Wiedza postaci

Rzeczy z bety udostępnione do wglądu użytkowników. Wszelkie pytania można zadawać na PW.
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Wiedza postaci

Post autor: Obi Wan Nerobi »

1 x
Awatar użytkownika
Kamiyo Ori
Posty: 1054
Rejestracja: 27 sty 2020, o 22:25
Wiek postaci: 18
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Drobnej budowy , nawet jak na jego wiek. Na głowie ma czupryne czarnych włosów, dość matowych i nie świecących się zbytnio, spiętych w kucyk rzemieniem.
Widoczny ekwipunek: Duża torba na pośladkach przyczepiona paskiem.
GG/Discord: deviler_
Multikonta: Rokudo Gaika

Re: Wiedza postaci

Post autor: Kamiyo Ori »

Szybka analiza tego co napisałeś.

Skoro wszyscy mamy różne na 1 to można usunąć ten poziom i zrobić po prostu dwustopniową skalę.

Rozwój wiedzy postaci wydaje mi się bardzo dobrym pomysłem, chociaż bardziej przydałyby się przykłady zdobywania takiej wiedzy (Kruki? Wyprawy C? Inne?) zawarte w samym pomyśle.
0 x
PH | Ryō | KP | Notes
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Wiedza postaci

Post autor: Obi Wan Nerobi »

I tak potrzebna jest informacja co kto wie na start, więc ten 1 poziom dla wszystkich byłby tego potwierdzeniem
+ jak siedziałem przy KP to zaskakująco częstym zjawiskiem było pomijanie dostępnej wiedzy na start celowo, żeby odwzorować fabułę postaci (tego dalej nie zamierzam zabraniać), więc można by zaczynać bez 1 poziomu jeśli ktoś by chciał.


Co do zdobywania wiedzy. Wyprawy są chyba trochę overkillem, bo jednak są lepsze rzeczy do zdobywania niż tylko wiedza o zakazanych (bo można zdobyć samą zakazaną w tym wiedzę o niej). Może jakiegoś wyższego poziomu misje, które odsłaniałyby sekrety innych klanów.
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4094
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Admin Ogólny
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Ruushi Fea

Re: Wiedza postaci

Post autor: Jawa »

Według mnie jak ktoś ma wiedzę 1 poziomu o klanie a potem na misji spotka kogoś z tego klanu i będzie z nim walczył to po misji może podbić do 2 poziomu wiedzy. Tak samo jak spotka kogoś z danego klanu i ten opowie mu coś o swoich zdolnościach.

Co do wiedzy o prowincjach to według mnie mogłoby to się zwiększać w miarę z robienie misji albo pisaniem fabuły na terenie danej prowincji.

Ważne wydarzenia - tutaj bym to tylko z możliwością zdobycia dokładniejszej wiedzy o tym wydarzeniu wyłącznie poprzez otrzymanie informacji od osoby która je już posiada.
1 x
Awatar użytkownika
Ryo
Posty: 107
Rejestracja: 3 mar 2023, o 22:35
Wiek postaci: 24
GG/Discord: Nvminer#7387

Re: Wiedza postaci

Post autor: Ryo »

Zasadniczo w głowie układają mi się dwa kierunki, z czego jeden wydaje się trochę bardziej pogmatwany i rozbudowany, a tu chyba jednak chodziło o uproszczenie.

Dwupoziomowa wiedza klanowa - tutaj każda postać mogłaby zaznajomić się z ogólnymi rysami klanu/szczepu albo zdobyć wiedzę o technikach klanowych od osoby mającej ten sam poziom wiedzy, bądź też walcząc z taką osobą na arenie/podczas misji. Co z technikami zakazanymi w takim wypadku? Jako, że jest to wiedza mocno chroniona, to dla samych technik zakazanych można wprowadzić oddzielny, pojedynczy kafelek na daną technikę tj. postać np walcząc z użytkownikiem danej techniki zakazanej otrzymuje wiedzę tylko o tej pojedynczej technice, ewentualnie spotyka kogoś, kto posiada takową wiedzę i przekazuje ją. Plusem tego systemu jest fakt, że klany nieposiadające technik zakazanych nie musiałby albo posiadać zbędnego kafelka poziomu drugiego, albo posiadać ich mniejszą ilość, co mimo wszystko mogłoby być mylące i przede wszystkim niespójne. Minusem jest fakt, że byłaby potrzeba śledzenia oddzielnie wszystkich technik zakazanych. Niemniej jest to bardziej dokładne podejście - wszak możemy poznać jedną technikę zakazaną, ale dalej nie wiedzieć o tym, że dany klan/szczep posiada więcej asów w rękawie. Jednocześnie system oddzielnych technik zakazanych dotyczyć może każdej dziedziny obrazując tym samym wiedzę postaci na temat całego spektrum technik zakazanych.




Trzypoziomowa wiedza klanowa - tutaj przedstawione podejście trzystopniowe. Każdy poziom zdobywałoby się w ten sam sposób, dowiadując się od osoby go posiadający, bądź też doświadczając go bezpośrednio w rozgrywce. W tym wypadku zdobycie kolejnego kafelka odblokowywało by całokształt wiedzy. Byłby to system mniej dokładny, ale jednocześnie też prostszy, bo nie potrzebowałby oddzielnego śledzenia każdej techniki zakazanej, a jedynie ogólnej wiedzy.
Jak wyżej napisałem, to wydaje się dobry, prosty do zrozumienia sposób. Na tej zasadzie można zasadniczo podejść do każdego punktu. Tzn poziom wiedzy na każdy temat można zdobyć albo bezpośrednio od osoby posiadającej dokładnie ten poziom wiedzy, albo spotykając się z tym bezpośrednio podczas fabuły - np poprzez osobę używającą danej techniki. Jedynie pozostaje kwestia klanów nieposiadających technik zakazanych, czy prowadzić system jednolity, czy oddzielnie wywalać im jeden kafelek wiedzy.



Jeżeli chodzi o prowincje to też zgadzam się, z tym, że uciąłbym misje i zostawił jedynie otrzymanie wiedzy od kogoś, kto ją posiada albo przebywaniem w danej prowincji. Nikt nie pozna kultury, czy historii panującej w danym miejscu po przez misje, takową raczej można poznać jedynie po przez zamieszkiwanie w niej/posiadanie kogoś, kto w niej przebywa i rozmowy z nim. To samo z pełną wiedzą, raczej nie potrafię sobie wyobrazić postaci, która poznałaby niuanse i smaczki dotyczące danego miejsca wyłącznie z misji. Tylko mieszkanie/obcowanie z osobą posiadającą takową wiedzę, bądź przebywanie i fabularna interakcja z ludźmi zamieszkującymi prowincje. Tzn, żeby nie zrozumieć mnie źle, jasne postać podczas misji również obcuje z ludźmi, jednak dokładna wiedza na jej temat raczej nie będzie kwestią poruszaną na pojedynczej misji. Będąc szczerym nie orientuję się na temat upływu czasu, więc trudno mi tutaj przedstawić jakieś realne rozwiązanie dotyczące tego w jaki sposób określić, czy dana osoba już przebywa na tyle długo, żeby posiąść taką wiedzę. Jedyne co przychodzi mi do głowy to temat dla ludzi zdobywających wiedzę na własną rękę, a nie od innych graczy, w którym ludzie zgłaszaliby się i pokrótce opisywali co robili w danym miejscu, jakie misje odbyli, co zobaczyli, że realnie posiąść mogli dany poziom wiedzy. Zasadniczo moim zdaniem nie jest to coś, co większość ludzi w ogóle potrzebuje, więc chęć poznania głębszej wiedzy o danym miejscu zawsze powinien być wyróżnikiem danej osoby, która poświęciła na tyle dużo czasu, żeby w ogóle się tym zainteresować.




Jeżeli chodzi o "automatyczne" zdobywanie wiedzy, tym wypadku 2 poziom tylko dla osób przebywających w okolicach. Tzn nie tyle nawet w danej prowincji, ale pośrednio obok wydarzenia. Trudno, żeby osoby przykładowo będące na drugim końcu, gdzie życie toczy się normalnie posiadały dobrą znajomość przebiegu. Naturalnie są tutaj wyjątki, bo wszystko zależy od skali wydarzenia, jeżeli realnie obejmie i zaangażuje ono całą prowincje, to też wystarczy w niej przebywać. Niemniej to również spełnia to co napisałem, czyli przebywanie w bezpośredniej granicy wydarzenia, na jego terenach, ale nie branie czynnego udziału w pierwszym rzędzie. Reszta jak Jawa napisał.

Tak sumując tylko, zasadniczo pisałem to w poszczególnych punktach, ale każdy pojedynczy poziom wiedzy można zawsze zdobyć od osoby go posiadającej.
0 x
Słowa | Czyny | Myśli
Obrazek
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Wiedza postaci

Post autor: Obi Wan Nerobi »

TLDR jako odpowiedź dla ryo, bo moje moce przerobowo-pisarskie już dzisiaj są nadwyrężone.

Wiedza o klanach 2 lub 3 stopniowa. Podstawowe info i wiedza o niezakazanych, zaś trzecim, jeśli już to będzie wiedza o sekretach klanowych (MS, czarne pioruny kaminari etc).
Wiedza o kinjutsu jako osobne, na plus. Ale tutaj tez można to rozbić na kilka poziomów, wiedza o istnieniu techniki(+kilka ogólnikowych informacji) i wiedza o jej tajnikach
Wiedza o prowincjach - tutaj większy bonus za fabularne poznawanie wiedzy, niż przez zwykłe klepanie misji. Wymyślę coś, bo ten koncept mi się podoba.
Wiedza o wydarzeniach - przyznawanie wiedzy w zależności od "odległości" od miejsca wydarzeń. Ten koncept też mi się podoba

Obym kiedyś się zabrał za sformalizowanie tego
0 x
Awatar użytkownika
Ryo
Posty: 107
Rejestracja: 3 mar 2023, o 22:35
Wiek postaci: 24
GG/Discord: Nvminer#7387

Re: Wiedza postaci

Post autor: Ryo »

Najpierw propozycja wstępu:
Teraz to długie, uhh. Podzielę to z małym komentarzem, co by wyjaśnić mój dziwny tok myślenia.
Usunąłem wiedzę na temat biju, mimo wszystko chce ją wklepać w oddzielny dział trzypoziomowy jak resztę. Każdy będzie zaczynał jak wcześniej z pierwszym poziomem, ale możliwe będzie dokładne poznanie demonów. Nie wiem czy coś jeszcze można tam dodać, słucham propozycji. Nie wiem jak z tematem o realiach bo jest tam wpisana wiedza podstawowa o realiach i trochę bardziej zaawansowana o danych prowincjach, a niechciałbym, żeby osoba czytająca ten temat uznała, że zna całą jego zawartość.
Nie wiem, czy nie będzie niezbędne dodanie bezpośredniego opisu jaka prowincja posiada jaką wiedzę na start, tak żeby nie trzeba było lustrować innych tematów i szukać która prowincja graniczy z jaką. Jak wspomniałem wcześniej, wiedzę o prowincji widzę jako coś, co poznaje się w fabule a nie rozmowie. Jednocześnie zdobycie jej jakoś wypada nagrodzić, to też dodałem opisowe bonusy, aka łatwiejsze zdobywanie informacji, czy wiedza o sławach z tego tematu. Nie wiem na ile jest aktualny, ale znajomość lokalnych sław mogłaby być ciekawym perkiem dla kogoś, kto poświęci czas na poznanie.

Jeżeli chodzi o temat z przyznawaniem, to coś ala zgłaszanie oceny misji, gdzie podaje się np od jakiego czasu postać jest w danej prowincji, misje które wykonała, czy linki do tematów z fabułą, które według niej wskazują na zdobywanie wiedzy.
Chyba nie mam nic do dodania w tej sekcji. Wydaje mi się, że na koniec każdego eventu, czy czegoś większego to administracja, czy osoba prowadząca powinna określać jaki rozmiar miało zdarzenie.
Chciałbym uniknąć dawania wiedzy na temat zakazanych technik, ale jednocześnie dać jakoś przewagę osobą zdobywającym pełną wiedzę. Nie wiem jak to ładnie ująć, ale osoba taka miałaby o tyle przewagę, że widząc jakąś technikę na oko, na szybko, byłaby w stanie mniej więcej określić jej możliwości, co niewątpliwie może dać przewagę zanim jeszcze doświadczymy pełni siły.
Tak bym to widział. Chyba nic nie mam do dodania.
Przyznam szczerze, że nie mam w ogóle pomysłu na ten dział, nie znam się na tym, nie wiem czy i jak to zbalansować, czy w ogóle jest potrzebne, czy źle zrobiłem wykreślając to z wiedzy ogólnej.

Na tym kończę, zapraszam do oceny i komentowania. Jak pojawią się literówki, czy coś to bardzo przepraszam, ale przez swoje upośledzenie nawet czytając tekst 10 razy nie potrafię ich wyłapać, a też nie wszystkie wyłapie program ._.
0 x
Słowa | Czyny | Myśli
Obrazek
Arino
Postać porzucona
Posty: 561
Rejestracja: 1 lip 2021, o 20:48
Wiek postaci: 17
Ranga: Szpon, Kuro
Multikonta: Rimuru

Re: Wiedza postaci

Post autor: Arino »

A co z wiedzą o organizacjach? Nie jest to w końcu coś co jest ściśle powiązane z prowincjami, a niektóre organizacje kryją swoje sekrety i swoje działanie.
Reszta mega na plus, w końcu zdobywanie wiedzy i jej kupowanie będzie miało sens >..<
1 x
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Wiedza postaci

Post autor: Obi Wan Nerobi »

0 x
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Wiedza postaci

Post autor: Obi Wan Nerobi »

Czas mijał i mijał. I przyszedł wreszcie moment, że trzeba było się do tego zebrać.
Obecna propozycja jest bardzo mocno wzorowana na propozycjach Ryo, jednak pamiętając o moich oryginalnych założeniach. Każdy "rodzaj" wiedzy jest osobno rozpisany, ze swoim wyjaśnieniem co daje dany poziom oraz jak go należy zdobywać. Dodatkowo w uwagach do każdego jest wspomniane czy jest możliwość przekazania takiej wiedzy w prostej rozmowie, czy wymaga to innego.

TLDR:
"O wiedzy postaci" - krótkie wyjaśnienie jak co interpretujemy, ◈, ◇ i kwestia "[ url= ]".
"Wiedza początkowa" - co mamy na start, praktycznie gotowa formułka do wklejenia do KP (oczywiście z koniecznością wybrania odpowiednich dla siebie poziomów wiedzy o prowincjach, klanach i wydarzeniach)
"Wiedza powszechna" - właściwie to co było do tej pory, uzupełnione o link przenoszący do opisu realiów
"Wiedza o prowincjach" - Zdobywanie wiedzy fabularnie poprzez przebywanie w niej (akcept przez prośby do administracji) bądź przez wykonanie misji B/A dla odpowiednio 2 i 3 poziomy. Nie da się przekazać tak po prostu w czasie pojedynczej rozmowy z kimś, kto wiedzę posiada.
"Wiedza o ważnych wydarzeniach" - Zdobywanie wiedzy o wydarzeniu w momencie jego zakończenia w zależności od tego jak daleko byliśmy w momencie jego trwania. Przekazanie wiedzy 1:1 w czasie rozmowy.
"Wiedza o klanach oraz szczepach" - Zdobywanie wiedzy poprzez misje B dla 2 poziomu oraz specjalną Wyprawę B lub A dla 3 poziomu.
"Wiedza o technikach zakazanych" - wiedza o samych technikach, zwłaszcza jeśli się jej nie nauczyliśmy. Zdobycie wiedzy o danym jutsu poprzez obserwację użycia lub przez bezpośrednie czytanie zwoju.
"Wiedza o ogoniastych bestiach" - zdobywanie informacji o bijuu oraz mocach jego i jego jinchuriki poprzez Wyprawy.

Przyjemnie było wywalić prawie 84k znaków ze starego tematu, gdzie te same opisy klanów powtarzały się niemalże dla każdego regionu.


Zapraszam do hejtowania komentowania <winakisuke>
0 x
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3659
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Wiedza postaci

Post autor: Papyrus »

Dobra, bo leży i dogorywa, a to fajny i dobry stuff. Daję szansę do końca tygodnia na wrzucanie wątpliwości i będzie wchodzić.
1 x
you best prepare for a hilariously bad time
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Wiedza postaci

Post autor: Obi Wan Nerobi »

Tydzień się wydłużył, ale czas go wreszcie domknąć <catsweat>

Dzisiaj ostatni dzień na zgłaszanie wątpliwości, jutro rozpoczynam procedurę wdrożenia nowej wiedzy oraz proces przechodzenia. Wymagać on będzie od każdego dostosowania swojej własnej KP, a zapewne także uzyskania akceptacji ze strony administracji. W znacznej części to będzie jedynie formalność, choć pewnie niektóre kwestie w pewnych przypadkach (zwłaszcza postaci z bardzo długim stażem) będą wymagać dogłębniejszego zastanowienia.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1475
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Samuraj
Widoczny ekwipunek: ---
- Wakizashi ze Stali Kantańskiej (imię tego miecza to Nikushi ( ニキシー ) co oznacza "Rusałkę".) (znajdujące się w pochwie przy pasie po lewej stronie)
- Torba #1 (przypięta do pasa, w okolicach lewego pośladka).
- Worek Mikołaja (przewieszony przez ramię, znajdujący się na plecach).
- Zbroja (ubrana) - opis w KP. Wizualizacja Zbroi: https://i.pinimg.com/564x/5c/f8/84/5cf8 ... cb17a6.jpg
- Opaska na głowę z różkami jelonka, działa jak ochraniacz na czoło (na czole)
- Namiot (na plecach, pod Workiem Mikołaja)
- Płaszcz (ubrany)
- Rękawiczki z blaszkami (na dłoniach)
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Wiedza postaci

Post autor: Yasuo »

Pozwólcie mi dopytać jeszcze.

Jak w nowym systemie wiedzy rozpatrywane są następujące rzeczy?
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Wiedza postaci

Post autor: Obi Wan Nerobi »

Dla uproszczenia sprawy dzielimy to jedynie na tyle poziomów. Mechanicznie dostajesz po prostu 3 poziom, fabularnie można to rozwiązać właściwie dowolnie. Albo po prostu poza-postowo, usłyszałeś wszystko, bo mieliście jakiegoś NPC który coś opowiedział. Albo coś zasłyszałeś itd.
Nie zawierałem w wiedzy informacji na temat tego co wiemy o innych postaciach, to pozostaje niezmienione.
Mechanicznie masz wtedy 2 poziom, fabularnie możesz to rozwiązać dowolnie.
Nie mam w wiedzy znajomości podstawowych dziedzin. Zakładam, że każdy je zna/może poznać w dowolny sposób fabularnie. Mechanicznie nie jest to w żaden sposób ukrywane.
Powinni być w stanie. Jeśli takie było pytanie
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1475
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Samuraj
Widoczny ekwipunek: ---
- Wakizashi ze Stali Kantańskiej (imię tego miecza to Nikushi ( ニキシー ) co oznacza "Rusałkę".) (znajdujące się w pochwie przy pasie po lewej stronie)
- Torba #1 (przypięta do pasa, w okolicach lewego pośladka).
- Worek Mikołaja (przewieszony przez ramię, znajdujący się na plecach).
- Zbroja (ubrana) - opis w KP. Wizualizacja Zbroi: https://i.pinimg.com/564x/5c/f8/84/5cf8 ... cb17a6.jpg
- Opaska na głowę z różkami jelonka, działa jak ochraniacz na czoło (na czole)
- Namiot (na plecach, pod Workiem Mikołaja)
- Płaszcz (ubrany)
- Rękawiczki z blaszkami (na dłoniach)
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Wiedza postaci

Post autor: Yasuo »

W tym przykładzie zmieniłem suiton na kekkei genkai. Rozumiem, że wtedy miałbym 2 poziom wiedzy o danym klanie, a fabularnie mogę rozwiązać to jak chcę?
Czyli rozumiem, że mogę sobie wpisać do wiedzy postaci znajomość pieczęci do wszystkich ogólnodostępnych technik z fuinjutsu/iryojutsu/ninjutsu/genjutsu/katon/suiton/raiton/doton/fuuton? Oczywiście moja postać nie będzie mogła używać technik bez rozwiniętej dziedziny, ale będę mógł przewidzieć jakiej techniki mój przeciwnik zamierza użyć.
Przypomnisz mi jak to działa obecnie, ale powiesz gdzie mogę o tym doczytać? Bo tutaj niczego na temat wiedzy o postaciach (graczach/npc) nie widzę...

Generalnie jeśli mogę wyrazić swoją opinię, to takie rozwiązanie może trochę ułatwić zadanie MG, ale dla gracza, który musi tą wiedzę aktualizować ciągle może być problematyczne...
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Publiczna beta”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości