Bramy i Jugo

Awatar użytkownika
Haruzen
Posty: 595
Rejestracja: 19 cze 2021, o 23:31
Multikonta: Harikido

Re: Bramy i Jugo

Post autor: Haruzen »

Jeśli nie liczymy czarnego lodu (chciaż Yukim wciąż pozostają lustra), czy złotego piachu, to klanów ze wspomagaczami jest jeszcze mniej, a więc grono "elitarnych" klanów, które będą miały przewagę nad tymi z jedynie uniwersalnymi wspomagaczami, staje się tylko bardziej elitarne. Jak pisałem, sądzę, że będzie to zniechęcało do brania klanów bez wspomagaczy. Z pewnością natomiast klany z dedykowanymi wspomagaczami będą wybierane dużo częściej na postaciach pośmiertnych, jak już zresztą dzieje się z jugo (bo jak wiadomo mają silny mid i lategame, a słaby early).

Cóż, CS fabularnie nie każdemu leży, jak wspomniałeś, Jun. SM natomiast jest mocno upierdliwy w zdobyciu. Najpierw pakt, który trzeba opracować (i dostać na niego akcepta od adminów, co nie zawsze odbywa się zbyt szybko) i zdobyć, a później kolejne wyprawy. Z dedykowanymi wspomagaczami pewnie byłoby dla niektórych prościej (zgoda od administracji i odpowiednie zasługi klanowe), bo nie wymagałoby miliona wypraw. Dlatego wciąż upatruję tutaj sporą przewagę klanów z dedykowanymi wspomagaczami.

Wiem, że lista, którą podałem jest niewiele warta, bo sami będziecie to opracowywać według tego, jak wam pasuje. Zdaję sobie sprawę, że coś, co dla mnie jest oczywistą rzeczą, jako wspomagacz, może dla kogoś innego tak nie wyglądać. Skoro jednak w tym temacie chcecie zadecydować nie tylko co dalej z Jugo i bramami, ale i w ogóle ze wspomagaczami, to rozważam konsekwencje wyboru, aby tworzyć więcej wspomagaczy dedykowanych konkretnym klanom. No chyba, że wprost zapowiecie, że tego nie planujecie i nie zamierzacie planować. Wtedy jednak jugo ze wspomagaczem będą dziwnie wyglądali, skoro do tej pory taką pozycję zajmowali tylko Uchiha i to dlatego, że wszyscy wiedzą, że w anime byli najbardziej przypakowanym klanem pod słońcem.

Odnośnie zaś fabulrnego klanu. Cóż, istnieje coś takiego jak wyrzutki. Jest też możliwość (i wszyscy wiemy, że parę osób ją wykorzystało) grania fabularnie w innym klanie, niż wrodzony. Nie postrzegałbym też tego, jako niepotrzebne zamieszanie. Niepotrzebnym zamieszaniem będzie właśnie robienie jedynego na forum klanu tylko mechanicznego (tak, teoretycznie można tak robić, ale póki co nigdy tego nie robiono). Poza tym odnosiłem wrażenie, że celem fabularów jest zamieszanie trochę fabułą, aby wyszła ona z wieloletniej stagnacji. Wprowadzenie nowego klanu/szczepu, czy jak pisze Koala rodziny samurajskiej może właśnie ciekawie naszą fabułę rozbudować.
0 x
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1047
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: Bramy i Jugo

Post autor: Souei »

Bo uważam, że obrażenia po zakończeniu używania bram to obecnie ich jedyna znacząca wada. Usunięcie ich dlatego, że dostajemy do rozwoju dziedzinę klanową, a nie darmowe UW to słabe wytłumaczenie na balans, które mocno kontrastuje z tym, co w tym samym poście piszesz dalej o Jugo. Bez obrażeń po zakończeniu używania bram nie tylko mówimy do widzenia temu co było w m&a (oczywiście manga to nie forum, ale imo powinna stanowić przynajmniej jakiś punkt wyjścia co do określania głównych zasad, które potem można balansować po swojemu), ale też dostajemy darmowy w użyciu wspomagacz o największym przyroście statystyk na forum bez żadnego ryzyka po zakończeniu używania. Czy nie dlatego Jugo poniżej zostali określeni jako "nudni" i "bez możliwości zaskoczenia ich"? Usuwając jakiekolwiek ryzyko stosowania bram robisz z nich to, co chcesz zmienić w Jugo punktami szału. Powiem nawet więcej, że bez kar w bramach, zupełnie nie widzę powodu do obecności kar w CSie czy szału u Jugo w ogóle. Jestem ciekaw, czy jesteście gotowi zapłacić taką cenę we wszystkich wspomagaczach, aby przepchnąć ten brak kar u siebie.
Wiadomo coś więcej o tych punktach szału, czy będzie to po prostu agresja biju 2.0 rozszerzona również na techniki? Bo wielu ludzi, włącznie ze mną, uważa że system agresji w Biju to jednak niewypał, więc rozprzestrzenianie tej mechaniki jest słabym pomysłem.
Dodatkowo, wprowadzenie tego "zasobu" nie doprowadzi do tego, że nagle Jugo nie będzie się liczyło w turach. I tak będzie to liczone "w X tur zużyję wszystkie dostępne punkty szału", więc ostatecznie wyjdzie na to samo. Jedyną zmianą będzie dodatkowe ograniczenie tego czasu trwania, gdy będzie się chciało używać technik. Dlatego Jugo podczas walki będą ograniczali ich zużycie tylko do tych, które dają stałe bonusy, a nie na czas uderzenia czy jednego ruchu. A czy używanie w kółko tych samych technik bo "punkty szału są zbyt cenne żeby wydawać je na coś innego" nie pogłębi przypadkiem "nudnego" stylu gry jugo? Abstrahując od tego, że dzięki tej elastyczności w stosowaniu różnych modyfikacji, gra jugo jest daleka od nudy i nie słyszałem nikogo, kto by na to narzekał. Dla mnie wprowadzenie tych punktów to próba skrócenia czasu trwania akcji, gdzie jugo korzysta z przeobrażenia+dysz, co daje mi kolejne dodatkowe punkty statów. Fajna inicjatywa tylko słabe wykonanie, bo psuje to całą resztę gry tym klanem, gdzie obecnie można prowadzić walkę w normalnym tempie, a nie dosłownie, tak jak piszesz, odpalać się w każdej walce na full, bo ograniczenie tur wynikające z sumującego się zużycia punktów szału, będzie jeszcze większe.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Moderator
Moderator
Posty: 406
Rejestracja: 18 lut 2015, o 21:28
Aktualna postać: Kisuke

Re: Bramy i Jugo

Post autor: Moderator »

Dyskusja już ucichła. Dziękuje wszystkim za udział - prawie wszyscy wybrali opcję numer 1 i taka też zostanie zaprezentowana w najbliższym czasie. Dziękuję również za niektóre sugestie i pomysły - część z nich zostanie wprowadzona.
0 x
Jeżeli potrzebujesz pomocy lub masz pytania - zapraszam na discorda lub PW!
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość