Dobra, podliczenia wagi i ceny póki co mnie nie interesują, później je ogarnę. Na razie zajmijmy się tym, żeby to miało jakoś ręce i nogi.
Powiem od razu, że zamysł ciekawy, fajnie byłoby mieć takiego giganta, natomiast mam pewne wątpliwości techniczne.
W sumie zakładam, że projekt to żart Prima Aprilisowy, natomiast podchodzę z pełną powagą.
1. Nieszczególnie podoba mi się umieszczanie nowych mechanizmów w samym projekcie lalki. Wolałbym, żeby najpierw przysiąść nad kolejnymi mechanizmami, potem zająć się całą lalką. Natomiast rozumiem, że może być Ci to nie w smak, bo bez części z nich kukła nie ma racji bytu i że ma to być artefakt, więc niekoniecznie mają być to powtarzalne rzeczy. Tu muszę podkreślić, że część rzeczy, które ot tak wrzucono tutaj tak naprawdę powinny być osobnymi mechanizmami, czyli a) możliwość użycia chakry uwięzionych ludzi jako źródła energii b) zmniejszenie wagi za pomocą miotacza. Oba punkty też za chwilę omówimy.
2. Czy lalka może być w ogóle artefaktem? Dla zasady skoro zdobywa się schemat to można to powielić, a to trochę sprzeczne wydaje mi się z samym założeniem, że coś jest artefaktem. Znaczy oczywiście może być przedmiotem specjalnym z jakąś historią, ale co Ci to dokładnie daje? Czy to ma zapobiegać zbudowaniu drugiego takiego bydlaka czy co? Bo masz z tego taki minus, że potrzeba wyprawy, a jeden slot na artefakcik Ci odchodzi, a chyba nie ma konkretnych plusów z samego tego faktu. Oczywiście robienie drugiego takiego tworu to ogromne wydatki, ale wypadałoby to uwzględnić.
3. Szczerze nie widzę możliwości zapieczętowania takiego giganta w zwoju i chciałbym, by to było uwzględnione, ewentualnie jakiś customowy gigantyczny byś musiał zrobić. No chyba że duży na Fuin A/S, na pewno nie z normalnymi zasadami pieczętowania.
4. Jakieś wymiary tego czegoś? Rzucasz tylko ogólnikami w zasadzie.
5. Gdzie są umieszczone tarcze chakry?
6. Chciałbym, by przy rozpisce mechanizmów umieszczono przy każdym miejsce, gdzie się dokładnie znajduje, a nie tylko w opisie wyglądu.
7. Nie pasuje mi określenie dużo przy stawach. Może się wydawać, że to mało istotne, ale jednak mówi to prowadzącym, gdzie dokładnie coś się może przemieszczać. Tu tego nie wiemy. Pal sześć, że muszą być 3-krotnie większe, ale czy tylko te 5 ramion się rusza czy korpus też może zmieniać położenie względem siebie? +jesteś pewien, że stawy obrotowe, a nie kuliste? Jako fellow marionetkarz dałbym jednak te drugie
8. Na pewno te pojemniki na truciznę mają być na zewnątrz pojemników na ludzi? Jak chcesz to spoko, ale wydaje mi się to dziwna opcja i chciałbym się upewnić, że dokładnie to masz na myśli
9. Ostatnie kilka punktów to takie drobnostki, przechodzimy do poważniejszych rzeczy. Miotacz Dotonu - niby ok, ale miotacz poziomu 1 ma siłę technik C, Keijugan to jest A. Już pal sześć to, że raczej miotacz robi pociski, a nie zmniejsza wagę, ja bym co do zasady pozwolił na takie coś, tylko po dokładniejszym opracowaniu tego (tylko nie nazywałbym tego miotaczem-może mechanizm wznoszący?). Oczywiście nie ulega wątpliwości, że żeby coś takiego zrobić trzebaby ten Keijugan mieć i regularnie uzupełniać. Nawet jak Ci więźniowie będą coś zasilać to nie może być tak, że jakiś random Doko bez Dotonu na A czy w ogóle Dotonu ci tak to może uzupełnić. Natomiast no, co do zasady bym to wrzucił jaki osobny mechanizm wpierw, a nie tak w całej kukiełce, bo to jest jeden z największych punktów zapalnych. Przy czym nie jestem przekonany, czy zmniejszenie wagi 25-krotnie to nie jednak za dużo. Sam jestem za tym, by można było robić marionetki cięższe niż 220 i to bardzo fajne rozwiązanie problemu, ale skłaniałbym się bardziej ku może 10-krotnemu zmniejszeniu wagi, 20/25-krotne widziałbym raczej przy rozwójce techniki z rangi S. Przy czym to tak na oko, nie mówię, że przy tej wersji zostanę, poczekam jeszcze na wypowiedzi innych i może dam się przekonać do innego limitu zmniejszania wagi. Natomiast czy w ogóle takie coś co do zasady może przejść, uważam że konieczna będzie wypowiedź Budysia lub Yukirin, choć sam jestem (bardzo wstępnie) na tak.
10. Miotacz v3 - wstępnie jestem za, by móc wkładać techniki klanowe w miotacz na 3 poziomie, który de facto byłby mechanizmem S (też mógłby być osobno wrzucony, no ale cóż), natomiast jak poprzednio, musiałby to Kaminari uzupełniać regularnie. Nie jestem pewien tylko co do siły i szybkości, to musiałbym zerknąć do Kaminari, co zrobię później i tu edytuję, natomiast miotacze co do zasady mają siłę o rangę niższą niż ich poziom, czyli raczej byłyby to lasery A, a nie S, a statystyki tu umieszczone wyglądają mi bardziej na S. Miotacze jednak działają na określonej ilości ładunków, więc musiałbyś określić, ile takowych zużywa to na turę (byłoby to raczej sporo) i gdzie znajdują się zwoje do nich - tak dla porządku.
11. Zankoku - w sumie ok, nawet myślę, że nie musi zużywać dodatkowej chakry, jeśli kogoś masz w środku, określ jednak jakiej rangi to mechanizm, i w sumie więcej chciałbym o efektach w praktyce. Czy to jest raczej zastygnięcie z przerażenia czy skłania do panicznej ucieczki. Przy 150 zakładam do odparcia, ale z trudem, może dodać jakiś próg, gdzie się tego w ogóle nie odczuwa. Trochę rozwiń to po prostu (ponownie, tak naprawdę to możnaby osobno oceniać, a potem dopiero marionetkę wrzucić)
12. Używanie chakry więźniów - co do tego jestem najmniej przychylnie nastawiony, zanim jednak powiem coś więcej chciałbym to dokładnie rozpisane jak ma działać, uwzględniając rzeczy okazji resztę rzeczy, które napisałem.
13. Obrazek przywodzi na myśl statek kosmiczny, więc naturalnie chciałbym wiedzieć, czy możesz gdzieś do tego wejść i się tam przemieszczać, masz jakieś miejsce żeby usiąść, czy ewentualnie na zewnątrz przyczepiony chakrą?
14. Co do obliczeń, jak już mówiłem, sprawdzę je dokładnie później, natomiast rzuciło mi się w oczy, że:
A) masz dwukrotnie wypisane mechanizmy rozdzielające w mechanizmach i w obliczeniach też jest ten błąd
B) przy pojemnikach na człowieka musisz użyć minimum czterech korpusów, Twoje zawierają dwa
C) by umieścić pojemnik na ciecz też potrzebujesz korpusów, powiedziałbym że tak naprawdę 1,5 standardowego na duży pojemnik (zgodnie z innymi dyskusjami, tułów standardowej lalki-człowieka to takie 1,5 korpusu, a głowa 0,5), więc musiałbyś dodać 150 korpusów
D) Tak naprawdę nie potrzebujesz tego odwłoka w bazie, moim zdaniem korpusy, które pokrywają pojemniki wystarczą, by ta baza była wg mnie. Te zaczepy miotaczy Dotonu i minimalne miejsce na zwoje przy takiej ilości korpusów można moim zdaniem wliczyć w to, co już jest
15. Póki co to rzuciło mi się w oczy, projekt jest dosyć duży, więc nie wykluczam, że coś jeszcze znajdę, ale to takie najpoważniejsze rzeczy, jak będę chciał jeszcze jakichś poprawek to najprawdopodobniej będą mniejsze.
Nie chce mi się tego czytać. Traktuje ten post jako akcept. Shins