Takeda nerf

Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 238
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Takeda nerf

Post autor: Brook »

PROBLEM
Takeda ofc

ROZWIĄZANIE
Wrzucam to w pomysł, bo ja w sumie nie wiem co będzie dobre i wystarczające, ale nie przesadzone.

1. Siła*0,3 + Percepcja*0,5 + Podstawowe obrażenia broni = DMG
Ogólnie siła w tym wzorze jest z tyłka plus utrudnia liczenie, do tego jest składnikiem tych NIEBOTYCZNYCH obrażeń. Usunięcie jej da nam wiele korzyści. Nie wiem czy percepcję*0,5 zostawić, ale na razie bym zostawił. Martwi mnie tylko jakieś stackowanie bazowa+narkotyki+tsujka+technika S i też możemy dobić do głupich wartości, ale na razie jak liczę to nie musi to być tak źle.

2. Nerf kusz.
Łuki są w porządku. Od najgorszego do najlepszego mają dmg bazowy 30/50/70/90. Kusze zasługują na nerfa do 40/60/80/100. Moja opinia.

3. Techniki dające siłę strzału.
Nie mam nic do technik dających percepcję. Bonus i tak wchodzi do wzorka i daje nam +25dmg za +50 percepcji płynących z jutsu rangi S. Mam jednak problem z technikami dającymi siłę strzału. +30 do siły strzału czyli końcowego dmg to jest efektywne +60 percepcji, wiecie o co mi chodzi.
Zmieniłbym więc ten bonus na + do percepcji odpowiadający danej randze. Jeśli to dublowałoby bonus i zastosowanie jakiejś istniejącej techniki, to można wywalić jedną wersję, albo zostawić obie, obojętnie. Ważne żeby z technik zniknął ogólny bonus do końcowej siły strzału.

DODATKOWE UWAGI
Make Takeda weak again.
2 x
Awatar użytkownika
Arii
Posty: 1622
Rejestracja: 3 cze 2022, o 11:19
Wiek postaci: 19
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: -na prawym ramieniu wytatuowana sznyta gita
-krótka bródka
Widoczny ekwipunek: *Duża Torba
*Plecak
*Manierka
GG/Discord: arii.2024
Multikonta: Yachiru

Re: Takeda nerf

Post autor: Arii »

jak dla mnie na wstęp całkiem dobre. Ale właśnie co z Doujutsu, które podbijają perce? bo to właśnie nadal buduje te kosmiczne wartości. Czy nie lepiej też to jakoś obniżyć? Wtedy ze wzorku zrobić *0.3 Percepcji? Nie będzie to bardziej realne i zbalansowane?
0 x
Obrazek Chakra Ariiego - dla sensora wyczuwalna jako spokojna, ciepła i dobroduszna
Chakra w formie Rzeźnika - zimna, wyczuwalna woń krwi, morderczy zamiar wisi w powietrzu
Chakra w formie Mindy - znudzona, "rozbrykana", skryta PH
Bank
WT
Awatar użytkownika
Sashiko
Posty: 615
Rejestracja: 4 lut 2021, o 20:39
Wiek postaci: 24
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Ciemne włosy zawiązane w kok, brązowe oczy, szczupła i zgrabna sylwetka, średni wzrost. Ubiór: biały strój z białym płaszczem, białe rękawiczki i maska wilka na twarzy (szczegóły i obrazki w KP)
Widoczny ekwipunek: Łuk i kołczan ze strzałami oraz włócznia na plecach, torba na boku nieco z tyłu
Multikonta: Uchiha Tsuyoshi

Re: Takeda nerf

Post autor: Sashiko »

Takedę trzeba pewnie trochę znerfić, ale będę adwokatem diabła w jakimś tam drobnym zakresie. Chciałbym mianowicie zwrócić uwagę na to, że Takeda ma w pewnym momencie szklany sufit i po prostu nie wyciągnie ze statów tyle, co inny użytkownik, bo obrażenia to przecież flat bonus + 0,3 + 0,5 (czyli z tych dwóch ostatnich wartości nigdy nie wyjdzie więcej, niż 1).

Poza tym, jak już chcecie orać do dna to proponuję rozważenie jakiegoś Takeda no Rifundo czy coś.
0 x
Obrazek

Ryō | PH
Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 238
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Re: Takeda nerf

Post autor: Brook »

Dopóki we wzorze będzie percepcja, a myślę że jednak powinna być, dopóty łucznicy dou będą mieli przewagę. Myślę jednak, że wzór obcinający każdą percę o połowę jest teraz ok, z tsujki S dostajemy 30 dmg, z byaka 25. Imo git w ten sposób, dawanie przelicznika 0,3 czy innego to znowu powrót do liczenia i to jeszcze gorszego kiedy musisz pamiętać z jakiego źródła pochodzi bonus do tej samej staty.

EDIT Sashiko: Zgadzam się, Takeda jest pod tym względem inna niż walenie z piąchy. Najpierw ma przewagę, a potem odstaje. A przynajmniej w teorii, bo obecnie najpierw ma przewagę, a potem ma jeszcze większą. To nie jest imo oranie do dna, zwłaszcza że fiziole też obecnie są na celowniku, więc po serii nerfów ogólnie dla buildów pod staty zobaczymy w jakim będziemy miejscu.
2 x
Awatar użytkownika
Tenshi
Posty: 167
Rejestracja: 10 paź 2023, o 13:32
Wiek postaci: 15
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Yasuo

Re: Takeda nerf

Post autor: Tenshi »

0 x

Awatar użytkownika
Shins Hyo
Posty: 199
Rejestracja: 12 gru 2023, o 07:02
Wiek postaci: 30
Ranga: Wyrzutek D
Krótki wygląd: Shins ubrany jest w czarny strój zasłaniający większość jego ciała. Widoczne są jedynie niebieskie oczy.
Widoczny ekwipunek: Wielki Kunai na plecach
Płaszcz
GG/Discord: shintarguar

Re: Takeda nerf

Post autor: Shins Hyo »

Imo skalowanie dmg z percepcją ma mały sens, w ogóle taka idea mi się nie podoba. Wiem, że tak to teraz wygląda, ale skoro robiona jest przeróbka uważam, że obrażenia powinny skalować się tylko z siłą. A percepcja wpływać na dystans strzału. Wtedy to ma logiczny sens. Do tego siłę strzału powinno się uzależniać od użytkownika tylko na łukach, konstrukcja kuszy oznacza stałą siłę strzału. Kusza, szczególnie we wczesnych okresach, była wykorzystywana przez osoby bez przeszkolenia, gdyż nie wymagały od użytkownika takiej siły jak łuki, i zawsze strzelały z jedną siłą wynikającą z mechanizmu. Pewnie to nie będzie popularny pomysł, ale zrobiłbym tak:

- kusze mają min. siłę i jeden ustalony próg strzału, dystans zależny od percepcji, max. cap na dystans
- łuki mają min. siłę i obrażenia skalowane od siły, max. cap na dmg, dystans zależny od percepcji bez capu

i techniki do wykorzystania tylko z łukami. Imo lorowo ninja z kuszami wyglądają głupio, bronią strzelecką dla shinobi powinien być łuk, a kusze do zastosowania bez technik, głównie przez najemników, milicję, osoby nieprzeszkolone
0 x
Awatar użytkownika
Sumi
Posty: 200
Rejestracja: 1 maja 2024, o 23:18
Wiek postaci: 18
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Krótkie czarne włosy, niska, szczupła, delikatne rysy twarzy
Widoczny ekwipunek: Torba
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Jawa

Re: Takeda nerf

Post autor: Sumi »

Rozwiązanie:
Zamiast bawić się w przeliczniki i bazową siłę broni, wywalmy to wszystko.
Broń powinna mieć minimalne wymagania siły.
Broń powinna mieć jedynie wpływ na zasięg strzału.
Siła i szybkość ataku łukiem/kuszą powinna być liczona tylko i wyłącznie z percepcji użytkownika, bez żadnych wzorów ani niczego.
Strzała poza efektywnym zasięgiem używanej broni powinna szybko tracić skuteczność.
Szybkostrzelność strzelca powinna być określana głównie przez szybkość przy łukach i przez głównie przez siłę przy kuszach.
Nie wiem co chciałem tu jeszcze dopisać.
2 x
Kolorek Sumi
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4025
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Takeda nerf

Post autor: Ichirou »

Obawiam się tylko, że liczenie szybkości i siły strzału od jednej staty (percepcji) może jednak przełożyć się na to, że Takeda wciąż będzie mocna.
Technika Buki dodająca percę doda dwie statystyki do ataku. Tak samo wszelkie pozostałe bonusy jak doujutsu itd.

Zerknijcie jak to wygląda w Seido - gdzie siła ataku zależy od siły, szybkość ataku od percepcji użytkownika. Bonus do techniki poprawia tylko jeden parametr ataku.
Będzie bardzo duży dysbalans między tymi dwoma stylami i Seido wciąż będzie mierne względem Takedy.
1 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Tenshi
Posty: 167
Rejestracja: 10 paź 2023, o 13:32
Wiek postaci: 15
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Yasuo

Re: Takeda nerf

Post autor: Tenshi »

0 x

Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4025
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Takeda nerf

Post autor: Ichirou »

Ryo to chyba problem jedynie na wczesnym starcie i przez całą grę u marionetkarzy.
Osobiście bym nie robił mnożników powyżej 1, bo to pierwszy krok do przegięcia (każdy bonus z jakiegoś źródła będzie multiplikowany).
Siła x1 i Percepcja x1 i tak byłoby ok, biorąc pod uwagę dystans jaki zapewnia Takeda.
1 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Tenshi
Posty: 167
Rejestracja: 10 paź 2023, o 13:32
Wiek postaci: 15
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Yasuo

Re: Takeda nerf

Post autor: Tenshi »

Ok. Wywalić jeszcze przelicznik do zasięgu dla Seido (zasięg zależy od siły), ewentualnie zwiększyć trochę bazowe zasięgi Seido.
Dopasować zasięgi łuków i powinno być dobrze.
0 x

Awatar użytkownika
Mijikuma
Posty: 354
Rejestracja: 25 kwie 2023, o 15:16
Wiek postaci: 17
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Ubrany w czarny płaszcz, twarz ukryta pod białą maską.
Widoczny ekwipunek: Kusza na plecach | Kołczan | Płaszcz | Maska
GG/Discord: bombel#0351
Multikonta: Meguru | Akira

Re: Takeda nerf

Post autor: Mijikuma »

Jako Takedowiec, to rozwiązanie mi się podoba. Powiem szczerze - przy obecnych zasadach Takedy czuję się jak flipper mieszkań co dostał w spadku całą kamienicę. Nie dość, że za samo spełnienie wymagań mam +130 do każdego strzału z ogromnej kuszy, to jeszcze przelicznik nie idzie tylko z percepcji a też z siły, więc matematycznie mi się to bardziej opłaca bo nie muszę inwestować dużo PH per atrybut wszystko w perce, tylko trochę tu, trochę tam i nie robi mi to różnicy bo siła strzału i tak rośnie. Dodajmy do tego też fakt, że do strzał można dołączać notki, więc ponownie powiększamy zakres obrażeń, może w late gamie nie ma to znaczenia, ale w early absolutnie robi wszystkie misje C.

Czy dałoby się wymyślić coś lepszego? Na pewno. Czy pasuje do reszty balansu, ale dzięki temu będzie po prostu mid dziedziną bez polotu i kreatywności? Always has been, tylko się to brało bo to dawało beznadziejnie prosty start.
0 x
Awatar użytkownika
Sumi
Posty: 200
Rejestracja: 1 maja 2024, o 23:18
Wiek postaci: 18
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Krótkie czarne włosy, niska, szczupła, delikatne rysy twarzy
Widoczny ekwipunek: Torba
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Jawa

Re: Takeda nerf

Post autor: Sumi »

Wiadomo, że pewnie jakby wszyscy usiedli i zrobili burzę mózgów to jest spora szansa że ktoś wpadłby na lepszy pomysł niż mój, jednak prawda jest taka że obecnie Takeda jest kompletnie niezbalansowana i wypadałoby coś z tym zrobić a moje rozwiązanie wydaje mi się że nie będzie aż tak mocno krzywdzące dla strzelców a jeżeli komuś przyjdzie do głowy jakiś lepszy pomysł to nie będzie żadnego problemu, żeby wtedy wprowadzić te zmiany.

Odnosząc się do poruszonego wyżej problemu w formie rozbieżności pomiędzy siłą Takedy i siłą Seido, to uważam że jednak mimo wszystko Seido ma swoje mocne strony i to że jest słabsze pod kątem brutalnej siły od Takedy to niekoniecznie jest duży problem, ponieważ Seido jest o wiele prostsze w użyciu i posiada techniki, pozwalające na różne ciekawe rzeczy.
0 x
Kolorek Sumi
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4025
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Takeda nerf

Post autor: Ichirou »

Seido jest prostsze, to fakt, ale nie wiem czy to jakiś super atut.
Co do technik, to zależy który rabin oceni, bo w Takedzie masz opcje żywiołowe/gen/nin.
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Ayumu
Posty: 220
Rejestracja: 1 lip 2023, o 09:23
Wiek postaci: 24
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Ogromny rozmiar, dotkliwie poparzone ciało i twarz.
Widoczny ekwipunek: Kamizelka shinobi

Re: Takeda nerf

Post autor: Ayumu »

Ja popieram Brooka.
Nerf flatu kusz, wywalić siłę z przelicznika.
Upraszcza wzór, pozwala na bonusy, szczególnie od Dojutsu, które powinno dawać bonusy do ataków dystansowych.

Uzależnienie siły ataku ciągle jest, póki mamy wymaganą siłę na użycie konkretnych łuków o większej mocy.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości