Strona 1 z 2

Skórki na kunaie - v2

: 30 maja 2024, o 01:35
autor: Kai
EDIT: Nowa wersja znajduje się tutaj.


PROBLEM Kunai niczym się nie różni od Zanbato. No może poza tym, że Zanbato nie można rzucać (w sumie to nic nie tego nie zabrania, ale cii)


ROZWIĄZANIE Proponuję kolejne podejście do tego problemu. Jeżeli pasywne zwiększanie atrybutów nie podoba się administracji, to tym razem wychodzę z propozycją warunkowego boostu do różnych rzeczy.
Znaczna większość broni bliskodystansowych posiada specjalny "manewr", który jest de facto warunkiem do spełnienia, a następnie daje nam jakiś bonus. Drugim wariantem jest dodanie jakiejś statystyki ze zmniejszeniem drugiej.

Poniżej moje propozycje. Liczby są umowne, możemy je zmniejszyć/zwiększyć. Chodzi o sam zamysł.



Krótkie ostrze: Kunai, Trójkunai, Kama, Sztylet, Karamubitto, Sztylet Sai
Pozycja defensywna: Włócznia, Kij Bō, Sasumata
Natarcie: Yari, Naginata, Guandao
Potężny Atak: Kosa, No-Dachi, Zanbato, Miecz-Tasak
Duszenie: Łańcuch, Łańcuch z kolcami
Przechwycenie: Shuang gou
Niten'ichi-ryū: Wakizashi, Tanto
Zmiana tempa: Katana, Tachi
Przyciągnięcie: Kusarigama, Kusari fundo, Kusari fūbō
Combo!: Tonfa, Nunchaku, Kastet, Zaostrzony kastet, Neko-te, Szpony
Brak dodatkowych właściwości: Bokken, Wielki Kunai, Miecz obosieczny (ze względu na pasywne bonusy dla stylu), Rękawica łańcuchowa


DODATKOWE UWAGI

Re: Skórki na kunaie - v2

: 30 maja 2024, o 09:27
autor: Sumi
Wydaje mi się że może lepszym rozwiązaniem mogłoby być pójście w tym kierunku jak poszliście z tymi. Nie po prostu stackowanie statów tylko jakieś rzeczywiście fajne unikatowe efekty, które mogą pozwolić na jakieś ciekawe rozwiązania strategiczne w walce.

Re: Skórki na kunaie - v2

: 30 maja 2024, o 10:04
autor: Kai
Nie wiem, czy to do końca dobry pomysł, wprowadzać kolejne zaawansowane mechaniki - bo jednak mimo wszystko działanie duszenia, przytrzymania jest trochę skomplikowane. Zdecydowałem się na prostotę i prawie każda zaprezentowana broń ma jakieś tam warunki koniecznie do spełnienia, by aktywować ten buff. W pozostałych przypadkach masz plus, ale też minus. Trzeba więc zagrać lekko strategicznie, ale nie są to jakieś big brain move'y.

Ale nie wykluczam całkowicie tego pomysłu. Jeżeli będzie wola ze strony administracji na wprowadzenie nowych mechanik, to być może wymyślimy coś, co można by było wprowadzić. Chętnie posłucham propozycji takich mechanik.

Re: Skórki na kunaie - v2

: 30 maja 2024, o 10:46
autor: Mijikuma
Z jakimś bardziej zaawansowanym rozmyślaniem tego pomysłu to poczekam aż sejnar się wypowie, żeby nie było, że zacznę kminić, a pomysł zostanie odrzucony, ale daje o sobie znać, że cieszę się, że temat rusza i jeśli nie poprzedni to może ten wejdzie w życie i te bronie staną się ciekawsze.


Od siebie mogę na szybko rzucić dwie rzeczy. Większość tych efektów jest ciekawe, acz myślę, że fajnie gdyby były połączone ze stylami walki - czyli żeby wielkość bonusów mimo wszystko była połączona z rangą stylu. Żeby osoba, która pierwszy raz chwyta za katane nie mogła osiągnąć tego samego co ta, która wedle swojej historii włada tą bronią od dziesiątego roku życia (i ma wykupiony styl za ph).


Druga sprawa to w związku z:
Nie dość, że za pierwszym i drugim przeczytaniem nie zrozumiałem to się zastanawiam czy bym nie poszedł z tą bronią bardziej w kierunku tego jak się z niej korzystało faktycznie, czyli jakiś bonus do rozbrajania przeciwnika. Te bronie mogłyby być bardzo fajnym utility, który pozwala rozbroić i zabrać przeciwnikowi broń. Co o tym uważawsz/uważacie?

Re: Skórki na kunaie - v2

: 30 maja 2024, o 11:23
autor: Kai
<catlove>
Obawiam się, że dzielenie tak małych bonusów ze względu na rangę stylu wprowadzi więcej niepotrzebnych cyferek. Co sądzisz, by po prostu taki atut broni odblokowywał się po wbiciu stylu na S?
Możemy zrobić coś takiego - podobna mechanika jest w Przytrzymaniu.
Co o tym sądzisz?

Re: Skórki na kunaie - v2

: 30 maja 2024, o 12:35
autor: Shins Hyo
Imo to dobry kierunek, ale efekty broni nie powinny dawać znowu modyfikacji do stat. Spróbuj znaleźć jakieś inne efekty, które może niekoniecznie będą wymagały wprowadzenia nowych mechanik, ale nie będą zwykłym dodawaniem/odejmowaniem statystyk.

Re: Skórki na kunaie - v2

: 30 maja 2024, o 12:39
autor: Kai
Na forum, w którym walka opiera się na statystkach, trudno porobić nieskomplikowane mechaniki niedające statystyk. Jeżeli dostanę jakiś feedback głównie od administracji że są ok z nowymi mechanikami to spoko, jednak wolałbym pozostać przy tym pomyśle. Te statystki nie są gamechangerem i nie są dawane wszędzie i zawsze - to dość znacząca różnica

Re: Skórki na kunaie - v2

: 31 maja 2024, o 21:18
autor: ͏͏͏͏Αkira͏͏͏͏
Fajnie, kupuję to i mi się podoba. Może nawet od A? Wiadomo, że w pierwszym stylu S-kę zdobywa się banalnie, ale patrzę tak bardziej pod side style, które pasują do niektórych tutaj broni i wtedy to A myślę, że by pasowało.
To również kupuję i bardziej mi się podoba od pierwowzoru.


A tu niekoniecznie się z kolegą zgodzę, ponieważ te tutaj efekty i nawet bonusy idealnie pasują do tego co mamy obecnie, nie dają flat statów na dłuższy czas i bez sensu, a dają je po spełnieniu konkretnego warunku i na czas ataku, czyli tak jak mamy na przykład w technikach stylu. Mi się takie rozwiązanie bardzo podoba i czekam tylko na klepnięcie od sejnara, że to dobre jest i można rozwijać temat dalej.

Re: Skórki na kunaie - v2

: 31 maja 2024, o 22:22
autor: Kai
Poniższą treść należałoby wkleić do tematu z bronią.




Re: Skórki na kunaie - v2

: 4 cze 2024, o 23:49
autor: Brook
Gdyby więcej osób się wypowiedziało pozytywnie, to moglibyśmy pomyśleć nawet o zrobieniu z tego bazy pod rework stylów walki. To co kiedyś wrzucił Yami o usunięciu technik i zastąpieniu ich pasywnymi bonusami, ale tamten pomysł był słaby a nikt nie miał lepszego. A może wziąć tamto, obciąć sporo bonusy i zrobić style walki jako składowa dwóch rzeczy: wybrany styl plus wybrana broń, bo te perki, które wypisałeś narzucają niejako styl walki jaki musisz uskuteczniać dla danej broni. Wtedy można by było łączyć, na przykład dobierasz sobie chanbarę plus broń X i walczysz w taki sposób, albo chanbarę i broń Y i walczysz już inaczej. Wtedy można byłoby poszerzyć katalog stylów też, bez technik tylko same opisy, że np. w tym stylu walczymy broniami drzewcowymi i zadajesz pchnięcia więc bierzesz włócznię i masz dodatkowo te perki z włóczni albo yari i masz perka z yari. A w innym stylu na bronie drzewcowe skupiasz się bardziej na machaniu zamiast pchnięciach i możesz sobie dobrać do tego kij z perkami kija albo naginate z perkiem naginaty.
Poddaję to pod dyskusję bo mi to się podoba, chociaż nie wiem czy wyjdzie wtedy jakieś pomieszanie z poplątaniem, ale można spróbować.

Re: Skórki na kunaie - v2

: 5 cze 2024, o 00:24
autor: Kai
Chyba nie rozumiem i potrzebuję wytłumaczenia po kolei <catpat>
Przecież mój pomysł działa dokładnie tak, jak opisałeś. Bierzesz chanbarę i Zanbato? Myk, lecisz z tymi +30 Siły/-30 Szybkości. Nie lubisz wielkiego miecza? No to może zamiast tego chanbara i Katana? No to myk, naprzemiennie -15/+15 szybkości. Chcesz walczyć dwoma mieczami? No to chanbara a do tego wakizashi i katana, ale licz się z tym, że nie złożysz żadnych pieczęci w walce.

Re: Skórki na kunaie - v2

: 5 cze 2024, o 00:53
autor: Brook
No ja rozumiem jak działa, tylko uważam, że gdyby wziąć twój pomysł + usunąć techniki stylów + dodać każdemu stylowi mały bonus pasywny zależny od rangi to moglibyśmy mieć rework stylów. Tak w skrócie

Re: Skórki na kunaie - v2

: 6 cze 2024, o 14:45
autor: Ichirou
Co do samych modyfikatorów do broni nie mam wyraźnego zdania na tak lub na nie.
Biorąc pod uwagę, że taka zmiana będzie dodatkowymi boostem bukijutsu, to dostosowanie do tego stylów walki jest jakimś rozwiązaniem.
Pytanie tylko jak miałyby wyglądać te buki - bo w zasadzie oprócz łańcuchów bronie białe rozkładają się i tak tylko na dwa style, więc style same w sobie nie będą rozróżniać sposobu w walki a będą jedynie kolejną okazją do podbicia statystyk fizycznych. A optymalizowanie postaci pod zwarcie na tym właśnie polega - brania jak najwięcej i jak największych bonusów, bo ich źródeł jest sporo.
I co z taijutsu? Bo w tej sytuacji walka gołymi pięściami wypada słabiej. Jedyny plus to brak zajęcia rąk, ale niektóre dodatki do tai nie uniemożliwiają składania pieczęci.

Pozycja defensywna - to osłabia tylko ataki w zwarciu czy działa na wszelkiego rodzaju ataki? Bo jak na to drugie to może być bardzo silne.

Re: Skórki na kunaie - v2

: 6 cze 2024, o 16:42
autor: Kai
Pierwotna propozycja dotyczyła broni a nie taijutsu, więc nie była przeze mnie ogarniana. Souei zasugerował przerobienie tego pod style - więc i zapewne taijutsu będę ruszał. Tylko póki co nie mam za bardzo pomysłu jak dać coś innego niż atakowanie pięścią i jakieś "ruchy", będące odpowiednikiem specjalnych właściwości broni. Muszę pomyśleć.

Co do pozycji defensywnej - chodziło oczywiście o ataki w zwarciu. Doprecyzuję to w ostatecznej wersji.

Re: Skórki na kunaie - v2

: 6 cze 2024, o 17:03
autor: Ren
Ja na razie bez zdania, raczej z pytaniami co do mojego klanu. <catcookie>

Jesli myslimy o usuwaniu technik w stylach na rzecz bonusów broni, to jak miałoby funkcjonować w przypadku klanów takich jak Kaguya, które mają swoje własne style walki? Raczej wolałabym, by tam to jednak zostalo, szczególnie po bardzo powolnym reworku. XD

W przypadku Kaguya mamy też techniki, które polegają na możliwości wytworzenia własnej broni (Hokkotsu no Yaiba). Zakładając, ze taki rework by wjechał, ale styl by pozostał, to w takim razie te techniki dostałyby odgórnie przyporządkowany typ broni?
No i są jeszcze te modyfikacje, które teraz mają tylko wartość estetyczna, ale rozumiem, że to pewnie też by się zmieniło.

Inna rzecz, jaka mi się nasuwa, to że w takim razie można też pójść za ciosem i zróżnicować senbony, kunaie i całą resztę w seido, skoro już idziemy w skórki.