Trudniejsze misje

Rzeczy z bety udostępnione do wglądu użytkowników. Wszelkie pytania można zadawać na PW.
Awatar użytkownika
Sir Daniel
Posty: 55
Rejestracja: 7 lis 2025, o 00:19

Re: Trudniejsze misje

Post autor: Sir Daniel »

Dobra dodana misja A+, uważam, że 4 jest chyba najbardziej odpowiadająca oczekiwaniom opcją:

Bambiki do misji B mają możliwość nabijania PH, a im wyżej tym zagrożenie wzrasta i nie jest tak łatwo spamować tymi misjami.

Dodanie opcji:
  • A+ (jako przejściowej rangi do Esek)
  • S+ i SS+, jako wprowadzenia zagrożenia dla starszych wyjadaczy i tych, którzy się nudzą
  • Zapis o sławie
  • Ostatecznie odsunąłem zapisek blokady do każdego typu misji, ale dodałem go w Misjach Grupowych, aby nie było sytuacji, że Doko lata z Kogo na misje A/S i sobie farmi - takie zabiegi musza być ukrócone i zagrożenie dla graczy ma być takie samo, i jeden nie może carrować drugiego in long story
4
0 x
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 650
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz
Multikonta: Kokuyo Akagane

Re: Trudniejsze misje

Post autor: Ayatsuri Yuu »

A propo tych grupowych to dopisek musi być jasny, bo ten pozostawia pole do wątpliwości - ja bym chociażby rozumiał z niego, że dwóch doko nie może pójść razem na C a to trochę głupie
0 x
Awatar użytkownika
Sir Daniel
Posty: 55
Rejestracja: 7 lis 2025, o 00:19

Re: Trudniejsze misje

Post autor: Sir Daniel »

0 x
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 650
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz
Multikonta: Kokuyo Akagane

Re: Trudniejsze misje

Post autor: Ayatsuri Yuu »

No sorry stary, ale to nie jest precyzyjne i podlega interpretacji. Po to jest ten temat, żeby takie kwiatki wyłapać, a nie się oburzać. Uważam, że ten zapisek musi być jasny. Jeśli ma taki zostać to przy każdej randze musi być napisane, kto ją może robić, a przy C jest napisane tylko o Akoraito (to chyba jedyna opcja gdzie to się rozbiega, ale może cos przegapiłem). No ale mówiąc szczerze ja bym wolał tabelkę, że Doko może chodzić na D i C, Akoraito na C i B itd.

A poza tym to chyba coś się tam pomerdało przy sławie w S+ i SS+
0 x
Awatar użytkownika
Sir Daniel
Posty: 55
Rejestracja: 7 lis 2025, o 00:19

Re: Trudniejsze misje

Post autor: Sir Daniel »

Nikt się nie oburzył, tylko POZIOM to PH - co uznaję, że gracze tutaj są tego świadomi grając tutaj i czytając każdą mechanikę. Mogę poziom zamienić na ZAGROŻENIE wpisane w system misji, który określony jest jako PH. Czyli Doko mający 700 PH, nie pójdą na misję B lub A. Pójdą za to na C, bo są zbliżeni PH do swojego przeciwnika.

Rangi są przykładowe, bo możesz mieć też Akoraito poziomu Sentokiego, czyli mając 4000 PH, który na luzie wykona misję A i A+ - rozchodzi się tylko o PH tutaj, jako POZIOM

+

Sława S+ i SS+ ma być niska, bo otrzymuje się w OPISIE również Globalną Sławę - S+ 40, SS+ +80 (pomyliłem tylko w S+ Gracza z MG)
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4119
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Trudniejsze misje

Post autor: Ichirou »

Co to w ogóle ma oznaczać minimalny próg PH i czemu nie ma żadnych ram do tego?
Czy to nie jest źródło przyszłych problemów, niedomówień i konfliktów? Dla mnie to brzmi jak zegarowa bomba do czasu, aż pojawi się pierwszy zgrzyt, bo u kogoś będzie wartość minimalna, u kogoś liczba z kosmosu, co się wiąże z ryzykiem zarzutów o faworyzowanie itd.

EDIT: Jeszcze gdzieś widziałem jakieś sławy globalne +30 za jedną misję. Jak sie to ma do dotychczasowych wydarzeń światowych/eventów gdzie było tylko +15 globalnej?
1 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1425
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: Trudniejsze misje

Post autor: Souei »

Minimalna ilość PH to wytrych na wypadek gdy na misje pójdzie ktoś, kogo naprawdę chce się udupić i wychyli główkę ponad to co dla niego przewidziane, to chyba jasne. No i jak kiedyś ktoś zmieni PH w rangach postaci to wtedy wtedy PH wszystkich NPC automatycznie pójdą w górę, więc to też wtedy będzie mniej roboty.
Co do sławy to bardzo prosto. Eventy teraz to kampanie więc +15 jest za kampanię jak zrobisz coś ważnego jak zabicie cesarza albo Mikoto z obozu Yuki. +30 będzie za ważniejsze rzeczy jak np. pokonanie kosmitów z księżyca albo co tam sobie akurat wymyśli shirei-kan twojego rodu (u Ciebie to Jou)
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 650
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz
Multikonta: Kokuyo Akagane

Re: Trudniejsze misje

Post autor: Ayatsuri Yuu »

No i do tej zamianki gracz z MG się odnosiłem, bo nie wiedziałem w którą stronę jest pomyłka i jak bardzo krytykować. Ale o ile globalna sława za takie misje na plus, tak nie wiem czy nie przyciąć trochę (albo sporo) jej ilości (i czy jak dostajemy powiedzmy te 40 globalnej czy naprawdę chcemy dodawać jeszcze prowincjową?)

No to jeśli chodzi o PH to właśnie jak powiedział Ichiro, potrzebne są ramy, bo w tym momencie nie wiadomo o co Ci chodzi. Że trzeba osiągnąć tyle PH ile maksymalne przeciwnika na tym progu czy jak? Albo podajemy konkretne liczby albo trzeba to rozwiązać inaczej.
Myślę, że prostszą weryfikacją będzie coś innego: możesz pójść maksymalnie na misję o poziom wyżej niż wcześniej zrobiłeś samodzielnie - jeśli udała Ci się samemu C możesz pójść na B, jeśli zrobiłeś A to możesz iść na A+. No i imho jak zrobiłeś S to już bez ograniczeń - na poziomach S+ i SS+ powinno być już promowane chodzenie na takie misje wspólnie, pod warunkiem oczywiście, że faktycznie jesteś na poziomie Seininowym.

A, i co mi się jeszcze BARDZO nie podoba to dopiski przy najtrudniejszych misjach "więcej info u administracji". No nie. Sorry, ale jawność musi być, ostatnio zresztą wrzuciłem a propo tego temat (tak, odniosę się dzisiaj do odpowiedzi). Z jakiej niby racji ma to być ukrywane? Żeby jednemu podać jedne wymagania a drugiemu inne? Nie zakładam tego, ale innych przyczyn nie widzę
0 x
Awatar użytkownika
Suyunami Yuri
Posty: 216
Rejestracja: 14 kwie 2025, o 20:23
Wiek postaci: 21
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: białe włosy, trzy blizny na twarzy, czerwone oczy
Widoczny ekwipunek: -
Multikonta: Arii

Re: Trudniejsze misje

Post autor: Suyunami Yuri »

Pierw odniosę się do tego - "więcej info u administracji" odnosi się do tego, że te misje będą ściśle kontrolowane przez Administrację przez swoją ważność i MG będzie musiał zostać skontrolowany ze swoim pomysłem, KP przeciwnika przez wzgląd na to, że będą to misje wpływające szeroko na Fabułę całego forum i danych rejonów ZMG - więc tutaj chodzi o to, że tak będzie to w większości tajne, aby gracz idący na to mógł dostać naprawdę fajny zestaw fabuły w pełni skupiony na tym, czego jeszcze nie było.

wartość minimalna tutaj miała oznaczać to, że wzrost PH może być pod kontrolą i wynieść +/- 1500 PH przy dobrej argumentacji MG, chodzi też o świadomość, że te misje nie będą zwykłe i przeciwnik będzie mógł posiadać wszystkie przedmioty, UN i Wspomagacze - które też będą musiały zostać zatwierdzone przez Adm (tudzież mnie jako Technicznego i Ario jako Ogólnego/lub Sasame). Tak to narazie widzieliśmy, jako administracja, oczywiście rozumiem też wasze obiekcje do tego i jeżeli zbierze się was więcej co do tego punktu - wartość minimalna zostanie ustalona jako maksymalna, jak budzić będzie oburzenie, myślałem, że jak nikt wcześniej tego nie skomentował to, że możemy przejść dalej, ale możemy do tego wrócić.
Ma się to tak, ze wcześniej system Sławy nie działał, przestał działać, zniknął. Został zaaktualizowany i nie wiem do końca na jakiej podstawie ustalane były tam wasze punkty. W moim zamyśle przy misjach S+ i SS+ patrząc na to, jakie szerokie spektrum rzeczy może to ująć i jaki wpływ może mieć na fabułę to w porównaniu ze starymi eventami tutaj mamy o wiele więcej możliwych komplikacji, dodatkowo wynagrodzenie samo w sobie nie jest o wiele wyższe dla gracza, więc proponuję takową Sławę tutaj, jako dodatkowy bonus, żeby system też zaczął działać i być dla nas przyjemniejszy, bardziej motywujący.
0 x
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 650
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz
Multikonta: Kokuyo Akagane

Re: Trudniejsze misje

Post autor: Ayatsuri Yuu »

No to czemu tak nie napisać? W tej formie jest to zdecydowanie bardziej zachęcające. Powinno w takim razie być:
Albo coś w tym stylu, bo w tym momencie to nie jest dobre podejście do tajności. Ja nie mówię, że trzeba pokazać graczowi KP jego przeciwnika (aczkolwiek na misjach tego poziomu imho często powinien móc zrobić jakiś podstawowy research i oparte na nim przygotowanie w stylu "o, on posługuje się ogniem, to może przygotuję sobie zwoje z wodą na wszelki wypadek"), tylko że powinno być jawne jakie są możliwości.
0 x
Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 353
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

Re: Trudniejsze misje

Post autor: Shigemi »

Świetna robota z podsumowaniem.

Ogólnie dalej najbliżej mi do opcji nr 4. JEDNAK mam dwa spostrzeżenia:


1. Wymagania rangi/PH do pójścia na jakąś misję. To jest znowu policzek w EARLY GAME, a wszystkim chodzi o to, aby LATE GAME był trudniejszy. Zróbmy tylko wymogi do tego odnośnie misji S, gdzie to ma prawdziwe znaczenie, cała reszta nawet w M&A było pokazane, że się zdarzało geninów wysyłać na trudniejsze misje, bo tego wymagała sytuacja, dajmy się bawić graczom, podejmować ryzyko, mieć wpływ na swoją postać od początku. Pójdziesz na zbyt trudną misję trudno, zginiesz albo będziesz grać bez ręki itp., ale to nada postaci kolorytu, czy unikalności. Rozegrałeś misję dobrze, pomimo możliwości spotkania silniejszego przeciwnika lub go przechytrzyłeś? + dla Ciebie jako gracza + dla Twojej postaci.

2. Blokada misji grupowych, jeśli ktoś jest nauczycielem lub odgrywa taką rolę lub nawet chce zabrać na własną odpowiedzialność kogoś ze sobą to dajcie mu taką możliwość, skoro największym strachem jest "boostowanie" kogoś po prostu ograniczmy dla osoby "boostowanej" PH do zdobycia. Po coś w końcu każda misja jest sprawdzana, w ten sposób można sprawdzić i ocenić, czy ten ktoś był poprowadzony za rączkę, czy miał rzeczywisty wpływ na misję, jeśli nic nie zrobił, to wynagrodzenie z rangi niżej albo dwóch, a jeśli się wykazał to niech ma. Zróbmy obostrzenia, ale nie zakładajmy sztywnego, bezrefleksyjnego kagańca.



Jeśli idziesz na misję S+, czy SS+ itp. itd. jak zwał tak zwał, jako gracz powinieneś mieć praktycznie zerową możliwość otrzymania "GOD INFO". Gracz na takiej misji powinien prowadzić postać w taki sposób, aby uzyskać niezbędne informacje do wykonania misji, przecież nie tylko mordobiciem misja się charakteryzuje. Wiedząc, ze będzie się szło np. na misję S+ lub wyżej może warto rozważyć, aby postać najpierw poszła na misję S lub A, która będzie się charakteryzować zebraniem podstawowych informacji koniecznych do ukończenia późniejszej misji.


Podsumowując:

Ani ranga ani PH zarówno postaci gracza jak i przeciwników tej postaci nie powinny definiować w 100 procentach trudności misji. Brak szczegółowych informacji o tym co Cię może czekać na misji powyżej S też jest jej trudnością. Jeśli idziesz na coś takiego to musisz brać pod uwagę, ze misje te będą najwyższego poziomu trudności z największymi możliwymi konsekwencjami i trzeba je rozważać w ramach misji i to Ty jako gracz masz poprowadzić postać tak, aby była na to gotowa, a nie z góry zakładać, że jak masz 2000 PH więcej niż w rozpisce jest napisane to Ci nic nie będzie, bo po prostu "przelevelowałeś" przeciwnika.



Po dłuższym zastanowieniu chciałbym zaproponować jeszcze jedną zmianę:
BRAK GRADACJI MISJI S+

Żadnych S+++++, SS+ i innych, idąc na misję S+ dajesz wolną rękę do przygotowania misji Twojemu MG, w taki sposób, aby była wymagająca dla Twojej postaci. Czy to będzie misja polityczna, a Twoja postać to kretyn barbarzyńca, czy typowa misja typu "jadka, gdzie główny przeciwnik będzie mieć tyle samo PH co Ty czy nawet mniej, ale będzie pełną kontrą Twojej postaci, czy wręcz przeciwnie, będzie "kopią" Twojej postaci tylko 50% silniejsza, zaufajmy MG oraz administracji i dajmy też im się pobawić formą, gra powinna też im sprawiać przyjemność i dać pole manewru.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 650
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz
Multikonta: Kokuyo Akagane

Re: Trudniejsze misje

Post autor: Ayatsuri Yuu »

Proszę o czytanie ze zrozumieniem, wcale nie proponowałem żadnego GOD INFO, wręcz przeciwnie. Ale pomysł z dodatkową misją tak wysokiej rangi w ramach poszukiwania informacji to według mnie przesada - imho powinno dziać się to raczej w misji. Oczywiście różnie to będzie wyglądać - może być tak, że nie będziesz w stanie się nic dowiedzieć, przy jakichś bardzo nowych w świecie zagrożeniach, że będziesz musiał zrobić w trakcie tej misji śledztwo, a czasami może być i tak, że dostaniesz je na start od zleceniodawcy - jak Shirei-kan każe Ci zabić innego Shirei-kana, bo imho to ten poziom wyzwania, to pewnie od razu dostaniesz całą teczkę potwierdzonych informacji (może nawet z jakimś red herringiem). Tu standaryzowanie, że o, dowiesz się info o przeciwniku z SS jak zrobisz o tym S moim zdaniem będzie tylko ograniczające - czasami pewnie się pojawi takie rozwiązanie w ramach serii misji/kampanii, ale można podejść do tego także inaczej
0 x
Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 353
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

Re: Trudniejsze misje

Post autor: Shigemi »

Również proszę o czytanie ze zrozumieniem, nie napisałem, że się z Tobą nie zgadzam. Nie napisałem, że to Twój pomysł, aby takie coś info udostępniać, wręcz przeciwnie w mojej odpowiedzi przecież ująłem, że takich rzeczy powinno być jak najmniej.


Pomysł z dodatkową misją miałby być opcjonalny, jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej, bo np wiedza Twojej postaci o regionie, klanie nie wystarczy na to, aby tę misję wykonać w sposób „przygotowany”, oczywiście NIE ma być to wymogiem, zawsze można pójść hurr durr huzia na wikinga lub podczas misji prowadzić postać w taki sposób, aby poszukać tych informacji podczas.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 650
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz
Multikonta: Kokuyo Akagane

Re: Trudniejsze misje

Post autor: Ayatsuri Yuu »

Zdobywanie wiedzy o klanach czy prowincjach jest ustandaryzowane w temacie wiedzy, nie ma potrzeby wprowadzać tu jakichś wyjątków.
0 x
ODPOWIEDZ

Wróć do „Publiczna beta”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość