Wytrzymałość i regeneracja kości Kaguya
: 10 lut 2023, o 20:29
Heja, event wyraźnie zmierza ku końcowi, a wraz z tym częściej zaczyna się myśleć o przyszłym rozwoju postaci - właśnie dlatego dzisiaj przychodzę z propozycją zmiany pod siebie i przyszłe pokolenia Kagujek.
PROBLEM
Aktualnie niektóre elementy mechaniki klanu Kaguya straciły sens z momentem, gdy wprowadzono nowy - bardziej oparty na liczbach niż ocenie mg - system ran.
W opisie klanu znajdujemy więc tabelkę z rozpisaną wytrzymałością kości (uzupełniłam o wartości liczbowe w oparciu o tematy dot. ekwipunku):
A: Pierwszy, mniejszy problem: Nie spotkałam się chyba jeszcze na forum z mechaniką porównywania tego, z jakimi broniami ruszają na siebie przeciwnicy. Ale skoro tak - czym jest w takim razie ta nieznana wytrzymałość, jaką kość ma na rangach D-C?
Inna sprawa, że wytrzymałość stali od rangi B to trochę późno - taki kościany miecz D-C jest gorszy niż sklepowy kunai. XD
B: Drugi problem: Aktualnie mechanika wytrzymałości kości Kaguya nie ma wpływu na to, jakie obrażenia może przyjąć shinobi o szkielecie wytrzymałym jak stal kantajska.
W momencie bardziej opisowego systemu ran było to faktycznie brane pod uwagę. Pierwsza postać Osamu (Yoshimitsu Kaguya) przeżyła (choć została poturbowana) bardzo duży upadek z wysokości ze względu na to, że posiadała właśnie szkielet Kaguya. Warto zaznaczyć, że w momencie tamtego werdyktu postać nie posiadała techniki Hokkotsu no Yoroi - kościanej zbroi.
W tym momencie ten aspekt wytrzymałości kości jest zupełnie ignorowany i skupia się na wytrzymałości wyrobów poza ciałem - niestety.
C: Trzeci problem: Regeneracja również zupełnie nie została dostosowana do aktualnego systemu ran - opieram to na moim niedawnym doświadczeniu z eventu, gdzie postać po usunięciu uszkodzonej kości i zastąpieniu jej nową otrzymała takie same obrażenia, jak gdyby kość została w ciele.
W takiej postaci wydaje mi się to po prostu fluffem, który pozwala na opisanie fajnej scenki, ale ma raczej mało sensu. Skoro po odniesieniu obrażeń problem w postaci uszkodzonej kości został (kosztem chakry) usunięty, to czy rana nie powinna być mniej dotkliwa?
Pod spoilerem tabelka dot. regeneracji:
ROZWIĄZANIA
A: Modyfikacja tej tabelki dot. wytrzymałości kości - tutaj niestety nie mam na to pomysłu, ale czym jest ta wytrzymałość większa od kości innych shinobi? Kim jest inny shinobi?
B: Powrót do uznawania wytrzymałości szkieletu Kaguya. Może dodanie pasywnej wytrzymałości dla klanu Kaguya (np. D +5, C +10, B +15, A +20, S +25)?
C: Uwzględnienie regeneracji kości podczas oceny tego, jaką ranę otrzymuje postać w przypadku uszkodzenia kości. Może obniżenie rany o rangę w momencie usunięcia uszkodzonej kości (ciężka -> średnia, średnia -> lekka, lekka -> brak rany)? Można by wtedy pomyśleć o innych kosztach.
DODATKOWE UWAGI
Pokombinujmy

PROBLEM
Aktualnie niektóre elementy mechaniki klanu Kaguya straciły sens z momentem, gdy wprowadzono nowy - bardziej oparty na liczbach niż ocenie mg - system ran.
W opisie klanu znajdujemy więc tabelkę z rozpisaną wytrzymałością kości (uzupełniłam o wartości liczbowe w oparciu o tematy dot. ekwipunku):
A: Pierwszy, mniejszy problem: Nie spotkałam się chyba jeszcze na forum z mechaniką porównywania tego, z jakimi broniami ruszają na siebie przeciwnicy. Ale skoro tak - czym jest w takim razie ta nieznana wytrzymałość, jaką kość ma na rangach D-C?
Inna sprawa, że wytrzymałość stali od rangi B to trochę późno - taki kościany miecz D-C jest gorszy niż sklepowy kunai. XD
B: Drugi problem: Aktualnie mechanika wytrzymałości kości Kaguya nie ma wpływu na to, jakie obrażenia może przyjąć shinobi o szkielecie wytrzymałym jak stal kantajska.
W momencie bardziej opisowego systemu ran było to faktycznie brane pod uwagę. Pierwsza postać Osamu (Yoshimitsu Kaguya) przeżyła (choć została poturbowana) bardzo duży upadek z wysokości ze względu na to, że posiadała właśnie szkielet Kaguya. Warto zaznaczyć, że w momencie tamtego werdyktu postać nie posiadała techniki Hokkotsu no Yoroi - kościanej zbroi.
W tym momencie ten aspekt wytrzymałości kości jest zupełnie ignorowany i skupia się na wytrzymałości wyrobów poza ciałem - niestety.
C: Trzeci problem: Regeneracja również zupełnie nie została dostosowana do aktualnego systemu ran - opieram to na moim niedawnym doświadczeniu z eventu, gdzie postać po usunięciu uszkodzonej kości i zastąpieniu jej nową otrzymała takie same obrażenia, jak gdyby kość została w ciele.
W takiej postaci wydaje mi się to po prostu fluffem, który pozwala na opisanie fajnej scenki, ale ma raczej mało sensu. Skoro po odniesieniu obrażeń problem w postaci uszkodzonej kości został (kosztem chakry) usunięty, to czy rana nie powinna być mniej dotkliwa?
Pod spoilerem tabelka dot. regeneracji:
ROZWIĄZANIA
A: Modyfikacja tej tabelki dot. wytrzymałości kości - tutaj niestety nie mam na to pomysłu, ale czym jest ta wytrzymałość większa od kości innych shinobi? Kim jest inny shinobi?
B: Powrót do uznawania wytrzymałości szkieletu Kaguya. Może dodanie pasywnej wytrzymałości dla klanu Kaguya (np. D +5, C +10, B +15, A +20, S +25)?
C: Uwzględnienie regeneracji kości podczas oceny tego, jaką ranę otrzymuje postać w przypadku uszkodzenia kości. Może obniżenie rany o rangę w momencie usunięcia uszkodzonej kości (ciężka -> średnia, średnia -> lekka, lekka -> brak rany)? Można by wtedy pomyśleć o innych kosztach.
DODATKOWE UWAGI
Pokombinujmy
