Samuraj

Yoichi

Re: Samuraj

Post autor: Yoichi »

Jestem w pełni za. To co? Do wprowadzenia?
0 x
Awatar użytkownika
Vulpie
Posty: 2545
Rejestracja: 17 lut 2015, o 17:36
Multikonta: Misae Misaki

Re: Samuraj

Post autor: Vulpie »

24h i do wprowadzenia. Jak ktoś ma jakieś ale to niech wypowie, albo zamilknie na wieki.
Charakterystyka

• Broń z wybranego stylu na rozpoczęcie gry
• Korzystniejsze przeliczniki PH atrybutów tj. Siła, Wytrzymałość, Szybkość
• Niekorzystny przeliczniki PH Psychiki
• Przelicznik na percepcję i konsekwencję pozostaje bez zmian
• Częściowa odporność na Genjutsu
• Możliwość wyboru jednej z trzech szkół
• Jeden żywioł
• +50% koszt za wszystkie dziedziny chakrowych
• +50% koszt za rozwój Kontroli Chakry
• -50% koszt rozwoju Bukijutsu oraz Taijutsu
• Nie posiadają rang, wszyscy są "Samurajami"
• Nie mogą posiadać umiejętności Wspomagających poza Bramami
• Nie mogą posiadać przeszczepów (Innych niż protezy ayatsuri, bądź zwykłych kończyn w przypadku utraconej normalnej kończyny)
• Na start nie posiadają ninjutsu E, muszą je fabularnie (bądź za pomocą misji) opanować, kosztem 50PH i treningu jak w przypadku dziedziny D
• Trening wszystkich dziedzin chakrowych (i ich technik) ma 2x większe wymagania jeśli idzie o ilość linijek i czas trwania
0 x
Ryūji

Re: Samuraj

Post autor: Ryūji »

Jestem jak najbardziej za wprowadzeniem zmian szczególnie ograniczenie władania chakrą, ale mam jedno pytanie, nie wiem może mi gdzieś umknęło. Jeżeli samurai nie posiada na start nin rangi E, ale teoretycznie składając kp można otworzyć dwie dziedziny na D i wybrać 5 technik to co jeśli ktoś otworzy nin na D i będzie mógł wybierać z tego techniki? Będzie miał techniki rangi D ale nie E? Może po prostu czegoś nie przeczytałem tak tylko mnie to zastanawia:P
0 x
Kamiru

Re: Samuraj

Post autor: Kamiru »

Czysto teoretycznie mógłby, ale wtedy admin/mod powinien go nakierować, że dziwnym jest, by świeżo upieczony samuraj który większość życia spędził na szermierce nagle potrafił jutsu ~

Albo zakazać brania dziedzin chakrowych na start, jak wolicie.
0 x
Awatar użytkownika
Vulpie
Posty: 2545
Rejestracja: 17 lut 2015, o 17:36
Multikonta: Misae Misaki

Re: Samuraj

Post autor: Vulpie »

Wtedy zostanie do wyboru:
TAIJUTSU
BUKIJUTSU

To trochę mało :v Ale tacy mają być chyba samurajowie tak?
0 x
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3835
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Samuraj

Post autor: Papyrus »

A ja tutaj podrzucę już sneak peek kolejnego pomysłu - a co jakby te 70 PA i 2 dziedziny na D, które dają 310PH zamienić na wolne do rozdania jak się komu podoba PH? To usuwa problem Samurajów - wpakowaliby PH w staty zamiast zmuszania ich do brania jakiejś dziedziny dodatkowej. To też usuwa to zmuszanie innych graczy na start do brania dziedziny na D, w której jest jedna-dwie techniki jutsu, a do wyboru mamy 5 jutsu... Zawsze mogliby to wpakować w staty i później otworzyć dziedzinę i douczyć się technik.
PS. To też usuwa problem taki, że teoretycznie samurajowie mają na start mniej PH, chociaż ich start jest równy.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Kamiru

Re: Samuraj

Post autor: Kamiru »

Tak myślę xD


I wybór będzie taki:
  • Taijutsu
    Kyujutsu
    Kenjutsu
    Shurikenjutsu
    Kijutsu
    Kusarijutsu

Ray, miałem to w nowym temacie opisać, ale skoro zacząłeś to spoko, popieram bo sam już na SB o tym mówiłem ~
0 x
Shigeru

Re: Samuraj

Post autor: Shigeru »

W takim przypadku ktoś wpakuję wszystko w szybkość i percepcję i pozamiatane :| przeliczcie sobie po ich mnożniku, ile dałoby im to punktów. Lepszym rozwiązaniem jest już pozostawienie możliwości wybrania sobie na start tych dwóch dziedzin z rangą D.

Yoichi@down
Ile mają takich technik Shinobi? Ile kosztują ich chakry? Nie zapominajcie że nie można wykorzystywać technik tych samych pod rząd po sobie. Co do wniosków - masz racje, niech każdy je sobie wyciągnie sam. Sytuacja zmieni sie jeszcze bardziej jak zmiast pakować w dwa atrybuty wpakujesz samurajem w jeden kappa i dodaj do tego bonus ze szkół.
0 x
Yoichi

Re: Samuraj

Post autor: Yoichi »

Czas na troszkę matematyki.

310PH na start - ze zmianami Samuraj za Kenjutsu na D zapłaciłby 25PH
310 - 25 = 285PH. Teraz rozdajmy po 1 punkt we wszystko, bo tak myć musi. Siła, wytrzymałość, szybkość = 3x2 = 6PH. 279PH w puli. Percepcja i konsekwencja za 3 PH = 6PH, czyli w puli zostaje 273PH. Dalej - psychika za 5PH. 268PH w puli i mamy aktualnie we wszystkim 1 punkt i Kenjutsu na D, by odblokować styl. Rozdamy teraz po równo w Percepcję i szybkość pozostałą pulę, czyli 134PH na Szybkość i 134PH na Percepcję. W szybkości jest wtedy 62 punkty, a w percepcji 45 punktów.
Co mamy wtedy umożliwione? No... korzystanie ze statystyk i nawet nadal nie skorzystamy z Iaido, które wymaga 80 szybkości. Czy z 62 PA w Szybkości i 45 PA w Percepcji Samuraj staje się OP lujem wybijającym się na tle innych shinobi, którzy mogą otworzyć np. Fuuton na D i Kenjutsu na D, a później wpakować 64 PA (po rozdaniu po 1 w każdy) na pół w Szybkość i percepcję co wyjdzie wtedy im 33 Szybkości i Percepcji. Są o połowę wolniejsi, ale mają techniki, które mogą trzymać Samuraja na dystans + ranić go na luzie. Czy właśnie nie o to chodzi, że Samurajowie mają być tylko do walki w zwarciu, a Shinobi wszechstronni?

Jakie z tego wnioski kto wyciągnie, to już nie moja sprawa. Ja jedynie skonfrontowałem w przeliczeniu na staty stary system vs nowy zaproponowany w starciu Ninja vs Samuraj.

PS. Mogłem dżebnąć się w obliczeniach, bo liczyłem w pamięci. Sorrasy. xD
0 x
Awatar użytkownika
Vulpie
Posty: 2545
Rejestracja: 17 lut 2015, o 17:36
Multikonta: Misae Misaki

Re: Samuraj

Post autor: Vulpie »

Meh jakoś podchodzę do aż takich zmian niechętnie. Wszystko zmieniać, całkowicie przewalać. Wybaczcie mi, chcę rozwijać to forum i działać w jego dobru, ale po prostu niektóre zmiany co są tutaj podawane to trochę za dużo jak dla mnie. Owszem można by zmienić lekko tą niesprawiedliwość, ale dalej widziałbym, aby musieli mieć 2 dziedziny otwarte minimum. Nie jestem też za przelicznikiem PH, bo co można to można.

Niestety aż z tym nie mogę się pogodzić, bo co można to można, ale za wiele to też nie dobrze ;x
0 x
Kamiru

Re: Samuraj

Post autor: Kamiru »

Tak się trochę pogubiłem odnośnie tego, które zmiany są w końcu ok, które nie są, a które zaraz przestaną być przez pewne niewyjaśnione zjawiska.


Mógłby ktoś podać teraz wariant tego, co można zmienić, a czego nie? O_e
0 x
Awatar użytkownika
Natsume Yuki
Postać porzucona
Posty: 1885
Rejestracja: 11 lut 2015, o 23:22
Wiek postaci: 31
Ranga: Nukenin S
GG/Discord: 6078035 / Exevanis#4988
Multikonta: Iwan zza Miedzy

Re: Samuraj

Post autor: Natsume Yuki »

Ode mnie tyle - osobiście byłbym raczej za drugim wariantem od Kamiru, bo jednak -50% to olbrzymi boost. Kenjutsu z B na A kosztuje wtedy coś koło 150 PH, a to jest... no, mało. -25% jest IMO optymalne.

I co do swobodnego rozdzielenia PH - jestem na nie. Trochę to za bardzo rozbija moim zdaniem balans, a nie o to tu chodzi. I jakiekolwiek argumenty będą przytoczone, nie zmienią mojego podejścia co do tego tu.
0 x
Yoichi

Re: Samuraj

Post autor: Yoichi »

Ouki, ouki. Zatem wolne PH odpada. W sumie to zaledwie 310PH, więc nie zamierzam jakoś się kłócić o to. To było jedynie jedno z rozwiązań rozdawania dwóch dziedzin na Samuraju.

Zatem weźmy tą wersję z 25%. W sumie racja - wtedy D kosztuje 38PH, a nie 25PH, co jest praktycznie jedną misją rangi D. No, ale co dalej z tymi dwoma dziedzinami na start dla samuraja? Niech ma brak tego ninjutsu, bo to fajna sprawa fabularnie, klimatyczna. Ale wtedy wybór pozostaje z podanych wcześniej przez Kamiru dziedzin Buki i Tai. Zostawiamy to tak, czy coś kombinujemy i wreszcie temat do wprowadzenia?
0 x
Awatar użytkownika
Vulpie
Posty: 2545
Rejestracja: 17 lut 2015, o 17:36
Multikonta: Misae Misaki

Re: Samuraj

Post autor: Vulpie »

Wolne PH odpada, 25%. Jakieś podsumowanie można z tego? Jak nie to ogarnę wieczorem/jutro.
0 x
Kamiru

Re: Samuraj

Post autor: Kamiru »

Charakterystyka

• Broń z wybranego stylu na rozpoczęcie gry
• Korzystniejsze przeliczniki PH atrybutów tj. Siła, Wytrzymałość, Szybkość
• Niekorzystny przeliczniki PH Psychiki
• Przelicznik na percepcję i konsekwencję pozostaje bez zmian
• Częściowa odporność na Genjutsu
• Możliwość wyboru jednej z trzech szkół i późniejszego opanowania kolejnych zamiast UN
• Jeden żywioł
• +50% koszt za wszystkie dziedziny chakrowych
• +50% koszt za rozwój Kontroli Chakry
• -25% koszt rozwoju Bukijutsu oraz Taijutsu
• Nie posiadają rang, wszyscy są "Samurajami"
• Nie mogą posiadać umiejętności Wspomagających poza Bramami
• Nie mogą posiadać przeszczepów (Innych niż protezy ayatsuri, bądź zwykłych kończyn w przypadku utraconej normalnej kończyny/organu)
• Na start nie posiadają ninjutsu E, muszą je fabularnie (bądź za pomocą misji) opanować, kosztem 50PH i treningu jak w przypadku dziedziny D
• Na start nie mogą wybierać dziedzin chakrowych
• Trening wszystkich dziedzin chakrowych (i ich technik) ma 2x większe wymagania jeśli idzie o ilość linijek i czas trwania
Od siebie dodałem tylko:

Na start nie mogą wybierać dziedzin chakrowych
odnośnie przeszczepów -> organu)
Możliwość wyboru jednej z trzech szkół i późniejszego opanowania kolejnych zamiast UN
-25% koszt rozwoju Bukijutsu oraz Taijutsu

Reszta to ostatni post Kana z podsumowaniem ~ (W sumie nie wiem, kto wyszedł z propozycją dania im bram chakry ale dla mnie to lotto).
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości