Monotematyczność samurajów

Awatar użytkownika
Kenshi
Postać porzucona
Posty: 425
Rejestracja: 3 sty 2017, o 12:21
Wiek postaci: 25
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Wysoki, szczupły brunet o jasnych, żółtych tęczówkach. Cechą charakterystyczną jest głęboka blizna przecinająca twarz. Mężczyzna nosi lekki, przewiewy strój w którego skład wchodzą spodnie, tunika, okrycie głowy i szyi - wszystko w odcieniach bieli.
Widoczny ekwipunek: Płaszcz, tunika, okrycie głowy i szyji, rękawiczki, blaszane plakietki na nadgarstkach oraz pochwa z kataną przypasana u boku.
Multikonta: Azuma
Lokalizacja: Atsui

Re: Monotematyczność samurajów

Post autor: Kenshi »

Nie wiem czy takie rozwiązanie jest dobre Suzaku. Przykładowa sytuacja. Ktoś zaczynając samurajem po zdjęciu ograniczeń może mieć:
  • SIŁA 15 (30PH)
    WYTRZYMAŁOŚĆ 15 (30PH)
    SZYBKOŚĆ 70 (160 PH)
    PERCEPCJA 10 (30 PH)
    PSYCHIKA 1 (5 PH)
    KONSEKWENCJA 1 (3 PH)
To daje 258 PH. Za pozostałe 50 PH otwieramy dziedzine walki (broń mamy za darmo) W ramach tych statystyk przysługuje takiej osobie również oczywiście szkoła samurajów, powiedzmy wybieramy Taka (+20% szybkości), to daje nam:
  • SIŁA 15
    WYTRZYMAŁOŚĆ 15
    SZYBKOŚĆ 84
    PERCEPCJA 10
    PSYCHIKA 1
    KONSEKWENCJA 1

    Suma atrybutów: 112, a więc Battodo wskakuje z D na...
Oczywiście można się tutaj kłócić, że Shinobi mają śmiercionośne Jutsu to prawda, ale czy takie są na randze D którą posiadają na starcie? A nawet jeśli to przy takiej szybkości samuraja... Biorąc pod uwagę jeszcze fakt, że Samuraj jest odporny na łatwiejsze Genjutsu, Shinobi który poszedł w iluzję, jest prawdopodobnie trupem. O ile tylko zdarzyłaby się taka sytuacja... bo jeszcze nie było chyba, aby świeżaczki tak się naparzały :D Wydawałoby się, że w takiej sytuacji i dla Shinobich należałoby zdjąć takie ograniczenie, albo akurat z tego pomysły zrezygnować.
0 x
Wiem, że niektórzy mają ser­ca jak dzwon

Silne, głośne, pra­wie niez­niszczal­ne

Lecz zim­ne jak żela­zo, z które­go je odlano
Obrazek
Sarutobi Kazumi

Re: Monotematyczność samurajów

Post autor: Sarutobi Kazumi »

A czy nie takie było założenie - shinobi bez boostów (i technik) z samurajem w walce w zwarciu nie ma szans. No chyba, że stanie po drugiej stronie rzeki, po której samuraj nie przejdzie, bo nie ma ninjutsu. Albo wejdzie na sufit/ścianę i będzie się śmiał z szermierza. OP kontra. Samuraj może mieć nin E, ale sporo go to kosztuje w porównaniu do shinobi. I chyba o to chodzi.

A jak uwolnić PH jednym to i drugim. W ten sposób shinobi może zacząć z np. z katonem C i kulą ognia która takiego samuraja (czy shinobi) zabije na miejscu.

Albo wziąć Nara i klanówką D zatrzymać samuraja kiedy ten spróbuje się zbliżyć.

Albo Hozukiego. Sabaku z chmurką. Ayatsuri ze spamem broni miotanych.


Na wszystko jest kontra.


EDITIO

No i Kenshi nie wziąłeś pod uwagę zależności stat - przy tak niskiej percepcji i wytrzymałości to samuraj sam sobie krzywdę zrobi bez pomocy shinobi. xD
0 x
Awatar użytkownika
Kenshi
Postać porzucona
Posty: 425
Rejestracja: 3 sty 2017, o 12:21
Wiek postaci: 25
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Wysoki, szczupły brunet o jasnych, żółtych tęczówkach. Cechą charakterystyczną jest głęboka blizna przecinająca twarz. Mężczyzna nosi lekki, przewiewy strój w którego skład wchodzą spodnie, tunika, okrycie głowy i szyi - wszystko w odcieniach bieli.
Widoczny ekwipunek: Płaszcz, tunika, okrycie głowy i szyji, rękawiczki, blaszane plakietki na nadgarstkach oraz pochwa z kataną przypasana u boku.
Multikonta: Azuma
Lokalizacja: Atsui

Re: Monotematyczność samurajów

Post autor: Kenshi »

Chodzi mi o to że przy przedstawionym założeniu, wcale nie ma balansu o który tak wszyscy walczą. O to chodziło mi w poście, że jeżeli stawiamy na dowolnosć w przypadku samurajów to i powinno tak być w przypadku Shinobich. Wtedy nikt nie ma żalu, że musiał stosować się do zasad, które nie obowiązują drugą stronę.

A krzywdy raczej sobie nie zrobi, nie patrz na cyferki tylko na progi które opisują te cyferki.
Edit. Niefortunne wyrażenie, za które przepraszam. Mój błąd ;)
0 x
Wiem, że niektórzy mają ser­ca jak dzwon

Silne, głośne, pra­wie niez­niszczal­ne

Lecz zim­ne jak żela­zo, z które­go je odlano
Obrazek
Sarutobi Kazumi

Re: Monotematyczność samurajów

Post autor: Sarutobi Kazumi »

Nie chce mi się powtarzać tego, co już napisałem na sb więc wstawiam tak.

Obrazek

Czyli 40 szybkość, a 41 szybkości to diametralna różnica, bo łapią się pod inne progi? A z kolei między 41 a 60 nie ma, bo mieszczą się w jednym progu? Błędne podejście.
0 x
Jun

Re: Monotematyczność samurajów

Post autor: Jun »

Chciałem się rozpisać, ale widzę że już wrze dyskusja, to dorzucę tylko dwa malutkie cytaty z mechaniki:
@up, wyprzedziłeś mnie! JAK ŻEŚ ŚMIAŁ!? >:C
0 x
Sarutobi Kazumi

Re: Monotematyczność samurajów

Post autor: Sarutobi Kazumi »

To jeszcze jeden przykład


SIŁA 20 (40PH) - od tylu można walczyć kataną bez problemów
WYTRZYMAŁOŚĆ 28 (56PH) - bo minimum 1/2 speeda
SZYBKOŚĆ 40 (80 PH) -
PERCEPCJA 25 (75 PH) - bo minimum 1/2 speeda
PSYCHIKA 1 (5 PH) - olewam bo po co to samurajowi
KONSEKWENCJA 1 (3 PH) - olewam skoro idziemy full fizyczne

259 + 50PH za styl walki = 309PH

+ premia ze szkoły (+20% do speeda) - bo powszechne przekonanie, że to speed jest najważniejszy i tylko to trzeba maksować by siać pogrom wśród przeciwników

SIŁA 20
WYTRZYMAŁOŚĆ 28
SZYBKOŚĆ 40| 48
PERCEPCJA 25
PSYCHIKA 1
KONSEKWENCJA 1

Styl otwarty na D, a przez ilość PA fizycznych (113, nie liczę bonusowych ze szkoły) podbity do C.

Postać kompletnie nie potrafiąca używać chakry, ale wybitna pod względem walki zwarciu na start.

Gdybym dał 50 szybkości to ze stylem wychodziłoby 60 (a nie starczyłoby PH na albo odpowiedni poziom wytki, albo odpowiedni poziom percepcji, albo na siłę odpowiednią do walki kataną, nie próbując nawet cięższych broni). Tyle można wycisnąć z samuraja z uwolnionymi PH (w tej kombinacji), o ile nie pokręciłem czegoś przy wyliczeniach.

EDITIO

Pokręciłem, poprawiłem, czyli z samuraja wyciąga się jeszcze nawet mniej ~
0 x
Awatar użytkownika
Reika
Martwa postać
Posty: 2046
Rejestracja: 15 kwie 2015, o 19:21
Wiek postaci: 28
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Popatrz na Avatar, a po szczegóły zapraszam do mojej KP <3
Widoczny ekwipunek: Kabura na prawym udzie, torba na uzbrojenie przy pasie i dwie katany na plecach
Multikonta: Brak

Re: Monotematyczność samurajów

Post autor: Reika »

Popieram urozmaicenie samurajów zaproponowane przez Raya. Co prawda samuraj zawsze kojarzył mi się z kataną, no ale różnorodność przyda się w tym temacie :)
0 x
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3834
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Monotematyczność samurajów

Post autor: Papyrus »

Kamiru, źle policzyłeś percepcje. Kosztuje ona normalnie, a nie taniej. Samurajowie mają tańszą szybkość, siłę i wytrzymałość.

Co do uwolnienia PH... moje zdanie jest takie samo jak zawsze - jestem za. Wtedy każdy zawsze będzie miał na start 310 PH. ZAWSZE. No, może komuś tam nie styknie 2/3 PH, ale to maks. 70 PA i 2 dziedziny na D można rozdysponować różnie. Może wyjść 310 PH albo nawet więcej. Przy samuraju, to nawet mniej. Chyba że wciśnie się wszystko w psychikę - wtedy więcej. Czyli uwolnienie PH jest opcją znacznie rozsądniejszą, bo z góry założone 70 PA i 2 D jest opcją cholernie dziwną i możliwą do oszukania. 310 PH to zawsze 310 PH do wydania. Nie mniej, nie więcej. MATEMATYKA NIE KŁAMIE. kappa
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Midori

Re: Monotematyczność samurajów

Post autor: Midori »

Monotematyczność? Samuraj raczej jest do fabuł które zawsze są ciekawe i inne bo postaci dziesiątki, a podczas walki i tak masz napięcie bo w końcu bliski dystans, więc większe jaja trzeba mieć i to już daje ciekawsze walki :D Na dodatek ten kto ogarnie i kocha opisywać cięcia raczej nie narzeka bo da się to robić dobrze. Nauczmy się forum opisywać walkę w zwarciu!
Jeśli chodzi o style dla samurajów to już dawno mówiłem, że troche bullshit z tym, że musisz miec inne style kiedy chcesz pozostać tylko przy katanie bo inaczej tylko tracisz mimo zdobycia progu na drugi czy trzeci styl. Jestem za dwoma silniejszymi stylami, ale tak jak już kiedyś mówiłem zadowolił bym się aby dało się jakoś wzmocnić styl podstawowy zamiast brać nowych. Inaczej musisz kombinować na jakieś gadzety mało przydatne w walce czy kombinować wyobraźnią aby stworzyć coś orginalnego i dalej fajnie pasującego do konceptu ciekawego samuraja. Bardzo zadowolił bym się opcją "doszkolenia" stylu podstawowego za co dostajemy większe bonusy z technik / stylu ale oczywiście zostajemy przy jednym. Dla mnie to bardzo rozsądna opcja i ciekawa. Bonus jednak musi być mniej więcej rozsądny.
Zrobił bym coś na zasadzie np. Masz PH na drugi styl na D to możesz iść na doszkolenie do swojej szkoły gdzie twoje techniki D na podstawowym stylu dostają +50% poprzedniego bonusu stat. I spowoduje to, że nawet niskorangowe techniki dalej będą w stanie coś zrobić. TO zagranie niczym z samuraj champoo gdzie samuraj dumny i prawy nie chce krzywdzić randomów więc używa słabych zagrań by tylko ich poszturchać i nie musi napieprzać max technikami żeby uspokoić jednego randoma.
Rozwój już zrobionych technik był by spoko. Jeśli ktoś ma kreatywne pomysły dalej pozostaje mu wybranie / zrobienie jakiegoś innego stylu. Niby straci w jednym stylu, ale za to wchodzą mu rozszerzone możliwości. Coś za coś. + ile % byśmy dogadali by dalej było to opłacalne.
0 x
Awatar użytkownika
Ero Sennin
Support
Posty: 1923
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:41
Multikonta: Minoru

Re: Monotematyczność samurajów

Post autor: Ero Sennin »

Za uwolnieniem PH dla wszystkim - jestem zdecydowanie ZA. Rzeczywiście, sprawdzając KP nie było mi trudno zauważyć, że Samurajowie mogą zaczynać ze zmniejszoną ilość PH, a znowuż jak ktoś przypakuje więcej niż 50 pkt w jeden atrybut, to tych PH wychodzi nieco więcej... cóż, do tej pory to w sumie nie było zabronione, bo 70 pkt do wydania, to 70 pkt. Dlatego tak, 310PH do dyspozycji - robisz na start co chcesz, oby się liczba zgadzała.

W kwestii urozmaicenia życia Samurajom, dlaczego nie? Rzeczywiście, będzie to coś nowego, co może dodatkowo zachęcić innych do zrobienia takiej postaci. Skoro ninja mają multum możliwości swojego rozwoju, to dajmy też coś Samurajom. Jakiś większych nerfów przy tym nie widzę, czy to z zablokowaniem trzeciego stylu, czy też nie. Po prostu mi to pachnie i ładnie wygląda.

Do modów i adminów:
  Ukryty tekst
0 x
Awatar użytkownika
Vulpie
Posty: 2545
Rejestracja: 17 lut 2015, o 17:36
Multikonta: Misae Misaki

Re: Monotematyczność samurajów

Post autor: Vulpie »

No dobra czas i na moje zdanie w tym temacie i wszystkim co pozostało tutaj poruszone.

Przez ten czas od ostatnich tematów z wolnymi PH, bo jest to nierówne sporo minęło i się zmieniło na forum. Jedną z ważniejszych spraw jest właśnie zmiana w stylach oraz znerfienie buildu w samą szybkość, ale nie będę kontynuował tematu.
Podsumowując jestem za wolnym PH na start.
Jestem za zwrotem samurajom PH, którzy mają już kartę, aby nie było też nierówności dla nich. Weźmy i ich pod uwagę zgodnie z Niku uhidem :*

Co do tematu nie mam nic przeciwko, ale jeżeli chodzi o łuki... To co to battodo miałoby ulepszać w nich?
Łuk to narzędzie. Szybkie wyjmowanie strzał z kołczanu, podczas sięgania po strzałę +75 szybkości? XDDD
Nie bez powodu techniki tam nie dają stat.
Czyli jak pisałem z Rayem zostaje Battodo Mokuzai tylko? Ależ nie, mam jeszcze jedną propozycję.
Czemu nie mogliby posiadać stylu walki Battodo wręcz? Jak dla mnie owszem, nie byłoby problemu. Oczywiście wtedy techniki podstawowe battodo odpadają, bo Iaido nie użyjesz tak. Dałbym do wyboru Goken czy Rankanken z ograniczeniem do jednego możliwego tak stylu Taijutsu.
0 x
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3834
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Monotematyczność samurajów

Post autor: Papyrus »

Pozwolę sobie pominąć wypowiedź Midoriego, bo dochodzimy do konsensusu w pewnej sprawie, więc nie warto poruszać jakieś inne tematy, które brzmią... no niezbyt.

Podsumujmy:
1. Samurajowie otrzymują możliwość na start wyboru stylu walki spośród: Battodo, Battodo - Mokuzai, Battodo - Goken, Battodo - Ra(n)kanken.
Takeda odpada, bo w sumie w jaki sposób można dodać do tego statystyki? Bonusy do WT byłyby zbyt wielkim boostem.
Samurajowie mogą wybrać jedynie dwa usprawnione style, z czego nie mogą pochodzić one z tej samej kategorii. Więc można mieć i Battodo - Mokuzai, i Battodo - Goken, ale nie Battodo - Goken i Battodo - Rakanken.
Do usprawnionych stylów wliczają się bonusy ze szkół.
Przy nauce Battodo - Mokuzai i tak potrafimy korzystać z Kenryuto i Issen.

2. Suma PH postaci na start zostaje uwolniona. Każdy dostaje 310 PH do rozdysponowania wedle uznania zgodnie z cennikami PH. Wszelkie postacie, które dotychczas ucierpiały przez brak możliwości rozdysponowania dziedzin dostaną odpowiednią rekompensatę.

I to chyba tyle.
Jeżeli ktoś ma coś przeciw niech odezwie się teraz lub zamilczy na wieki~!

A tak serio - wszyscy są za, H@ też jest za. No i czekanko jeszcze na odpowiedź Avy, który raczej też jest za. 48h i wprowadzamy jeżeli nie będzie słów sprzeciwu.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Awatar użytkownika
Kyoko
Grafik
Posty: 54
Rejestracja: 25 lis 2016, o 23:55
Wiek postaci: 23
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Pół cycka.
Widoczny ekwipunek: Katana.
Multikonta: -

Re: Monotematyczność samurajów

Post autor: Kyoko »

Ja jestem jedyną kobietą samurajem, więc sama jestem urozmaiceniem kappa

A poważnie - jestem za. Przy okazji, prócz katany, chciałabym sobie pomachać wachlarzem. Jednakże to raczej wymysł artystów, niż fakt historyczny. Czy możliwy?
0 x
Obrazek
Mowa | Myśl | Opis | Eargasm
#ee1818
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3834
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Monotematyczność samurajów

Post autor: Papyrus »

Zależy o jakie wachlarze Ci chodzi. No i w jaki sposób używałabyś ich. Jeżeli taki wachlarz, jak miała Temari, czyli ten wielki, no to w złożonej formie liczyłby się do Mokuzaia, ale po rozłożeniu to nadaje się jedynie do technik Fuutonu.
Jeżeli zaś chodzi Ci o takie sprytne wachlarze z ostrzami... ciężko to zaliczyć do któregokolwiek stylu. Najpewniej jakiś własny, chociaż łopatologicznie rzecz ujmując - ostrze? Chanbara. Raczej.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4220
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Monotematyczność samurajów

Post autor: Jawa »

Jeśli mam być całkowicie szczery to osobiście byłem i nadal jestem przeciwnikiem lepszego pod względem statystyk stylu dla samurajów gdyż style miały odwzorowywać jedynie dopracowane ruchy. Nie ma logicznych podwalin, że samuraj, który poświęcił całe życie na walkę kataną będzie w tym lepszy od shinobi, który postapi tak samo. Można dać jako argument ludzi, którzy całe pokolenia przekazują tradycję. No spoko, ale to są właśnie szkoły. Samuraj ma drogie w cholere dziedziny i może mieć jedynie jedną dziedziną chakrową, ale w zamian otrzymuje tańsze statystyki. I to nie jest wcale mało. Po zmianach w stylach nie dość, że ma ich o wiele więcej od shinobi to jeszcze niewielkim kosztem wymaksowany styl gdy inni raczkują. Owszem mieli je wcześniej tańsze, ale teraz mają za darmo a i tak wbijają szybciej(nie licząc groszowych PH). Do tego dochodzi procentówka na start, gdy shinobi nie ma UN chociaż można to uznać za słabszy substytu klanu czy UW często dających duże bonusy. Warto dodać, że często do szczęścia nie jest potrzebne nic oprócz jednego stylu. Kolejne to jedynie wykwintna fanaberia służąca np. uzupełnieniu luk. No ale to tyle ze wstępu na temat samego mocniejszego stylu. Czas na samą zmianę.


Niestety mamy tą patologię na forum i w pojedynkę nie jestem w stanie się jej przeciwstawić więc trzeba pracować na tym co mamy. Logika niestety nakazywałaby tutaj wrzucić wszystkie bukijutsu może poza łańcuchami bo jakoś średnio mi one pasują do samurajów i uwaga łuki też (tak one też powinny być wrzucone na równo z innymi bukijutsu). Wbrew pozorom samurajską bronią nie była katana, a właśnie łuk. Dopiero potem się ona na takową wyklarowała gdyż tylko ich kasta mogła ją nosić przez co stała się znakiem rozpoznawalnym statusu. Zaczęła się cała śpiewka o bushido itd. Jeśli chcecie trwać przy tym dziwnym systemie to taijutsu na pewno nie będzie miało żadnego uzasadnienia bo tym się samurajowie nawet nie trudnili. Co do samego blokowania slota nie ma to sensu.

PS: Kan nie rozumiem czemu chcemy karać łuki. Ktoś ze stylem powinien strzelać lepiej niż ktoś kto nie obcuje z tym na co dzień. Jak dla mnie to powinny dawać staty na tych samych zasadach co innego style.

Pozostała kwestia uwolnienia PH. Jestem za uwolnieniem PH dla wszystkich. Nie dość, że pomoże to samurajom to naprawi pewne patologie - pakowanie wszystkich dostępnych punktów w jedną statystykę celem ich zaoszczędzenia. Obecnie jest to na legalu po zmianie nie będzie. I tak zazwyczaj nie jesteśmy zrobić misji C więc taka "ekonomiczna" gra nas w żaden sposób na dany moment nie boli więc najlepiej kasować luki zamiast na nie przyzwalać. Z innych pozytywnych rzeczy, które z tego wynikną to większa możliwość dostosowania KP pod siebie. Chcesz grać pod ninjutsu, ale być kaleką? Wpakuj wszystko w KC i dziedziny. Kto ci zabroni.



Jeszcze kwestia podszkolenia u Hakai'a którą pozwolę sobie skomentować. Przestańcie traktować style jako dziedzinę. Jest to zupełnie co innego. Owe podszkolenie to statystyki bo jedno nie istnieje bez drugiego. Pakujesz w staty jesteś z automatu lepszy w walce danym stylem. Statystyki na technikach to nic innego jak dobrze wykorzystane ciało z którego odpowiednim ruchem da się wyciągnąć więcej, jednak wszystko ma swoje granice.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości