Spora ilość technik Ninjutsu jest niedoprecyzowana i/lub niedopasowana do aktualnych rozwiązań mechanicznych, co zostało wielokrotnie ujawnione na kanałach Q&A discordowych w toku różnych dyskusji.
ROZWIĄZANIE
Dopracowanie opisów:
Shuriken Kage Bushin no Jutsu
Stare:
- Nazwa
- Shuriken Kage Bunshin no Jutsu
- Ranga
- A
- Pieczęci
- Wół → Pies → Smok → Szczur → Pies → Świnia → Wąż → Tygrys
- Zasięg
- Rzutu
- Koszt
- D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
- Dodatkowe
- Wymaga znajomości Kage Bunshin no Jutsu
- Opis Silne jutsu, zdecydowanie zwiększające ilość naszej broni miotanej - i to w powietrzu! Po rzuceniu w kierunku przeciwnika shurikenów, użytkownik składa pieczęć techniki Kage Bunshin no Jutsu - skutkiem tego jest pojawienie się setek kopii rzuconych broni. Odpowiednio użyte jutsu niemalże uniemożliwia unik (trzeba być naprawdę sprawnym), a także zadaje niebagatelne obrażenia. Można kopiować również inne bronie miotane, jak np. kunaie.
- Nazwa
- Shuriken Kage Bunshin no Jutsu
- Ranga
- A
- Pieczęci
- Wół → Pies → Smok → Szczur → Pies → Świnia → Wąż → Tygrys
- Zasięg
- Rzutu
- Koszt
- D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
- Dodatkowe
- Wymaga znajomości Kage Bunshin no Jutsu
- Opis Silne jutsu, zdecydowanie zwiększające ilość naszej broni miotanej - i to w powietrzu! Po rzuceniu w kierunku przeciwnika shurikenów, użytkownik składa pieczęć techniki Kage Bunshin no Jutsu - skutkiem tego jest pojawienie się setek kopii rzuconych broni. Odpowiednio użyte jutsu niemalże uniemożliwia unik (trzeba być naprawdę sprawnym), a także zadaje niebagatelne obrażenia. Atak należy traktować jak technikę obszarową. Można kopiować również inne bronie miotane, jak np. kunaie. Technika kopiuje jedynie zwykłe właściwości fizyczne broni, a nie trucizny i chakra flow, którymi mogłyby być pokryte oryginalne bronie.
Tachihou Houtai
Stare:
- Nazwa
- Tachihou Houtai
- Ranga
- C
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 15 metrów
- Koszt E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (za kontrolę nad 2 bandażami + 1/2 na turę)
- Dodatkowe
- Wymagane zabandażowane ręce
- Opis Technika bardzo prosta i niesamowicie przydatna. Użytkownik wpływa na bandaże, które ma przywiązane do kończyn górnych przelewając do nich część swojej chakry. Bandaże tuż po tej operacji mogą się rozwinąć i być kontrolowane jak np. bicz czy też do chwytu. Ich siła jest równa 80, odnosi się to zarówno do podnoszenia przedmiotów, jak i krępowania ruchów przeciwnika. Pomimo użycia chakry materiał jest tylko trochę wzmocniony i po dłuższym używaniu lepiej kupić nowe bandaże.
- Nazwa
- Tachihou Houtai
- Ranga
- C
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 15 metrów
- Koszt E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (za kontrolę nad 2 bandażami + 1/2 na turę)
- Dodatkowe
- Wymagane zabandażowane ręce
- Opis Technika bardzo prosta i niesamowicie przydatna. Użytkownik wpływa na bandaże, które ma przywiązane do kończyn górnych przelewając do nich część swojej chakry. Bandaże tuż po tej operacji mogą się rozwinąć i być kontrolowane jak np. bicz czy też do chwytu.
Ich siła jest równa 80, odnosi się to zarówno do podnoszenia przedmiotów, jak i krępowania ruchów przeciwnika.Pomimo użycia chakry materiał jest tylko trochę wzmocniony i po dłuższym używaniu lepiej kupić nowe bandaże.
Rozumiem, że raczej nie ma co boostować tej techniki, jednak obniżenie jej siły względem całej dziedziny ze 100 do 80 jest krzywdzące dla użytkownika. Pomijałbym fakt o rozcinaniu kamieni, bo takie działanie to raczej w przypadku dziedziny B co najmniej.
Hitei Musho
Stare:
- Nazwa
- Hitei Musho
- Ranga
- C
- Pieczęci
- Połowa pieczęci Barana
- Zasięg Max.
- 5 metrów
- Koszt
- E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
- Dodatkowe
- Brak dodatkowych wymagań
- Opis Specyficzne jutsu, pozwalające nam dość tanio wytworzyć dużą chmarę pocisków. Użytkownik przesyła chakrę do swojej jamy ustnej, a następnie formuje ją w miniaturowe igiełki, które gromadzi w ustach i przełyku. Następnie, po złożeniu odpowiedniej pieczęci, wyzwala wszystkie pociski, kierując je na swojego oponenta. Może nie są wybitnie celne, ale zazwyczaj jest ich na tyle dużo, że na pewno coś trafi - a na penetrację nie mogą narzekać.
- Nazwa
- Hitei Musho
- Ranga
- C
- Pieczęci
- Połowa pieczęci Barana
- Zasięg Max.
- 20 metrów
- Koszt
- E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
- Dodatkowe
- Brak dodatkowych wymagań
- Opis Specyficzne jutsu, pozwalające nam dość tanio wytworzyć dużą chmarę pocisków. Użytkownik przesyła chakrę do swojej jamy ustnej, a następnie formuje ją w miniaturowe igiełki, które gromadzi w ustach i przełyku. Następnie, po złożeniu odpowiedniej pieczęci, wyzwala wszystkie pociski, kierując je na swojego oponenta. Może nie są wybitnie celne, ale zazwyczaj jest ich na tyle dużo, że na pewno coś trafi - a na penetrację nie mogą narzekać.
Można zobaczyć, że odległość pomiędzy Naruto, a Gosunkugi użytkownikiem techniki jest znacznie większa niż 5 metrów na poniższym obrazku. Myślę, że dodanie tych dodatkowych 15 metrów mocno zwiększy jej użyteczność i zwiększy atrakcyjność dziedziny.
Ranjishigami no Jutsu
Stare:
- Nazwa
- Ranjishigami no Jutsu
- Ranga
- B
- Pieczęci
- Wąż
- Zasięg Max.
- 30 metrów
- Koszt
- E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (+1/2 na turę)
- Dodatkowe
- Wymaga znajomości Hari Jizo, Ninjutsu rangi A./tname]
- Opis Rozwinięcie techniki Hari Jizo, które pozwala nam na utwardzenie i manipulowanie włosami w dowolnym stopniu. Warunkiem tego jest nieodłączność tworu z czupryną użytkownika - po stracie kontaktu z głową twór zmienia się w stos zwykłych włosów. Włosy są wzmocnione do tego stopnia, że bez problemu stanowią osłonę przed stalą, a ich możliwości (zmiana w senbony, tarcze, bądź imitowanie wielkiego węża) czynią z niej uniwersalną technikę ofensywno-defensywną. Należy jednak pamiętać, że nadal są to tylko włosy i, mimo wzmocnienia, ich wytrzymałości nie należy przeceniać.
- Nazwa
- Ranjishigami no Jutsu
- Ranga
- B
- Pieczęci
- Wąż
- Zasięg Max.
- 30 metrów
- Koszt
- E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (+1/2 na turę)
- Dodatkowe
- Wymaga znajomości Hari Jizo,
Ninjutsu rangi A. - Opis Rozwinięcie techniki Hari Jizo, które pozwala nam na utwardzenie i manipulowanie włosami w dowolnym stopniu. Warunkiem tego jest nieodłączność tworu z czupryną użytkownika - po stracie kontaktu z głową twór zmienia się w stos zwykłych włosów. Włosy są wzmocnione do tego stopnia, że bez problemu stanowią osłonę przed stalą, a ich możliwości (zmiana w senbony, tarcze, bądź imitowanie wielkiego węża) czynią z niej uniwersalną technikę ofensywno-defensywną. Należy jednak pamiętać, że nadal są to tylko włosy i, mimo wzmocnienia, ich wytrzymałości nie należy przeceniać.
Fakt, że potrzebujemy Ninjutsu A miało sens, gdy technika miała siłę na połowie progu pomiędzy Nin B i A. Teraz coś takiego nie występuje, i jest ujednolicone do tabelki, dlatego proponuje wywalenie zapisu.
DODATKOWE UWAGI
Planowane dalsze techniki do poprawienia/przeformatowania:
Kuchiyose: Aian Meiden
Kuchiyose: Rashomon
Kuchiyose: Sanju Rashomon
Kekkai: Tengai Hojin
Zapraszam do dyskusji