- ...można w gruncie rzeczy podzielić na te brane i te leżące odłogiem. Elementalista, sensor, żelazne ciało. Te trzy ciesza się pewnym powodzeniem (może dlatego, że obecnie na forum jest zaledwie trzech/czterech bezklanowców?). Uświadamia to jednak fakt, że choć bezklanowcy mogą posiadać 5 dziedzin po normalnych kosztach PH i UW, które są pewnym substytutem zdolności klanowych, to wizja gry klanowcem i jest po prostu bardziej zachęcająca. Dodatkowo niektóre z UW są po prostu słabe, a np. pasożyt, niedokładnie opisany. Mniejsza ze wstępem, do rzeczy.
a)
- Sensor - osoba posiadająca ten talent posiada wrodzone predyspozycje sensoryczne, co pozwala jej wykrywać wszelkie możliwe źródła chakry na znaczące odległości. Dodatkowo użytkownik posiadający tę umiejętność potrafi rozpoznać poznane uprzednio źródła chakry, co daje mu możliwość domyślenia się kogo/co wyczuwa, nawet bez konieczności widzenia tego źródła. Posiadacz wrodzonej umiejętności sensorycznej potrafi wyczuwać cele na odległość 300 metrów, i dystans ten rośnie co rangę o kolejne 200 metrów (1100 metrów na poziomie Seinina).
- Niczego bym w niej nie zmieniał, po prostu jest dobre.
- Pasożyt - osoba z tą umiejętnością wrodzoną może się pochwalić bardzo plastycznym materiałem genetycznym. Daje to bardzo wiele możliwości - shinobi będący Kiseichu może udźwignąć o jeden więcej przeszczepiony Kekkei Genkai niż pozostali shinobi, a do tego ma zwiększoną szansę na to, że przeszczep się przyjmie. Wszystkie kary związane z przeszczepem, a trzecie przeszczepione Kekkei Genkai ma takie same ograniczenia jak drugie (wszystkie ceny rozwoju dziedzin i koszt technik x2, a maksymalną dziedziną jest A).
- Opis pasożyta jest chyba niekompletny. Co dzieje się z karami związanymi z przeszczepem? UW powstało chyba z myślą o Kabuto, który przeprowadził na sobie naprawdę wiele zabiegów/wszczepów/modyfikacji. Poprawiony (czyli zboostowany) opis:
- Pasożyt - osoba z tą umiejętnością wrodzoną może się pochwalić bardzo plastycznym materiałem genetycznym. Daje to bardzo wiele możliwości - shinobi będący Kiseichu może udźwignąć o jeden więcej przeszczep niż pozostali shinobi (razem trzy), a do tego mają stu procentową szansę na przyjęcie się pierwszego przeszczepu. Pierwsze przeszczepione Kekkei Genkai postać z tym UW traktuje jak normalną dziedzinę, drugi przeszczep liczy jak się pierwszy u innych graczy, a trzecie przeszczepione Kekkei Genkai ma takie same ograniczenia jak drugie (wszystkie ceny rozwoju dziedzin i koszt technik x2, a maksymalną dziedziną jest A).
- Mistrzowska Kontrola - shinobi dzierżący tę umiejętność wrodzoną potrafi zarządzać swoimi zasobami chakry w sposób mistrzowski, nie musząc nawet zbytnio się przy tym wysilać - jest to dla niego zupełnie naturalne. Efektem tej umiejętności jest zmniejszenie kosztu wykonywanych technik o 1/3 (skalowane normalnie), a co z tym idzie - użytkownik może pozwolić sobie na wykorzystanie większej ilości technik niż inni.
- W tym przypadku nie ma się czego uczepić, co najwyżej dodać zmniejszony koszt rozwoju KC o np. 10%, albo zmniejszony czas nauki kolejnego poziomu KC, bo jakby nie było, postać jest w tym geniuszem.
- Ślepiec - ta umiejętność wrodzona jest po części uwarunkowana cechami shinobi. Najważniejszym z nich jest to, że jest on zupełnie ślepy od urodzenia. W zamian jednak wszystkie pozostałe jego zmysły - połączone z chakrą - drastycznie się wyostrzyły, co pozwala mu funkcjonować identycznie, jak shinobi w pełni zdrowy. Cechuje się również czułym słuchem (najmniejszy szelest jest w stanie zdradzić mu ruch przedmiotu lub czyjeś położenie), poprawioną percepcją (+25% do stanu przed buffem) i odpornością na wzrokowe Genjutsu.
- A tego UW raczej bym nie ruszał, bo jest naprawdę klimatyczne. Ewentualnie dałbym rozwijanie percepcji po kosztach takich, jak samuraj rozwija siłę. http://www.shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=24&t=190
e)
- Odporny na ból - ciekawa cecha wrodzona. Chociaż, lepszym sposobem opisania tego byłaby "choroba". Otóż shinobi ten od urodzenia jest w pełni odporny na ból. Nie oznacza to, że nie odczuwa dyskomfortu fizjologicznego, pod tym względem funkcjonuje normalnie. Tutaj chodzi o odporność na ból ze wszelakich ran. Z jednej strony wygląda to wspaniale, lecz ma też swój minus - osoba ta nie jest świadoma tego, że coś jej się stało, i może próbować walczyć nawet ze złamaniami otwartymi, lub nie mając świadomości że właśnie się wykrwawia.
- Huh... Z jednej strony, można walczyć pomimo przebitego płuca (inna sprawa, że nawet chwili śmierci nie poczujemy) a samodzielne wyjście z genjutsu uda się tylko przy najsłabszych iluzjach. Może lekki boost w kierunku wytrzymałości? 5-10%
- Słabe zdrowie - jest to po części odwrotność tego poprzedniego. Osoby tak obdarzone przez naturę są bardzo podatne na choroby, odznaczają się wątłą posturą i bladą skóra. Do tego bardzo brutalnie odczuwają wszelkie obrażenia - słowem, ich wytrzymałość jest drastycznie zmniejszona. W zamian jednak posiadają one niesamowitą inteligencję i obdarzone są górnolotnymi umysłami - łatwiej opanowują wszelkie techniki (mogą pisać treningi 25% krótsze niż inni), a do tego doskonale potrafią korzystać ze swoich darów (+25% Psychiki i Konsekwencji).
- Tutaj bez zmian, ciekawy wybór dla osób idących w supporta / postać trzymającą się na dystans.
- Elementalista - mówiąc najprościej, osoba dzierżąca tę umiejętność posiada naturalne predyspozycje do kontrolowania przemian natur chakry, co pozwala im opanować WSZYSTKIE z nich. Sprawia to, że mogą one być znaczącym niebezpieczeństwem na polu walki dzięki możliwości dopasowania technik do przeciwnika. Pierwszy i drugi żywioł można posiąść na dziedzinie D, omijając zakaz dotyczący rangi B na pierwszym żywiole. Trzeci poznajemy, mając pozostałe dwa na randze C. Pozostałe dwa żywioły poznajemy zgodnie z zasadami.
- Także bez zmian, jest dobre.
- Wielka Chakra - osobnik dzierżący tę umiejętność wykazuje się niesamowitymi pokładami chakry jak na możliwości człowieka. Dzięki temu nie musi nawet w jakiś znakomity sposób kontrolować swoich pokładów - po prostu może on zastąpić jakość ilością. Może on również wykonać znacznie więcej technik, niż inni. Efektem posiadania tej UW jest permanentnie zwiększona chakra o 25% (zamiast 100%, posiada on 125%).
- Uzależnić ilość bonusowej chakry od poziomu KC (na E - 5% D - 10% ... S+ - 35%).
- Zwiększyć ilość bonusowej chakry o 5%.
- Zostawić jak jest.
- Żelazne ciało - shinobi dzierżący ten wrodzony talent wykazują się niezwykle rozszerzonym talentem, jeśli chodzi o użytkowanie Taijutsu. Dzięki niezwykłej wytrzymałości fizycznej, jaką posiada taka osoba niemalże od urodzenia, jest ona w stanie znacznie łatwiej wytrzymywać trudy walk i codziennego życia, nie ma najmniejszego problemu nawet z ciężkimi treningami lub długotrwałymi pracami fizycznymi. Dzięki doskonałej znajomości swego ciała jest ona również w stanie opanować otwieranie Bram Chakry. (+10% Wytrzymałość (zaokrąglane na korzyść), dostęp do wszystkich Bram Chakry).
- Z 10% na 15-20
- Zamiast tych 10% dać rozwój wytrzymałości po przeliczniku samurajów. http://www.shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=24&t=190
- Zostawienie jak jest (ale samo posiadanie UW nie daje bram, na każdą trzeba naprawdę się namęczyć).