Wspomagacze
: 23 cze 2025, o 21:51
PROBLEM
Mam nadzieję, że po 10 latach istnienia forka na ten problem nie jest za późno, ale cała zagwozdka powstała z dzisiejszego pytania Reia (pozdrawiam) dlaczego ktoś kto ma CS nie może posiadać Biju. Nie, że nie może używać jednocześnie jednego z drugim, tylko nie może mieć w ogóle. W pierwszej chwili pomyśleliśmy, że w sumie czemu nie, ale później niestety przyszła refleksja. Moim zdaniem pierwotna idea wspomagaczy była taka, aby każda postać miała jeden taki specjalny "tryb", który dawałby jej w głównej mierze boost dodatkowych statystyk. Obecnie forum trochę poszło do przodu, mamy powercreep, nowe wspomagacze w postaci bram i jugo i jeszcze kilka w planach. Mam nadzieję, że wybór w przyszłości będzie się powiększał, co może doprowadzić do różnych kombinacji, w których problemem będzie głównie sumaryczny czas trwania obu opcji i fakt, że przy odpalaniu jednego wspomagacza po drugim postać może przelecieć na boostach praktycznie całą misję.
ROZWIĄZANIE
Ten pomysł to bardziej pytanie bez jeszcze gotowego rozwiązania, a mianowicie w jakim kierunku wy chcielibyście pójść.
1. Jeden dozwolony na postać wspomagacz dający specjalny "tryb", który zapewnia boost do statystyk - najbardziej stonowana opcja, gdzie gracz ma w rękawie tylko jednego asa, którego może wyciągnąć na daną potyczkę, więc miałby on dużą wartość. Posiadanie SM, CS, Biju, jugo, bram i innych planowanych wykluczałoby w ogóle posiadanie drugiego podobnego trybu, ale nie wykluczałoby posiadania paktu czy EMSa.
2. Obojętnie jaka kombinacja wspomagaczy - czyli ujednolicenie zasad w taki sposób, że jugo mogą mieć RnY, bramowcy 1-5 mogą mieć CSa, a posiadacze CSa dostęp do biju. Oczywiście wciąż byłoby zabronione używanie ich równocześnie, ale dozwolone byłoby to co jest teraz, czyli odpalanie ich jednego po drugim. I tu jest w sumie pies pogrzebany. Wspomagacze trwają obecnie od 5 do 9 tur, niektóre więcej. Możliwość odpalenia ich jednego po drugim daje nam kilkanaście tur z bardzo dużymi bonusami, co jest praktycznie większością minimalnej długości całej misji, więc nagle o limity praktycznie nie trzeba się martwić.
3. Wasza propozycja - opisz w poście.
DODATKOWE UWAGI
Ogólnie zamierzam dodać do listy kilka nowych wspomagaczy, niestety niezbyt uniwersalnych, bo dwu- i trójgłowego psa inuzuki, motyla akimichi i wciągnąć na listę wspomagaczy również tryb nieśmiertelności z iryo S. Myślcie przyszłościowo na jaki rodzaj gry chcecie się zapisać. Jestem otwarty na nowe, kanoniczne i sensowne opcje. Dopuszczam jeszcze inne ciekawe wzmocnienia postaci, ale bez robienia tutaj miszmaszu fantasy. Widzę potrzebę nowych opcji dla graczy, którzy myślą co by tu dla siebie zdobyć i widzą biju które jest mega trudne, SM który wymaga paktu i drogą eliminacji zostaje im tylko CS. No i ciężarki.
Mam nadzieję, że po 10 latach istnienia forka na ten problem nie jest za późno, ale cała zagwozdka powstała z dzisiejszego pytania Reia (pozdrawiam) dlaczego ktoś kto ma CS nie może posiadać Biju. Nie, że nie może używać jednocześnie jednego z drugim, tylko nie może mieć w ogóle. W pierwszej chwili pomyśleliśmy, że w sumie czemu nie, ale później niestety przyszła refleksja. Moim zdaniem pierwotna idea wspomagaczy była taka, aby każda postać miała jeden taki specjalny "tryb", który dawałby jej w głównej mierze boost dodatkowych statystyk. Obecnie forum trochę poszło do przodu, mamy powercreep, nowe wspomagacze w postaci bram i jugo i jeszcze kilka w planach. Mam nadzieję, że wybór w przyszłości będzie się powiększał, co może doprowadzić do różnych kombinacji, w których problemem będzie głównie sumaryczny czas trwania obu opcji i fakt, że przy odpalaniu jednego wspomagacza po drugim postać może przelecieć na boostach praktycznie całą misję.
ROZWIĄZANIE
Ten pomysł to bardziej pytanie bez jeszcze gotowego rozwiązania, a mianowicie w jakim kierunku wy chcielibyście pójść.
1. Jeden dozwolony na postać wspomagacz dający specjalny "tryb", który zapewnia boost do statystyk - najbardziej stonowana opcja, gdzie gracz ma w rękawie tylko jednego asa, którego może wyciągnąć na daną potyczkę, więc miałby on dużą wartość. Posiadanie SM, CS, Biju, jugo, bram i innych planowanych wykluczałoby w ogóle posiadanie drugiego podobnego trybu, ale nie wykluczałoby posiadania paktu czy EMSa.
2. Obojętnie jaka kombinacja wspomagaczy - czyli ujednolicenie zasad w taki sposób, że jugo mogą mieć RnY, bramowcy 1-5 mogą mieć CSa, a posiadacze CSa dostęp do biju. Oczywiście wciąż byłoby zabronione używanie ich równocześnie, ale dozwolone byłoby to co jest teraz, czyli odpalanie ich jednego po drugim. I tu jest w sumie pies pogrzebany. Wspomagacze trwają obecnie od 5 do 9 tur, niektóre więcej. Możliwość odpalenia ich jednego po drugim daje nam kilkanaście tur z bardzo dużymi bonusami, co jest praktycznie większością minimalnej długości całej misji, więc nagle o limity praktycznie nie trzeba się martwić.
3. Wasza propozycja - opisz w poście.
DODATKOWE UWAGI
Ogólnie zamierzam dodać do listy kilka nowych wspomagaczy, niestety niezbyt uniwersalnych, bo dwu- i trójgłowego psa inuzuki, motyla akimichi i wciągnąć na listę wspomagaczy również tryb nieśmiertelności z iryo S. Myślcie przyszłościowo na jaki rodzaj gry chcecie się zapisać. Jestem otwarty na nowe, kanoniczne i sensowne opcje. Dopuszczam jeszcze inne ciekawe wzmocnienia postaci, ale bez robienia tutaj miszmaszu fantasy. Widzę potrzebę nowych opcji dla graczy, którzy myślą co by tu dla siebie zdobyć i widzą biju które jest mega trudne, SM który wymaga paktu i drogą eliminacji zostaje im tylko CS. No i ciężarki.