Witam wszystkich, to znów ja. Tym razem chciałbym poruszyć kwestię dotyczącą samurajskiego stylu walki czyli battodo - w praktyce więc, będzie to problem dotyczący jedynie garstki graczy, jednakowoż zdanie ninjów

Oki, no to o co chodzi? Otóż, na poziomie B w Battodo są 2 techniki, które moim zdaniem są nieszczęśliwie opisane. Są to "Iaido" oraz "Shuten".
Shuten:
Iaido: Zasadniczo, na pierwszy rzut oka wydaje się być wszystko OK, ale moim zdaniem, technika Shuten jest pochodną Iaido i stanowi jej kwintesencję. Zaś samo Iaido jest opisane błędnie - już wyjaśniam o co chodzi.
Iaido, jako sztuka walki kończy się na pierwszym lub max 2 cięciu, po którym następuje strzepnięcie krwi i schowanie ostrza. Samo Iaido tudzież Iaijutsu tudzież Battodo, siłę swą opierają na błyskawicznym dobywaniu miecza, którego dokładnej mechaniki opisywać nie będę (dużą role gra cofnięcie saya lewą ręką w tył). Wszystkie cięcia ponad te pierwsze dwa są praktycznie zbędne tj. nie należą już do iaido lecz kendo/kenjutsu (i wiem, że są formy zakładające więcej cięć i wrogów niż jeden, jednakże mają one inne zastosowanie praktyczne, szkolą dodatkowych technik i zachowania w walce przeciwko wrogowi nacierającemu z każdej strony, jednakże w praktyce, po pierwszym góra drugim cięciu mamy już kendo/kenjutsu).
Ów skupienie i doskonałość pierwszego cięcia jest pięknie pokazane w opisie techniki Shuten - która moim zdaniem stanowi kwintesencję technik Iaido. Jest piękna

Rozwiązanie
Primo: Do techniki Shuten dopisać znajomość Iaido wymagana - to nie wzbudzi dyskusji (raczej)
Secundo:
Przebudować opis techniki Iaido na następujący:
- Nazwa
- Iaidō
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Zależy od długości ostrza
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Wysoka szybkość (ok. 80), posiadanie obu rąk
- Opis Technika stanowiąca "podstyl" walki w obrębie Battodo. Jest to umiejętność zadania błyskawicznego ataku z miecza znajdującego się w saya - cięcie może być zarówno horyzontalne, jaki i pionowe, skośne czy też w ogóle nie być cięciem lecz uderzeniem rękojeści, a nawet wykonanie bloku - wszystko to zależy od sytuacji oraz wyszkolenia wojownika.
Praktyk Iaido stawia na rozwiązanie walki w jednym, celnym uderzeniu, które dzięki zastosowaniu tzw. saya-biki (cofnięcia saya), zyskuje ogromną prędkość.
Warunki:
- W czasie wykonywania pierwszego ciosu szybkość użytkownika jest wyższa o 10%.
- Kolejne cięcia są zadawane ze zwykłą szybkością/techniki mają prędkość typową dla siebie,
- By ponownie użyć techniki Iaido należy schować miecz.
Dodatkowe uwagi
Brak.