Nadchodzące zmiany - Zapowiedź

Awatar użytkownika
Exodia
Moderator
Posty: 782
Rejestracja: 7 maja 2020, o 00:34
Wiek postaci: 100
Ranga: Spellcaster/Effect
GG/Discord: Wolfig#2761
Multikonta: Mujin, Jinpachi
Aktualna postać: Mujin, Jinpachi

Nadchodzące zmiany - Zapowiedź

Post autor: Exodia »

3 x
Awatar użytkownika
Haruzen
Posty: 547
Rejestracja: 19 cze 2021, o 23:31
Multikonta: Harikido

Re: Nadchodzące zmiany - Zapowiedź

Post autor: Haruzen »

Na początku chciałbym zaznaczyć, że to super pomysł, żeby pokazać co robicie. Fajna przejrzystość waszych działań (przynajmniej częściowo) oraz możliwość konsultacji z graczami, aby nie marnować pracy i nie rozwijać zmian w złym kierunku.
Super, osobiście trochę nie mam czasu i głowy, aby takie symulacje przeprowadzać i samemu to sprawdzić. Jest szansa, że się nimi podzielicie, tak aby wasze wyniki miały jakąś wiarygodność?
Czy dobrze rozumiem, że chcecie, aby każdy randomowy npc, zwykły człowiek, kompletnie niewalczący, był w stanie pokonać średnio rozgarniętego doko? Ja wiem, że sprawa statów npców jest niedoprecyzowana, ale chyba nie jest na tyle palącym problemem, aby go tak bezsensownie łatać. Można poczekać, pomyśleć i zrobić to porządnie.
Super, ale dlaczego określacie coś jako drożyzna, skoro cały czas wszystko wzrasta arytmetycznie o stały próg? Rozumiem, że to pewnie jakaś wewnętrzna notatka robocza, która się po prostu zapodziała, ale trochę nieprofesjonalnie wrzucać coś tak źle przygotowanego.
Link, który podajecie nie zezwala na żadną edycję, w związku z czym samodzielna zabawa, czy po prostu sprawdzenie tego systemu jest niemożliwe. Ponadto jak rozumiem czakra mnoży się razy 10. Fajnie jakby mnożył to już kalkulator, aby nie trzeba było robić niepotrzebnych obliczeń w głowie.
Sami tutaj przyznajecie, że nie rozwiązuje w pełni to problemu ścisłej specjalizacji graczy (dlaczego to coś złego i dlaczego w ogóle to jest problem?) Po waszych zmianach po prostu docelowym modelem będzie 1 dziedzina + sc + kc oraz staty. Zmniejszenie kosztu dziedzin rekompensuje wydatek na kc i sc. Robienie postaci pod wiele dziedzin będzie owszem łatwiejsze, ale wciąż nieopłacalne, ergo jeśli to ma być główny powód zmian w sc i kc, to tylko komplikujecie mechanikę, nie rozwiązując problemu, który niekoniecznie jest problemem.
W zamian dajecie większe koszty kolejnych dziedzin, więc wciąż zniechęcacie do ich rozwijania... Ale fakt, że ten obecny limit dziedzin jest martwym prawem, które chyba nikogo jeszcze nie dotyczyło.
Och, cudownie, prowadząc misję na kilku npców dostaję jeszcze więcej liczenia i rzeczy, o których mogę zapomnieć... Dobra, tak serio. Wprowadzanie takich wzorów na staty techniki tylko komplikuje ową mechanikę. Ostatecznie za jakiś czas ktoś i tak wyliczy najbardziej optymalny system stosunku dziedziny, sc i kc i znów każdy będzie miał niemal takie same staty technik. Upierdliwość liczenia wzorów przy każdym ataku jednak pozostanie.
Czy dobrze rozumiem, że do jednego stylu walki, będą podpięte po prostu konkretne bronie? Jeśli tak to... czym to się różni od tego, co mamy obecnie? No i jak by to wyglądało przy taijutsu, bo tutaj zdecydowanie trudno to sobie wyobrazić. Czy tez po prostu style nagle tylko określają broń, a każdą bronią możemy wybrać efekt, jaki chcemy zadawać... Tylko to jest dziwne, bo konkretna broń właśnie zwykle zadaje konkretny rodzaj obrażeń. Ogólnie rzecz biorąc, fajnie jakby te całe style i efekty zostały jakoś przejrzyściej opisane, bo teraz nawet nie do końca wiadomo o co chodzi.
Ach, no i fajnie jakby wszystkie efekty były opisane choćby skrótowo, aby było wiadomo, czy to nie rodzi jakichś innych problemów.
Chwila, czyli techniki tai już nie będą same w sobie dawały żadnych obrażeń, tylko te statusy? Jeśli tak, to tai nagle jest kompletnie nieopłacalne jako wyjściowa taktyka ataku, bo finalnie trzeba będzie technikami czakry zadać jakieś obrażenia. Ja wiem, że teraz taiuserzy mają minimalnie łatwiej, ale taki nerf, to jednak sporo.
Chwila. Obecnie wytrzymałość odpowiada za to, ile ran możemy przyjąć. Bariery nie są opisane w tym systemie, więc zakładam, że nie aplikuje się do nich system ran. Za co więc ma odpowiadać wytrzymałość barier, która ma być obok odporności?
W chwili obecnej granie supportem na forum właśnie pod leczenie, czy użyteczność jest trudne, bo zwykle i tak postać musi umieć walczyć, aby nie zginąć na misji/eventcie. Z tego też powodu praktycznie nie mamy supportów na forum (serio jest ktoś poza Mujinem?) Rozbicie iryo na dwie dziedziny tylko zwiększa koszty buildu supportującego, a więc czyni go jeszcze mniej opłacalnym. Nie jestem przekonany, czy chcecie taki cel osiągnąć. Jasne rozumiem, że odkąd Mujin zajął się alchemią, to wskazał na pewne problemy i można oczekiwać tutaj reworku. Niech to nie będzie jednak rework, który karze gracza za rozwinięcie tej dziedziny.
Ja wiem, że zastoje w kuźni/wt są częstym problemem, ale tak skrajne ograniczanie dostępu do tych działów, poprzez konieczność wydania ph, sprawi, że one kompletnie umrą. Poza Ayatsurimi, których całe jestestwo opiera się na kuźni, nikomu nie będzie się to opłacało. Ludzie chcą personalizowanych przedmiotów i kazanie im płacenia za nie ph jest strasznie nieuczciwe.
Ponadto pogrubiony fragment, to niemiła opinia. Tworzymy przedmioty w kuźni, po to, aby były nasze, spersonalizowane i takie, jakie my chcemy, nie takie jakie ktoś uważa, że być powinny.
Czy za wspomagacz będzie liczona umiejętność wykonywania takiej techniki, czy posiadanie zwoju, czy może tylko odbycie wyprawy po zwój?
Jeśli od samego znania i opanowania danej techniki, to rozumiem, że przynajmniej 70% technik straci status kinjutsu. Tylko wtedy można mieć dostęp do kilku silniejszych technik, nie ograniczając się do rozwijania jednej dziedziny. Skoro bowiem nie będę mógł mieć potężnych technik wielu dziedzin, to po co je mieć? Równie dobrze mogę rozwijać tylko jedną, skoro tylko z niej będę w stanie zdobyć kinjutsu.
W przypadku gdy będzie to liczone od posiadania zwoju, to od razu wyobrażam sobie grupkę graczy, którzy w zależności od potrzeb i sytuacji wymieniają się zwojem, aby zwalniać sobie sloty.
W przypadku liczenia tych, którzy odbyli wyprawę po zwój, to opłacalnym będzie nagle tylko zdobywanie zwojów, uczenie i uczenie innych graczy techniki.
Ergo w każdym przypadku tworzycie sufit w late game na forum, którego główną bolączką jest to, że częśc graczy już jest w late game.
Topka forum szybko zgarnie wszystko co ciekawe i nowi gracze będą mieli same ochłapy. No ale w sumie chwilę po zgarnięciu wszystkiego co ciekawe będą w lategame i nie mogąc zdobyć nowych wspomagaczy zaczną się nudzić i odejdą z forum robiąc miejsce... Tylko, ze w ten sposób szybko wam się gracze pokończą...
Skoro nie trzeba paktu, to jakie będą wymagania? No i dlaczego na podstawie jednego wyjątku w anime (gdzie nawet nie jest powiedziane, że Hashirama nie ma paktu, po prostu nie jest powiedziane, jaki ma pakt) chcecie ustalać regułę wywalającą do góry nogami cały system, który w miarę ok sobie działa? (i to w sumie nie tylko SM, ale w ogóle całe wspomagacze. Ten system można rozwijać, aby był lepszy, a nie rozwalać.)
A tutaj pytanie. Dlaczego to zmieniacie, skoro nikt od lat nie miał MSa, więc na dobrą sprawę nawet nie wiadomo, czy to działa czy nie? (na papierze wielu waszym poprzednikom działało)
Jedną z największych zalet tego forum (i czego Sandały nie rozumiały) jest inkluzywność tego forum. W zaskakujący sposób łączy ona tych, którzy chcą grać na wiele różnych sposobów. Mogą oni to tutaj robić obok siebie. Niezależnie od tego, czy piszą krótkie, czy długie posty, niezależnie czy są nastawieni na fabułę, czy na expienie, niezależnie, czy lubią pve, czy pvp... Wprowadzając taką zmianę praktycznie eliminujecie sferę pvp czyniąc ją skrajnie nieopłacalną. Nagle z niewiadomego powodu i z niewiadoma korzyścią, chcecie się zamknąć na konkretną grupę graczy, która mogłaby po prostu chcieć tutaj grać i dobrze się bawić.
Odnośnie zaś oszustw i kombinatorstwa... Jedyną osoba, która to robiła, którą pamiętam (a jednak parę lat tutaj siedzę i wiem kto z aktywnych graczy jakie ma przeszczepy) była Koala. Wszyscy, którzy pamiętają tę dramę wiedzą, że to było zwyczajne wykorzystywanie władzy administracji przeciwko graczom. W momencie gdy władza nie będzie wykorzystywana, to pozostają jedynie negatywne emocje po stracie postaci. W pve też jednak się ginie, to nie jest przynależne tylko do pvp. Jeśli więc te negatywne emocje mają być problemem, to lepszym rozwiązaniem będzie uczynienie postaci graczy nieśmiertelnymi.
Fabularnie i mechanicznie CS jest słabszą formą SM. W jaki sposób więc CS nagle podpada pod hybrydy, a SM pod czakrowców?
Niezależnie ilu technik nie wymyślicie, nie będziecie w stanie zastąpić kreatywności graczy. Dużo bardziej natomiast wolę jako Senju stworzyć sobie za pomocą reberu schody, aby wejść gdzieś wyżej, niż używać techniki, która potencjalnie mogłaby być zabójcza, ale używana jest do stworzenia schodów. Reberu jest znakiem rozpoznawczym tego forum i czymś, czym to forum się wyróżnia na tle innych (gdy te jeszcze istniały xD). Wywalanie go obedrze tylko naszą mechanikę z tego, co czyniło ją tak wyjątkową, że dzięki niej forum utrzymało się tyle lat.
Hej, już nie ma Koali, która narzekałaby, że jej klan jest zbyt mało op XD On teraz normalnie działa i imo nie ma sensu przy nim kombinować, no chyba żeby dodać parę technik (ale nie bardzo jest z czego).
W ten sposób powielicie niepotrzebnie błąd Terumi. Oczywistym jest, że jedna ścieżka będzie ok, a druga już nie bardzo i nagle każdy Maji i tak będzie grał tylko jedną ścieżką, a druga będzie w mechanice stała obok, niczym niechciana siostra.
Trzymam kciuki za moje pajączki. Jakbyście potrzebowali z nimi pomocy, to ja bardzo chętnie.
Brzmi świetnie, ale jakoś trudno mi sobie wyobrazić, jak miałoby to wyglądać mechanicznie... Mam nadzieje, że macie tutaj jakiś świetny pomysł.
Sam pomysł nawet ok, ale jeśli wartości będą takie jak na dołączonym przykładzie, to sprawiacie, że nikt nigdy nie założy żadnej zbroi. Zwykła kamizelka shinobi z karą 5% do szybkości, najważniejszego atrybutu na forum? Aż strach pomyśleć jakie straty są na czymś, co daje już konkretną osłonę.
W ten sposób w kolejnym miejscu uderzacie w iryo i buildy supportujące. Dzięki temu będą po prostu zbędne. W chwili obecnej expienie do używalnego i sensownego poziomu postaci supportującej jest trudne i mało satysfakcjonujące, bo rzadko kiedy ktokolwiek potrzebuje medyka. No chyba, że na eventcie. Te jednak odbywają się zwykle raz na pół roku, a więc pomiędzy nimi większość postaci znajdzie czas, aby zebrać pieniądze na zakup tych leczniczych zwojów. Jeśli będą natomiast astronomicznie drogie, to po prostu nikt nigdy ich nie kupi, bo nawet obecnie ten jeden, czy dwóch medyków na forum (nawet nie wiem, czy jest ktoś poza Mujinem) w pełni wystarcza na eventach etc. Takie zwoje lecznicze spełniają tę samą funkcję, co postaci medyków, a więc czyniąc jedne atrakcyjnym, sprawiamy, że drugie jest nieatrakcyjne, a więc nikt nie będzie z tego korzystał.
Jeśli nie będzie to wiedza podstawowa, ot w jaki sposób będzie się ja zdobywać? Na wyprawach? Trochę szkoda cooldownu na taki detal. Poza tym, miałaby się liczyć jako wspomagacz, czy jak? Trochę to dziwne. Poza tym wypadałoby, aby o stali kantaiskiej wiedziały postaci z Kantai. Skończy się więc to tak, że w mgnieniu oka postaci z danego regionu umówią się na fabułę z połową forum i wiedza i tak rozniesie się za darmo do każdego, który tylko zechce ją mieć. Ostatecznie każdy i tak będzie to miał za darmo, tylko będzie to odrobine upierdliwe do zdobycia.
Osobiście nie podoba mi się pomysł, aby każdy znał przynajmniej ogólnie każdy klan. Jest to przyjemne poczucie tajemnicy na misji, gdy po opisie musisz rozpoznać umiejętności danego klanu. Wprowadzenie takiego zapisku uprości to do tego, że mg od razu będzie pisał "atakuję cię zdolnościami klanu x".
Wydawało mi się, że po niedawnej reformie misji wszystko tam fajnie działa (co widać po kolejce do sprawdzania i tym ile ich tam wpada). Ów projekt, jakkolwiek faktycznie mało jeszcze rozwinięty i przemyślany, wygląda jakby chciał naprawić coś, co w gruncie rzeczy dobrze działa. Skoro więc to działa, to po co to zmieniać? Owszem zamknięta skala misji w przyszłości może być problemem. Póki co nikt nie trzaska jeszcze co chwila misji S ale z pewnością kiedyś do tego dojdzie. Rozwiązaniem tego problemu nie jest jednak rozszerzenie skali, bo to jedynie ów problem opóźni. Skalę trzeba otworzyć u góry, np dodając misje S+, gdzie np przeciwnik miałby minimum 5k ph, ale jeśli miałby więcej, to rosłoby również wynagrodzenie.
System wypraw też działa w porządku i nie wiem dlaczego trzonowi fabularnemu się to nie podoba.

EDIT od Papyrus:
Drobne info, ale nie chcę władowywać się w dyskusję, bo się nie znam na mechanice.
Trzon fabularny nie pracuje nad powyższymi zmianami, a system misji, który mamy obecnie jest dla nas w porządku.
6 x
Awatar użytkownika
Misae
Posty: 1352
Rejestracja: 17 gru 2017, o 10:38
Wiek postaci: 26
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Białowłosa, o dwukolorowych tęczówkach - lewa srebrzysto-biała, a prawa fiołkowa, ubrana w płaszcz, rękawiczki ze stalowym ochraniaczem. Na szyi kwiatowa kolia, powyżej, po prawej stronie pozioma blizna; różowe kanzashi we włosach
Widoczny ekwipunek: Torba na biodrze lewym i torba na biodrze prawym; plecak
GG/Discord: Misae#1695

Re: Nadchodzące zmiany - Zapowiedź

Post autor: Misae »

Nie wiem czy mogę napisać w sprawie proponowanych zmian tutaj czy będzie oddzielny temat, póki go nie ma zajmę miejsce tutaj.
Co do zmian. Mają dobre i złe strony. Dobrą jest dodanie m. In. Dużej ilości artefaktów, które na pewno urozmaicą grę, zmienienie sławy i inne.
Niestety ale osobiście przeraża mnie trochę to co ma się dziać. Przeraża mnie stworzenie nowego forum, bo niestety ale tak daleko idące zmiany oznaczają nowe forum. W momencie, w którym zmieniamy diametralnie statystyki i mechanikę, zmienić trzeba całe klany pod to. WSZYSCY gracze muszą stworzyć swoje postacie na nowo i nagle to, że ktoś coś umiał będzie zupełnie stawało na głowie, część graczy odejdzie bo nie ukrywajmy do tego może dojść. Mimo wszystko ważnym pytaniem jest to czy graczom odpowiada zaczynanie wszystkiego na nowo z postaciami. Jasne, że mogą zostawić szkielet fabularny postaci, ale cyferki pod nimi ukryte zmienią się diametralnie. Nie będę się rozwodzić nad konkretnymi punktami, na razie chciałabym poruszyć ten delikatny temat. Co jeżeli serce forum czyli gracze, ci którzy budują tą naszą małą społeczność nie zatrzymają się tu gdzie mimo tak wielu zawirowań przez ostatnie miesiące jednak zostali. Dodatkowo wprowadzanie jeszcze bardziej moim zdaniem skomplikowanej (nawet mimo kalkulatorów) mechaniki podnosi to dużo bardziej próg wejścia dla potencjalnych przyszłych graczy, bo mało kto będzie walczył z taką ilością powiązań.
Powiem co mi leży na serduszku. Forum miało być miłą grą fabularną, a mam wrażenie, że zagłębiamy się do poziomu najbardziej skomplikowanych systemów rpg opierających się na cyferkach czy robimy z tego planszówkę. Nie wiem kiedy zmiany wejdą, ale chciałam uczulić z punktu widzenia szarego gracza o statystycznych miłościach z mechaniką.
11 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Mujin
Posty: 1126
Rejestracja: 1 paź 2019, o 22:14
Wiek postaci: 34
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Wysoki (197cm). Kobieca uroda i długie włosy ukryte pod czapką. Wątłej, niepozornej budowy. Maska na twarzy. Bandaże na rękach. Kurta, workowate spodnie, czapka z niewielkim daszkiem. Wszystko w ciemnozielonym kolorze. Lekkie buty ninja.
Widoczny ekwipunek: Duża torba przy prawym boku, duży zwój na plecach, po bukłaku przy pasie, ręce obwinięte bandażami
GG/Discord: Wolfig#2761

Re: Nadchodzące zmiany - Zapowiedź

Post autor: Mujin »

Będąc całkowicie szczerym na początku bardzo pozytywnie i bezkrytycznie podchodziłem do zmian, bo na wielu frontach są potrzebne. Przykładowo Fuinjutsu albo Iryo właśnie. Większa pula UW i UN, wspomagacze, trucizny, i tak dalej i tak dalej.

Misae faktycznie wskazała ważny problem, że te zmiany przerobią forum na coś całkowicie innego. I o ile ludzie zostaną i fabuła zostanie, to mechanika cała zostanie przerobiona. I to w taki sposób, że niektórym może po prostu nie chcieć się tutaj przebywać. Wiele rzeczy staje się bardziej skomplikowanymi, a niektóre zmiany z punktu widzenia użytkowników są całkowicie niezrozumiałe i potencjalnie niepotrzebne (np. Mangekyo bez ścieżek, albo dziedzina do craftingu). Z w miarę prostego systemu robi się coś, co potrzebuje dużo kalkulatorów i automatyzacji i to był jeden z czynników, które poprzednia administracja brała pod uwagę. Już wzory na pociski miotane i strzały stawiały duży opór u niektórych i muszę przyznać, że forum mimo wszystko powinno być utrzymywane relatywnie prosto. By nawet osoby, które wolą grać bardziej fabularnie, mogły czerpać przyjemność z w miarę prostego systemu..

Bo też dużo zmian to praca dla misjodawców. Dla sędziów. Dla graczy, którzy muszą wyliczać więcej rzeczy i brać pod uwagę więcej czynników. Doprecyzowywanie mechaniki owszem pomaga, ale zbytnie może się odbić czkawką.

Są tam takie liczne rzeczy, które nie są niezbędne do funkcjonowania forum, a które mogą zejść na dalszy plan. Wiedza postaci? Penetracja i osłona? Nowe klany? Style walki i specjalizacje? Dziedzina do craftingu? Powolutku, może. Powolutku.

Widać, że jest zainteresowanie i pozytywny odzew, bo forum nadal kuleje na wielu frontach, ale jest też obawa, że zmiany zajdą za daleko. Dlatego może lepiej wprowadzać owe zmiany w małych porcjach? Wiele z nich jest ze sobą powiązanych oczywiście, ale zamiast tego można by robić rzeczy, które mogą stać samodzielnie. Na przykład mała paczka Iryo + Trucizny + Efekty dodatkowe. By zmieniać forum stopniowo, zamiast stawiać na głowie od razu.

A przed tym wszystkim, w mojej skromnej opinii, należałoby zasięgnąć opinii graczy nieco dokładniej. I tak wiem, że admini nie mogą się patrzeć na opinię użytkowników zawsze, ale jeśli już dochodzi do aż takich zmian, gdzie każdy gracz będzie w obowiązku do przerobienia swojej KP od strony mechanicznej całkowicie, to może warto by zorientować się, które zmiany mogą zmienić forum za mocno? Ja bym zrobił to na zasadzie wstawienia takich zmian jako osobnych elementów ankiety wielokrotnego wyboru, i sprawdzenie na co jest największy popyt, a co gracze uważają za zbyt dalekie odejście od podstaw?
1 x
Awatar użytkownika
Baji
Posty: 403
Rejestracja: 11 paź 2021, o 09:49
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Dwukolorowe włosy, kolczyk w prawym uchu, bardzo szczupły i wysoki shinobi o jasnozielonych oczach
Widoczny ekwipunek: Średni łuk, kołczan, strzały, Zbroja [Ciemnofioletowe płyty i czarne łączenia]
Multikonta: Amida, Manjiro

Re: Nadchodzące zmiany - Zapowiedź

Post autor: Baji »

Rzadko zabieram głos tak publicznie, z reguły wyrażam swoją opinię na czaciku gdzie ostatecznie i tak wszystko znika ale tym razem ponownie chce wyrazić opinie jasno i klarownie.
Zmian które się szykują jest dużo, ten fakt przeraża delikatnie mnie jak i wielu użytkowników co jest naturalne bo jako ludzie, nie shinobi, nie sabaku, nie senju czy uczicha ani kogokolwiek innego odgrywaliśmy na forko ZMIANY po prostu przerażają, choć to słowo może jest nad wyraz. Mimo to nie oznaczają one ze coś będzie gorsze. O tym często się zapomina bo jako gracze patrzymy przez pryzmat swoje własnej postaci i myślimy że osłabia to nas co czasem nie jest kłamstwem ale często zapomina się, że dotyczy to wszystkich postaci. Więc jeśli mamy postać 4-6kPH to wcale nie będziemy słabsi niż postacie 1-2kPH bo ich też to dotyczy.
Z kolei jeśli ktoś gra stricte fabularnie to sądzę, że spokojnie będzie w stanie stworzyć postać o podobnych zdolnościach, może minimalnie w czyś się różniących, co sprawdziłem na podstawie postaci która chciałem zrobić zamiast mojego głównego konta (tj. Baji). Na nowym systemie różnią się cyferki ale finalnie wiele rzeczy zostaje bez zmian za to daje nam jako graczom dużo większe pole manewru. Dzięki temu postacie nie będą kalką kogoś tylko ze z innego klanu, a faktycznie czymś wyjątkowym, a do tego chyba każdy z nas dąży. Aby jego postać nie była liczba w szeregu NPC klanu na danej randze a kimś więcej prawda?
Zmierzając do sedna nie mechanika stanowi forum ale gracze na nim grający, a nam albo chociaż części, i myślę że znaczącej, zależy na braku kombinatorstwa. Jeśli postać coś potrafi a ktoś mówi że nie bo nie ma zapisu który poparł by nasze stanowisko do tej pory można było powiedzieć "NIE" i na tym się kończyło. Teraz, przynajmniej tak mi się zdaje, będzie to łatwiejsze w sprawiedliwej ocenie i czy nie na tym nam zależy?
Warto więc dać szansę temu co wypracowa administracja, jeśli to faktycznie pokryje się z obawami wtedy dać znak że coś nie gra. Oczywiście gracze będący "od zawsze* mogą uznać to za głupotę i owszem ale to wynika nie z sprawdzenia lecz zazwyczaj z lenistwa, bo zwyczajnie nie chce nam się uczyć nowych mechanik. Co też rozumiem bo jako mod w WT/Kuźni wręcz myślę o urlopie jak zaczniecie wrzucać techniki/przedmioty do reworków xD
Ale nie wychodźmy z założenia, że będzie źle skoro jeszcze nie spróbowaliśmy. Inaczej konserwatywne myślenie zatrzymałoby nas w jaskiniach, czasem zmiany prowadzą ku lepszemu.
1 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Tetsurō
Posty: 556
Rejestracja: 8 maja 2022, o 18:25
Wiek postaci: 24
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Wysoki, szczupły, zielone włosy, szmaragdowe oczy. Ubrany w białą, jedwabną kuszulę i piaskowe spodnie. Na szyi nosi jasnozieloną chustę.
Widoczny ekwipunek: Kabury na obu nogach na udzie
Złoty medalion Ayatsuri na szyi pod chustą
GG/Discord: Kubalus#9713
Multikonta: Zankoku

Re: Nadchodzące zmiany - Zapowiedź

Post autor: Tetsurō »

Podpisuję się pod wszystkim napisanym wyżej przez Yamanaków i Robalarza. Zmiany są potrzebne, bo wiele rzeczy na forum kuleje, jednakże każda zmiana wymaga czasu, to jest proces. Zróbmy z tego ewolucję a nie rewolucję. Jeżeli nie chcemy aby gracze przeżyli krok, to poprawiajmy mechaniki po kawałeczku, za każdym razem konsultując je z chociaż częścią graczy. Fajnie, że są zmiany, ale po co je wprowadzać jak obudzimy się na pustym forum.
1 x
Prowadzone Misje:
  1. Hoshigaki Toshiko & Jinpachi - "Stara ale Jara" - misja C
  2. Yuichi - "Chodzą Słuchy" - Misja C
  3. Minoru - "Nieprzyjemne miejsce dla nieznajomych" - Misja C
  4. Souei - "Córkoo Rybakaaaa!!" - misja A
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 3828
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 34
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Nadchodzące zmiany - Zapowiedź

Post autor: Ichirou »

Zgadzam się z głosami powyżej, bo na takie eksperymenty i całkowite przestawienie zasad to może i jest moment, ale przy reaktywacji forum jak sprzed pół roku albo przy całkowitym resecie, a nie w momencie, kiedy gracze na nowo zaangażowali się w grę i fabułę. To jest jasne, że przy wprowadzeniu takich zmian część graczy zniechęci się do gry, inna części porzuci postacie z rozsypanymi koncepcjami, sporo wątków zorganizowanych przez fabularów poleci do kosza, no i ogólnie sytuacja na forum pewnie się zrypie - pytanie jak bardzo. Fani mechanicznych rozkmin i wymyślnych wzorów należeli i dalej należą do mniejszości na tym forum, co zresztą widać po liczbie lajków w temacie. No chyba, że na scenie pbf jest gdzieś jakieś grono pasjonatów czekających na pojawienie się forum z wymarzoną mechaniką i zajmą miejsce tych, którzy w tym czasie się stąd zwiną. XD

No ale nie będę powtarzał się po poprzednikach. Załóżmy scenariusz, że wielka rewolucja zmiana mechaniczna została przeforsowana. W jaki sposób to miałoby wyglądać w praktyce? Na ten moment to jest mocno niepokojące i póki co rysuje się taki obraz:

Sytuacja: Gracz na misji walczy z dwoma przeciwnikami. W poprzedniej turze otrzymał lekką ranę, ale teraz odpowiada i rusza z ofensywą.

Gracz: Deklaruje rzut shurikenem w Przeciwnika nr 1 z użyciem efektu ze specjalizacji Seido. Później doskakuje do Przeciwnika nr 2 i atakuje mieczem.
Rozpisanie działań w hide:
  1. Przeliczenie swoich atrybutów po otrzymaniu rany i wrzucenie ich do posta.
  2. Wrzucenie tabelki dla shurikena oraz dla miecza, żeby otrzymać statystyki obu ataków dla stanu atrybutów po ranie z zeszłej tury.
  3. Aktualizuje zasoby Energii: odejmuje 50 pkt za użycie opcji krwawienia dla shurikena, dodaje 10% za regenerację co turę.
MG: Przeciwnik nr 1 obrywa shurikenem, ale odpowiada techniką. Przeciwnik nr 2, stojący dalej, robi w tym czasie jakieś dwa inne ataki, przy czym jeden zdąży wykonać przed tym, zanim gracz do niego doskoczy.
Rozpisanie działań w hide:
  1. Wrzucenie atrybutów Przeciwnika nr 1 zaktualizowanych o ranę za shurikena.
  2. Wrzucenie tabelki broni/techniki żeby otrzymać aktualne parametry ataku.
  3. Atak nie trafia.
  4. Wrzucenie atrybutów Przeciwnika nr 2.
  5. Wrzucenie tabelki broni/techniki.
  6. Atak trafia, uwzględnia się obrażenia i efekty.
  7. Wrzucenie zaktualizowanych atrybutów Gracza, bo to, co wcześniej podał w swoim poście dla miecza przestało być już aktualne.
  8. Wrzucenie tabelki miecza dla aktualnych atrybutów Gracza.
  9. Atak trafia, uwzględnia się obrażenia i efekty.
  10. Wrzucenie atrybutów Przeciwnika nr 2, bo te wrzucone przed chwilą przestały być aktualne.
  11. Wrzucenie tabelki broni/techniki.
  12. Atak nie trafia.
  13. Jeszcze odjęcie Chakry i/lub Energii za wykonane techniki dla przeciwników. Uzupełnienie Energii o regenerację co turę. Koniec tury.
W kolejnych turach podobnie. Na starcie uwzględniamy procentowe kary do statystyk, jeśli są jakieś krwawienia lub podobne stany, a potem na zmianę tabelki stat, potem technik, potem znowu stat, bo weszły jakieś efekty w międzyczasie i tak dalej.

Wbrew pozorom to nie jest jakaś wyjątkowo rozbudowana walka, bo prostsze to mogą być tylko te w misjach dla jednego gracza i z tylko jednym przeciwnikiem. Pozdrawiam grupę z misji wojennej, której przy takiej tabelkozie bym się teraz nie podjął. O walkach lalkarzy, w której jedna lalka ma seido, druga łańcuch, a trzecia właśnie została podpalona, ale rusza do ataku z ostrzem, wole nawet nie myśleć.
Przy obecnych zasadach rozliczanie hajdów jako MG jest dla mnie największą uciążliwością przy prowadzeniu misji, a przy proponowanych zmianach wychodzi na to, że trzeba będzie ręcznie przeliczać statystyki każdej postaci co turę i to nierzadko więcej niż raz w każdej turze, dopiero potem dla tych statystyk wrzucać tabelki dla każdej akcji i tak dalej. I zakładam przy tym, że skrypty będą sobie radzić przy kilku zestawach statystyk na raz, bo bez tego ciężko będzie to ogarnąć.
Do tego jeszcze kwestia, że ludzie do tej pory hajdy wrzucali na koniec, żeby była podliczona chakra, i techniki użyte do wglądu. Teraz hajdy będą dodatkowo pełnić funkcję kalkulatora i trzeba będzie je uzupełniać na bieżąco, w trakcie oceniania sytuacji.
No i może być dosyć zabawnie jak - szczególnie przy kilkulinijkowcach - obrabianie wszystkich wzorów i tabelek będzie zajmować więcej niż samo pisanie narracji. XD

Może i tabelki technik i broni wyplują wszystko na tacy i dzięki kilkudziesięciu różnym stanom postaci rzeczy będą bardziej sprecyzowane, ale przyjemność z obsługiwania tej mechaniki w praktyce budzi sporo wątpliwości.
9 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Aki
Posty: 126
Rejestracja: 15 wrz 2021, o 11:38

Re: Nadchodzące zmiany - Zapowiedź

Post autor: Aki »

Tak, ale wiem jak jest z chęcią do pracy (zwłaszcza gdy nie wszystkim innym chce się pracowac)
Tak. Ocir w swoim poście miał rację. Zmiany trzeba było wprowadzić przed eventem, albo nawet w trakcie, a event dokończyć na starych zasadach. A nie kazać czekać graczom ponad pół roku na zmiany i robić rewolucję po takim czasie. Mnóstwo ludzi czeka na refunda, na nową mechanikę (by wiedzieć jaki klan wziąć) a wszystko jest wstrzymywane bez żadnego sensownego powodu.
Tak. Było głosowanie kto ma być nową administracją i demokratycznie wybrano mechanicznych świrów :P

No ale trudno, mleko się rozlało. Natomiast uważam, że jakiekolwiek wypowiadanie się w tym momencie nie ma sensu. Ta zapowiedź to wielki stos ogólników z minimalną ilością szczegółów. A dobrze wiemy, że to szczegóły decydowały o tym, co było uważane za OP, a co za słabiznę (patrz: różnice w statach Maji i Sabaku). Uważam, że trochę siana jest tu niepotrzebna panika. Zgodzę się jednak z jednym sformułowaniem Ocira:
Nie wiemy jak to będzie wyglądać i mam obawy, czy ta "automatyzacja" będzie tak samo dobra, jak jest zapowiadana.
3 x
Awatar użytkownika
Renkuro
Posty: 564
Rejestracja: 4 kwie 2021, o 16:06
Wiek postaci: 22
Ranga: Dōkō / Łuska
Krótki wygląd: Średniej długości białe włosy sięgające do połowy karku, bardzo dziecięca i dziewczyńska uroda.
Widoczny ekwipunek: Duża torba
Duży zwój
Multikonta: -

Re: Nadchodzące zmiany - Zapowiedź

Post autor: Renkuro »

Właściwie bardzo mi się podobają kwestie atrybutów i dziedzin. Chociaż troszkę (bardzo) moim zdaniem dziedziny są za tanie. Techniki rangi A/S powinny być dalej jako pewien szczyt na który ciężko się wspiąć. Bo siła technik siłą ale sama technika raczej nie powinna być czym ogólnodostępnym. Tym bardziej jeśli sama technika nie bazuje konkretnie na swojej sile a raczej tworzy jakieś warunki czy poszerza wachlarz zdolności. Takie S u kuglarzy które służą do kierowania 10 żywymi ludźmi lub 100 lalkami. Te techniki nie mają jakiejś siły czy statystyk a jedynie poszerzają wachlarz zdolności lalkarza. Danie zbyt łatwego dostępu do tego poziomu byłoby takie sobie moim zdaniem. Nie jestem fanem tego, żeby za jedyne 400 PH można było rzucać technikami rangi S na misjach niezależnie od tego jaką miałyby one siłę.


A tak ogólnie to wszystkie zmiany fajne tylko jeszcze to z misjami jakoś tak średnio mnie przekonuje. Tak jak mówią wyżej wydaje mi się, że misje działają całkiem fajnie. I mają odzwierciedlenie w rangach postaci i technik.
2 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 347
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Nadchodzące zmiany - Zapowiedź

Post autor: Obi Wan Nerobi »

0 x
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2593
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 24

Re: Nadchodzące zmiany - Zapowiedź

Post autor: Yami »

0 x
Gracze gdy zbliża się Han
NEW YAMI THEME
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 3828
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 34
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Nadchodzące zmiany - Zapowiedź

Post autor: Ichirou »

Niezupełnie jasna pozostaje kwestia wielokrotnych ataków tai/buki, np. technik zawierających w sobie kilka szybkich uderzeń, pocisków wyrzucanych w jednej salwie, pocisków wyrzucanych po sobie - jeden za drugim. Temat się pary razy przewijał, ale głównie w jakichś pytaniach na discordzie, więc z racji, że czasu już trochę minęło, to sam bym musiał się znowu dopytywać albo grzebać gdzieś po archiwum, bo chyba nie ma w żadnym temacie jasnej wskazówki, jak rozpatrywać takie sytuacje.
Jest jeszcze wiecznie powracający temat pociskowych technik, które nie za bardzo się opłacają.
No i taka dość świeża myśl, że przed wymyślaniem jakichś dodatkowych rzeczy i rozbudowywaniem mechaniki może dobrym pomysłem byłoby najpierw przejrzenie istniejących tematów pod kątem możliwego odchudzenia, zmniejszenia ścian tekstu lub nawet ilości zasad. Próba pchania tego forum w stronę systemów RPG już właśnie była i osobiście mam coraz większe wątpliwości względem tego kierunku.
1 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Tsukune
Posty: 2596
Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
Wiek postaci: 30
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska

Re: Nadchodzące zmiany - Zapowiedź

Post autor: Tsukune »

A może by tak dodać też taki "smaczek" do sławy? Że sława dawałaby nam jakieś lekkie zniżki w sklepach przy pozytywnej sławie? Zaś w miejscu gdzie mamy negatywną koszty byłyby większe? Widziałbym to w stylu np: 50 punktów sławy pozytywnej/negatywnej -/+10% kosztów ceny. 100PS -/+20% ceny...niby nic wielkiego ale swego rodzaju smaczek jest...albo po prostu zostawić iż od posiadania więcej niż 50 PS mamy -/+ 10% kosztów ... oczywiście mówię tu tylko o tych sklepowych bo które tworzymy w kuźni kosztowałyby normalnie.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Administracyjne”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości