Strona 1 z 4

Samuraj

: 8 lut 2016, o 22:37
autor: Kamiru
1. Obecny opis tej klasy.
2. Co mi nie pasuje? I dlaczego?

Zgodnie z zamysłem, grupa ta powstała jako jednostki nastawione na walkę opartą nie na chakrze, a kenjutsu (i innych dziedzinach nie chakrowych). Zrozumiałe są więc różne przeliczniki atrybutów, specyficzne (i klimatyczne) style walki. Nie chodzi mi tu o zrównanie shinobi i samurajów, a pogłębieniu różnic między tymi frakcjami, by jak najlepiej oddać różnice między nimi. Z jednej strony bardzo utrudniono naukę sztuk ninja (ninjutsu, psychika etc.) ale tylko trochę ułatwiono rozwój fizyczny, przez lepsze przeliczniki.

3. Proponowane zmiany.
  • Rozwój KC droższy o 50% (tak, jak dziedziny, bo nie wprowadzono zmian w temacie po zmianie KC z punktów na E-S+).
  • Rozwój dziedzin nie chakrowych (taijutsu, bukijutsu) tańszy o 50% (bo dziedziny chakrowe już są droższe o 50%).
  • Bonusy z poszczególnych stylów z 10% na 15%


Zapraszam do dyskusji, uwag, komentarzy.

Re: Samuraj

: 8 lut 2016, o 23:14
autor: Vulpie
Nie mam co więcej mówić, jest to ładnie opracowane i jestem na tak. Bonus 10% jest bardzo mały i można dać 15, albo nawet 20% jak UW żelaznego ciała co będzie boostowane do tylu.

Re: Samuraj

: 8 lut 2016, o 23:18
autor: Mitsu
Jestem za, aczkolwiek w pełni zostałabym za propozycją Kamiru. 15% to wystarczający boost.

Re: Samuraj

: 8 lut 2016, o 23:23
autor: Kamiru
Kan, nie chodzi mi właśnie o zrównanie stylu z możliwościami UW, bo do tych 15% dochodzi jeszcze lepszy przelicznik fizycznych, co razem daje samurajowi baardzo duże możliwości jeśli idzie o walkę tai/buki. ~

Re: Samuraj

: 8 lut 2016, o 23:26
autor: Vulpie
Dobra to niech zostanie na tych 15%

Re: Samuraj

: 8 lut 2016, o 23:29
autor: Yoichi
Cóż, mam postać samuraja, więc jak tutaj się wypowiem, to pewnie będzie "hurr durr robienie pod siebie hurr durr", ale ogólnie to z tymi dziedzinami, to jest "must have". Śmieszne, że wszystkie inne kosztują więcej, a te w których ma specjalizacje są na równi z takim shinobi, który jest pod wszystko.

Co do bonusów ze stylów... pozostawiam wam tą decyzję, bo rzeczywiście 10% to nieco mało... nawet jeżeli nakłada się ze stylem Battodo.

PS. Dziwnie się czuję kiedy mówię, że coś jest "śmieszne", a tak naprawdę sam robiłem mechanikę samurajów. kappa Autodiss.

Re: Samuraj

: 8 lut 2016, o 23:36
autor: Vulpie
A właśnie jest temat boostów co z nimi? Samuraj teoretycznie nie powinien ich móc tak chyba myślę, ale wtedy już mógłby dostać 20% z stylu.

Re: Samuraj

: 8 lut 2016, o 23:41
autor: Senshizu
Jestem przeciw tym 50%. Za duży bust. W parze z tanimi atrybutami samuraj rozwija się o wiele szybciej niż przeciętna postać. Jak dla mnie za szybko i psuje to balans.

Re: Samuraj

: 8 lut 2016, o 23:49
autor: Kamiru
Może ustalmy, że ciało samuraja nie jest przystosowane do przyjmowania boostów pokroju CS"a, SM itp. ale poradzi już sobie z przeszczepem (tylko i wyłącznie pasywne).

Eto... Mój błąd, nie zauważyłem bonusów płynących z użytkowania battodo (+15% Percepcja, +15% Szybkość) a do tego dochodzi jeszcze boost 10% z wybranego stylu. Więc może niech zostanie na tych 10% (bo razem wyjdzie po 25%, a jak trzy szkoły podniesiemy do 15%, to bonus będzie 30%).

Re: Samuraj

: 8 lut 2016, o 23:59
autor: Yoichi
Ewentualnie jak zablokujemy wszelkie wspomagacze samurajom, to można im dać te 15% ze stylów. Brak bram, CSa, SMa, ani w sumie technik obszarowych, ani zbytnio dystansowych. No muszą być lepsi w zwarciu. xD

Re: Samuraj

: 9 lut 2016, o 14:52
autor: Hakai
"Rozwój dziedzin nie chakrowych (taijutsu, bukijutsu) tańszy o 50%" Czyli wbicie czegoś na S ma kosztować 400 PH o-o Oj niee.

Re: Samuraj

: 9 lut 2016, o 15:32
autor: Kamiru
Hakai, wbicie dziedziny umożliwiającej walkę w zwarciu. Do tego są szkoleni samuraje, to ich największy (i w sumie jedyny) cel, by być OP w bezpośrednim starciu. Shinobi zaś ma do dyspozycji najróżniejsze techniki, klany lub UW. ~ I skoro za chakrowe płacą o 50% więcej, to dlaczego tai/buki mają w takich samych cenach, jak shinobi?

Wbije ken na S = 405PH

Wbije Nin na S = 1215PH

Re: Samuraj

: 9 lut 2016, o 15:55
autor: Papyrus
Zauważmy też co umożliwia Kenjutsu na S, a co umożliwia Katon na S. Nie szukamy balansu shinobich i samurajów, bo Ci drudzy zawsze będą odstawać - w końcu w samym Naruto są reliktem przeszłości. Kenjutsu na S pozwala na... stworzenie jakichś WT, które nie będą niczym więcej niż cięciem miecza uzależnionym od statystyk. Tak jak Katon na S pozwala tworzyć chmury, podmuchy, kule, stworzenia, zapory z ognia, a jego siła jest uzależniona dziedziną i sam fakt, że jest to S sprawia, że jest potężne, tak Kenjutsu na S pozwala na... skomplikowaną technikę? Chyba tyle. Bo jej siła i tak jest uzależniona od statystyk, które musisz wbić, więc na nie idzie dodatkowa ilość PH.

Re: Samuraj

: 10 lut 2016, o 11:27
autor: Vulpie
Zapomniałem też o tym czyli o battodo (+15% Percepcja, +15% Szybkość)
W takim wypadku może zostać nawet 10%, albo maksymalnie podniesione do 15%. Jednak też dostaje uczenie się pozostałych styli więc... Trzeba to rozmyśleć tak bardzo.

Re: Samuraj

: 10 lut 2016, o 11:36
autor: Shigeru
Weźcie proszę tylko poprawkę na to, ile czasu zajmie Shinobiemu osiągnięcie Nin S u nas na forum, a ile Samurajowi Ken S. Szczerze mówiąc sądzę, że osoba grająć Shinobim zdąży kilka razy paść trupem. Nie przesadzajmy proszę z tym bostowaniem, bo jak to zostało wspomniane - Samurajowie są reliktem przyszłośći - są świetni w starciu i to już mają umożliwione dzięki tańszym, kluczowym dla siebie atrybutom. Mają też na start odporność na Genjutsu do pewnej rangi. Shinobi rozwija się równomiernie ze względu na równe w każdym aspekcie koszty. Nie osiągnie on doskonałości tak szybko jak Samuraj, a jeśli jeszcze obniżamy koszty dla Samurajów to pogłębiamy tylko tą przepaść.
Z tego względu jestem za pozostawieniem 10%.