Strona 1 z 1

Poprawki w Ninjutsu, cz. 1

: 26 maja 2022, o 18:03
autor: Kamiyo Ori
PROBLEM
Spora ilość technik Ninjutsu jest niedoprecyzowana i/lub niedopasowana do aktualnych rozwiązań mechanicznych, co zostało wielokrotnie ujawnione na kanałach Q&A discordowych w toku różnych dyskusji.

ROZWIĄZANIE

Dopracowanie opisów:

Shuriken Kage Bushin no Jutsu
Stare:
Nazwa
Shuriken Kage Bunshin no Jutsu
Ranga
A
Pieczęci
Wół → Pies → Smok → Szczur → Pies → Świnia → Wąż → Tygrys
Zasięg
Rzutu
Koszt
D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
Dodatkowe
Wymaga znajomości Kage Bunshin no Jutsu
Opis Silne jutsu, zdecydowanie zwiększające ilość naszej broni miotanej - i to w powietrzu! Po rzuceniu w kierunku przeciwnika shurikenów, użytkownik składa pieczęć techniki Kage Bunshin no Jutsu - skutkiem tego jest pojawienie się setek kopii rzuconych broni. Odpowiednio użyte jutsu niemalże uniemożliwia unik (trzeba być naprawdę sprawnym), a także zadaje niebagatelne obrażenia. Można kopiować również inne bronie miotane, jak np. kunaie.
Nowe:
Nazwa
Shuriken Kage Bunshin no Jutsu
Ranga
A
Pieczęci
Wół → Pies → Smok → Szczur → Pies → Świnia → Wąż → Tygrys
Zasięg
Rzutu
Koszt
D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
Dodatkowe
Wymaga znajomości Kage Bunshin no Jutsu
Opis Silne jutsu, zdecydowanie zwiększające ilość naszej broni miotanej - i to w powietrzu! Po rzuceniu w kierunku przeciwnika shurikenów, użytkownik składa pieczęć techniki Kage Bunshin no Jutsu - skutkiem tego jest pojawienie się setek kopii rzuconych broni. Odpowiednio użyte jutsu niemalże uniemożliwia unik (trzeba być naprawdę sprawnym), a także zadaje niebagatelne obrażenia. Atak należy traktować jak technikę obszarową. Można kopiować również inne bronie miotane, jak np. kunaie. Technika kopiuje jedynie zwykłe właściwości fizyczne broni, a nie trucizny i chakra flow, którymi mogłyby być pokryte oryginalne bronie.
Potencjalne poprawki:

Tachihou Houtai

Stare:
Nazwa
Tachihou Houtai
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
15 metrów
Koszt E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (za kontrolę nad 2 bandażami + 1/2 na turę)
Dodatkowe
Wymagane zabandażowane ręce
Opis Technika bardzo prosta i niesamowicie przydatna. Użytkownik wpływa na bandaże, które ma przywiązane do kończyn górnych przelewając do nich część swojej chakry. Bandaże tuż po tej operacji mogą się rozwinąć i być kontrolowane jak np. bicz czy też do chwytu. Ich siła jest równa 80, odnosi się to zarówno do podnoszenia przedmiotów, jak i krępowania ruchów przeciwnika. Pomimo użycia chakry materiał jest tylko trochę wzmocniony i po dłuższym używaniu lepiej kupić nowe bandaże.
Nowe:
Nazwa
Tachihou Houtai
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
15 metrów
Koszt E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (za kontrolę nad 2 bandażami + 1/2 na turę)
Dodatkowe
Wymagane zabandażowane ręce
Opis Technika bardzo prosta i niesamowicie przydatna. Użytkownik wpływa na bandaże, które ma przywiązane do kończyn górnych przelewając do nich część swojej chakry. Bandaże tuż po tej operacji mogą się rozwinąć i być kontrolowane jak np. bicz czy też do chwytu. Ich siła jest równa 80, odnosi się to zarówno do podnoszenia przedmiotów, jak i krępowania ruchów przeciwnika. Pomimo użycia chakry materiał jest tylko trochę wzmocniony i po dłuższym używaniu lepiej kupić nowe bandaże.
Podstawa zmiany: opis techniki na narutowiki
https://naruto.fandom.com/wiki/Slashing_Bandages

Rozumiem, że raczej nie ma co boostować tej techniki, jednak obniżenie jej siły względem całej dziedziny ze 100 do 80 jest krzywdzące dla użytkownika. Pomijałbym fakt o rozcinaniu kamieni, bo takie działanie to raczej w przypadku dziedziny B co najmniej.

Hitei Musho

Stare:
Nazwa
Hitei Musho
Ranga
C
Pieczęci
Połowa pieczęci Barana
Zasięg Max.
5 metrów
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Specyficzne jutsu, pozwalające nam dość tanio wytworzyć dużą chmarę pocisków. Użytkownik przesyła chakrę do swojej jamy ustnej, a następnie formuje ją w miniaturowe igiełki, które gromadzi w ustach i przełyku. Następnie, po złożeniu odpowiedniej pieczęci, wyzwala wszystkie pociski, kierując je na swojego oponenta. Może nie są wybitnie celne, ale zazwyczaj jest ich na tyle dużo, że na pewno coś trafi - a na penetrację nie mogą narzekać.
Nowe:
Nazwa
Hitei Musho
Ranga
C
Pieczęci
Połowa pieczęci Barana
Zasięg Max.
20 metrów
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Specyficzne jutsu, pozwalające nam dość tanio wytworzyć dużą chmarę pocisków. Użytkownik przesyła chakrę do swojej jamy ustnej, a następnie formuje ją w miniaturowe igiełki, które gromadzi w ustach i przełyku. Następnie, po złożeniu odpowiedniej pieczęci, wyzwala wszystkie pociski, kierując je na swojego oponenta. Może nie są wybitnie celne, ale zazwyczaj jest ich na tyle dużo, że na pewno coś trafi - a na penetrację nie mogą narzekać.
Podstawa zmiany:

Można zobaczyć, że odległość pomiędzy Naruto, a Gosunkugi użytkownikiem techniki jest znacznie większa niż 5 metrów na poniższym obrazku. Myślę, że dodanie tych dodatkowych 15 metrów mocno zwiększy jej użyteczność i zwiększy atrakcyjność dziedziny.
Obrazek
Ranjishigami no Jutsu

Stare:
Nazwa
Ranjishigami no Jutsu
Ranga
B
Pieczęci
Wąż
Zasięg Max.
30 metrów
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (+1/2 na turę)
Dodatkowe
Wymaga znajomości Hari Jizo, Ninjutsu rangi A./tname]
Opis Rozwinięcie techniki Hari Jizo, które pozwala nam na utwardzenie i manipulowanie włosami w dowolnym stopniu. Warunkiem tego jest nieodłączność tworu z czupryną użytkownika - po stracie kontaktu z głową twór zmienia się w stos zwykłych włosów. Włosy są wzmocnione do tego stopnia, że bez problemu stanowią osłonę przed stalą, a ich możliwości (zmiana w senbony, tarcze, bądź imitowanie wielkiego węża) czynią z niej uniwersalną technikę ofensywno-defensywną. Należy jednak pamiętać, że nadal są to tylko włosy i, mimo wzmocnienia, ich wytrzymałości nie należy przeceniać.
Nowe:
Nazwa
Ranjishigami no Jutsu
Ranga
B
Pieczęci
Wąż
Zasięg Max.
30 metrów
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (+1/2 na turę)
Dodatkowe
Wymaga znajomości Hari Jizo, Ninjutsu rangi A.
Opis Rozwinięcie techniki Hari Jizo, które pozwala nam na utwardzenie i manipulowanie włosami w dowolnym stopniu. Warunkiem tego jest nieodłączność tworu z czupryną użytkownika - po stracie kontaktu z głową twór zmienia się w stos zwykłych włosów. Włosy są wzmocnione do tego stopnia, że bez problemu stanowią osłonę przed stalą, a ich możliwości (zmiana w senbony, tarcze, bądź imitowanie wielkiego węża) czynią z niej uniwersalną technikę ofensywno-defensywną. Należy jednak pamiętać, że nadal są to tylko włosy i, mimo wzmocnienia, ich wytrzymałości nie należy przeceniać.
Podstawa zmiany:

Fakt, że potrzebujemy Ninjutsu A miało sens, gdy technika miała siłę na połowie progu pomiędzy Nin B i A. Teraz coś takiego nie występuje, i jest ujednolicone do tabelki, dlatego proponuje wywalenie zapisu.

DODATKOWE UWAGI
Planowane dalsze techniki do poprawienia/przeformatowania:

Kuchiyose: Aian Meiden
Kuchiyose: Rashomon
Kuchiyose: Sanju Rashomon
Kekkai: Tengai Hojin

Zapraszam do dyskusji

Re: Poprawki w Ninjutsu, cz. 1

: 26 maja 2022, o 18:25
autor: Sans
Ogólnie mi się podoba, tylko w Hitei Musho bym widział 15m. Do reszty zmian nie mam najmniejszych uwag przynajmniej osobiście. Nie wiem jak reszta. <catok>

Re: Poprawki w Ninjutsu, cz. 1

: 26 maja 2022, o 18:35
autor: Ichirou
Czy Ranjishigami nie wyjdzie wtedy na trochę zbyt silne? Uniwersalność tej techniki jest na poziomie reberu, przy czym w przeciwieństwie do reberu ma połowiczny koszt za kolejne tury oraz lepsze statystyki - po 140, gdzie takie Senju o równomiernym rozłożeniu ma po 120.

Re: Poprawki w Ninjutsu, cz. 1

: 26 maja 2022, o 19:04
autor: Kamiyo Ori
Z jednej strony tak, będzie to większa siła niż Reberu senju na B, ale nie jest też takie uniwersalne zaraz, bo wszystkie włosy muszą wychodzić z jednej głowy, a Senju może tworzyć drewno z ziemi lub innego drewna w promieniu 30/60 metrów od siebie(bez i ze skupieniem). Nie wiem czy też jest sens porównywania reberu i techniki.

Re: Poprawki w Ninjutsu, cz. 1

: 4 cze 2022, o 21:44
autor: Obi Wan Nerobi
Dla mnie ok

Re: Poprawki w Ninjutsu, cz. 1

: 4 lip 2022, o 20:01
autor: Moderator Techniczny
Nie mam większych uwag co do jutsu które zostały tutaj zaprezentowane poza tymi, które zostały już tutaj powiedziane. Od siebie mogę dodać, że warto wrzucić tutaj dalsze propozycje, bo na pewno zwrócimy na nie uwagę przy dostosowywaniu dziedziny do nowej mechaniki.


Co do Ranjishigami no Jutsu — Moim zdaniem powinno się tę technikę rozbić na 3 różne, robiące 3 różne, oddzielne rzeczy, by nie miała ona aż tak dużej dowolności i nie była reberu podobna.

Re: Poprawki w Ninjutsu, cz. 1

: 13 paź 2022, o 11:46
autor: Obi Wan Nerobi
Akcept z mojej strony na wskazane poprawki. Ostatnie chwile, aby ktoś mógł coś jeszcze od siebie dodać.

Re: Poprawki w Ninjutsu, cz. 1

: 19 paź 2022, o 11:58
autor: Obi Wan Nerobi