Strona 1 z 1

Zbroje

: 14 sie 2022, o 17:37
autor: Renkuro
PROBLEM
Problemem jest to, że zbroje odbiegają od reszty mechaniki oraz są bezużyteczne na wyższym poziomie.
Zbroje według opisu są niezniszczalne przy atakach słabszych niż 120 ale za to pryskają jak szkło przy atakach silniejszych niż 120. Nie tylko sama ich mechanika jest dziwna ale też oznacza to, że posiadanie zbroi mija się z celem w starciu z technikami rangi B i wyżej a nawet silniejszymi uderzeniami.

Zbroje dziś:
Nazwa
Zbroja
Typ
Ubranie
Objętość
400
Opis Jest to podobna do samurajskiej, zbroja Ninja ochraniająca całe ciało. Pokrywa ona jednak jedynie najbardziej narażone części ciała, ale wynagradza to pełną swobodą ruchów. Wykonana została z metalowych płyt, połączonych przy pomocy sznurków. Zapobiega ona cięciom, a także nie pozwala na przebicie się shurikenom czy kunai. Słabość stanowią natomiast owe łączenia. Przecięcie takowego sznurka może odsłonić fragment ciała oponenta wystawiając go na nasz atak. Mimo, że założona zbroja nie utrudnia w żadnym stopniu poruszania, to dla mniej wyćwiczonych osób, może stanowić spowalniający balast, co objawia się zwłaszcza podczas biegu. Ci, którzy posiadają nieco więcej krzepy, nie tylko owego balastu nie odczują, ale i będą w stanie wykonywać skomplikowane akrobacje korzystając z ochrony, którą zapewnia. Zbroje dostępne są w różnych kolorach (przy zakupie i w opisie karty postaci należy podać jaki).
Wymagania
Wytrzymałość Zbroja posiada wytrzymałość 120 - oznacza to, że ataki słabsze niż 120 zupełnie nie szkodzą zbroi i temu, kto ją nosi, natomiast silniejsze pokonują ją bez trudu i zadawane są z pełnym potencjałem. Zbroja chroni jedynie przed fizycznymi obrażeniami.
Dodatkowe W przypadku nieposiadania wystarczającej siły i wytrzymałości, szybkość użytkownika maleje o brakujące punkty (np. komuś brakuje 5 siły i wytrzymałości, szybkość maleje więc o 10) do minimum 1, oprócz tego szybciej się męczymy. Jeśli posiadamy statystyki wymagane do pełnej sprawności, przestajemy odczuwać jakiekolwiek ujemne modyfikatory, a sam pancerz stanowi dla naszego ciała odpowiednik zwykłej koszuli, nie przeszkadzając absolutnie w niczym, a przy tym zapewniając ochronę.
Cena
3500 Ryō
ROZWIĄZANIE
Rozwiązaniem mogłoby być zapisanie, że zbroje rozpatruje się jak bariery.

Przykład:
Nazwa
Zbroja
Typ
Ubranie
Objętość
400
Opis Jest to podobna do samurajskiej, zbroja Ninja ochraniająca całe ciało. Pokrywa ona jednak jedynie najbardziej narażone części ciała, ale wynagradza to pełną swobodą ruchów. Wykonana została z metalowych płyt, połączonych przy pomocy sznurków. Zapobiega ona cięciom, a także nie pozwala na przebicie się shurikenom czy kunai. Słabość stanowią natomiast owe łączenia. Przecięcie takowego sznurka może odsłonić fragment ciała oponenta wystawiając go na nasz atak. Mimo, że założona zbroja nie utrudnia w żadnym stopniu poruszania, to dla mniej wyćwiczonych osób, może stanowić spowalniający balast, co objawia się zwłaszcza podczas biegu. Ci, którzy posiadają nieco więcej krzepy, nie tylko owego balastu nie odczują, ale i będą w stanie wykonywać skomplikowane akrobacje korzystając z ochrony, którą zapewnia. Zbroje dostępne są w różnych kolorach (przy zakupie i w opisie karty postaci należy podać jaki).
Wymagania
Wytrzymałość
Zbroja posiada wytrzymałość 120 i działa tak jak bariery.
Dodatkowe W przypadku nieposiadania wystarczającej siły i wytrzymałości, szybkość użytkownika maleje o brakujące punkty (np. komuś brakuje 5 siły i wytrzymałości, szybkość maleje więc o 10) do minimum 1, oprócz tego szybciej się męczymy. Jeśli posiadamy statystyki wymagane do pełnej sprawności, przestajemy odczuwać jakiekolwiek ujemne modyfikatory, a sam pancerz stanowi dla naszego ciała odpowiednik zwykłej koszuli, nie przeszkadzając absolutnie w niczym, a przy tym zapewniając ochronę.
Cena
3500 Ryō

Re: Zbroje

: 14 sie 2022, o 19:32
autor: Moderator Techniczny
Bierzemy to pod uwagę przy reworku, nad którym pracujemy i zbroje będą na pewno wartościowym dodatkiem do kupienia/zdobycia dla graczy.

Na pewno zbroje będą obniżać zadawane obrażenia postaciom a w jaki sposób będzie się to odbywało, zależy już od konkretnego pancerza i typu ataku, czy to atak fizyczny, czy jutsu etc.

Dodatkowo zbroje będą miały inne wymagania i na pewno będą obniżać statystyki percepcji i szybkości na czas ich noszenia, by zrekompensować zwiększone możliwości defensywne.

Re: Zbroje

: 14 sie 2022, o 20:46
autor: Moderator
I tak to właśnie jest, gdy szczegóły mechaniki wpisywane są bezpośrednio we wszystkie przedmioty, a potem zmiana ogólna nie wyłapuje wszystkich takich kwiatków.
Osobiście traktuje ten zapisek "Zbroja posiada wytrzymałość 120" jako wiążący i tak traktuje zazwyczaj zbroje. To że może przyjąć jakieś obrażenia bez uszkodzeń to dawno, dawny zapisek, po prostu przestarzały

Re: Zbroje

: 15 sie 2022, o 20:09
autor: Kazuma
Ogółem podbijam Kabuki'ego. Jakby się zmiany przeciągały to można zrobić hotfixa zgodnego z tym co Obi Wan napisał, bo tak to jest interpretowane od X czasu, a opisy nie przystają do mechaniki po prostu. Ot zbroja to taka wytka dodatkowa niczym z techniki co trzeba zbić (obecnie).

Re: Zbroje

: 13 paź 2022, o 12:05
autor: Obi Wan Nerobi
Zgodnie z tym co pisałem kiedyś - Usunąć z opisu zbroi ten zapisek o tym jakie ataki powodują uszkodzenia. Zbroja zachowuje się jak każda inna osłona i to mechanika decyduje o tym, a nie opis pojedynczego przedmiotu.

Ostatnie chwile aby coś na ten temat dopisać.

Re: Zbroje

: 13 paź 2022, o 14:28
autor: Ayatsuri Yuu
Ja tylko dodam, że przy zmianach pamiętajcie, że jedna zbroja jest w zupełnie innym miejscu niż wszystkie inne - w temacie o Shinsengumi. Mam nadzieję, że nie zostanie przypadkiem pominięta.

Re: Zbroje

: 19 paź 2022, o 11:58
autor: Obi Wan Nerobi