"Wielkie" porządki - uproszczenie/poprawienie/czyszczenie/usuwanie

Rzeczy z bety udostępnione do wglądu użytkowników. Wszelkie pytania można zadawać na PW.
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1087
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: "Wielkie" porządki - uproszczenie/poprawienie/czyszczenie/usuwanie

Post autor: Souei »

Zostawcie pasożyta i eksperyment skalujący bo są fajne. Ten wariant z WT zawsze był bez sensu i szans zaistnienia.

EDIT bo akurat mam czas i chęci:
Co do wywalenia i czyszczenia tematów:

Listy i przesyłki - dla mnie to totalnie bezużyteczny temat. Nie wiem czy ktoś raz skorzystał z zawartych tam informacji, albo czy ktoś złapał kogoś, że się do nich nie stosuje. Wysyłanie wiadomości na odległość przez postacie jest na tyle rzadkim zjawiskiem, że niepotrzebny jest do tego temat i każdy przypadek może ocenić sprawdzający fabułę/misję. To jest niepotrzebny zapychacz.

Wiedza postaci - dla mnie przydatna zwłaszcza patrząc z perspektywy tego, jak bardzo kiedyś tego przestrzegano i pilnowano. Jeśli miałoby się to zmienić na jakąś przystępniejszą formę to bardzo fajnie, ale bez utraty treści.

Wojna - mogłaby być krótko opisana w temacie z zleceniami specjalnymi w dziale misji, który akurat leży martwy. Wojny imo są fajne, ale każda ma bardzo ograniczonych odbiorców. Z drugiej strony myślę, że jeśli fabular nie ma planów łączenia wojen z linią fabularną forum, to można by w ogóle z nich zrezygnować? Wojny były wprowadzone w takiej formie po to, aby gracze czuli, że mają wpływ na globalną sytuację, ale jeśli wynik wojen ma nie mieć potem żadnych fabularnych konsekwencji, to całość nie ma wtedy sensu.

Chakra, żywioły chakry, kontrola chakry - jest tam dużo przydatnych informacji i mnóstwo lania wody. Opisy żywiołów kompletnie niepotrzebne i do wywalenia, tak samo jak sam opis czym jest chakra. Każdy kto przychodzi na forum naruto już dobrze to wszystko wie. Mechaniczna część jest za to tutaj imo bardzo ważna i wywalenie niepotrzebnych opisów pewnie pomoże ją wyeksponować.

Notki wybuchowe - spoko

Style walki - przestarzały system rozwoju styli walki powoduje, że sensu nabiera tabelka z innego tematu o jutsu, gdzie mamy przedstawiony wzrost kosztów za kolejne wykupywane dziedziny. Osobiście pozbyłbym się obu: style kupowane jak teraz ale bez tego że jeden zajmuje slot dziedziny D, dwa slot dziedziny B itd. Wtedy bez strachu można będzie wywalić również drugą wspomnianą tabelkę. Koszty styli też są za wysokie swoją drogą, ale stylami chyba już zajmujecie się osobno.

Przeszczepy i eksperymenty - temat na osobną dyskusję

Rody i szczepy - mam wrażenie, że ten temat można usunąć, a jakieś szczątkowe przydatne informacje (np. o liderach) przenieść do tematu klanu w dziale z technikami, gdzie mamy rzeczywiście opis klanów i ich zdolności w jednym miejscu.

Dziedziny i jutsu - o tabelce z tego tematu mówiłem przy okazji stylów walki. Pozbyłbym się tych większych kosztów przy rozwijaniu dużej ilości dziedzin.
Informacje o używaniu kilku technik jednocześnie są przydatne, nad technikami pociskowymi trzeba popracować, bo to nadal jest jakaś kupa.

Potem tematy ok.

Punkty Historii - za mało przydatnych informacji, aby tu zaglądać. Istotną informacją wydaje się być tutaj tylko wynagrodzenie za pojedynki czy zabójstwo.

Ogólnie pokusiłbym się o scalenie niektórych tematów w jedno przy okazji odchudzania: chakra i żywioły chakry + dziedziny i jutsu mogłyby znaleźć się w tym samym temacie, bo są to tematy pokrewne. Odpowiednio odchudzone mogłyby zmieścić się w jakimś sensownym jednym czy dwóch postach z odnośnikami.

Co do punktów historii, pojedynków, ukrywania treści i całego systemu otrzymywania obrażeń i wytrzymałości, który teraz znajduje się w temacie z progami atrybutów (to w ogóle nie jest miejsce na to), zorganizowałbym do tego jeden temat "walka" czy "mechanika walki" i tam dał trzy czy cztery posty ze wszystkimi informacjami i spis treści z odnośnikami, żeby łatwiej było nawigować.

Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na tematy fabularne z realiami:
viewtopic.php?f=25&t=5679 - nigdy nie dałem rady przez to przebrnąć. Ogromna masa tekstu, w większości zupełnie niepotrzebna. Mamy tutaj na przykład informacje o tym jak przekazywać wiadomości, po co więc do tego osobny temat w mechanice? Dowiemy się też z jakiego stopu metali składa się pieniążek ryo czy jak nazywają się mnisi szerzący shintoizm. Ogólnie było to bardzo dobre, gdy był tu ktoś, kto temat znał i go pilnował bo się tym interesował jak Natsume, który zapewne napisał większość. Teraz szczerze wątpię, że taka osoba się znajdzie, więc fabularzy mogliby dostosować ten temat bardziej pod siebie i oszczędzić graczom konieczności uczenia się tego.
Do tego mamy dział Mapa świata i regionów Gdzie mamy dwie takie same mapy, przy czym jedna jest po prostu mniej szczegółowa czyli bezużyteczna, oraz temat z podróżami. Często widzę pytania o to, ile fabularnego czasu zajmuje podróż z jednego miejsca w drugie, natomiast w temacie z podróżami mamy określoną w jakiś sposób wielkość świata na mapie. Nikt się jednak do tego nie stosuje, bo mało kto w ogóle wie, że tam trzeba tego szukać.
Tak więc przy okazji tego, że mechaniczne tematy są czyszczone i dostosowywane przez mechaniczną część administracji, to może fabularzy zajęliby się też swoją częścią, aby była bardziej przystępna dla graczy. Zwłaszcza nowych, którzy nie wiedzą przecież nic o Wietrznych Równinach czy Morskich Klifach.
3 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Rika Kari Matsubari
Postać porzucona
Posty: 1091
Rejestracja: 6 mar 2018, o 12:34
Wiek postaci: 19
Ranga: Sentoki

Re: "Wielkie" porządki - uproszczenie/poprawienie/czyszczenie/usuwanie

Post autor: Rika Kari Matsubari »

Souei bardzo kompleksowo opisał temat i większość myśli pokrywa się z moim poprzednim postem. Wpadłam tu napisać o absurdalności osobnego działu dla mapek, ale i to widzę, że zostało wyżej wspomniane. Dodam więc do tego, że Forumowa Gazetka powinna zostać zarchiwizowana oraz pozwolę sobie z dwiema kwestiami się nie zgodzić.
1. Nie usuwałabym doszczętnie podstawowych informacji nt. chakry. Pewnie mało tu osób słabo znających Naruto, ale pojawiają się osoby wracające do tematu "po latach" i może ktoś sobie tam zajrzy. Można to jak najbardziej wrzucić w spojler, ale po co od razu usuwać.
2. Moim zdaniem temat realiów i kultury jest BARDZO ważny. Nie wiesz jak ugryźć jakiś temat? Zajrzyj tam. Powiem więcej: zarówno to, czy gracze piszą posty w duchu zawartych tam informacji, jak i czy stosują się choćby mniej więcej do ram czasowych na podróż (ta informacja musi być bezsprzecznie w bardziej widocznym miejscu) powinno być uwzględniane w bonusie za misję i od czasu do czasu wspominane w komentarzu. Oczywiście nie oczekuję, by każdy znał wszystkie niuanse świata SW, ale gracz powinien poświęcić te kilka chwil na zapoznanie się z prowincją, w której gra. Dla mnie jako gracza jest kłopotliwe, że na jednej misji podróż w obrębie prowincji zajmuje 3 dni, a innym razem wyruszam rano i przekraczam granice dwóch prowincji przed zachodem słońca. Więc z mojej strony raczej prośba, by temat realiów fabularnych udoskonalić :D
2 x
ODPOWIEDZ

Wróć do „Publiczna beta”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości