Strona 1 z 1
Samurajowie
: 30 cze 2025, o 00:28
autor: Brook
Techniki samurajskie które teraz znajdują się w bukijutsu nie byłyby ruszane do momentu reworku stylów. Dziedzina klanowa zostałaby wywalona, a to zostałoby dodane do mechaniki rozgrywki tak jak było, a samo UW samuraj do spisu UW z linkiem do całego, pełnego opisu.
Dumny lud samurajów zamieszkujący północne wyspy Yinzin oraz Teiz tworzy kulturę opartą na kodeksie honorowym i drodze miecza. Ich życie podporządkowane jest zasadom bushidō, a sztuka walki bukijutsu — zwłaszcza z użyciem miecza — stanowi nie tylko rzemiosło, lecz duchową ścieżkę. Choć generalnie odrzucają oni stosowanie chakry w formie ninjutsu czy genjutsu, nie jest im obce wykorzystanie jej jako wzmocnienie własnej broni. Szkolenie młodych wojowników odbywa się w lokalnych dojo i szkołach Rodów, rozsianych po ojczystej wyspie Yinzin, gdzie przekazywane są zarówno techniki walki, jak i wartości moralne. Ci, którzy pragną zgłębić drogę ostrza głębiej, często wyruszają na kontynent, by uczyć się w renomowanych szkołach samurajskich, które oferują nie tylko wiedzę i doświadczenie, ale też hartują ducha i ciało, pozwalając wojownikowi osiągnąć pełnię potencjału.
Choć tradycja wyznacza im ścieżkę, samurajowie nie są jej niewolnikami. Każdy wojownik ma prawo obrać własny kierunek rozwoju — nawet jeśli oznacza to przyjęcie stylu walki shinobi i korzystanie z technik, które dla wielu pozostają kontrowersyjne. Taka decyzja może spotkać się z niechęcią konserwatywnych pobratymców, lecz nie jest uznawana za hańbę. W oczach samurajów liczy się przede wszystkim intencja i sposób, w jaki dana moc jest wykorzystywana — a nie sama forma, jaką przybiera.
Charakterystyka
Samuraj funkcjonuje jako Umiejętność Wrodzona. Z perspektywy mechaniki forum nie można zostać nim w trakcie gry ani zrzec się bycia nim. Decyzje fabularne nie mają na to wpływu.
Samuraj otrzymuje na start jedną broń opanowanego stylu walki:
Chanbara - katana
Mokuzai - yari
Takeda - krótki łuk
Szkoły Samurajskie
Cztery największe dojo oddane szkoleniu samurajów nie znajdują się na ziemiach Yinzin ani Teiz. Dawno temu każdy z pierwszych mistrzów udał się na pielgrzymkę w celu doskonalenia swoich zdolności i tam gdzie odnaleźli swoją drogę, tam założyli sławne Szkoły, oferujące nauki każdemu chętnemu z samurajskiej kasty. Niestety tajniki te są niedostępne dla wszystkich z zewnątrz, aby nie wpadły w niepowołane ręce. Prawdziwi mistrzowie mogą pobrać nauki ze wszystkich czterech szkół, lecz takie oddanie drodze miecza skutkuje zaniedbaniem treningów innych aspektów i wymaga czystości ciała oraz umysłu.
Ryu (Siła) - Szkoła, którą zapoczątkował Mataro Kizani, a aktualnie prowadzi Tetsui Zante cechuje się walką z wykorzystaniem dużej ilości siły. Cięcia odkładają na bok wyrafinowaną precyzję i zaskakującą szybkość, by swoim uderzeniem móc obalić nawet największego osiłka próbującego bloku. Często ataki przebijają się przez bloki i próby sparowania, a nieszczęśnicy tracą kończyny bądź są przepoławiani. Do treningu używane są ciężkie, długie Bokkeny lub grube kije z ciężkiego drewna, żeby skupić się na rozwoju muskulatury wojowników. Dojo, w którym Tetsui uczy mieści się na południu Sakai.
Kame (Wytrzymałość) - Szkoła, którą zapoczątkował Harui Wanabe, a aktualnie prowadzi Eichiro Sasayaki cechuje się zaskakującą obroną oraz zdolnością do walki przez wiele godzin. Istnieje legenda, że gdy dwóch mistrzów tej szkoły spotka się w obecności ostrza, to walka trwa, aż te się połamią. To wskazuje, że są niesamowicie wytrzymali i zdolni walczyć z niejednym wrogiem jednocześnie. Do ćwiczeń wykorzystują bambusowe miecze Shinai. Dojo mieści się w Hyuo.
Taka (Szybkość) - Szkoła, którą zapoczątkowała Nui Hajite, a aktualnie prowadzi Zenpachi Reiko cechuje się cięciami, których niewprawne oko może nie dostrzec, lecz poczuć. Szybkość ataku jest zaskakująca, a cała walka polega na odczytaniu ruchu przeciwnika i wyprowadzeniu odpowiedniego, błyskawicznego ruchu mającego pozbawić go życia. Do treningu używają najczęściej lekkich Bokkenów bez tsuby wykonanych z białego dębu. Z tego samego drewna również wyrabiane są kije do treningu stylu szkoły Taka. Dojo można znaleźć w Kaigan.
Itachi (Percepcja) – Szkoła, którą zapoczątkował Kazuo Minemori, a aktualnie prowadzi Rin Ayakawa, skupia się na rozwijaniu refleksu, zwinności i błyskawicznej reakcji. Styl walki opiera się na przewidywaniu ruchów przeciwnika, unikach i precyzyjnych kontratakach, zanim wróg zdąży zadać cios. Uczniowie uczą się także sztuki łucznictwa, traktując dystans jako pole do testowania własnych zmysłów i koncentracji. Treningi często odbywają się w naturalnym terenie – w lasach, górach i wśród przeszkód – by doskonalić orientację przestrzenną i czujność. Do ćwiczeń używa się lekkich, giętkich bokkenów oraz łuków refleksyjnych. Dojo szkoły Itachi znajduje się w Kyuzo.
Pierwsza szkoła, wybierana na start, oferuje bonus 10% (maksymalnie +20) do atrybutu fizycznego, na którym się skupia.
Druga szkoła możliwa jest do zdobycia na wyprawie C. Oferuje ona wzmocnienie drugiego atrybutu fizycznego i podnosi jego wartość z 10 do 15% (maksymalnie +30). Dotyczy to również wszystkich zdobytych wcześniej szkół.
Adept dwóch szkół samurajskich nie może posiadać otwartej dziedziny żywiołowej innej niż żywioł wrodzony.
Trzecia szkoła możliwa jest do zdobycia na wyprawie B. Oferuje ona wzmocnienietrzeciego atrybutu fizycznego i podnosi jego wartość z 15 do 20% (maksymalnie +40). Dotyczy to również wszystkich zdobytych wcześniej szkół.
Adept trzech szkół samurajskich nie może posiadać Biju, Znaku Diabla, Raiton no Yoroi ani Trybu Mędrca. Od tego momentu znajomość Szkół zajmuje jeden slot Wspomagacza postaci.
Czwarta szkoła możliwa jest do zdobycia na wyprawie A. Oferuje ona wzmocnienie czwartego atrybutu fizycznego i podnosi jego wartość z 20 do 25% (maksymalnie +50). Dotyczy to również wszystkich zdobytych wcześniej szkół.
Adept czterech szkół samurajskich nie może posiadać rozwiniętej Siły Chakry.
Techniki specjalne
Samuraj ma dostęp do dwóch charakterystycznych technik, które przekazywane są wśród tej społeczności jako tradycyjna forma wykorzystania chakry w drodze miecza. Jest to zdolność wykorzystywana przez wielu zaawansowanych wojowników, którzy osiągnęli wyższy poziom biegłości w walce bukijutsu. Szukając sposobów na dalszy rozwój i samodoskonalenie, wynaleźli oni unikalną technikę chakra flow, wykorzystującą chakrę w czystej postaci, zamiast przekształconej w którąś z żywiołowych.
Samuraj może znać poniższe techniki od początku gry, pod warunkiem, że spełnia podane wymagania. Jeśli chce je poznać w trakcie rozgrywki, należy napisać trening jak na technikę rangi D.
Nazwa Kenryūtō
Pieczęci Brak
Zasięg Kilka centymetrów więcej niż długość ostrza broni
Koszt D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (1/2 na turę)
Dodatkowe Wymagana kontrola chakry na randze D; bonusy do statystyk nie łączą się ze wspomagaczami innymi niż Szkoły Samurajskie; technika niemożliwa do ulepszenia w dziale Własnych Technik.
Opis Stosowana wyłącznie przez samurajów technika chakra-flow, dzięki której wzmacniane są właściwości każdego dzierżonego przez nich oręża. Poprzez nasycenie go chakrą, samuraj jest w stanie znacząco zwiększyć swoje możliwości bojowe, a także nieznacznie wydłużyć zasięg swojej broni. Technika nie ogranicza się jedynie do - ostrzy, można ją nakładać praktycznie na każdą broń. W przypadku nałożenia na broń obuchową lub taijutsu, uderzenia stają się jeszcze bardziej miażdżące, zdolne kruszyć zbroje lub skały.
W zależności od rangi Kontroli Chakry, Kenryūtō dodaje bonus do siły uderzeń nasyconą bronią:
D: +10 siły
C: +20 siły
B: +30 siły
A: +40 siły
S: +50 siły
S+: +60 siły
Nazwa Issen
Pieczęci Brak
Zasięg 10 metrów za każde 50 siły ataku
Koszt Koszt aktywacji Kenryūtō (technika po użyciu Issen zostaje wyłączona)
Statystyki Siła Użytkownika Szybkość Siła bez Kenryūtō Wytrzymałość ---
Dodatkowe Znajomość Kenryūtō; możliwe do użycia raz na turę; technika niemożliwa do ulepszenia w dziale Własnych Technik.
Opis Technika bazująca na Kenryūtō. Użytkownik wykonuje zamach nasyconą bronią, uwalniając zgromadzoną w niej energię i wyrzucając ją przed siebie. Efektem jest powstanie pocisku z czystej chakry o wielkości i kształcie broni, z której został wysłany. Technika trafia w cel z siłą taką samą jaką zadałby bezpośredni atak, lecz wymaga chwili koncentracji do ponownego użycia.
Re: Samurajowie
: 30 cze 2025, o 14:00
autor: ͏͏͏͏Αkira͏͏͏͏
Jako koncepcja według której dostajemy klan, który w early daje mało, praktycznie nic, z kolei w late daje ogromne bonusy to mi się bardzo podoba. Jest to jakiś kierunek i szczerze jeśli nikt nie ma żadnego innego pomysłu jak poprowadzić samurajów, żeby ci stali się grywalni no to dla mnie to jest dobra propozycja do wprowadzenia.
Dla uczciwości calloutuje kogokolwiek kto ma zrobione (bo mi się nie chce) tabelki, żeby porównać czy te ograniczenia nie są zbyt duże - to znaczy mamy tutaj klan, który daje +50 do czterech kategorii stat i jeszcze +60 do siły, to mamy w sumie 260 do punktów atrybutów, ale płaci się za to wszelkimi wspomagaczami. Pytanie więc czy jest to pod tym kątem wyrównane bo szczerze nie wiem. Tak czysto subiektywnie po tylko spojrzeniu na inne wspomagacze mam wrażenie, że samuraje są nieco słabsi, ale wciąż silni. Nie będzie to tier SSS+, ale chyba nie o to chodzi w takim reworku, więc dla mnie jest spoko.
Re: Samurajowie
: 30 cze 2025, o 14:21
autor: Yasuo
A ja powiem, że samurajowie w tej formie byliby genialni.
Dwie rzeczy, które mi się mega podobają:
Ograniczenie chakrowe jest (jeden żywioł wrodzony, brak możliwości posiadania wspomagacza czy brak możliwości rozwoju siły chakry), ale nie takie jak poprzednio: jeden żywioł + koszty rozwoju dziedzin chakrowych drogie jak cholera
Kenryuto w porównaniu do obecnych kosztów chakry teraz staje się tanie jak barszcz. Połączenie z KC dodatkowo wzmacnia tą technikę.
Generalnie jestem mega na tak.