Opis Racje żywnościowe są podstawą ekwipunku każdego żołdaka, który zmuszony jest wyruszyć w dłuższą podróż. Przygotowywane w formie suchej (nie wymagającej zestawu do gotowania) bądź formie gotowych do zagotowania składników nie wymagają umiejętności kulinarskich, a świetnie nadaje się do uzupełnienia pustego żołądka oraz utraconych sił. Jedna racja żywnościowa odpowiada dziennemu zapotrzebowaniu na pożywienie.
Cena
20 Ryō
Skoro są zestawy do gotowania, namioty i manierki, pomyślałem, że takie coś również powinno się znaleźć w wyposażeniu do kupna. Musiałem również zmienić dostępne szablony by pasował pod fabularne jego zastosowanie.
Re: Racje Żywnościowe
: 26 cze 2019, o 21:10
autor: Ayatsuri Juranu
Biorąc pod uwagę, że miałem już motyw gospodarowania wodą na misji, to żywność też może być przydatnym smaczkiem - wiadomo, nie wszyscy MG będą tego wymagać, ale po dopisku o podróżach ten przedmiot wygląda na miejscu.
Zdecydowane tak, opis też jest w porządku.
Re: Racje Żywnościowe
: 26 cze 2019, o 21:13
autor: Tsukune
Ja bym dał cenę 50 ryu skoro działa na cały dzień
To raczej 50 byłoby dobrze
Re: Racje Żywnościowe
: 26 cze 2019, o 21:23
autor: Yami
Biorąc pod uwagę iż taka Manierka starcza na całą grę, tak pojedyncza racja żywnościowa jest logicznie rzecz biorąc przedmiotem który się traci w czasie użytkowania.
Podawanie zwiększonych cen na zużywający się stratnie przedmiot zwyczajnie będzie odpychało ludzi od jego kupna.
Re: Racje Żywnościowe
: 27 cze 2019, o 00:49
autor: Tsukune
niby tak...jednak zwróć uwagę że aktualnie przedmioty na forum nie mają żadnej trwałości o ile MG nie zniszczy broni czy coś. Tak samo tutaj mamy prowiant który można zjeść nawet za sto lat...te 50 ryo to był tylko przykład. Po prostu uważam że te 20 ryo to trochę za mało. Jednak ja nie mam decydującego tutaj głosu. Tak czy siak mój akcept jest mimo iż nie podoba mi się cena.
Re: Racje Żywnościowe
: 27 cze 2019, o 01:36
autor: Jun'ichi
Bardzo dobry pomysł tylko szkoda gdyby zostało to wprowadzone po nic. Byłoby po prostu trochę dziwnie gdyby powiedzmy 25% graczy zabierało na misje takie racje żywnościowe i pilnowało tego, żeby postać miała pełny żołądek, a pozostałe 75% miałoby to w nosie. Tak samo musieliby tego misjodawcy pilnować. Ja oczywiście byłbym za czymś również z tego powodu, że wtedy trochę zwiększyłoby się znaczenie pieniędzy, które niestety obecnie mają wartość taką... nijaką. Ja osobiście chyba dopiero raz skorzystałem z pieniędzy no bo zwyczajnie nie mam ich na co wydawać.
Re: Racje Żywnościowe
: 27 cze 2019, o 07:56
autor: Sans
Mniej więcej tak jak Jun. Takie coś miałoby sens gdybyśmy mieli tutaj jakiś "system głodu" czy coś, ale nie wyobrażam sobie sytuacji, w której MG zabija postać śmiercią głodową czy daje jej za to kary, bo ta nie kupiła sobie racji żywnościowych. Chodzi mi po prostu o to, że nie martwiłaby mnie obecność tego w ekwipunkach graczy, tylko raczej los tych, którzy nie będą na to wydawać pieniędzy i jakie wtedy będą wyczyniać się cyrki. Ogólnie to przedmiot trywialny, ale może wiele nabroić imo i doprowadzić do jakichś dziwnych sytuacji.
Re: Racje Żywnościowe
: 27 cze 2019, o 09:57
autor: Yami
Myślałem, że skoro są takie przedmioty jak zestaw do gotowania i manierka do uzupełniania płynów, racje żywnościowe powinny się i tutaj znaleźć.
No ale jeśli TF jest na nie...
Re: Racje Żywnościowe
: 27 cze 2019, o 10:24
autor: Tsukune
ewentualnie zrobić że ta Racja żywnościowa przyspieszałaby odnowienie chakry na misji czy coś. Nie tak jak pigułki żywnościowe ale ileś tam procent. Wtedy po prostu kto chce sobie odnowić trochę chakry tanim kosztem wtedy sobie wszamie ten posiłek. Ustalić tylko jakiś limit możliwości zjedzenia i wtedy niby trzeba jeść a z drugiej strony jak ktoś nie chce to nie będzie jadł jak dawniej. Po prostu wtedy nie odzyska szybciej chakry/nie zregeneruje się szybciej na pustym żołądku.
Przykładowo. Ktoś stracił sporo chakry i jest ranny. Jedna osoba zjadła ten posiłek to jej rany wyleczyły sie powiedzmy o 2-3h szybciej niż u drugiej osoby. Do tego ten który zjadł może mieć mniejsze "powikłania?" czyli np: zamiast mieć 1 miesiąc spowolnione ruchy będzie miał podobnie lecz te % byłyby mniejsze.
Ale to tylko pomysły [na siłę] gdyby chciało się to wprowadzić.
Re: Racje Żywnościowe
: 27 cze 2019, o 13:11
autor: Akarui
Manierka to bardziej przydaje się dla techniki medycznej do wyciągania trucizn, a zestawy do gotowania są dla smaczków fabularnych. Jak wprowadzimy racje żywnościowe to narobimy sobie wielu problemów. Nagle gra zacznie się skupiać wokół "jak dawno temu moja postać cokolwiek jadła?". To zbyt niebezpieczne i zbyt bardzo wpływające na obecny przebieg gry.
Re: Racje Żywnościowe
: 2 lip 2019, o 11:49
autor: Sans
Również uważam, że problem, jaki się stworzy, po wprowadzeniu racji żywnościowych będzie zbyt duży i w dużej mierze zepsuje przyjemność gry. Zgadzam się z tym, co pisali wcześniej Jun, TwoFace i Akarui, nie będę się powtarzać, bo nie ma to sensu. Jestem więc na nie.
Re: Racje Żywnościowe
: 2 lip 2019, o 12:33
autor: Hikari
Jestem na nie.
Same manierki co są dodane, były bardziej aby jak sobie gracz chce, ma problem z wzięciem sobie z domu to może sobie fabularnie kupić.
Jest to forum shinobi, a nie survival aby odmierzać sobie statystyki głodu itd.
Re: Racje Żywnościowe
: 3 lip 2019, o 00:27
autor: Boyos
Ja właściwie to byłem za wprowadzeniem tego, zwróciłem jedynie uwagę na to, że taki problem mógłby powstać. Oczywiście nikt nie chciałby tu zginąć z braku jednego itemka dostępnego w sklepie, ale z drugiej strony czy to byłoby aż tak problematyczne zaopatrzyć się w kilka sztuk i po prostu na dłuższe misje (kilkudniowe) zabrać je ze sobą? Nikt nie będzie przecież wymagał używania tego na misji D/C, ale idąc na B/A/S przecież należy się przygotować. Kupujesz kunaie i notki wybuchowe, czemu więc nie dopiszesz dwóch słów i nie weźmiesz też racji żywnościowej?
Zwłaszcza teraz, biorąc pod uwagę ostatnie zmiany w atrybutach gdzie postacie stają się bardziej podatne na warunki atmosferyczne, taka racja żywnościowa nabiera sensu. Nie namawiam, bo widzę że znaczna większość jest przeciwna. Prosiłbym jednak żebyście jeszcze przemyśleli czy odrzucanie tego bo "może stworzyć problemy" jest w porządku, kiedy równie dobrze może się to okazać bardzo fajnym dodatkiem do rozgrywki. Można przecież zaznaczyć, że od misji B w górę MG może (nie musi) wyciągać konsekwencje z braku spożywania racji czy czegokolwiek innego. W gronie takich tęgich głów szybko znalazłoby się dobre rozwiązanie
Re: Racje Żywnościowe
: 3 lip 2019, o 00:54
autor: Hikari
Nie przekonuje mnie to, dalej swoje zdanie podtrzymuję.
Re: Racje Żywnościowe
: 5 lip 2019, o 13:59
autor: Sans
Ja również. Not on my watch kappa dobra, wrzucam do archiwum