PROBLEM Klany dwu żywiołowe i koszta rozwinięcie KG na D.
Czyli nada, załóżmy nowego gracza z Senju, który chce iść czysto pod mokuton.
Na start bierze doton D (albo sution) + inną dziedzinę, ale nie klanową (bo brakuje mu drugiego żywiołu), ani nie drugi podstawowy żywioł (bo pierwszy ma na D).
Efekt?
na start - Doton D - 50PH
na start -Inna dziedzina D - 50PH
Potem podbija doton na C, co razem z D kosztuje 150PH
Wtedy dopiero może otworzyć Suiton D = 50PH
I W KOŃCU może przejść do Mokutonu D = 50PH
Łącznie wbicia klanówki na D kosztuje go więc 300PH. Tak samo wszystkie inne klany wymagające dwóch żywiołów.
Sabaku, Dohito i inne klany wymagające jednego żywiołu mogą na start wziąć i żywioł, i klanówkę. Wydają więc 100PH, ale mają to od razu przy założeniu kp.
Inne klany nie mające wymogu posiadania OTWARTEGO żywiołu mogą iść w klanówkę od razu = 50PH.
ROZWIĄZANIE Zmienić zapisek odnośnie klanów dwu-żywiołowych - mogą one otworzyć składowe żywioły od razu - w przypadku Senju byłby to Doton i Suiton na D.
Zamiast wydawać 300PH, by mieć KG D, wydadzą 150. Chyba prościej, milej i w ogóle, ne?
DODATKOWE UWAGI Niciewo.
Re: Boost klanów dwu-żywiołowych
: 26 kwie 2017, o 20:32
autor: Reika
Jestem za. Byłoby to zdecydowane ułatwienie dla klanów żywiołowych. Po co wymagać jednego żywiołu na C, jak wystarczy, że będą oba otwarte, bo o to w tym właśnie chodzi. Bez obu, nie ma połączenia w zaawansowane KG. Wtedy gracz skupia się na KG i jego wola, czy żywioły będzie chciał wyżej rozwijać. Takie narzucanie jest zbędne, bo tylko niepotrzebnie traci się sporo PH, które w początkowej fazie gry ciężko uzbierać w takiej ilości.
Re: Boost klanów dwu-żywiołowych
: 26 kwie 2017, o 23:31
autor: Papyrus
W pełni popieram. Start żywiołowym klanem to aktualnie niezła męczarnia. Nie mam nic więcej do dodania, bo temat rozumie się sam przez się.
Re: Boost klanów dwu-żywiołowych
: 27 kwie 2017, o 00:40
autor: Ryūji
Ostatnio właśnie nad tym myślałem, zastanawiałem się nad klanem dla kolejnej postaci (gdybym padł na evencie :p) i poruszany problem odstrasza mnie od każdego żywiołowego klanu. Wydaje mi się, że to dość sprawiedliwe rozwiązanie dlatego też jestem za
Re: Boost klanów dwu-żywiołowych
: 27 kwie 2017, o 11:13
autor: Jun
Klękajcie narody i ludy tej ziemi, albowiem Suzaku Senju, znany w każdym pobliskim lasku i borze, nadchodzi! kappa
Jestem za tym pomysłem, gdyż twierdzę tak samo jak pisano już wyżej, mianowicie te 300 PH strasznie odstrasza nowych graczy. Tym bardziej że na klanówce D i tak wiele nie zdziałają, a gdzie ph na kc, staty, gejutsu?! Oczywiście żeby odblokować kolejny żywioł trzeba będzie mieć poprzednie co najmniej na randze B.
No co mogę jeszcze dodać, taki system. Dlatego właśnie namawiam do wypowiadania się w tym oto temacie, wolne PH! Kłaniam się, bye.
Re: Boost klanów dwu-żywiołowych
: 27 kwie 2017, o 12:52
autor: Meido
Moim zdaniem (a moje zdanie nie jest z reguły brane pod uwagę, więc może nie powinienem nic mówić?) taka zmiana nie ma sensu. Oczywiście zgadzam się z Wami, że być może niesprawiedliwe jest, że wbicie KG dwu-żywiołowego na D kosztuje aż 300 PH, ale tak na prawdę zadajcie sobie pytanie. Czy tracicie te punkty? Odpowiedź jest prosta: nie tracicie. I teraz krótka analiza:
1. Nowy gracz zaczyna z 310 PH. Jest to liczba, która tak na prawdę pozwala jedynie wykonywać misje rangi D, które nie wymagają walki (no chyba, że akurat będzie jakiś event czy coś). Nie potrzebuje więc na start brać swojego KG, bo i tak prawdopodobnie nie będzie miał gdzie i jak go użyć.
2. Misje rangi C wymagają jakichś 800-900 PH, więc jak już osiągnie taką ilość to z pewnością będzie miał otwartą dziedzinę klanową. No, ale ktoś powie, że żywioł na C to strata PH? Ale jaka strata? Przecież techniki żywiołowe rangi C są znacznie potężniejsze niż te na D i boostują postać niesamowicie.
3. Co z drugą dziedziną na start? Co wybrać? Ano najrozsądniejszym wyjściem jest styl walki, który później i tak pewnie ktoś by wykupił, bo to mega wzmocnienie jest.
Idąc tym tokiem rozumowania uważam, że zmiana może i jest sensowna, ale tak na prawdę niepotrzebna, bo później i tak wszystko się wyrówna. No i teraz przyszła pora na mój głos. Nie jestem całkowicie przeciwny temu pomysłowi, więc powiem tak: jestem neutralny z lekką przewagą na nie (po wprowadzeniu tego pewnie pojawią się jakieś prośby o refundację PH i te sprawy).
Re: Boost klanów dwu-żywiołowych
: 27 kwie 2017, o 13:42
autor: Midori
Dwu żywiołówki są drogie i na pewno nowi gracze mogą często odkładać swoje pomysły z powodu tego 200 PH które trzeba uzbierać na klanówkę D. 200 Ph to wiele misji, a jak się oszczędza PH to idzie mozolnie. Jestem za żeby nowi mogli bardziej przyjemnie wskoczyć ;P
Re: Boost klanów dwu-żywiołowych
: 27 kwie 2017, o 16:33
autor: Yujiro
Pomysł nie głupi, bo faktycznie trzeba długo się męczyć z misjami, nim się zacznie cokolwiek robić. Piękny przykład mamy też z moim kochanym klanem ;-;
Hoshigaki - by mieć jakąkolwiek technikę klanową muszą wydać 50PH na suiton, 50PH na klanową D, 100 PH na klanową C... Łącznie tylko 200 PH nie licząc tego, że to ledwo 1 technika xD Jeżeli dodać do tego, że z KC na poziomie E za dużo sobie nie poszalejemy, no i to że to nadal jest suiton, tylko w innej formie to daje nam kupę Trzeba wydać więcej, niż mający otrzymać boost żywiołowcy Ale wg mnie pomysł na plus.
Re: Boost klanów dwu-żywiołowych
: 27 kwie 2017, o 17:30
autor: Sarutobi Kazumi
Zanim odszedłem z moda to ograniczenie Hoshigaki miało zostać poluzowane, więc no "nie tracić nadziei"
A co do Meido - podałem przykład osoby zależącej tylko na klanowych. Nikt nie przeczy, ze dziedzina na wyższej randze jest lepsza od dziedziny na niższej, ale w buidzie tym są zbędnym wydatkiem
Re: Boost klanów dwu-żywiołowych
: 27 kwie 2017, o 18:10
autor: Meido
Wiesz, Kazumi, do technik Tsunade (to medyczne wzmocnienie uderzeń rękami i nogami za pomocą chakry) trzeba chyba Taijutsu na randze B (jeśli się nie mylę). Ja też mogę powiedzieć, że Taijutsu na randze B (zwłaszcza, że gram Seido) to dla mnie zbędny wydatek. Niemniej jednak niektórych elementów nie da się przeskoczyć i przy tworzeniu buildu trzeba spełnić wymagania. Ja muszę mieć Taijutsu na randze B. Ktoś inny musi mieć np. Doton na C i Suiton na D, żeby mógł maksować Mokuton. Czy zmiana tego serio jest konieczna? Nie wydaje mi się. Nie hejtuję jednak do końca tego pomysłu. Ciągle jestem neutralny.
Re: Boost klanów dwu-żywiołowych
: 27 kwie 2017, o 19:46
autor: Ero Sennin
A ja jestem na tak. Tworzenie mokutonu czy mojego rantonu... to zwyczajnie łączenie dwóch żywiołów. Skoro potrafimy wytworzyć jeden i drugi, to następnym krokiem powinna być nauka łączenia ich obu i doskonalenia tego łączonego żywiołu. Oczywiście jak ktoś chce, to może sobie rozwijać też żywioły składowe, w których mogą znajdować się ciekawsze techniki na randze C czy B, niż w naszym łączonym. Nic nie stoi na przeszkodzie. Jednak na start, obecny stan rzeczy może odstraszyć graniem w takim klanie, bo zanim "doskoczymy" do momentu, w którym będziemy używać tego swojego klanowego popisu, to trzeba trochę wydać. A sami wiemy, że PH wcale tak łatwo nie wpadają i tak lekko się ich nie wydaje. Zawsze jest ten problem, w co tu wydać, bo tak mało PH, a tyle rzeczy do rozwinięcia. Czy w statystyki czy z dziedziny, a może KC. Spokojnie 150PH jest wystarczającym "progiem" do otwarcia naszego łączonego żywiołu.
Re: Boost klanów dwu-żywiołowych
: 27 kwie 2017, o 20:22
autor: Vulpie
Ja osobiście popieram Meido z delikatną może nawet niechęcią do tej zmiany. Po prostu uważam, że tak jak jest chyba lepiej, ale nie będę się upierać.
Re: Boost klanów dwu-żywiołowych
: 29 kwie 2017, o 16:55
autor: Midori
Można zostawić bo są klany które są mocne jak kryształ , lawa , lód itd i te klany mają dobry koszt za zdolności... ALE Maji , kaminari, haretsu.... Trzeba zmienić troche te klany ;P By były łatwiej dostępne .
Re: Boost klanów dwu-żywiołowych
: 29 kwie 2017, o 17:32
autor: Jawa
Generalnie pomyślałem nieco nad sprawą i wszyscy pomijają jeden ważny szczegół, a jest nic możliwość bardzo szybkiego posiadania dwóch żywiołów. Na dobrą sprawę można nawet stworzyć rakowaty build pod szybkie 2 żywioły (chociaż teraz też się da). Niestety nie ma tutaj złotego środka właśnie dlatego przychylałbym się do tej zmiany bo w sumie czemu nie? W mojej wersji wyglądałoby to jednak nieco inaczej.
Klany wymagające dwóch żywiołów będą mogły otworzyć dwie dziedziny żywiołowe na rangę D. Jednak tylko główny będzie mógł być rozwijany odblokowując na randze B następny tak jak mają wszyscy. Co rozumiemy przez to odblokowanie? Drugi żywioł możemy od tego momentu rozwijać. Co da nam takie rozwiązanie? Eliminujemy nieuczciwą przewagę niemal całkowicie, a przy tym klany żywiołowe nie mają tak pod górkę (jedyne to 50 PH no ale teraz jeśli interesuje nas klanówka to musimy wydać 150 by móc ją otworzyć). Nadal jakaś będzie w końcu już na starcie rozgrywki dysponujemy dwoma żywiołami, ale byłbym to w stanie przeboleć. Jeśli coś takiego by weszło to muszą zdobywać kolejne żywioły tak jak wszyscy (czyli obniżone wymogi lecą out) oprócz tego drugiego na rangę D.
Re: Boost klanów dwu-żywiołowych
: 29 kwie 2017, o 17:51
autor: Midori
Trudno by to działało na kaminari. Musi rozwijać pioruny naprzemiennie z klanówką. Myśle ze to dość drogie bo hoshigaki rozwijają tylko jeden żywioł by miec klanówke (suiton B klanówka A te?) prymitywny punkt zaczepienia dla tego klanu ale mysle ze gdyby go pociagnac wzrostem raitonu w wymogach przez co dowalić mu sily i możliwości to był by pokaźny. I chyba lepiej pójść w tą droższą strone w tym przypadku jednak rośnie nam z tego taki silny klan bo pokaźne wymogi i wymaga wiele czasu, ale to może być tym mimo wszystko.