Strona 1 z 2

Walki sparingowe

: 18 gru 2016, o 12:54
autor: Keitaro
PROBLEM
Wydaje mi się, że walki spraingowe są za mało punktowane. Nie mam tu na myśli walk bez sędziego, ale takich z kimś to nadzorującym.

ROZWIĄZANIE
Zwiększyć z połowy na 2/3 wartości PH

DODATKOWE UWAGI
Wydaje mi się też dziwne, że starcie dwóch Doko na śmierć i życie jest tak samo punktowane jak starcie dwóch Sentoki, ale nie wiem jak to racjonalnie zmienić.

Myślałem też nad uzależnieniem PH za walkę od tego jak ona wyglądała. Jakieś dodatki czy system nagród za ciekawą walkę. Uważam, że gracze, którzy brali udział w emocjonującym starciu powinni dostać więcej niż tacy, których walka to było 10 postów chowania się w krzakach i klonów czy też 1 shot KO trwający dwa posty.

Re: Walki sparingowe

: 18 gru 2016, o 13:18
autor: Support nr 6
Ano... Nikt nie walczy bo się po prostu nie opłaca ryzykować postaci dla garści PH. A o walkach na arenie nie mówiąc, bo nagroda z tego jeszcze mniejsza (a wiedzę o technikach na misjach też można wyciągnąć, albo fabułę odpowiednio poprowadzić).


Premia za rangę walczących:
  • Doko - brak
  • Akolita - +10PH
  • Sentoki - +20PH
  • Kogo - +30
  • Seinin - +40PH
  • Członek Ansatsu no ki - ranga postaci + 10PH
  • Shirei-kan - ranga postaci + 50PH
Premia dla obu walczących.
Jak walczą z różnych poziomów to liczy się premia za osobę niższej rangi.
Dodatek od sędziego:
  • Za długą, "epicką" walkę - od 1 do 10PH

Zabójstwo:
  • Doko - brak
  • Akolita - +10PH
  • Sentoki - +20PH
  • Kogo - +30
  • Seinin - +40PH
  • Członek Ansatsu no ki - ranga postaci + 10PH
  • Shirei-kan - ranga postaci + 50PH
PH za samo zabójstwo

Walki sparingowe jak dla mnie mogą być po 2/3 normalnej walki na śmierć i życie, a nawet i po pełnoprawnej stawce.


Walka skończona w 1 shot KO = nie można zabrać kompletnie PH, bo jak przeciwnik będzie amebą... Ale z drugiej strony sparing Yośka na dwóch innych graczy i koniec w pierwszej turze... Ktoś ma jakąś propozycję? Poza liczeniem tego jako tylko "zabójstwo" (w prawdziwej walce) i walka bez ŻADNYCH bonusów na arenie.

Re: Walki sparingowe

: 18 gru 2016, o 13:36
autor: Keitaro
W sume bardzo mi się podoba twoja propozycja, zamieniłeś moje myśli na system.
Osobiście bym był za spraingami z sędzią ze 100% wartością PH w wypadku istnienia premii za zabójstwo. Zachęciłoby to graczy do walki, a tym samym reprezentowaliby lepszy poziom w innych dziedzinach fabuły np. na Eventach.

Przy walkach musi istnieć nawiązanie z drugiej strony. W przypadku zakończenia sprawy w jednym poście, czy też skrytobójstwa powinna to być tylko premia za zabójstwo.

W przypadku sparingu po prostu traktowane jako wygrana.

Re: Walki sparingowe

: 19 gru 2016, o 11:34
autor: Yoshimitsu
Rozpiska Kamira 10/10, ale...
Co do pokonania kogoś w 1 post, to w zasadzie nie wiem czemu karać go za to, że jest silny czy po prostu zrobił dobry ruch. Walka kogoś kto ma 2k PH vs 600, po prostu tak wygląda. A gdyby wprowadzić to, że po zabiciu kogoś tak słabego dostaje się mniej PH, wtedy ta osoba z 2k PH by się trochę pobawiła, bo czemu by nie i walka została by uznana za normalną. Od tego są różnice za pokonanie kogoś na rangach i to według mnie wystarczy. Bo odwracając sytuację, gdyby ten gracz mający 600 PH zabiłby w jednym poście tego co ma 2k, wtedy dostałby tylko marne PH za zabicie go? Bez sensu. Wykazał się epickim ruchem czy szczęściem, ale mu się to udało, więc czemu ma dostać mniej. Oczywiście, też trzeba popatrzeć na to ze strony "dobicia" przeciwnika. Bo zabicie kogoś kto ledwo się rusza już by było uznawane za zwyczajne zabójstwo, a nie walkę.
Ale patrząc też ogólnie z innej strony, dalej to wszystko nie ma sensu. Osoba czy osoby, które podejmą się walki mają do stracenia 20% całego swojego PH. Na dobrą sprawę za walkę dwóch Seini dostanie się 80PH. Czy jest sens ryzykować utraty tych 20% za marne 80? Według mnie nie... Dlatego ja bym zwiększył to wszystko jeszcze bardziej, tak bardzo bardzo... Zaraz będzie hejt itp. No ale szczerze, dałbym za wygranie z kimś 10% jego PH, za zabicie drugiej osoby 20% jego PH, to znaczy wszystko co traci tak? Wtedy zabijanie i ogólnie ryzykowanie ma jakiś sens. Możesz zyskać 20% PH przeciwnika lub stracić swoje 20% albo coś podobnego do tego :v

Re: Walki sparingowe

: 19 gru 2016, o 14:26
autor: Narubi
Moja propozycja:
  • Zabójstwo innego gracza:
    • Jeśli zabójca ma znacznie więcej PH niż ofiara: 2% PH ofiary
    • Jeśli zabójca ma znacznie mniej PH niż ofiara: 8% PH ofiary
    • Jeśli zabójca ma zbliżoną ilość PH do ofiary: 4% PH ofiary
    • Jeśli zabójców jest kilku: 1% PH ofiary dzieli się na tych, którzy mieli znacznie więcej PH niż ofiara, 2% na tych, którzy mieli zbliżoną ilość PH do ofiary, a 5% PH dzieli się na tych, którzy mieli znacznie mniej. Jeśli natomiast suma PH, którą zdobyli zabójcy jest niższa niż 8% PH ofiary to tą różnicę w punktach rozdziela się równo między wszystkich uczestników mordu (nie dotyczy sytuacji, gdy grupa zabójców składa się z liczby mniejszej niż 4). Martwi gracze także otrzymują PH po zakończonej walce, jeśli tylko brali w niej udział.
    • Przykładowo:
      • Gracz A ma 750 PH, Gracz B ma 750 PH, Gracz C ma 2500 PH, Gracz D ma 2500 PH, Gracz E ma 4000 PH, Gracz F ma 4000 PH, Gracz G ma 2500 PH
      • Jeśli A zabije B to dostanie 30 PH (4% z 750).
      • Jeśli A zabije C lub D to dostanie 200 PH (8% z 2500).
      • Jeśli A zabije E lub F to dostanie 320 PH (8% z 4000)
      • Jeśli D zabije A to dostanie 15 PH (2% z 750)
      • Jeśli gracze A, B, C, D, E, F zabiją G, to:
        • E i F dostaną 25 (1% z 2500) na podział, czyli każdy otrzyma po 12 PH.
        • C i D dostaną 50 (2% z 2500) na podział, czyli każdy otrzyma po 25 PH.
        • A i B dostaną 125 PH (5% z 2500) na podział, czyli każdy otrzyma po 62 PH.
      • Jeśli gracze A, B, E, F zabiją G:
        • E i F dostaną 25 (1% z 2500) na podział, czyli każdy otrzyma po 12 PH.
        • A i B dostaną 125 PH (5% z 2500) na podział, czyli każdy otrzyma po 62 PH.
        • 8% z 2500 to 200. 12 x2 + 62 x2 = 148, więc zostaje 52 PH, które trzeba rozdzielić na 4 graczy (bo 4 graczy brało udział w zabójstwie). Każdy z nich otrzyma dodatkowe 13 PH. Czyli finalnie E i F dostaną 25 PH na głowę, a A i B - 75 PH każdy.
    • Podsumowując: Im więcej PH miała ofiara tym lepsza nagroda. Im wyższa różnica w PH tym nagroda odpowiednio mniejsza lub większa. Im więcej zabójców bierze udział w zabiciu tym mniej PH otrzymuje każdy z nich. Cały ten "system" może być do wglądu tylko dla administracji czyli osób przydzielających PH. Może się też zmienić. Można też wywalić tą część z zabójstwami grupowymi.
  • Walka na arenie/sparing:
    • Wygrana: 50 PH
    • Remis: 25 PH
    • Przegrana: 10 PH
    • Jeśli osoba ma znacznie więcej PH niż przeciwnik to zawsze, niezależnie od rezultatu walki, otrzymuje 10 PH. Chyba, że nie dała żadnych szans przeciwnikowi - wtedy dostaje 0.
    • Bonusy:
      • Bonusy, które dotyczą tylko osoby, która ma znacznie mniej PH niż oponent:
        • Bonus za wygraną: +100 PH
        • Bonus za remis: +50 PH
        • Bonus za przegraną: +25 PH
        • Bonus za walkę ze swoim nauczycielem (UN "Nauczyciel"): +10 PH
      • Bonus dla osoby, która ma znacznie więcej PH niż oponent, ale tylko jeśli posiada umiejętność nabytą "Nauczyciel" i walczy ze swoim podopiecznym lub podopiecznymi: +25 PH
    • W przypadku walk treningowych obaj walczący muszą walczyć z zamiarem wygrania walki (nawet jeśli ten ze znacznie większą ilością PH nie używa 100% swoich umiejętności). Inaczej walka może zostać unieważniona.
  • Co to znaczy "znacznie mniej" i "znacznie więcej" PH? Jest to określane przez różnicę pomiędzy PH walczących. Jeśli ta różnica osiągnie lub przekroczy jakąś określoną wartość (np. 1500 PH - to już do uzgodnienia w gronie administracji) to automatycznie jeden walczący ma "znacznie więcej", a drugi "znacznie mniej" PH. Jeśli nie osiągnie tej wartości to obaj mają "zbliżoną" ilość PH.
Odnośnie mojego pomysłu. Po pierwsze, nudziło mi się, więc dałem się ponieść fantazji. Po drugie, ilość PH podczas zabijania innych graczy może się wydawać niska, ale taka też miała być. Wychodzę z założenia, że zabijanie innych graczy nie może być farmą PH. Bo jeśli by było farmą PH to ludzie by się zabijali bez namysłu, bo lepiej byłoby zabić Doko niż wykonać misję rangi D lub C (załóżmy, że Doko ma 750 PH i tak jak Yoshi proponuje - 20% za zabicie wroga czyli za takiego Doko miałbym 150 PH nagrody). No i co prawda te wartości może są niewielkie, ale podczas jakiejś bitwy Gracze vs Gracze jedna drużyna dużo straci (20%), a druga drużyna dużo zyska. Ewentualnie obie dużo stracą. Założenie jest proste: nie zabija się innych graczy dla PH. Zabija się innych graczy z fabularnych powodów, a PH jest tylko dodatkiem. Po trzecie, ilość PH podczas walki sparingowej/treningu ma być ... duża. Tak po prostu. Podczas takiej walki obowiązują specjalne zasady w myśl których nie można zginąć. Walka treningowa jest czymś co pozwala podnieść umiejętności danego shinobi, więc można założyć, że jest niejako "farmą PH".

To tyle ode mnie. Szczerze mówiąc mało mnie obchodzi co sądzicie o moim pomyśle i czy go wprowadzicie czy nie, bowiem ja już pewnie nie będę grał na Shinobi War, ale miło mi, jeśli ktoś go przeczytał i przemyślał :).

PS: Chciałem napisać prosty system, a wyszedł trochę skomplikowany >:V

Re: Walki sparingowe

: 19 gru 2016, o 15:01
autor: Jun
Podpinam się pod system Kamiru, ew. Yoshiego, według mnie jest to dobry pomysł, oczywiście jest to bonus, do tego, co już jest, o ile dobrze zrozumiałem. Jestem raczej przeciw systemowi Narubiemu, bo kurna znów piszesz rozgałęzione systemy, to jest pbf, czy jakiś wielowyborowy MMORPG z uwzględnieniem wszystkich statów, rang itd postaci? ;v Szczerze mówią nie czytałem tego do końca, skończyłem na "Gracz E ma"... Po co aż tyle przykładów? No poco? >.<

Re: Walki sparingowe

: 19 gru 2016, o 15:21
autor: Sarutobi Kazumi
Przeciw jakiemukolwiek "wysysaniu" PH od zabitego przeciwnika. Zbyt łatwa farma i ryzyko zabijania każdego słabszego ~ Choć jeszcze pomyśle o tym, to raczej zdania nie zmienię.

Re: Walki sparingowe

: 19 gru 2016, o 20:09
autor: Narubi
Im więcej przykładów tym większa szansa, że zrozumiecie. Ale ja mam to gdzieś :v.

Re: Walki sparingowe

: 19 gru 2016, o 20:11
autor: Jun
Tym większa szansa że nikomu się nie chce czytać ;d

Re: Walki sparingowe

: 21 gru 2016, o 23:41
autor: Gyo
Pomysł Narubiego jest całkiem fajny. kappa

Re: Walki sparingowe

: 22 gru 2016, o 23:04
autor: Masaru
Nie udzielałem się wcześniej, to teraz to zrobię. Proponuje takie coś jeśli chodzi o walki z zabójstwem:

1.Jeśli pokonany miał mniej niż 1000PH wtedy stosujemy taki wzór. (Wszystkie PH * 0,5)*0,04=
Nie dotyczy sytuacji kiedy zabójca też miał mniej niż 1000PH, wtedy rozliczamy normalnie.

2. Normalna walka 1vs1 to wzór następujący. Wszystkie PH*0,04=

Według mnie ma to sens bo wtedy gracze bardziej zaawansowani będą mieli po co walczyć bo to jednak jest 4% PH wroga. Czyli nawet jak przeciwnik ma 1000PH to to już jest 40 PH nagrody. Mniej niż misja rangi C, więc nie będzie to wykorzystywane jako farma, a jednak jest po co ryzykować. A ten system to ochrona przed mordowaniem nowych graczy ponieważ załóżmy że jakiś siłacz zabije kogoś z 600Ph. Nagrody ma z tego 12PH, to lepiej już na misję D iść.

W przypadku walk gdzie było kilku na jednego to po prostu rozdzielamy na pół wynik. A jeśli atakują kogoś kto ma mniej niż 1000PH, a przynajmniej jeden z nich ma więcej to nagrodę dzieli się na pół, a potem tą połówkę między nich. Czyli jak dwóch bardziej doświadczonych zabije nowego gracza z 800Ph to dostaną po 4Ph na głowę. To już zupełnie się nie opłaca.

W przypadku gdy ktoś samemu pokona dwójkę i więcej przeciwników to OD KAŻDEGO ODRĘBNIE WYLICZA PH i sumuje. No bo wiecie jak ktoś zabije 2 osoby naraz to chyba mu się należy troszkę więcej prawda kappa ?

No i w przypadku walk treningowych wszystko to samo co było tylko zmniejszamy końcowy wynik, zostawiając 3/4 nagrody.


Edit: Według mnie sporym profitem jest możliwość zabrania ekwipunku poległego. Do tego zawsze można dać że po zamordowaniu kogoś dostajemy 25% jego pieniędzy. Co wy na to ?

Re: Walki sparingowe

: 23 gru 2016, o 15:54
autor: Jun
@Masaru, Nie za bardzo podoba mi się Twój pomysł, zostaję przy pomyśle Kamiru.

PS. Ekwipunek zabitego gracza zawsze możesz zabrać, wraz z pieniędzmi...

Re: Walki sparingowe

: 23 gru 2016, o 16:09
autor: Support nr 6
No można. Mało tego, po zabiciu gracza można zabrać jego rękę, krew, oko, cokolwiek się zechce (a z techniką ninjutsu nawet twarz o ile pamiętam). I przerobić go na lalkę. Albo przywołać edo tensei.


Ale opcje te dostępne są w late late game, więc ekwipunek i ryo są też spoko, bo dla każdego ~

Re: Walki sparingowe

: 26 gru 2016, o 21:47
autor: Ego
Wersja Kamira mi się podoba.

Re: Walki sparingowe

: 26 gru 2016, o 22:09
autor: Reika
Ja także popieram rozpiskę Kamiru :3