Strona 1 z 2

Techniki na start

: 10 cze 2017, o 17:04
autor: Hikari
PROBLEM
Początki na SW dla nowych graczy są trudne, rozwiązaliśmy wiele problemów, ale jest jeszcze jeden. Mając 500PH na start można zaczynać z wyższymi dziedzinami niż D, nie jesteśmy już w żaden sposób ograniczeni, więc dlaczego mamy dalej tylko 5 technik D w wzorze KP?
ROZWIĄZANIE
Zwiększyć ilość technik na start i zrobić prosty przelicznik. W zamian za dwie techniki niższej rangi możemy dostać jedną technikę wyższej rangi. Przykład:
10D->1C,8D->2C,6D->1B,6D->1B,1C,4D.... itd.
Lub:
8D->1C,6D->2C,4D->1B,4D->1B,1C,2D.... itd.
Wybieramy jak chcemy. Omijanie treningów? Może nie każdy chce koniecznie tym zaczynać przygodę. Dajmy trochę ludziom możliwości zaczęcia życia na SW zamiast spamowania treningami na start.

DODATKOWE UWAGI
To wszystko dziękuję za przeczytanie i wsparcie.

Re: Techniki na start

: 10 cze 2017, o 17:06
autor: Teien
JESTEM ZA! W końcu przy 500 PKT jest tyle możliwości do otwarcia, że czasem aż szkoda, że nie można wziąć sobie więcej technik, a w niektórych sytuacjach klanu jest to problematyczne i np. odchodzi nam możliwosć wzięcia jednej techniki :|

Re: Techniki na start

: 10 cze 2017, o 17:15
autor: Ichirou
Niby postać ma jakieś umiejętności reprezentowane przez te 500 PH, w swojej historii zapewne ćwiczyła przez ostatnie lata, a i tak po starcie rozgrywki musi douczać się kilku kolejnych technik. Więc w sumie okej pomysł.

Re: Techniki na start

: 10 cze 2017, o 17:37
autor: Yamiyo
Trochę z dupy ten przelicznik.
Zobaczmy co się stało:
  • Najpierw wymieniłeś 2 techniki D na jedną C (10D->1C,8D)
  • Później wymieniłeś 4 techniki rangi D na jedną C (1C,8D->2C,4D) (?)
  • Później 2 techniki rangi C na jedną B i 2 D (2C,4D->1B,6D) (?)
  • Później dwie techniki rangi D na jedną technikę rangi C (1B,6D->1B,1C,4D)
Rozumiem, że wkradła się tutaj jakaś literówka?

A co do samego pomysłu. To można zrobić taki przelicznik. Dać na start X technik rangi D (X zależy od ilości startowego PH, bo zauważmy, że nie wszyscy startują z 500; ja np. startowałem na nowej postaci z 700, Masaru podobno z 1400 nawet, Shigeru, który miał mega dokoksaną postać ... pewnie z około 2500 startował na nowej postaci (albo i więcej)), a później te techniki sobie tylko wymieniać.

Re: Techniki na start

: 10 cze 2017, o 18:20
autor: Katsuko
Trening jest traktowany jako fabuła, a więc można dostać za niego PH. Limity linijek są śmieszne, a że nie ma limitu czasowego nauki jutsu, można w ciągu dnia zrobić pewnie i z 30 treningów bez wielkich poświęceń.

Każda postać startująca z bazy 500 PH może mieć maksymalnie jedną dziedzinę B. A jeśli są jakieś postacie z transferu... Cóż, poświęcić 1-2 dni na naukę technik, odklepanie wymaganych linijek (pewnie większość osób tak to traktuje) i dostanie za to dodatkowych PH (profit) to chyba i tak dobra opcja, w porównaniu do postaci, które zaczynają od zera.

Jestem obojętny czy to zostanie wprowadzone, czy nie. Mam tylko wrażenie, że jest to zbędne uproszczenie. Gracz w takim wypadku "zacznie życie" od misji, zamiast treningów. Po co? Żeby nabić te 20-50 PH szybciej? Jeez, pbf to nie wyścig szczurów.

Re: Techniki na start

: 10 cze 2017, o 18:50
autor: Ero Sennin
Ten pomysł został poruszony już jakiś czas temu przeze mnie na konferencji Administracji i Moderacji. Ja jednak pozostawałam przy tych 5 technikach rangi D, wymiennych na techniki C i B.
Tak więc:
1 jutsu rangi C zajmowałoby dwa sloty technik D,
1 jutsu rangi B zajmowałoby trzy sloty rangi D
Więc, np. można byłoby mieć 1xD i 2xC, albo 1xB i 1xC. Oczywiście można ten limit zwiększyć, do np. 8 czy 10 wymiennych technik na start.

Re: Techniki na start

: 11 cze 2017, o 00:51
autor: Taro
Naoki widać nie doczytałeś wszystkiego. Przeczytaj dokładnie ze zrozumieniem od czego jest statystyka "wytrzymałość".
Jeśli się nie połapałeś to wytłumaczę, że podczas treningów dochodzi do wycieńczenia organizmu, jeśli zrobisz sznureczek treningów (jak to napisałeś nawet 30) to sprawdzający może ci wygarnąć a raczej na pewno to zrobi, że wytrzymałość powiedzmy pozwoliła ci na wykonanie tylko 5 a na resztę nie miałeś zwyczajnie siły.
Co prawda nie ma tam napisanej tej informacji na wstępie i bezpośrednio ale czasem trzeba się niektórych rzeczy po prostu domyśleć.

Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi, aczkolwiek wątpię.

Re: Techniki na start

: 11 cze 2017, o 00:53
autor: Hikari
Nie no treningi można spamować, przecież nawet w ich opisać nie musi trening trwać dzień, a tak jak ja to opisywałem dwa tygodnie z odpoczynkami więc jakby mogło dopaść fabularnie zmęczenie?

Edit. Tak Yamiyo pomyliłem się, bo patrzyłem na różne ilości technik startowych. Poprawiam już.

Co do tego pomysłu Venus też jest spoko, ale i tak dodałbym chociaż jedną technikę D na start, aby można było być z 1B, 1C i 1D. Tak moim zdaniem. Skoro mamy więcej dziedzin to i powinniśmy też mieć więcej technik niż wcześniej.

Możecie uważać to za ułatwianie czy coś, ale po prostu jak po napisaniu kp masz napisać masę treningów to nie jest zbyt zachęcające przynajmniej dla mnie. Wiem, że tutaj są konieczne, ale ich nie lubię.

Re: Techniki na start

: 11 cze 2017, o 11:45
autor: Yamiyo
Tak więc, popieram zarówno pomysł Hikariego jak i Venus (chociaż Venus jest bardziej player-friendly). Wiem, że się niejako wykluczają (bo inne przeliczniki), ale generalnie geneza jest ta sama i powinno zostać to wprowadzone. Chociaż można by było zrobić jeszcze tak, że im ktoś ma lepiej rozwinięte dziedziny tym więcej technik dostaje ("model piramidowy"). Przykładowo:

Maksymalna dziedzina: D -> 1 Technika rangi D

Maksymalna dziedzina: C -> 1 Technika rangi C, 2 Techniki rangi D

Maksymalna dziadzina: B -> 1 Technika rangi B, 2 Techniki rangi C, 3 Techniki rangi D

Maksymalna dziadzina: A -> 1 Technika rangi A, 2 Techniki rangi B, 3 Techniki rangi C, 4 Techniki rangi D

Maksymalna dziedzina: S -> 1 Technika rangi S, 2 Techniki rangi A, 3 Techniki rangi B, 4 Techniki rangi C, 5 Technik rangi D

A potem można zrobić te wymiany czy coś w ten deseń. Oczywiście to tylko moja propozycja. Zamieszczam ją tylko dlatego, że siedzi mi w głowie i być może kogoś jeszcze zainspiruje do ulepszenia tego pomysłu, który moim zdaniem jest całkiem niezły!

Re: Techniki na start

: 11 cze 2017, o 11:54
autor: Sarutobi Kazumi
Za. Na start można by było nawet mieć wszystkie techniki, jakie się wybierze z posiadanych dziedzin. Ot, proste, a zarazem tak trudne.

Re: Techniki na start

: 11 cze 2017, o 12:05
autor: Hikari
Imo jestem nawet za pomysłem Kazumi. Nie będzie to żadna strata dla forum i fabuły gracza, że poznał je w przeszłości. Akurat to może i uznacie za ułatwienie, ale na prawdę nic złego się nie stanie jak dostaną parę technik więcej bez pisania na start. Oczywiście nie mówimy o zakazanych.

Można nawet zrobić, że za każdą otwartą dziedzinę dostaje x technik.
Za otwartą dziedzinę D 3 techniki D do nauczenia.
Za C 2.
Za B 1.

Opcji jest bardzo dużo, tylko na jaką się chcemy zdecydować? >:V

Re: Techniki na start

: 11 cze 2017, o 12:15
autor: Yamiyo
Generalnie pomysł Kazumi jest najbardziej player-friendly, ale wydaje mi się za prosty. Ja bym się zdecydował na opcję Venus albo Hikasia, ewentualnie swój autorski pomysł :v #zawężaniekręguposzukiwanych

Re: Techniki na start

: 11 cze 2017, o 13:09
autor: Sans
Przeciwko przyznawania wszystkich technik otwartej dziedziny podczas tworzenia KP. NIkt nie musi posiadać wszystkich technik. Powinna to być tylko część ze wszystkich możliwych do posiadania.

Re: Techniki na start

: 11 cze 2017, o 14:03
autor: Arashi
Ja jestem bardzo liberalny w takich problemach. Dziedziny, które mamy rozwinięte przy zakładaniu KP są dla mnie odzwierciedleniem tego w jaki sposób postać się rozwinęła na przestrzeni X lat. Zatem mój głos jest następujący:
  • Dać możliwość graczowi wpisanie dowolnych, poza zakazanymi technikami, do swojej KP z dziedzin, które rozwinął z dostępnych technik. Jeśli chce to wszystkie, jeśli chce bardziej fabularnie, to nie wszystkie.
Także jestem przeciwny, że każdy ma wszystkie techniki, no ale jak ktoś chce i tak je wytrenuje pisząc krótkie, mało treściwe posty.

Re: Techniki na start

: 11 cze 2017, o 20:11
autor: Defrevin
Również jestem przeciwny wprowadzaniu możliwości od razu poznania wszystkich technik na start, jakie chcesz. Z tej samej przyczyny dla której w dalszym ciągu wymagamy pisania treningów. Dobrze jednak Hikari tu zauważył, że podnieśliśmy próg PH na start i gracze teraz mogą zaczynać z wyższymi dziedzinami, a w związku z tym i startowe techniki powinny ulec zwiększeniu. Przelicznik Venus w tym momencie również popieram, stąd proponuje od teraz na start dawać 8 technik rangi D po przeliczniku
2D =1 C
3D = 1B

Tak więc ktoś będzie mógł mieć 1B, 1C, 3D i all E, a więc coś z czym można już spokojnie działać. Co nie zostanie wykorzystane po prostu przepada, a gracz opanuje później zgarniając za napisanie tego, drobne PH.