Genjutsu - doprecyzowanie mechaniki
: 8 wrz 2016, o 20:53
PROBLEM
Witam. Bardzo mi się podoba mechanika Genjutsu, ale widzę dwa problemy:
Proponuję wprowadzić system, który spowoduje, że techniki wyższych rang będą jeszcze potężniejsze, a techniki niższych rang jeszcze słabsze.
Przykładowo:
Przeciwnik ma 30 Konsekwencji. My mamy 29 Psychiki. Taki przeciwnik będzie w pełni odporny na nasze iluzje rangi D-B (29 - 20 = 9, 9 < 30; 29 - 10 = 19, 19 < 30; 29 < 30), ale za to na techniki rangi A-S będzie w pełni podatny (29 + 10 = 39, 39 > 30; 29 + 20 = 49, 49 > 30).
Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe.
Ale, żeby nie było zbyt cukierkowo, ograniczymy trochę te bonusy. Ktoś z wysoką Kontrolą Chakry lepiej kontroluje przepływ chakry w organizmie, więc trudniej jest go zaburzyć (przypominam, że genjutsu polega na zaburzeniu przepływu chakry). Powinno się dostawać bonusy do Konsekwencji wynikające z rozwoju KC.
Inny ciekawy przykład:
Przeciwnik ma KC na S+ i 1 Konsekwencji. My mamy 40 Konsekwencji. Techniki genjutsu rangi D będą nieskuteczne (1 + 20 = 21, 40 - 20 = 20; 20 < 21).
DODATKOWE UWAGI
Nie chcę na siłę zmieniać i buffować genjutsu. Po prostu widzę problem, który trochę mnie razi w oczy i dlatego, mając wolną chwilę postanowiłem napisać ten temat. Jak nie przejdzie to trudno. Nie będę płakał jak po stracie postaci
. Chciałbym dodać, że przed założeniem tego tematu konsultowałem to z modem technicznym Avaricem i powiedział, że wg niego pomysł nie jest zły.
Witam. Bardzo mi się podoba mechanika Genjutsu, ale widzę dwa problemy:
- Pierwszy problem polega na tym, że trudność wyjścia z Genjutsu rangi D jest taka sama jak trudność wyjścia z Genjutsu rangi S. W obu przypadkach wystarczy przebić Psychikę genusera za pomocą własnej Konsekwencji. To samo tyczy się złapania przeciwnika w technikę. Genuserowi tak samo ciężko (albo łatwo) jest złapać wroga w technikę genjutsu rangi D co w technikę genjutsu rangi S. Moim zdaniem to bzdura. Genjutsu rangi S powinno być dużo mocniejsze i dużo mocniej oddziaływać na cel niż genjutsu rangi D. Chociażby dlatego, że wymaga więcej chakry.
- Drugi problem dotyczy ogólnie technik i rozwoju dziedziny Genjutsu. Na randze A mamy technikę:
Która ... robi wszystko, ale jest też zakazana. A także technikę:
- Nazwa
- Utakata
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 15 metrów
- Koszt
- C: 35% | B: 25% | A: 17% | S: 15% | S+: 5%
- Dodatkowe
- Łapiemy za pomocą gestu
- Opis Utakata to technika, którą można nazwać słabszym "Kuro Kuukan Goumon". Bowiem aby rzucić na kogoś to Genjutsu potrzeba wykonać gest, a nasz ruch dłonią ofiara musi dostrzec. W momencie kiedy ofiara spojrzy na ów gest, zostaje złapana w iluzję, dokładniej w świat iluzji. Bowiem użytkownik może kreować własny świat wedle swoich upodobań. Możemy sprawić by przeciwnika zaatakowały korzenie drzew, nagle pojawiły się kruki, który zaatakowały by ofiarę, możemy sprawić by oponent się nie ruszał czy też inne wyimaginowane rzeczy. Ogranicza nas tutaj wyobraźnia. Technika może być użyta jednocześnie na jedną osobę, gdyż takimi prawami rządzi się to jutsu. Właśnie tego rodzaju techniki Genjutsu sprawiają, iż walka z użytkownikiem tej dziedziny jeden na jednego jest ciężka do wygrania. A więc prawdziwy świat pozostaje bez zmian, a wszystko dzieje się w głowie człeka złapanego za pomocą Utakaty.
- Uwaga Jest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju - na świecie istnieją jedynie 2 sztuki takowych, zawierających tę wiedzę.
Która to z kolei oślepia ludzików w promieniu 35 metrów i wymaga jednego znaku. W przypadku technik rangi B mamy taką jedną:- Nazwa
- Kokuangyo no Jutsu
- Pieczęci
- Tygrys
- Zasięg
- 35 metrów
- Koszt
- C: 35% | B: 25% | A: 17% | S: 15% | S+: 5%
- Dodatkowe
- Brak dodatkowych wymagań
- Opis Jedna z potężniejszych technik iluzji, która polega na zamknięciu wroga w iluzorycznym, ciemnym pomieszczeniu. Przez takie zastosowanie, przeciwnik nie widzi nic poza głęboką ciemnością i tym samym zostaje pozbawiony jednego z kluczowych zmysłów. Tym samym przeciwnik nie jest w stanie zauważyć nadchodzących ataków.
Która także oślepia. Wymaga 4 pieczęcie i jej zasięg wynosi 50 metrów.- Nazwa
- Raigen Raikochu
- Pieczęci
- Baran → Koń → Wąż → Tygrys
- Zasięg
- Strefa w promieniu ok. 50 metrów
- Koszt
- E: 35% | D: 30% | C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 4% | S+: 4%
- Dodatkowe
- Brak dodatkowych wymagań
- Opis Silna technika genjutsu, wpływająca bezpośrednio na zmysł wzroku oponenta. Po złapaniu przeciwnika w jutsu, widzi on przepływający przez użytkownika potężne wyładowanie elektryczne, które w jednej chwili wytwarza oślepiające światło, które pozbawia cel wzroku. W takim stanie najczęściej nie będzie on już w stanie wykonać uniku (chyba że potrafi walczyć na ślepo), co pozwala shinobi na najspokojniejsze w świecie pozbycie się wroga.
Podczas, gdy na S jest jedynie:Do czego zmierzam? Ano do tego, że techniki genjutsu z rangi A i S praktycznie się nie różnią. Do tego na randze A mamy technikę oślepiającą, która tak na prawdę wcale nie wygląda na silniejszą niż technika oślepiająca rangi B (w sumie czasem nawet to B jest lepsze, bo ma większy zasięg). Te dwie rzeczy powodują, że po prostu nie ma motywacji do tego, by rozwijać genjutsu (co najwyżej dla Techniki Atutowej) powyżej rangi B.- Nazwa
- Kuro Kuukan Goumon
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 10 metrów
- Koszt
- C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10% (5% na turę)
- Dodatkowe
- Przeciwnik musi widzieć użytkownika
- Opis Użytkownik genjutsu zamyka swoją ofiarę w swoim świecie iluzji, w którym kontroluje wszystkie wizje i obrazy. Jest to kwintesencja użytkowników tej dziedziny, bowiem jedyne co nas ogranicza w tej technice to własny umysł, który nie będzie mógł sobie czegoś wyobrazić. Przykładowo, możemy stworzyć las tam gdzie go nie ma, nagle pojawi się za nami ognisty smok czy też wszelkiego rodzaju inne rzeczy. Ograniczeniem jest tutaj tylko umysł. Aczkolwiek trzeba pamiętać, że i chakra jest tutaj odpowiednim czynnikiem. Ponieważ płacimy ją cały czas. Jednak ma ona dodatkowy efekt, ponieważ kiedy tylko ofiara zostanie złapana, automatycznie nie może się ruszać, a cały świat który kreujemy jest tylko iluzją w umyśle, tam też może wykonywać ruchy takie na które użytkownik pozwoli.
- Uwaga Jest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju - na świecie istnieją jedynie 2 sztuki takowych, zawierających tę wiedzę.
Proponuję wprowadzić system, który spowoduje, że techniki wyższych rang będą jeszcze potężniejsze, a techniki niższych rang jeszcze słabsze.
- Genjutsu rangi D: Psychika użytkownika: -20
- Genjutsu rangi C: Psychika użytkownika: -10
- Genjutsu rangi B: Bez zmian
- Genjutsu rangi A: Psychika użytkownika: +10
- Genjutsu rangi S: Psychika użytkownika: +20
Przykładowo:
Przeciwnik ma 30 Konsekwencji. My mamy 29 Psychiki. Taki przeciwnik będzie w pełni odporny na nasze iluzje rangi D-B (29 - 20 = 9, 9 < 30; 29 - 10 = 19, 19 < 30; 29 < 30), ale za to na techniki rangi A-S będzie w pełni podatny (29 + 10 = 39, 39 > 30; 29 + 20 = 49, 49 > 30).
Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe.
Ale, żeby nie było zbyt cukierkowo, ograniczymy trochę te bonusy. Ktoś z wysoką Kontrolą Chakry lepiej kontroluje przepływ chakry w organizmie, więc trudniej jest go zaburzyć (przypominam, że genjutsu polega na zaburzeniu przepływu chakry). Powinno się dostawać bonusy do Konsekwencji wynikające z rozwoju KC.
- KC ranga E - A: Bez zmian
- KC ranga S: +10 Konsekwencji
- KC ranga S+: +20 Konsekwencji
Inny ciekawy przykład:
Przeciwnik ma KC na S+ i 1 Konsekwencji. My mamy 40 Konsekwencji. Techniki genjutsu rangi D będą nieskuteczne (1 + 20 = 21, 40 - 20 = 20; 20 < 21).
DODATKOWE UWAGI
Nie chcę na siłę zmieniać i buffować genjutsu. Po prostu widzę problem, który trochę mnie razi w oczy i dlatego, mając wolną chwilę postanowiłem napisać ten temat. Jak nie przejdzie to trudno. Nie będę płakał jak po stracie postaci
