Kyusei急性
Nie nazywają jej szkołą, bo uczy też życia. Nie nazywają akademią, bo oni nie studenty. Kyusei to niezobowiązująca wspólnota, zrzeszająca mieszkańców Ryuzaku no Taki i zainteresowanych sztukami walki przyjezdnych. We współpracy z władzami, założona przez Rikę Matsubari, rodowitą kunoichi na wieloletnich usługach miasta kupieckiego. Organizacja w pierwszej kolejności skupia się na szerzeniu wiedzy o chakrowym świecie. Pomaga też w postawieniu pierwszych kroków na niełatwej drodze do zostania shinobi. W świecie pełnym klanów o potężnych Kekkei Genkai, mieszkańcy Ryuzaku są z góry na straconej pozycji i najczęściej zajmują się kupiectwem lub wyrobem drogocennych dóbr. Kyusei przeciera szlaki przed kolejnymi Rikami, a kto wie, może kiedyś to miasteczko o ugruntowanej pozycji gospodarczo-politycznej usamodzielni się także w kwestiach obronnych?
Co jednak istotne, Kyusei nie szkoli potężnych wojowników i w codziennym funkcjonowaniu koncentruje się na zwiększaniu zainteresowania światem shinobi i nauce elementarnych technik pokroju chodzenia po wodzie. Wydarzenia, podczas których można usłyszeć o bardziej zaawansowanych technikach mają miejsce sporadycznie.
Fascynujący pozostaje fakt, jak szybko Kyusei wyszło poza swoje pierwotne założenia. Choć organizacja spod znaku płonącej róży miała uświadamiać i uczyć cywilów, szybko zaczęła pełnić dodatkowo funkcje socjalne. Choć zajęci zarabianiem na chleb ludzie w sile wieku zazwyczaj omijają dziedziniec szerokim łukiem, ten stał się miejscem schadzek nieszczęśliwych dzieci i samotnych seniorów, którzy w Kyusei mogli odnaleźć akceptację. I choć większość jedynie słucha i patrzy, zawsze znajdzie się ktoś kto złapie bakcyla.
Osoby wiążące swą przyszłość z "zawodem shinobi" mogą liczyć na dodatkowe wsparcie. Organizacja pomaga obiecującym jednostkom w odkryciu swoich silnych i słabych stron, a także wysyła na proste misje rangi D.
Zasięg wpływów:
Ryuzaku no Taki (393)
Cele:
- cele organizacji są zawsze tożsame z celami Ryuzaku no Taki!
- zwiększanie świadomości ludności cywilnej i umożliwienie łatwiejszego startu miejscowym adeptom
- zdobywanie wszelkiej wiedzy nt. świata ninja. Od legendarnych wydarzeń, przez historie bohaterów po informacje nt. zdolności klanowych
- integracja społeczeństwa
Kyusei unika dzielenia na ludzi lepszych i gorszych, dlaczego prowadzi płaską, jedynie dwupoziomową hierarchię. Na pierwszym stopniu znajduje się administracja, czyli ludzie odpowiadający za prawidłowe funkcjonowanie organizacji. Na drugim zaś - członkowie i goście. Rangi nie są jednak oficjalne i mają umowny charakter. Jesteś członkiem, czy gościem, towarzyszu? Zależy kim się czujesz!
- Liderka - założycielka Kyusei. Ma decydujący głos w kluczowych kwestiach związanych z funkcjonowaniem organizacji.
- Wolontariusze - osoby etatowo wykonujący proste czynności na rzecz Kyusei, takie jak prowadzenie zajęć czy logistyka.
- Członkowie - stali bywalcy; regularnie odwiedzający wspólnotę; osoby stale współpracujące z Kyusei.
- Goście - osoby z najkrótszym stażem lub wyszkoleni shinobi prowadzący gościnne warsztaty.
- Rika Kari Matsubari
- Sensei Kihara [NPC] - pierwszy i ostatni nauczyciel Riki. Przyjaciel rodziny; zasłużony wojownik Morskich Klifów. Nieco zapomniany. Oschły, stary pryk o miękkim sercu, ale nie bardzo potrafi to okazać. Prowadzi większość regularnie odbywających się zajęć.
- Hayato Matsubari [NPC] - dumny tatko Matsubari, zajarany światem shinobi kupiec, który rzucił wszystko, by budować spuściznę swojej rodziny na fundamentach organizacji. Jego ulubionym powiedzeniem jest "moja krew". Nieco porywczy i zawsze zabiegany. Jest złotą rączką i archiwistą wydarzeń.
- Maya Matsubari [NPC] - mama Matsubari. Pogodna z natury kura domowa, która etatowo dba o porządek i dobrą aurę na terenie Kyusei, tzw. logistyka. Cechuje się wyjątkowym zrozumieniem. Jeśli czegoś potrzebujesz, ona na pewno pomoże.
- Po Akimichi [NPC] - człowiek kluseczka! Zafascynowany kulinariami smakosz, który szczególną miłością darzy kluski. Prowadzi kantynę i odpowiada za wyżywienie na najwyższym możliwym poziomie.
- Sao Hanako [NPC] - wysoko postawiona urzędniczka, która brała czynny udział w tworzeniu Kyusei. Nie jest stałą bywalczynią szkoły, ale pomostem między organizacją, a prowincją.
- członkowie wspólnoty nie są obarczeni żadnym dress codem.
- symbolem organizacji jest bordowa róża. Bo człowiek jak róża - choć piękny, potrzebuje kolce. Symbol nie jest przesadnie eksponowany. Pojawia się raptem w kilku miejscach. Zawsze na białej fladze.
- organizacja w niewielkim stopniu promuje założenia matsubarizmu (nazwa ta nie funkcjonuje), lecz jest otwarta światopoglądowo i pozostawia przestrzeń na wolny przepływ myśli pozostałych członków.
- siedziba organizacji jest własnością Ryuzaku no Taki.
- uczestniczenie w życiu wspólnoty nie wyklucza działania w innych organizacjach.
Działalność:
Stały harmonogram
Wykłady teoretyczne
- Nazwa
- Wykłady teoretyczne
- Miejsce
- Sala wykładowa/dziedziniec
- Prowadzący
- Rika Kari Matsubari/Sensei Kihara
- Opis Nikt nie lubi siedzieć w szkolnej ławie. Jednak z senseiem Kiharą nie musi to być wcale takie złe! Czym jest natura chakry, co to właściwie jest genjutsu, na czym polega różnica między kataną i wakizashi, jak poprawnie trzymać kunai? Lepiej słuchaj uważnie, bo zaraz wychodzimy poćwiczyć!
Wykłady etyczne i panele dyskusyjne
- Nazwa
- Wykłady etyczne i panele dyskusyjne
- Miejsce
- Sala wykładowa/dziedziniec
- Prowadzący
- Rika Kari Matsubari/Maya Matsubari
- Opis Z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność, jak mawiał wujek Benu. Co nam wolno, a co nie? Jakie są powinności potężnego shinobi i jakim być człowiekiem, by całej wspólnocie żyło się lepiej?
Opowieści przy ognisku
- Nazwa
- Opowieści przy ognisku
- Miejsce
- Polana za siedzibą
- Prowadzący
- Hayato Matsubari
- Opis "...I ja mu wtedy Katon rangi A prosto na ryj!" Czyż jest coś bardziej fascynującego dla adepta sztuk walki, niż z życia wzięte opowieści prawdziwych shinobi? Czy cokolwiek zmotywuje go lepiej, niż legenda o nieustraszonym wojowniku? Zbierzmy się więc wokół ogniska i posłuchajmy dzisiejszego gościa albo poopowiadajmy sobie o własnych marzeniach.
Podstawowy trening fizyczny
- Nazwa
- Podstawowy trening fizyczny
- Miejsce
- Polana za siedzibą
- Prowadzący
- Sensei Kihara
- Opis Wychowanie fizyczne. Szlifowanie techniki seido i pierwszy kontakt z bronią białą. Choć i tak najczęściej będziecie trzymać kije bo!
Kontrola chakry i nauka technik chakrowych
- Nazwa
- Kontrola chakry i nauka technik chakrowych
- Miejsce
- Polana za siedzibą
- Prowadzący
- Rika Kari Matsubari
- Opis Odnajdź swój wewnętrzny spokój... no, wiecie o co chodzi. Trening podstawowych technik chakrowych. Legendy mówią o zamożnej kobiecie, która dwa lata uczyła się chodzenia po ścianach tylko po to, by zadowolić męża. To nieprawda, ale każdy kto to słyszał chce w to wierzyć. W praktyce mało który cywil zdolny jest opanować nawet elementarne techniki ninjutsu.
Wydarzenia nieregularne
Wykłady z medycyny i pokazy alchemii
- Nazwa
- Wykłady z medycyny i pokazy alchemii
- Miejsce
- Sala wykładowa
- Prowadzący
- Gość
- Opis Podpalona substancja się spali, roztopi czy zapłonie kolorowym ogniem? Co się stanie, jeśli zmieszamy te dwie ciecze? Może stworzą nowy kolor, może doprowadzą do wybuchu... i wreszcie: jak leczyć, żeby nie zabić?
Test natury chakry
- Nazwa
- Test natury chakry
- Miejsce
- Dziedziniec
- Prowadzący
- Rika Kari Matsubari
- Opis Przywilej dla osób, które opanowały kontrolę chakry i w jakiś sposób przysłużyły się wspólnocie. Test odbywa się na dziedzińcu, zazwyczaj przy licznej widowni. Polega na skoncentrowaniu chakry na misie wypełnionej do połowy wodą.
Katon - woda zaczyna bulgotać
Suiton - woda coraz mocniej kołysze się na boki, aż wreszcie wylewa z miski
Raiton - woda wydaje dźwięki, charakterystyczne tryk-tryk!
Doton - na dnie miski pojawiają się drobinki ziemi, aż wreszcie woda całkiem się zamula
Fuuton - na środku miski kształtuje się miniaturka wodnego cyklonu
Pojedynki
- Nazwa
- Pojedynki
- Miejsce
- Polana
- Prowadzący
- Sensei Kihara
- Opis Odbywa się przy udziale zebranej widowni. Może to być zarówno pojedynek dwóch adeptów, walka adepta z doświadczonym shinobi albo pokazowa walka dwóch zaprawionych w boju wojowników. Walki mają mieć charakter edukacyjny, dlatego większość z nich to pojedynki lustrzane lub eksperymentalna konfrontacja odmiennych sztuk walki.
Odwiedziny przedstawiciela miasta
- Nazwa
- Odwiedziny przedstawiciela miasta
- Miejsce
- Dziedziniec
- Prowadzący
- Rika Kari Matsubari
- Opis Od czasu do czasu przyjdzie ktoś ważny. No, a przynajmniej jemu się wydaje, że jest ważny. Będzie ględził tak z 40 minut, jeśli nie zna litości to do godziny. Ale hej, może akurat powie coś istotnego?
Otwarty turniej w Shogi
- Nazwa
- Otwarty turniej w Shogi
- Miejsce
- Dziedziniec
- Prowadzący
- Maya Matsubari
- Opis Shogi, zwane też japońskimi szachami to gra planszowa wspierająca strategiczne i niekonwencjonalne myślenie. Turniej odbywa się dwa razy do roku - na przywitanie wiosny i pożegnanie lata. Udział wziąć w nim może każdy, stąd każdą edycję odwiedza wielu ludzi spoza społeczności Kyusei. Część z nich już w niej zostaje.
Pokaz umiejętności
- Nazwa
- Pokaz umiejętności
- Miejsce
- Polana
- Prowadzący
- Rika Kari Matsubari/Sensei Kihara
- Opis Posiadasz niespotykane zdolności? Jesteś kreatywnym ninja, twórcą własnych technik, a może szpanerem, który jedzie na swoim Kekkei Genkai? Jeśli choć raz odpowiedziałeś "tak", wpadnij i pokaż na co cię stać w występie przed publicznością!
Szkolenie z survivalu
- Nazwa
- Trening survivalu
- Miejsce
- Polana za siedzibą
- Prowadzący
- Sensei Kihara
- Opis Jak poruszać się po lesie, by nie przyciągnąć zainteresowania drapieżników? A jak samemu polować? Które owoce nadają się do jedzenia, a których należy za wszelką cenę unikać? Trzy dni w lesie z senseiem Kiharą to prawdziwa udręka. Ale warto!
Pozostałe
Lot na sowie
- Nazwa
- Lot na sowie
- Miejsce
- Dziedziniec
- Prowadzący
- Rika Kari Matsubari
- Opis Start z dziedzińca, wszyscy ci zazdroszczą. Nie ma opcji, musiałeś się czymś zasłużyć. Sowa imponuje gabarytami, a ty chyba nie spodziewasz się, że na jej grzbiecie znajdziesz... siodło. To dokąd lecimy?
Podróż do krainy najskrytszych marzeń
- Nazwa
- Podróż do krainy najskrytszych marzeń
- Miejsce
- Pusty pokój
- Prowadzący
- Rika Kari Matsubari
- Opis Powiedz mi, czego najbardziej w życiu pragniesz? O czym marzysz? Może stać się rzeczywistością... chociaż na chwilę. Pozwól, że złożę pieczęcie. Musisz mi tylko zaufać. Nie będzie bolało.