to tylko będzie niepotrzebnie rozwarstwiać fabułę.

Odnosząc się do samego pomysłu autora tematu, myślę, że doprecyzowanie realnych korzyści i stworzenie listy graczy byłoby jak najbardziej decyzją, która mogłaby pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie tychże organizacji. Nowi gracze, którym już coś udało się osiągnąć w grze bardziej chętni będą dołączać do formacji, w których ktoś już rzeczywiście bryluje i da mu szansę na rozwój fabuły ciekawszy niż pogadanka z paroma NPC na misji. Wszak PBF polega głównie na interakcji z innymi graczami, a nie tylko monotonnym wykonywaniu zadań pod przykrywką tworzenia "fabułki", w gruncie rzeczy z sobą samym, tudzież prowadzącym misję.

Re: Organizacje

: 26 lis 2018, o 19:55
autor: Zan
1. Cieszę się Koala, że teraz się rozumiemy. Mało osób dobrze zrozumiało wszystko od a do z. Może to mój błąd, nie wiem.
2. O to, to! Właśnie o takie rzeczy mi chodzi, Shiga. Ale skoro one już się pojawiają, to doskonale. Ostatni event nie był mi zbyt bliski.
3. Ilość treści, jaka się pojawiła w temacie o tak niewielkich zmianach jest niewiarygodna! :v

Od siebie dodam, że zachęcam do dołączania do istniejących organizacji. Tworzenie nowych na ten moment mija się z celem, zwłaszcza że tylko silni gracze mogliby w nich coś znaczyć, a to z kolei poniekąd zabija projekt. Tylko organizacje tworzące nową niszę mają sens, ale i tak nie skupią większej rzeszy graczy. Te małe zmiany to jakiś kroczek w kierunku obudzenia organizacji. No, a przynajmniej mafie będą miały jakiś tam cel. Dzięki za dyskusję! :)

Re: Organizacje

: 28 lis 2018, o 12:05
autor: Rokuramen Sennin
Jeśli w ciągu 24 nikt nie wyrazi sprzeciwu, nie doda nic od siebie, przenoszę do tematu "do wprowadzenia".