Aktualnie wyglądający regulamin darmowych slotów na techniki kanonicznego Taijutsu, własnych styli i Pasożyta (wycofany?) pozwala na tworzenie WTek jedynie w zakresie od Rangi D do A. Jest to troszkę nieuczciwe względem graczy, którzy mają nierówne możliwości do tych, którzy posiadają pełen zestaw od D do S. Dotyczy to również i technik klanowych, których nie ma na każdej randze (np. Kaminari czy Ranmaru).
ROZWIĄZANIE
W duchu dobrej zmiany proponuje następujące:
1. Dodanie dopisku odnośnie do technik klanowych w podpunkcie o kanonicznych stylach walki.
2. Rozszerzenie darmowych slotów od rangi D do S, a nie jak poprzednio było tylko do A
3. W przypadku, gdy jedyna technika danej rangi jest ozwojowana/ma inne ograniczenie (np. tylko dla samurajów), to gracz otrzymuje również darmowego slota na utworzenie techniki danej rangi.
Poniżej proponowane zmiany do przeklejenia do porównania z tym, jak było do tej pory:
Stare:
Darmowe sloty
Istnieją pewne wyjątki od reguły obowiązującej powyżej:
Nowe:
Istnieją pewne wyjątki od reguły obowiązującej powyżej:
- Własny styl walki: pierwsza opracowana technika każdej rangi od poziomu D do A jest darmowa. Reszta technik jak wedle cennika.
Przykład: Gracz ma wolne w WT 300 PH i opracowuje styl walki: Karate. Wraz z jego wykupieniem (wydanie PH na styl wg cennika systemu gry) otrzymuje następującą darmową ilość technik WT do opracowania dla tego stylu: D - 1, C - 1, B - 1, A - 1. - Kanoniczne style walki: jeśli w którymś kanonicznym stylu walki na randze od D do A nie ma techniki, to pierwsza opracowana technika danej rangi dla tego stylu jest darmowa. Reszta technik jak wedle cennika.
Przykład: Gracz posiada styl walki Mokuzai. Posiada on techniki rangi D, C oraz A (tylko dla samurajów bądź dla innych do zdobycia na wyprawie). Gracze otrzymują 1 darmową technikę do opracowania rangi B. - UW Pasożyt: każdy eksperyment jednorazowy otrzymuje po jednej darmowej technice każdej rangi od poziomu D do A. Reszta technik jak wedle cennika.
Przykład: Gracz posiada UW Pasożyt oraz wykonane 2 eksperymenty jednorazowe. Na każdy z nich (oddzielnie) otrzymuje następującą darmową ilość technik WT do opracowania: D - 1, C - 1, B - 1, A - 1.
Darmowe sloty
Istnieją pewne wyjątki od reguły obowiązującej powyżej:
Istnieją pewne wyjątki od reguły obowiązującej powyżej:
- Własny styl walki: pierwsza opracowana technika każdej rangi od poziomu D do S jest darmowa. Reszta technik jak wedle cennika.
Przykład: Gracz ma wolne w WT 300 PH i opracowuje styl walki: Karate. Wraz z jego wykupieniem (wydanie PH na styl wg cennika systemu gry) otrzymuje następującą darmową ilość technik WT do opracowania dla tego stylu: D - 1, C - 1, B - 1, A - 1, S -1. - Kanoniczne style walki i techniki klanowe: jeśli w którymś kanonicznym stylu walki lub techniki klanowej na randze od D do S nie ma techniki, to pierwsza opracowana technika danej rangi dla tego stylu jest darmowa. Reszta technik jak wedle cennika.
Przykład: Gracz posiada styl walki Mokuzai. Posiada on techniki rangi D, C oraz A (tylko dla samurajów bądź dla innych do zdobycia na wyprawie). Gracze otrzymują 3 darmowe techniki do opracowania rangi B, A i S. - UW Pasożyt: każdy eksperyment jednorazowy otrzymuje po jednej darmowej technice każdej rangi od poziomu D do S. Reszta technik jak wedle cennika.
Przykład: Gracz posiada UW Pasożyt oraz wykonane 2 eksperymenty jednorazowe. Na każdy z nich (oddzielnie) otrzymuje następującą darmową ilość technik WT do opracowania: D - 1, C - 1, B - 1, A - 1, S - 1
DODATKOWE UWAGI
Podpunkt 3 dotyczący Pasożyta pewnie do wywalenia, ale dałem akapit z regulaminu WT w takiej formie, jakiej go zastałem i tam również poprawiłem zgodnie z pomysłem.
Oczywiście zdaje sobie sprawę, że wygląd i działanie technik może zupełnie inaczej wyglądać na nowej mechanice, dlatego zmiana musiałaby nastąpić jeszcze na tej. W przyszłości jednak byłbym zwolennikiem tego, by podstawowe założenia pomysłu znalazły się i na nowym gruncie (tj. tam gdzie nie ma/nie można używać techniki danej rangi, jest darmowa możliwość utworzenia własnej).
Zapraszam do dyskusji.