Strona 1 z 2

Galopujący czas w świecie forum

: 18 paź 2022, o 17:04
autor: Ichirou
PROBLEM
Forumowy czas mija zbyt szybko, szczególnie w sytuacji wielomiesięcznego stanu przymierania forum i późniejszego turnieju, który mocno się rozwlekł. Teraz może dojść do sytuacji, w której drugi raz minie rok fabularny, a postacie wciąż są na tym samym wydarzeniu. Takie znaczne rozbieżności między forumowym kalendarzem a tym, co robiły postacie poprzez grę wymuszają później sztuczne timeskipy. Trzeba na siłę szukać tłumaczeń, dlaczego postać np. w ogóle się nie rozwinęła, nie poczyniła kroków do awansu, czy nawet nie wykonała jakichś spraw, które miała zrobić po turnieju, no ale nagle jakoś minęły 2 lata.

ROZWIĄZANIE
Zawiesić przekręcanie licznika w związku z trwającymi nadal wydarzeniami, na przykład odpuścić grudniowe wbijanie kolejnego roku. W lipcu już i tak to było.
I ewentualnie rozważyć, czy czas forum nie gna zbyt szybko względem tempa gry.

DODATKOWE UWAGI
<catcoffe>

Re: Galopujący czas w świecie forum

: 18 paź 2022, o 17:43
autor: Tsukune
Myślę, że zawieszanie licznika czasu w jakichkolwiek eventach globalnych to dobry pomysł. Ewentualnie przy tworzeniu eventu po prostu ustaliłoby się ile minęłoby czasu "fabularnego" po tym czasie i tyle. Ewentualnie od końca eventu liczyć na nowo "czas fabularny"

Re: Galopujący czas w świecie forum

: 18 paź 2022, o 17:52
autor: Misae
Podpisuję się obiema rękami. Najbardziej przeszkadza czas w czasie trwania wydarzeń - bo fabularnie nawet jeżeli trwa to miesiąc czy dwa to dla postaci rozciąga się do 1-2 lat co jest długim czasem. Jeżeli jest szansa zawiesić upływ czasu to wiele by to rozwiązało.
Jeżeli mam być szczera to również przesuwanie zegara dwa razy na rok jest dla mnie dosyć częstym i zachowanie czasu 1:1 względem normalnego byłoby idealne, ale to moje zdanie <catlove>

Re: Galopujący czas w świecie forum

: 18 paź 2022, o 18:08
autor: Tsukune
Ewentualnie jakby miało być przyspieszenie czasu jakieś większe to tylko ze względu na Event...Coś jak wojna i np: przyspieszyć czas o 2 lata aby pominąć po prostu "naprawy" itp itd etc ... a graczom wtedy dać w jakiejś prowincji gdzie byłą wojna "przez X czasu/zakupów cena większa o X % ze względu na problemy powojenne" itp itd etc

Re: Galopujący czas w świecie forum

: 18 paź 2022, o 18:11
autor: Misae
[/quote]

Przyspieszanie czasu, przy tym jak on i tak się spieszy, mogłoby sprawić, że po ludzku postacie się postarzą nim gracz zdąży się nią nacieszyć. Choć opcja ustalenia z góry „cała akcja trwa rok” i tak traktować, że choćby czas rzeczywisty minął 3 razy taki minęło faktycznie tyle co zostało założone na pewno by ułatwiło działanie.

Re: Galopujący czas w świecie forum

: 19 paź 2022, o 21:56
autor: Sasame
Według mnie opcja z zatrzymaniem czasu na okres trwania eventów brzmi jak najsensowniejszy pomysł, więc również się pod tym podpisuje. Dla osób poza eventem, raczej nie sądzę żeby to było odczuwalne (przynajmniej w moim odczuciu, nigdy jakoś nie myślę zbytnio o tym upływie czasu, misje/wyprawy i fabuła sobie lecą i czas sobie leci i jakoś to się trzyma kupy).

Re: Galopujący czas w świecie forum

: 4 lis 2022, o 22:54
autor: Tetsurō
Popieram zarówno zatrzymywanie czasu na długie wydarzenia jak ogólnoforumowe eventy itp, jak i spowolnienie czasu przez zrównanie upływu z czasem rzeczywistym. Niestety, tempo pisania jes różne i czasami wychodzą takie kwiatki jak wątki ciągnące się przez kilka pól roku a potem postać nagle omija dużo rzeczy.

Re: Galopujący czas w świecie forum

: 17 lis 2022, o 13:06
autor: Mayū
Całkowicie zgadzam się z tym, że na czas trwania eventów upływ czasu powinien zostać wstrzymany. Pomijając to, że postarzanie postaci o dwa lata, gdy postać według fabuły eventu siedziała na nim parę dni jest przesadą, to też wszystkie fabularne ustalenia spotkań postaci na 'po turnieju' przestają mieć sens. Wszystko zaczyna się rozjeżdżać. Jak wytłumaczyć, że postać przez dwa lata nie wykonywała żadnych misji, które, na przykład, mogłyby zbliżyć ją do awansu? Że robiła misje, ale takie mniej ważne? Że nic nie robiła? No właśnie. XD

Jeśli mam być szczera, to od samego początku gry na forum nie rozumiałam, czemu czas na forum nie może po prostu zrównać się z rzeczywistym. Nie wiem, może było to tłumaczone zbyt szybkim przyrostem ph w porównaniu do wieku postaci, ale jeśli ktoś będzie chciał być uberpotężnym 15-latkiem, to i tak nim będzie, niezależnie od tego, czy w ciągu roku postać postarzy się o rok czy dwa lata. A osoby, które piszą wolniej nie będą musiały ciągle dodawać kolejnych lat bez robienia umysłowych salt, że przez rok fabularny były na misji. No ale to już sprawa drugorzędna.

Re: Galopujący czas w świecie forum

: 17 lis 2022, o 13:13
autor: Kamiyo Ori
Najlepiej by było, aby porzucić stary, sztywny czas forumowy w zupełności i niech to administracja pilnuje, aby płynął dla wszystkich w tym samym tempie, po osiągnięciu pewnych kamieni milowych w trakcie naszej przygody. Misje są już przeprowadzane w swoistej bańce czasowej, to samo jest z treningami, które wymagają kilku(nastu?) dni pracy. Zawsze mi się wydawało dziwną sprawą, że ogólny czas mamy ustalany na sztywno.

Podsumowując: Usuniąć sztywny czas i przekazać ekipie władzę nad zmienianiem pór roku według ich widzimisię. <catcoffe>

Re: Galopujący czas w świecie forum

: 17 lis 2022, o 18:22
autor: Ichirou
Zgadzam się z argumentami powyżej, że gnający czas na fabule, a w szczególności duże timeskipy, z perspektywy gracza są bardzo problematyczne z wielu powodów.
Skoro jednak jest potrzeba ze strony pionu fabularnego, by taki timeskip poeventowy się pojawił na domknięcie starych wątków, otwarcie nowych, wprowadzenie nowego porządku w polityce i tak dalej, to proponuję pewien kompromis, który nie będzie tak bolesny.

Kalendarz w trakcie eventu przeskoczył z 392 na 393, więc ten cały jeden rok fabularny można wykorzystać właśnie na wprowadzenie zaplanowanych zmian w świecie forum. Przy tym odpuścić grudniową zmianę na 394, bo to już byłaby duża luka w życiorysach postaci. No i sprowadzić tempo upływu czasu do realnego, na co były głosy powyżej, może na przykład z zachowaniem zmiany daty w czerwcu, żeby utrzymać jakiś porządek.

Re: Galopujący czas w świecie forum

: 17 lis 2022, o 18:32
autor: Ashitaka
Rozumiem, że większość siedzi na evencie i demokratycznie zawieszenie czasu miałoby sens. Z drugiej strony wszyscy nie biorący w nim udział trafiliby na sytuację w której dwuletni rozwój ich postaci fabularnie trwał miesiąc. Trochę słabo. Kompresji czasu nie idzie rozwiązać time skipem.

Problem wynika z tego, że event przeciąga się dużo mocniej, niż powinien. To jednak nie powód do stawiania w dziwnej sytuacji wszystkich poza nim. Uważam, że rozsądniej byłoby, gdyby prowadzący w ramach sprostowania sytuacji w końcowych postach takiego wydarzenia wrzucili ogólnoeventowy time skip. To usunie problem wielu różnych, wymuszonych time skipów.

Ewentualnie można rozwiązać kwestię przeciągających się eventów tworząc, lub przestrzegając jakiś zasad, dotyczących czasu na odpis, ale to już zupełnie inna bestia.

PS Mi osobiście bardziej na rękę gdybyście zatrzymali czas. Nie musiałbym robić wtedy własnego timeskipa, wynikającego z nieobecności.

Re: Galopujący czas w świecie forum

: 17 lis 2022, o 19:09
autor: Ichirou
Moja propozycja kompletnie nie uderza w osoby spoza eventu. Chodzi jedynie o to, by nie dodawać kolejnych większych timeskipów na potrzebę rozwoju nowej fabuły forum, bo pojawiła się dziś taka myśl. Eventowicze będą i tak musieli uwzględnić ten dodatkowy rok i to w nim można zawrzeć wszelkie zmiany światowe po evencie i tak dalej, dla ludzi spoza ten czas minie bardziej płynnie, nie tak skokowo. Z grubsza chodzi tylko o to, by przestawić się od teraz na wolniejszy upływ czasu, odpuścić tę grudniową zmianę kalendarza i czas lata fabuły forum przekręcać co rok, a nie co pół roku jak obecnie. Tyle.

Re: Galopujący czas w świecie forum

: 22 lis 2022, o 10:51
autor: Azuma
Brzmi ok. Na przyszłość moglibyśmy ustalić że w trakcie eventu zawieszamy licznik (stosowne ogłoszenie pojawia się na górze forum), a jak się event kończy, fabular mówi ile czasu minęło. Z kolei jeżeli nie byłoby eventu, czas mógłby lecieć tak jak do tej pory.

Re: Galopujący czas w świecie forum

: 6 gru 2022, o 14:32
autor: Obi Wan Nerobi
Temat(ten tutaj, bo na sb i discordach rozgrzewał do czerwoności) trochę przycichł, ale wracam z w miarę ostatecznymi podjętymi decyzjami.

Zmiana czasu będzie następowała po decyzji fabulara. Będzie ogłoszona odpowiednio wcześniej, żeby każdy miał czas się przygotować i co do zasady będą to odstępy raczej typowe, z wyjątkiem nieprzewidzianych sytuacji takich jak właśnie przedłużający się event. Obecny rok zapewne (na 99,9999%) nie zostanie podniesiony w najbliższym okienku.
Uznaliśmy to za najwygodniejszy system, w którym możemy swobodnie dopasowywać się do warunków, a aplikując dowolny z innych systemów i ustalaniem długości przerw pomiędzy skokiem roku. W ten sposób dość płynnie zapewne dojdziemy do optymalnego okna czasowego.

Ostatni moment na słowa komentarza i ewentualne kontrpropozycje.

Re: Galopujący czas w świecie forum

: 6 gru 2022, o 14:41
autor: Kamiyo Ori
W związku ze zmianą systemu na taki bardziej elastyczny proponuje, aby utworzyć temat odnośnie zmian czasu w świecie. W temacie mogłaby być informacja o poprzednim systemie i upływie czasu z nim związanym. Dodatkowo można dorzucić jakieś linki do Kalendarium, aby odróżnić które wydarzenia były z udziałem graczy, a jakie stanowiły wyłącznie fabularne tło tego, co mamy teraz. Umożliwi to między innymi powracającym postaciom na forko precyzyjne poprawienie swojego wieku w KaPei, bez zbędnego bólu głowy <catcoffe>