- Nazwa
- Shibuki (飛沫)
- Typ
- Ostrze długie / dodatek
- Styl
- Chanbara
- Rozmiary
- Właściciel
- brak
- Opis Shibuki jest mieczem o nietypowej budowie oraz właściwościach - jako jedyny spośród Siedmiu Wielkich Mieczy posiada zdolności wybuchowe przez co w bezpośrednim starciu staje się śmiertelnie niebezpieczny nawet dla wprawnych szermierzy czy użytkowników Taijutsu.
- Właściwości Głowna oś - na niej umieszczony jest zwój, który może pomieścić setki wybuchowych notek. Poprzez użycie niewielkiego impulsu chakry, użytkownik może w dowolnym momencie rozwijać zwój, tym samym uwalniając kolejne notki wprost na szeroką część ostrza. Karteczki uwalniając eksplozję, nie uszkadzają ostrza, jednak stanowią śmiertelne zagrożenie dla każdego w zasięgu 1-2 metrów.
Zwój z notkami należy uzupełniać, fabularnie wypełniając nimi zwój. Maksymalnie na zwoju można zmieścić do 500 szt. - Dodatkowe Bakutō Jutsu: Happa Rokujūshi
Koszty chakry: D: 5% | C: 4% | B: 3% | A: 2% | S: 1% | S+: Niezauważalnepo wykonaniu zamachu bronią oraz przelaniu do niej większej dawki chakry, użytkownik może znacząco rozwinąć wybuchowy zwój oraz kontrolować jego ruch w taki sposób, aby mógł on pomknąć w danym kierunku, okrążyć cel lub owinąć go całkowicie. W dowolnej chwili możliwa jest detonacja wszystkich, wysuniętych w ten sposób notek co doprowadza do potężnej eksplozji o znacznie większej sile i zasięgu rażenia. - Wymagania
- Zdobycie
- Wyprawa rangi A, duży udział fabularny postaci gracza
Shibuki
- Jun'ichi
- Martwa postać
- Posty: 1910
- Rejestracja: 31 maja 2018, o 12:41
- Wiek postaci: 21
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: Przeciętnego wzrostu i wagi chłopiec, którego pokryte bliznami ciało skryte jest pod prostą, dwukolorową szatą. Twarz jako szczególnie szpetna jest całkowicie zakryta maską.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32 ... 429#p86350
- Multikonta: -
- Lokalizacja: Warszawa
Shibuki
0 x
- Akiba
- Postać porzucona
- Posty: 356
- Rejestracja: 19 lis 2020, o 13:11
- Wiek postaci: 16
- Ranga: Doko
- Krótki wygląd: Białe włosy, około 170cm wzrostu, zawsze towarzyszy mu Fuyu - wilczyca o białym umaszczeniu.
- Widoczny ekwipunek: Włócznia w dłoni, 2x kunai w kaburach
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=158022#p158022
- GG/Discord: Aka#1339
Re: Shibuki
Ok, akcept
0 x
Jeżeli nie sprawdziłem twojej rzeczy w kuźni w ciągu 48h, proszę napisz do mnie na discordzie
- Jun'ichi
- Martwa postać
- Posty: 1910
- Rejestracja: 31 maja 2018, o 12:41
- Wiek postaci: 21
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: Przeciętnego wzrostu i wagi chłopiec, którego pokryte bliznami ciało skryte jest pod prostą, dwukolorową szatą. Twarz jako szczególnie szpetna jest całkowicie zakryta maską.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32 ... 429#p86350
- Multikonta: -
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Shibuki
Ktokolwiek? Cokolwiek?
PS. Jeśli ktoś spoza moderacji chciałby się udzielić w temacie, wystarczy napisać PW do któregoś moda. Bardzo zachęcam, w końcu przedmiot nie jest dla nikogo konkretnie, idzie na rzecz forum więc warto wspólnie o niego zadbać
PS. Jeśli ktoś spoza moderacji chciałby się udzielić w temacie, wystarczy napisać PW do któregoś moda. Bardzo zachęcam, w końcu przedmiot nie jest dla nikogo konkretnie, idzie na rzecz forum więc warto wspólnie o niego zadbać
0 x
- Boyos
- Moderator
- Posty: 3862
- Rejestracja: 11 lut 2018, o 11:20
- Ranga: Starszy Kapral
- GG/Discord: Boyos#3562
- Multikonta: Ario
Re: Shibuki
Aktualnie ten przedmiot jest po prostu niczym. Na tej samej zasadzie można kupić bandaż, notki i odpalać je rozwijając na bandażu z techniki ninjutsu C.
Jestem skłonny przyjąć wersję, gdzie za koszt chakry (B?) generowalibyśmy notki do pojedynczego wybuchu i one by wybuchały w tym ataku, tak, żeby jednak nie można było ich generować do kieszeni.
Jestem skłonny przyjąć wersję, gdzie za koszt chakry (B?) generowalibyśmy notki do pojedynczego wybuchu i one by wybuchały w tym ataku, tak, żeby jednak nie można było ich generować do kieszeni.
0 x
- Shins
- Martwa postać
- Posty: 1682
- Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Dōkō, Pazur
- Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
- Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=80043#p80043
Re: Shibuki
Tutaj popieram Budysia, konieczność ręcznego tworzenia notek do miecza jest dosyć kiepskim pomysłem.
0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy
Twarda spacja:
- Jun'ichi
- Martwa postać
- Posty: 1910
- Rejestracja: 31 maja 2018, o 12:41
- Wiek postaci: 21
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: Przeciętnego wzrostu i wagi chłopiec, którego pokryte bliznami ciało skryte jest pod prostą, dwukolorową szatą. Twarz jako szczególnie szpetna jest całkowicie zakryta maską.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32 ... 429#p86350
- Multikonta: -
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Shibuki
Jeśli damy do tego koszt B, miecz stanie się bezużyteczny. Nie będzie możliwe walczyć nim w ten sposób, aby przy każdym starciu z inną bronią uwalniać wybuch, a to było główne założenie tego miecza. I jeszcze nie daj boże żeby użyć tej techniki z wielką ilością notek - samobójstwo z braku chakry. Nie wyobrażam sobie postaci, która miałaby tyle chakry, by wykonać powiedzmy 10 takich eksplozji i nie odczuć tego jako niemalże wyczerpanie organizmu. Według mnie tymi kosztami chakry niszczycie te artefakty, bo stają się zwyczajnie "techniką dzierżoną w dłoni", gdzie nie takie było ich zastosowanie, nie takie było ich przeznaczenie. To były legendarne miecze, o niespotykanych zdolnościach, a wasze podejście ogranicza się do tego, żeby wrzucić koszty chakry jak przy każdej innej technice gdzie w rzeczywistości to bardziej wtedy ogranicza, bo walczysz z wielkim kawałem żelaza w dłoni, który nie daje Ci nic więcej ponad zwykłą katanę (możliwość cięcia), bo jak chcesz użyć jego wyjątkowych zdolności to w sumie lepiej było użyć notek ze sklepu albo użyć chakrę na technikę mając większą swobodę ruchu bez tego miecza w rękach.
0 x
- Boyos
- Moderator
- Posty: 3862
- Rejestracja: 11 lut 2018, o 11:20
- Ranga: Starszy Kapral
- GG/Discord: Boyos#3562
- Multikonta: Ario
Re: Shibuki
Koszt chakry jest tutaj jedynym rozwiązaniem, który balansuje ten przedmiot między "nieskończone darmowe notki" a "po prostu kup notki i naklej na miecz", z czego to drugie zaproponowałeś w pierwszym poście. Żadne z powyższych rozwiązań nie jest dopuszczalne. Trzecią opcją jest więc koszt chakry.
Czwarta zaś opcja, która zalatuje DnD: możemy żyć wybuchów ileś razy, po tym czasie muszą się wytworzyć nowe. Jeśli ktoś zna ten system RPG, to można to ująć w formie "X użyć na longresta". W przypadku wspomagaczy jak CS/bramy/ciężarki liczymy liczbą tur, więc tam lepiej to wychodzi, zazwyczaj też można użyć to raz na takiego przysłowiowego longresta. Tu może się okazać, że gracz użyje Shibuki 4 razy w pierwszej turze, z czego właściwie to 3 bo jedna akcja została cofnięta przez sędziego i potem wychodzą dziwne liczenie. Do przemyślenia. zostawiam taką wersję.
Jeśli koszt, to B faktycznie może być dość duży, ale poniżej C nie będzie już opcji zejścia w przypadku używania do woli o ile się zapłaci chakrą.
Czwarta zaś opcja, która zalatuje DnD: możemy żyć wybuchów ileś razy, po tym czasie muszą się wytworzyć nowe. Jeśli ktoś zna ten system RPG, to można to ująć w formie "X użyć na longresta". W przypadku wspomagaczy jak CS/bramy/ciężarki liczymy liczbą tur, więc tam lepiej to wychodzi, zazwyczaj też można użyć to raz na takiego przysłowiowego longresta. Tu może się okazać, że gracz użyje Shibuki 4 razy w pierwszej turze, z czego właściwie to 3 bo jedna akcja została cofnięta przez sędziego i potem wychodzą dziwne liczenie. Do przemyślenia. zostawiam taką wersję.
Jeśli koszt, to B faktycznie może być dość duży, ale poniżej C nie będzie już opcji zejścia w przypadku używania do woli o ile się zapłaci chakrą.
0 x
- Souei
- Posty: 1101
- Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45
- Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=9235
Re: Shibuki
No z braku innego lepszego pomysłu uważam, że to rozwiązanie z samoczynną generacją notek w ustalonym czasie było najlepszym rozwiązaniem. Proponowałbym spory magazynek na powiedzmy 100 notek, przy czym po każdej przerwie fabularnej misji/wyprawie/wydarzeniu które nie jest zwykłą rozmową regenerowałoby się na przykład 25 notek. Jeśli gracz rzadziej by ich używał tam gdzie nie musi, to miałby potem więcej do wykorzystania, a jakby chciał spamować to miałby ograniczone zasoby.
Druga sprawa, to moglibyśmy czymś zastąpić nazwę właściwości "główna oś"? kappa
Rozwijanie zwoju dałbym za koszt techniki D z podtrzymaniem 1/2 na turę, gdyby ktoś chciał dłużej. Do tego trzeba dodać maksymalny zasięg i na pewno usunąć zwiększony zasięg takiej eksplozji, bo to jest niezgodne z mechaniką notek i nie robiłbym tutaj wyjątku, że notki z tego miecza działają inaczej niż zwykłe.
Druga sprawa, to moglibyśmy czymś zastąpić nazwę właściwości "główna oś"? kappa
Rozwijanie zwoju dałbym za koszt techniki D z podtrzymaniem 1/2 na turę, gdyby ktoś chciał dłużej. Do tego trzeba dodać maksymalny zasięg i na pewno usunąć zwiększony zasięg takiej eksplozji, bo to jest niezgodne z mechaniką notek i nie robiłbym tutaj wyjątku, że notki z tego miecza działają inaczej niż zwykłe.
0 x
- Kazuma
- Posty: 848
- Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
- Wiek postaci: 18
- Ranga: Dōkō
- Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=9545
- GG/Discord: Avarice#3584
- Multikonta: Avarice
Re: Shibuki
Trochę złota łopata. Osobiście zostawiłbym ten artefakt w spokoju aż do ich reworku, bo w przeciwieństwie do masy badziewia ma on mocne oparcie w kanonie.
Natomiast w kwestii mechanicznej to ja bym tu widział generację tych notek w czasie albo po prostu dać koszt za wybuch traktując to jako "technikę" artefaktu. Wyeliminowałoby to problem z potrzebą ładowania notek czy ich odmawianiem i kontrolą tego.
Natomiast w kwestii mechanicznej to ja bym tu widział generację tych notek w czasie albo po prostu dać koszt za wybuch traktując to jako "technikę" artefaktu. Wyeliminowałoby to problem z potrzebą ładowania notek czy ich odmawianiem i kontrolą tego.
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~
Henge
Henge
- Sasame
- Posty: 874
- Rejestracja: 21 cze 2021, o 23:40
- Wiek postaci: 23
- Ranga: Sentoki
- Krótki wygląd: ~
- Średniego wzrostu
- Szczupła lecz dobrze zbudowana
- Burza czerwonych włosów
- Błękitne oczy
Ubiór: ~
- Czarna sukienka-kimono w czerwone chmurki
- Wysokie czarne sandały shinobi - Widoczny ekwipunek: ~
- Kabura na lewym udzie
- Kabura na prawym udzie
- Czarna torba przy pasie z tyłu na środku
- Tanto zamocowane poniżej torby
- Czarny płaszcz w czerwony chmurki
- Duży zwój - Link do KP: viewtopic.php?p=177516#p177516
- GG/Discord: MxPl#7094
- Multikonta: Ruushi Fea
- Lokalizacja: Nawabari (Daishi)
Re: Shibuki
Biorąc pod uwagę że rework artefaktów z pewnością ma mniejszy priorytet niż reworki wszystkich klanów to myślę że zostawianie go na później sprawi że temat będzie tutaj wisiał jeszcze przez długi czas zanim cokolwiek się w tej kwestii ruszy. Jak widać po poprzednich artefaktach, które przeszły przez ten dział w ostatnim czasie, trzeba go po prostu opracować w taki sposób żeby później jak będzie rework to nie będzie potrzeby reworkować tego artefaktu.
Co do generacji notek to zgadzam się z pomysłem Budysia, dać określoną ilość wybuchów możliwych do wykonania na fabularną dobę albo maksymalny limit i jakiś czas odnowienia. Oczywiście również dopisek że notek nie da się zdjąć z miecza bo wtedy wybuchają i ten problem mamy z głowy. Co do techniki z rozwijaniem zwoju to jak zostanie przyjęty sposób działania że mamy x notek na x czasu to zgadzam się z tym że można na samej technice dać niski koszt chakry jak za technikę D i po prostu określić ile metrów zwoju zawiera ileś notek z całej dostępnej puli.
Co do generacji notek to zgadzam się z pomysłem Budysia, dać określoną ilość wybuchów możliwych do wykonania na fabularną dobę albo maksymalny limit i jakiś czas odnowienia. Oczywiście również dopisek że notek nie da się zdjąć z miecza bo wtedy wybuchają i ten problem mamy z głowy. Co do techniki z rozwijaniem zwoju to jak zostanie przyjęty sposób działania że mamy x notek na x czasu to zgadzam się z tym że można na samej technice dać niski koszt chakry jak za technikę D i po prostu określić ile metrów zwoju zawiera ileś notek z całej dostępnej puli.
0 x
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości