1) Problem
Technika tworzy pole o polu około 4x4m na dowolnym obszarze. Brzmi jak coś OP i faktycznie jest, bo cokolwiek złapane jest spopielane w przeciągu kilku sekund. Nijak się to ma ani do m/a, gdzie technika działała inaczej, ani do jakiegokolwiek balansu przez właśnie to że na technikę nawet nie da się zareagować. I nie jest jakkolwiek spójny z resztą Katonów, które trzeba wypluć bądź wygenerować blisko siebie.
2) Rozwiązanie, zmiana:
Dodać do opisu że dotyczy to jedynie zamkniętych pomieszczeń, jak miało to miejsce w m/a gdzie postawiony w ogniu został obszar wewnątrz ogromnego pudła z Summonem w środku. Albo też dodać, że ogień pojawia się na danym obszarze po jednej turze, w której do na obszarze robi się bardzo ciepło i przeciwnik jest w stanie zareagować.
Re: Katon: Suyaki no Jutsu - zmiana
: 10 sty 2018, o 23:04
autor: Yasuo
Nie wiem co o tym sądzić. Z jednej strony ogień, który pojawia się błyskawicznie/natychmiastowo w danym miejscu jest mega OP. Z drugiej jednak strony, by wyjść z kwadratu 4x4 (zakładając, że będziemy w jego środku) trzeba przejść jakieś 2,5-3 metra. Jak biegałem na 60 metrów w gimnazjum to osiągałem około 10 sekund. 6 metrów na sekundę. 3 metry na pół sekundy. Miałbym jakieś pół sekundy, żeby opuścić pole rażenia tej techniki. Dla dobrze wyszkolonego shinobi/samuraja te 3 metry to jest nic. Obstawiałbym, że jakaś 0,1 sekundy, może nawet szybciej. No i warto dodać, że to (jeśli dobrze pamiętam) technika rangi A. A takie techniki nie mogą być easy do uniknięcia.
Co bym proponował? Na pewno nie jedną turę na unik. Tura może trwać 5 sekund, 5 minut, 60 minut, a nawet kilka dni (w przypadku podróży) lub nawet więcej. Ale nie o to chodzi, bo przecież gramy w systemie turowym. Ale fakt faktem, tura z pewnością nie będzie trwała tej 0,1 sekundy. To stanowczo za mało. W jedną turę to nawet początkujący gracz da radę tego uniknąć. Proponuję więc określić jasno po jakim czasie technika się aktywuje. Proponuję te 0,2 sekundy (ewentualnie 0,5). I nie chodzi mi o wprowadzanie przelicznika Szybkość -> m/s. Po prostu w przypadku tej techniki jej efekt oceniłby sędzia.
Jeśli chodzi natomiast o sam budynek. Ok. Można to dodać. Sprawi to, że technika będzie trochę mniej uniwersalna (no chyba, że ktoś ma Doton i zamknie wroga w jakiejś jaskini, ewentualnie Mokuton i zrobi mu pod tyłkiem domek), ale równie skuteczna. Spala wszystko w budynku.
Chciałbym jeszcze dodać, że sam zasięg techniki jest strasznie z dupy. Technika spala wielkie summony? I ma do 15 metrów kwadratowych zasięgu? No proszę Was... jaki summon się zmieści w kwadracie 4x4 (pomijając fakt, że 4x4 to 16 metrów kwadratowych, a nie 15)? W przypadku tej techniki powinno być podane coś w przypadku objętości. W sensie, że szerokość, długość, a także wysokość. Np. 20x20x5 (przykład trochę z dupy, bo to aż 2000 metrów sześciennych). Ewentualnie można dopisać, że spala jeden pokój/2 pokoje/cały dom/blablabla. Bo skoro to ma być używane przeciwko wielkim summonom, to jednak trzeba jakoś określić czy taki summon w całości się znajdzie w zasięgu czy mu tylko tyłek przysmaży lub ćwierć nogi.
Ja nie mam zdania. Starałem się podejść do tego merytorycznie i na chłopski rozum. Nie wiem czy wyszło. Ale generalnie uważam, że tej technice przyda się jakiś rework.
Re: Katon: Suyaki no Jutsu - zmiana
: 11 sty 2018, o 07:34
autor: Reika
W internetach jest napisane, że ten niby budynek, to wielki piec, stworzony za pomocą Uwolnienia Błyskawicy. W Raitonie jest taka sama technika, tylko nawala piorunami i jest na randze S.
Nazwa
Raiton: Jūrokuchū Shibari
Pieczęci
Szczur → Małpa → Koń → Tygrys
Zasięg Max.
55 metrów
Koszt
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
Dodatkowe
Wymaga znajomości Raiton: Shichū Shibari
Opis Technika wymagająca znajomości Shichu Shibari. Użytkownik tworzy ogromne filary, które spadają na przeciwnika i zamykają go. Następnie atakują wieloma falami elektryczności, aż umrze. Jutsu jest idealne do złapania wszystkich, czy to ludzi, czy summonów.
Także jeśli jedno ma połączenie z drugim, to dałabym w katonie wymóg właśnie tej techniki raitonu, jako podstawy do stworzenia pieca i wrzuciła ten katon też na rangę S. Nie ma sensu jej tak przerabiać, bo zrobi się gówno, a jest to jedna z silniejszych technik, które mają być OP.
Re: Katon: Suyaki no Jutsu - zmiana
: 11 sty 2018, o 08:14
autor: Hitsukejin Shiga
Reika z calym szacunkiem do Ciebie, ale twój pomysl jest skrajnym absurdem i mam nadzieje nikt nie uwaza inaczej. Raiton w naruto to nieporozumienie które do połowy technik tworzy jakieś śmieszne twory jak słupy, bariery, piece.
Nie ma to nic wspólnego z katonem. Piec został stworzony z raitonu i tam były pioruny, to, że został tam odpalony ten katon to tylko i wyłącznie kwestia wygody bo łaczenie technik dla onslaughtu jest w Naruto normalnością. Innymi słowy żadnego wymogu Raitonu i znajomości Katonu S, bo to mialoby sens gdyby ta technika Katonowa, tak jak raitonowa Ska tworzyl piec... A to juz plułoby na mechanike katonu i wszelką logike - gdyż na forum i w uniwersum katon nie tworzy żadnych śmiesznych struktur jak Raiton i wolałbym by to się nie zmieniło.
Proponuje za to dwie możliwe wersje tej techniki, co już wczoraj sugerowałem na SB. Są dwie drogi, albo zostawienie małego zasięgu, ale dużej siły z możliwością ucieczki, albo żwiększenie czasu na ucieczkę i mozliwosci uniku kosztem znacznie większego zasięgu.
Opcja 1) Ten sam zasięg, ta sama mordercza siła, czas na reakcję.
Opis Technika polegająca na stworzeniu ogromnej ilości płomieni w pewnym miejscu. Może ono maksymalnie wynosić 15 metrów kwadratowych, ale jeśli złapie coś w swój zasięg to prawdopodobnie zabije i nie da możliwości przetrwania. Ogień, który powstaje dzięki tej technice rozpala się z malutkim opóźnieniem sygnalizowanym podniesieniem temperatury i niegroźnymi płomykami, dając nawet sekundę na reakcję, potem jednak od razu spopiela cel, nie oprą się nawet najsilniejsze Summony.
Opis Technika polegająca na stworzeniu ogromnej ilości płomieni w pewnym miejscu. Może on bez problemu pokryć przestrzeń o wielkości 20 na 20 na 20 metrów, przy czym ogień nie pojawia się natychmiast, a raczej rozprzestrzenia pozostawiając czas na reakcję dla celu, ale jeśli złapie coś w swój zasięg to prawdopodobnie zabije i nie da możliwości przetrwania. Ogień od razu spopiela cel, nie oprą się nawet najsilniejsze Summony.
Re: Katon: Suyaki no Jutsu - zmiana
: 11 sty 2018, o 08:54
autor: Seinaru
Katon trzeba nerfić ponieważ jest najsilniejszym żywiołem.
Ogólnie to technika nazwę ma coś wspólnego z garncarstwem, wypiekaniem, opiekaniem, piecem. I tak naprawdę to nie wiemy, czy ogień pojawia się w powietrzu obok użytkownika czy jest generowany np. z wewnętrznych ścian tego "bunkra" podanego dla przykładu i pokazanego w m&a.
Jeśli już, to nie robiłbym tworzenia katonu znienacka w przestrzeni. To rak i tyle, a pomyślcie co się wtedy będzie działo w WT. Zapłony pod pachą, w kolanie, każdy sobie będzie chciał stworzyć coś szybszego i trochę słabszego powołując się na ten rework, jeśli przejdzie tworzenie tego obojętnie gdzie. Moim zdaniem czegoś takiego nie powinno być, ale to moje osobiste odczucia dotyczace balansu.
Zamiast tego dodałbym po prostu że technika, zgodnie z przesłaniem nazwy, tworzy piec w jakimś pomieszczeniu, kopule itd, przy czym dodał tylko maksymalną wielkość pomieszczenia i ju. Czyli wiemy że ktoś jest w środku - robimy pieczęci i ogień bucha ze ścian i sufitu czy skąd tam chcecie.
PS. Nerfcie katon
Re: Katon: Suyaki no Jutsu - zmiana
: 11 sty 2018, o 10:36
autor: Hitsukejin Shiga
Katon tworzący piec. To jest taki pomysł, że już widzę napływ WT: Użytkownik tworzy wielką rurę z której pluje jęzorami ognia jak z działa. Nie, tworzenie czegokolwiek co nie jest czakrą i ogniem w katonie to bardzo zły pomysł. Bo nagle katon będzie tworzył struktury.
Ps. Takie mówienie nerfcie katon! Najsilniejszy żywioł! Jest przykre. Są gorsze raki, naprawdę, nie jest nim katon.
Ps. Co do powoływania się na techniki w ramach tworzenia WT - Dopóki mamy tak twardych modów jak ty i Akarui to żaden rak nie przejdzie. Wystarczy, że powiecie, jak u mnie, że was kanon nie obchodzi (Akarui), a jak chce mieć technike jak w kanonie silną to mam odpuscic sobie WT i uczyc sie kanonu.
Re: Katon: Suyaki no Jutsu - zmiana
: 11 sty 2018, o 10:40
autor: Akashi
Seinaru to normalne, że katon jest najsilniejszym żywiołem. W końcu ogień jest jedną z najsilniejszych destrukcyjnych sił.
A co do samej techniki. Jak dla mnie dodać, że do użycia jedynie w zamkniętych pomieszczeniach, bo na otwartym terenie wątpię, że ogień przybrałby taką formę przypominającą kwadrat.
A dodania, że technika jedynie w pomieszaniach, trochę ją osłabi, ale nie będzie wtedy żadnych problemów, że sama technika jest zbyt potężna.
Re: Katon: Suyaki no Jutsu - zmiana
: 11 sty 2018, o 11:02
autor: Seinaru
@ Shiga
Ale ja mówiąc o technice tworzącej piec nie miałem na myśli robienia tego bunkra itd. tylko o efekt jak w piecu. Tworzyłoby się jedynie ogień w czymś co już istnieje/zostało stworzone jakoś wcześniej. Nie mówiłem, żeby ta technika również tworzyła ten bunkier czy cokolwiek to jest.
Nerfcie katon
Re: Katon: Suyaki no Jutsu - zmiana
: 11 sty 2018, o 11:10
autor: Shijima
Niby można uznać, że w animcu ta technika została użyta w tym bunkrze, żeby nie poczynić zniszczeń na wioskę, tym nie mniej katon pojawiający się znikąd nie brzmi zbyt fajnie. Dodanie zapisku o tym, że technika wydobywa się ze ścian i tymi ścianami jest ograniczona brzmi sensownie. Tylko że mocno krzywdząco. Technika raitonu na A może sobie bunkier stworzyć i kogoś w nim zabić, a katon co, nie? Żywioł, który jest jedynie ofensywą, teoretycznie najbardziej śmiercionośną? W opisie żywiołów forum jest uwzględnione, że katon nie jest tak szybki jak raiton czy fuuton. Więc chyba raczej przychylałabym się do wersji Shigi, w której ta technika po prostu zostałaby spowolniona i rozprzestrzeniała z jednego punktu wokół.
Albo dodajcie faktycznie bunkier, no bo czemu nie iks de
//EDIT// Ta technika raitonu jest na randze S, więc może po prostu wystarczy ten katon wrzucić na rangę S i elo.
Re: Katon: Suyaki no Jutsu - zmiana
: 11 sty 2018, o 17:10
autor: Chise
Katon trzeba nerfić, bo jest najsilniejszym żywiołem.
AHA
A inne techniki żywiołowe na randze A?
Technika która wciąga pod ziemię wszystko w promieniu 30 m, a co się dostanie pod ziemię, ginie.
Opis Technika wytwarzająca ogromny wir, który wciąga wszystko w swoim promieniu. Jutsu to jest śmiertelne, bo zwykle cel dostaje się pod powierzchnię gleby, gdzie nie ma powietrza lub podczas ruchu wirowego łamie sobie kark. Technika uważana za bardzo brutalną, nawet jak na Doton.
Zabija na strzał. Dokładnie jak, uwaga, technika Katonu A!
Dalej, Raiton A, smok z raitonu, który porusza się na DOWOLNYM zasięgu, bez pieczęci, z olbrzymią prędkością
Opis Użytkownik wyzwala z siebie dwie błyskawice, wystrzelone w dowolnym kierunku. W każdej chwili jednak może on je połączyć ze sobą - wtedy przyjmują one kształt ogromnego smoka z elektryczności, który szarżuje z ogromną prędkością na dowolny cel, który mu wskaże jego stwórca. Słabsi shinobi zostają po prostu spopieleni, pozostali muszą mieć dość dużą wytrzymałość, by być w stanie walczyć w miarę równo z taką bestią.
Raiton A, z zasięgiem 55m, który smaży wszystko aż przeciwnik umrze lub padnie. Opcje wyjścia? Nie wskazane.
Opis Użytkownik wytwarza ziemny krąg, który otacza przeciwnika. Następnie wydobywają się z niego pioruny, rażące go aż umrze, bądź padnie z wycieńczenia. Techniki można używać również na summonach, lecz wtedy obrażenia mogą być mniejsze. Za to krąg powiększa się bez dużych kosztów chakry.
Naprawdę więc będziecie czepiać się o katon 4x4?
Tak przy okazji, zanim się zajmie nerfieniem jednego, warto zajęć się doprowadzeniem do użyteczności innych. Doton do rangi C ma 4 techniki od poruszania się pod ziemią, bez praktycznie żadnej różnicy, a technika do wciagania pod ziemię ma koszt utrzymania. Ale tym się łaskawie nikt nie zainteresuje.
Re: Katon: Suyaki no Jutsu - zmiana
: 11 sty 2018, o 18:36
autor: Shijima
Problemem nie jest siła techniki, tylko jak rozumiem to, że pojawia się w dowolnym punkcie, od razu pochłania obszar 4x4. To znaczy ja uważam, że problemem nie jest jej siła. Redagując jeszcze to, co napisałam wyżej po przemyśleniach i pogadankach. Wystarczyłoby zredagować opis techniki i dodać jej, powiedzmy, jakiś tor lotu, jak wszystkie techniki katonu, by nie pojawiała się, za przeproszeniem, z dupy. Co do zamkniętych pomieszczeń jestem jednak na nie *zmienne kobiety*
Re: Katon: Suyaki no Jutsu - zmiana
: 22 sty 2018, o 05:38
autor: Hitsukejin Shiga
Moim zdaniem można dodać cienką linię katonu sunącą po ziemi od użytkownika, jak w katon Hibashiri, co delikatnie spowolni technikę, zasygnalizuje jej źródło i ją ogólnie "odraczy", ale też wtedy zwiększyłbym zasięg... Czyli któraś z zaproponowanych przezemnie wersji + ta wzmianka o cienkim wężyku/scieżce z czakry. No, uzyszkodnicy i administracjo i moderacjo, co wam bardziej odpowiada?
Opcja 1) Ten sam zasięg, ta sama mordercza siła, czas na reakcję.
Opis Technika polegająca na stworzeniu ogromnej ilości płomieni w pewnym miejscu. Może ono maksymalnie wynosić 15 metrów kwadratowych, ale jeśli złapie coś w swój zasięg to prawdopodobnie zabije i nie da możliwości przetrwania. Ogień sunie na upragnione miejsce w zasięgu techniki, przesyłany po bardzo cienkiej linii czakry od użytkownika do punktu docelowego, podobnie jak w technice Katon:Hibashiri. Ogień, który powstaje dzięki tej technice rozpala się z malutkim opóźnieniem sygnalizowanym podniesieniem temperatury i niegroźnymi płomykami, dając nawet sekundę na reakcję, potem jednak od razu spopiela cel, nie oprą się nawet najsilniejsze Summony.
Opis Technika polegająca na stworzeniu ogromnej ilości płomieni w pewnym miejscu. Może on bez problemu pokryć przestrzeń o wielkości 20 na 20 na 20 metrów, przy czym ogień nie pojawia się natychmiast, a raczej rozprzestrzenia pozostawiając czas na reakcję dla celu, ale jeśli złapie coś w swój zasięg to prawdopodobnie zabije i nie da możliwości przetrwania. Ogień sunie na upragnione miejsce w zasięgu techniki, przesyłany po bardzo cienkiej linii czakry od użytkownika do punktu docelowego, podobnie jak w technice Katon:Hibashiri. Ogień od razu spopiela cel, nie oprą się nawet najsilniejsze Summony.
Re: Katon: Suyaki no Jutsu - zmiana
: 22 sty 2018, o 19:17
autor: Sans
Tak więc ja zaproponuję coś co uzgodniłem z Avą na gg trochę i byśmy zaproponowali, sam ten Katon nie wychodził od użytkownika więc to jedyna rozsądna opcja analizując sytuację. Do tego nerfiąca technikę, dodajemy też opcję, że doujutsu widzą chakrę pod ziemią, a sensor ją czuje. Jest to też bardziej zaawansowane niż plucie z katonu tak więc pozwolimy od KC rangi A dopiero. Skasowane także sunięcie po ziemi, bo on się po prostu pojawiał. Zmieniony cały opis, ale ja nie specjalista od tego.
Nazwa
Katon: Suyaki no Jutsu
Pieczęci
Szczur → Smok → Świnia
Zasięg Max.
35 metrów
Koszt
A: 15% | S: 10% | S+: 5%
Dodatkowe
Kontrola Chakry A
Opis Technika polega na wysyłaniu niewidocznej gołym okiem chakry, która wybucha spod ziemi w postaci płomieni. Ogień rozprzestrzenia się od centrum wybranego przez nas miejsca i ostatecznie w chwilę pokrywa przestrzeń o wielkości 20 na 20 na 20 metrów. Wszelaki posiadacz aktywnego doujutsu, albo sensor ma ułatwione zadanie uniknięcia techniki, ponieważ widzą(wyczuwają) przemieszczającą się chakrę. Jeżeli ogień ten złapie coś w swój zasięg to prawdopodobnie zabije na miejscu. Jest on tak wielki oraz gorący, że nie oprą się mu nawet najsilniejsze summony.
Re: Katon: Suyaki no Jutsu - zmiana
: 22 sty 2018, o 19:27
autor: Hitsukejin Shiga
Dałbym KC B, ale jak nie, to jestem za tą wersją, jesli moje zdanie coś znaczy.
Re: Katon: Suyaki no Jutsu - zmiana
: 22 sty 2018, o 19:31
autor: Papyrus
Czyli generalnie małe porównanie:
- Było 4x4m. Teraz jest 20x20x20 xDDDD
- Chakry nie da się wykryć (chyba że jesteś Dojutsu albo sensor), Inaczej instakill.
Czyli umożliwiliśmy 5% graczom na uniknięcie techniki, ale nie mogą jej uniknąć bo to obszar bagatela 400m kwadratowych (nie licząc KOLEJNYCH 20m wysokości). Poprzednio było 15m2, co daje ostatecznie 26 raza większe pole powierzchni, które zabija instantowo. Generalnie ci którzy nie są sensorami giną instant, a ci którzy są nie będą mogli uciec na czas z przestrzeni 20x20x20. Wesoło.
Chyba cię, za przeproszeniem, popierdoliło xD Technika jest jeszcze lepsza niż była wcześniej. Nadal pojawia sie totalnie z dupy ogień, tylko teraz dodano do tego wyjaśnienie dlaczego pojawia się z dupy. A za to wyjaśnienie technika dostaje 26-krotnie większe pierdolnięcie.