Długość misji

Awatar użytkownika
Nana
Posty: 798
Rejestracja: 13 paź 2020, o 18:05
Wiek postaci: 22
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Ciemne włosy, ciemne oczy, blada cera, Sharingan - typowa Uchiha. Szczupła, średniowysoka.
Widoczny ekwipunek: Ładne, czarne kimono. Torba przy pasie i zawieszona maska Kitsune. Katana na plecach.
GG/Discord: nanusia_

Długość misji

Post autor: Nana »

Wracam ponownie z pomysłem na skrócenie długości misji.

Powód:
1. Mało chętnych na ich prowadzenie.
2. Przydługie misje są męczące i o niczym. Mało kto się na nie decyduje.

Nie wiem czy planujecie w ogóle zmieniać system misji w całości czy nie. Jeśli tak to jest to rozwiazanie tymczasowe, jeśli nie no to jakiś pomysł.

W tym wypadku misje miałyby się różnić przede wszystkim zagrożeniem, a nie długością.

Obecnie:
D - 15
C - 30
B - 45
A - 60
S - 75
wyprawy + min 12 postów

Nowe:
D - 15
C - 30
B - 35
A - 45
S - 50
wyprawy + min 8 postów (4 kolejki)

Liczby przykładowe. Pamiętajmy, że to liczba postów nie kolejek. Zmniejszenie o np. 4 posty to tylko dwie kolejki. A jeśli ktoś zechciałby zrobić dłuższe misje, to może mały bonusik w nagrodę? : ) Wtedy by to zachęcało do pisania dłuższych misji, ale nie zmuszało, jeśli ktoś chciałby napisać minimalną ilość.

Taki luźny pomysł.
1 x
Awatar użytkownika
Kayo
Posty: 92
Rejestracja: 10 wrz 2021, o 02:18
Wiek postaci: 15
Widoczny ekwipunek: Tanto przy pasie.
Stroj codzienny
Haori (Płaszcz/kaftan)
Manierka
Skryte pod materiałem Wakizashi
Multikonta: Kabuki | Sayaka

Re: Długość misji

Post autor: Kayo »

Dlaczego misje wyższych rang nie są grane? Otóż... Nie z tych powodów.


Powody są inne i brzmią następująco:
1. Prawie nikt nie może ich prowadzić, a jak może to jest obłożony albo z administracji.
2. Poziom trudności i system rozgrywki nie zachęca do ich grania, między innymi cały temat one-shotów, wytrzymałości i tworzenia encounterów pod misje.
3. Średnio się opłaca ryzykować aż tak bardzo ^ względem oferowanych zysków (chyba, że wyprawa, gdzie też tylko ten przedmiot się dostaje i expa), a nie ma innych powodów, by zwyczajnie te wyższe misje robić (prócz wypraw)
4. Są/Były sprawdzane co do każdego przecinka i pierdnięcia, przez co ich poziom był albo bardzo wysoki, albo koleszkowski, lub były wypisywane problemy, a wtedy było ich sporo) i nigdy nie było wiadomo czy aby przypadkiem nie okaże się, że jednak to na tej misji się umarło po wycenie. (Co też wiąże się z punktem nr1)

Kolejka w tą czy w tą nie robi takiej różnicy - nie mniej ciekawym konceptem byłoby zrobić jakieś widełki ile powinna trwać zamiast na sztywno.
1 x

Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3659
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Długość misji

Post autor: Papyrus »

1 x
you best prepare for a hilariously bad time
Awatar użytkownika
Anzou
Posty: 948
Rejestracja: 14 sty 2019, o 19:58
Wiek postaci: 16
Ranga: Akoraito
Widoczny ekwipunek: - odznaka Ninja, zawieszona na szyi
- Kabura na lewym i prawym udzie
- plecak
- blaszane rękawiczki
- opaski na dwóch przedramionach
- kamizelka Shinobi pod płaszczem

Re: Długość misji

Post autor: Anzou »

Nana, bardzo dziękuję za ten pomysł.

Popieram - chociaż z misją rangi B nie miałem styczności, to uważam, że im wyższa ranga misji, tym więcej marszu i nieistotnych postów niż samej ewentualnej walki.

Nawet na misjach C czasami więcej czekania i siedzenia niż samej akcji, która czasami rozwiązuje się w jednym poście.

Popieram!
2 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Kayo
Posty: 92
Rejestracja: 10 wrz 2021, o 02:18
Wiek postaci: 15
Widoczny ekwipunek: Tanto przy pasie.
Stroj codzienny
Haori (Płaszcz/kaftan)
Manierka
Skryte pod materiałem Wakizashi
Multikonta: Kabuki | Sayaka

Re: Długość misji

Post autor: Kayo »

Po to właśnie ruszają mechanikę starć, by walki trwały dłużej.

Nie wiem też, czy "walka" powinna być "core" misji/przygody jak zwał tak zwał. A tak trochę odebrałem twój post Anzo.
1 x

Awatar użytkownika
Anzou
Posty: 948
Rejestracja: 14 sty 2019, o 19:58
Wiek postaci: 16
Ranga: Akoraito
Widoczny ekwipunek: - odznaka Ninja, zawieszona na szyi
- Kabura na lewym i prawym udzie
- plecak
- blaszane rękawiczki
- opaski na dwóch przedramionach
- kamizelka Shinobi pod płaszczem

Re: Długość misji

Post autor: Anzou »

Nie, w żadnym wypadku nie uważam, że walka powinna być kluczowa, bardziej mi chodzi o to, że czasami czuję, że robimy posty na siłę, bo jest możliwość rozwiązania walki w jedną turę.

Więc jeżeli walki będą trwały dłużej - tym lepiej.

Jeżeli walki da się uniknąć, też fajnie!
1 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamiyo Ori
Posty: 1054
Rejestracja: 27 sty 2020, o 22:25
Wiek postaci: 18
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Drobnej budowy , nawet jak na jego wiek. Na głowie ma czupryne czarnych włosów, dość matowych i nie świecących się zbytnio, spiętych w kucyk rzemieniem.
Widoczny ekwipunek: Duża torba na pośladkach przyczepiona paskiem.
GG/Discord: deviler_
Multikonta: Rokudo Gaika

Re: Długość misji

Post autor: Kamiyo Ori »

Temat misji jest duży i obszerny. Sama kwestia długości IMO nie jest tak wielką bolączką, jak same reguły takich misji i ich wyceniania. Znacznie większym i bardziej deprymującym elementem dla mnie jest tak zwane wymuszone zagrożenie na misji. Przede wszystkim dla postaci silniejszych czyni to robienie misji C niepotrzebnie utrudnionych, chociaż można mieć staty i build, który pozwala ci właściwie przechodzić przez takie bez żadnych przeszkód. Zmusza to misjodawców do robienia jakichś niesamowitych fikołków, aby był ten element utrudnienia, bo inaczej samo starcie skończyłoby się na dwóch postach.

A teraz bonusy. Sztywne cyferki (do +5 przy D, +10 przy C?) niezbyt zachęcają do rozbudowywania takich misji powyżej limitu 15/30 postów. Niby można robić chain-questy, ale tutaj też nie jest to zawsze możliwe.

Wynagrodzenia za misje są również według mnie mocno krzywdzące dla prowadzących. Osoba która tworzy nową fabułę, NPCów i powoduje animacje forka dostaje połowę tego, co jej gracz, nie wliczając bonusów.

Podsumowując: Zaorać cały system misji, limity postów zmniejszyć nawet do 10/20/30/40/50. Misje, które by przekraczały ten limit, (np. misja D na 25 postów) miałyby wynagrodzenie wpierw przemnożone przez ilość postów(w tym wypadku minimum*2.5) a dopiero potem dodawany by był bonus. Przynajmniej równać też PH misjodawcy i gracza, chociaż warto by się zastanowić nad zwiększeniem tej nagrody prowadzącemu z powodów, które wymieniłem powyżej.

Edit: Jeśli chodzi o zagrożenie na misjach to w ogóle bym to wyrzucił lub zostawił pod konkretne misje, których celem ma być walka sama w sobie.
1 x
PH | Ryō | KP | Notes
Awatar użytkownika
Kayo
Posty: 92
Rejestracja: 10 wrz 2021, o 02:18
Wiek postaci: 15
Widoczny ekwipunek: Tanto przy pasie.
Stroj codzienny
Haori (Płaszcz/kaftan)
Manierka
Skryte pod materiałem Wakizashi
Multikonta: Kabuki | Sayaka

Re: Długość misji

Post autor: Kayo »

Ja już kiedyś proponowałem coś w rodzaju by misje nie były ograniczone liczbą postów czy punktów jaką można za nie dostać.
Skoro i tak są wyceniane w ten czy inny sposób, skoro przeliczniki będą/mogłyby być jawne za fabułe, to dlaczego nie wyceniać misji w podobny sposób a sam bonus określić jako zależny od rangi? Na pewno da się zrobić sensowną wycenę, która nie bazowałaby ani na limicie postów (który jest albo utrudnieniem, albo utrapieniem w niektórych przypadkach i najlepiej jakby go nie było) I mean - ktoś chce zagrać misje D/C na 100 postów? Spoko, byle dostał sensowne wynagrodzenie za taką zabawę wyliczone od tego jak powinno się oceniać misję C. (obecny system bonusów przy wycenie zawsze był krzywdzący, niesprawiedliwy i ani nie zachęcał do rozwijania się ponad limit, ani jakoś specjalnie nie karał za robienie na odwal się)

Ot — wycena misji na podobę wyceny fabuły (wiadomo, bonusy za ciągłość w to nie wchodzą i o nich nie rozmawiamy XD), gdzie nie będzie jakichś ograniczających limitów (a jednie sugestie ile powinna/mogłaby trwać by był jakiś generalny pogląd)
Niech nagrody będą adekwatne do tego jak się kto przykłada do rozgrywki. bo jedni będą woleli napisać postów mniej ale bardziej je rozbudować a inni krócej, ale wyjdzie im ich więcej. (i poprzez przykładanie nie mówię o laniu wody na 400 stron a4 czy pisaniu konkretów na 5-10 linijek. Nie sugeruje, że jedno jest lepsze od drugiego ani nic.)
0 x

Awatar użytkownika
Renkuro
Posty: 564
Rejestracja: 4 kwie 2021, o 16:06
Wiek postaci: 22
Ranga: Dōkō / Łuska
Krótki wygląd: Średniej długości białe włosy sięgające do połowy karku, bardzo dziecięca i dziewczyńska uroda.
Widoczny ekwipunek: Duża torba
Duży zwój
Multikonta: -

Re: Długość misji

Post autor: Renkuro »

A może podział misji na bardziej zadaniowo-fabularne a bojowe dla tych od C w górę?
I wtedy czysto bojowe krótsze, a zadaniowo-fabularne takie same jak dziś, z ewentualnie walką z słabszym wrogiem?

To rozwiązuje za jednym zamachem problem przedłużania się rzeczy przed walką, a jednocześnie nie zamyka robienia dłuższych misji gdzie istotne są decyzje graczy, a także problem tego że supportowe postacie jak pieczętujący czy lekarze mają ciężej jak chcą coś solo robić.
1 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 3910
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Długość misji

Post autor: Ichirou »

Osobiście nie widzę żadnego wpływu między mechaniką obrażeń a zainteresowaniem robienia/prowadzenia misji wyższych rang. To, czy do eliminacji przeciwnika należy użyć 1 czy 2-3 technik jak dla mnie wiele nie zmienia. W mało której misji jako mg lub gracz spotkałem się z potyczką na jedną turę, a trochę zdążyło mi się przewinąć.

Z mojej perspektywy długość wysokorangowych misji jest jak najbardziej zniechęcająca. Zrobienie wątku na minimum 60 lub nawet 87 postów to jest naprawdę sporo. O ile nie strzela się krótkimi i szybkimi postami, to taka misja/wyprawa może ciągnąć się już nie tygodniami, a miesiącami. Do podjęcia się takiej długiej przygody trzeba determinacji, więc w grę wchodzą głównie misje lub wyprawy po coś: wspomagacz, artefakt lub przynajmniej wojna. Dla samego robienia misji chyba bym się nie podjął np. S nie z powodu zagrożenia, co po prostu z obawy przed zablokowaniem sobie gry albo przegapieniem czegoś.

Być może zmiana podejścia i rozliczenie na wzór fabuły jest jakimś rozwiązaniem. I tak w praktyce wychodzi, że misja misji nie jest równa mimo tej samej rangi i liczby odpisów. Na jednej C połowa misji to przyjmowanie zlecenia przez wymianę pojedynczych zdań ze zleceniodawcą, drugie pół to dotarcie na miejsce, walka, powrót po wynagrodzenie. Druga C zawiera więcej treści w każdym poście, czas antenowy głównie skupiony na właściwą część zadania, które z kolei jest czymś więcej niż szybką potyczką z przeciwnikiem. Obie misje będą rozliczone podobnie. Ta druga co najwyżej dostanie kilka punktów bonusu więcej, jeśli posty były faktycznie bardziej rozbudowane. Rozciąganie misji, bo mg ma prosty pomysł, a wymóg kolejek trzeba spełnić, w praktyce wychodzi średnio i mało satysfakcjonująco dla obu stron.
Jeżeli dłuższe i lepiej rozpisane wątki względem szybkich i krótkich byłyby rozliczane bardziej proporcjonalnie niż teraz, to w sumie spoko.
7 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Hana
Posty: 288
Rejestracja: 6 paź 2021, o 05:51
Wiek postaci: 18
Ranga: Uczeń (Dōkō)
Krótki wygląd: Nałożyła na nogi ciepłe, czarne pończochy, a na to spudniczkę. Założyła zwykłą koszulę, a na ramiona zarzuciła błękitną kurtkę. Włożyła na nogi lekkie obuwie, żeby zawsze być gotową do akcji. Włosy upięła jak zwykle z delikatnym akcentem.
Widoczny ekwipunek: Odznaka shinobi (naszyjnik); Kabura na broń (na prawym udzie), kabura (na lewym udzie), dwie torby z ekwipunkiem (z tyłu na biodrze), ciemne rękawiczki (zwykłe), Ochraniacz na czoło z wygrawerowanym symbolem "Zjednoczonych Sił Sogen" (na lewym ramieniu)
GG/Discord: Hana-chan/sushimaru9208
Multikonta: Tetsu Maji

Re: Długość misji

Post autor: Hana »

Osobiście najkorzystniejszym rozwiązaniem, jakie tutaj widzę, jest po prostu przeniesienie wykonywania misji do działu. Oddanie lokacji do dyspozycji fabularnej i nie blokowanie postaci przez misje. Wszakże są one tylko po to, żeby zdobywać punkty do rozwoju postaci. W misje i tak nie można ingerować z zewnątrz (bo chyba wiąże się to z karą?), więc nie widzę powodu, dlaczego są odgrywane fabularnie. Nie mają aż takiego przełożenia fabularnego, bo ten cały zamysł rozpoznawalności i sławy (zdobywanej na misji D czy C) ani trochę nie wydaje mi się warty wzmianki w konfrontacji z kimkolwiek. Oczywiście jest fajnym wyznacznikiem osiągnięć postaci, ale nie wydaje się w ogóle spójny (na jednej misji osiągniesz jakąś nominację od MG 'losowo', a inny będzie to uważał za zbędne - nie mówiąc już że nikt nie ogarnie uczciwego moderowania tego dla wszystkich).
Mowa tu oczywiście tylko o przeprowadzaniu misji rangi np. od D do A na 'offtopie' (wątpie, żeby miało to sens przy wyprawach po bonusy, bo nie byłoby uczciwe). Limity nadal można zachować w obecnym stanie, przy tym, że kolejna seria mogłaby być wykonana np. po tygodniu od akceptacji ostatniej. I tak nikt nie ma systematyczności w pisaniu postów czy odbywaniu fabuły, więc na jedno wyjdzie, jeśli będzie czekał na możliwość robienia nastepnych misji bez tego tzn. 'omdlenia' postaci. O ile ktokolwiek był w stanie przyczepić się kiedyś do tego, że gracz przez dwa tygodnie nic nie pisał i nagle zaczął misję, bo teoretycznie według systemu postać miała przerwę "na nic nie robieniu", a założeniem miało być pisanie na fabule. Robienie jednego i drugiego usprawni systematyczność. Może fabularnie postać trochę ucierpi z powodu wypalenia (była już wszędzie i pisała ze wszystkimi), ale to według mnie na plus, mieć swobodę podróżowania i jednocześnie osiągać upragniony progres.
0 x
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2824
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25
Multikonta: Reigen

Re: Długość misji

Post autor: Yami »


Mimo, że pomysł dotyczy problemem związanym z długością misji i teoretycznie powinniśmy dyskutować właśnie ten pomysł, tak byłoby wielką szkodą gdybyśmy nie poruszyli wszystkich problemów jakie aktualnie występują z drugim najważniejszym elementem rozgrywki na forum (pierwszym teoretycznie jest fabuła).
Definitywnie istnieje problem związany z wynagrodzeniami. Jeszcze za czasów ich sprawdzania (krótki mój epizod) widziałem jak różnie prowadzone są misje. Wydzieliłbym kilka kategorii ich prowadzenia:
- Szybki po PH (fabuła ledwo co trzyma się kupy),
- Elizy Orzeszkowej (80% posta to poetycki opis otoczenia),
- Retrospekcji (80% posta to niemal przepisanie tego co zrobił gracz),
- Podróżniczy (znaczna część misji to przejście z punktu A do B),
- Fuck You (Kiedy masz dużo PH i trzeba wymyślić coś nienaturalnego aby MG się nie przyczepił, że jest za łatwo)
- Bizzare Adventure (Czysta Fantastyka)
Pomijam tutaj misje "normalne", każdy z powyższych przypadków ma swoje plusy i minusy. Wiążą się one z aktualnym sposobem ich wyceny. Osoba, która robi szybką misję po PH ma gdzieś braki dodatkowych PH, gdzie w lajtowy sposób dostanie sporej ilości PH (te 10 czy 15PH są niczym w stosunku do bazy 50-90PH jakie się dostaje za C/B). Aby ograniczyć takie rzeczy stworzono te minimum linijek i minimum potrzebnych postów. Wymogi pierwszych doprowadziły do stworzenia właśnie grupy retrospekcji. Dodatkowo wymuszono wyższy poziom aby gracze nie robili sobie misji po koleżeńsku. Ten z kolei aspekt utworzył grupę "Fuck You".

Zrównoważenie sposobu oceny jest problematyczne bo trzeba wprowadzać pewne uregulowani. Doskonale wiemy, że wśród nas są osoby, które zawsze będą naciągać reguły. Jeśli wprowadzony zostanie system PH za post, wówczas będą robione misje C po 100+ postów , dużo łatwych PH + ominięcie zasady przerwy fabularnej po 3 misjach. Zwłaszcza stanie się to realne jeśli taka misja C będzie bardziej korzystna od fabuły. Dwóch graczy będzie prowadziło sobie takie tasiemce, za które dostaną nagrodę za prowadzenie + PH za przejście misji.

Mniej martwię się o maksymalny próg bonusowego PH chociaż połączenie spamerów+retrospekcji może jeszcze bardziej podnieść zakres PH jaki będą dostawać. Zasady powstały aby ograniczyć wyzyskiwaczy i wciąż powinny być aby ich nadzorować.

Aktualny system moim zdaniem powinien być tylko nieznacznie zmieniony. Można dać zawsze większy zakres maksymalnego PH za jakość misji. Same misje powinny mieć konkretny próg za który dostaną X PH. Do tego dać zakres w którym powinna zmieścić się misja, od niego dostać dodatkowe, lub mniejsze PH. Jako, że jestem zły w tłumaczeniach poniżej przykład.

Misja D: 15 postów (+-5 postów) - 30PH.
Można wykonać misję w 10 postów i dostanie się za to 20PH.
Można wykonać misję w 20 postów i dostanie się za to 40PH.
Rozwiązuje to niejako problem wymuszania dojścia do minimum gdzie zwyczajnie wymyślamy podróże. Z drugiej strony daje nam możliwość lepszego rozłożenia wydarzeń kiedy wiemy, że przebijemy to minimum. Teraz nie dostaniemy więcej PH za posty przebijające minimum. Często musimy dopisać więcej treści w poście sprawiając, że niejako MG wchodzi w rolę gracza pisząc, że coś zrobi aby ten nie musiał siedzieć w misji dłużej niż to potrzebne. Nie chcemy aby ktoś był dłużej przykuty do misji niż to potrzebne.

Sama kwestia misji wysokopoziomowych... poza sławą, która chyba nic nie wnosi tak jak pisze Icir są nieopłacalne. Lepiej iść na wyprawę zamiast wybierać się na misję A lub S.

I przepraszam za chaos myśli :)
0 x
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Długość misji

Post autor: Sans »

Mieliśmy trochę rozmów na ten temat, dzięki którym mamy kierunek w jakim pójdą zmiany. W najbliższych dniach je wprowadzimy, więc bardzo dziękuję za feedback, który wzięliśmy pod uwagę. Ogólnie rzecz mówiąc, zmieni się ich długość, a wynagrodzenia będą podlegać przelicznikom fabularnym z dodatkami.

Wprowadzone.
0 x
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość