hotfix KAKUZU

Masz w głowie pomysł, który zrewolucjonizuje rozgrywkę? Nie wiesz komu o nim opowiedzieć? Śmiało więc wykorzystaj ten dział do opublikowania go i umożliwienia innym ocenienia go. Upewnij się tylko wcześniej, czy podobny pomysł nie znajduje się w dziale "Odrzucone"!
Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 192
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

hotfix KAKUZU

Post autor: Shigemi »

PROBLEM
Jeśli dobrze zrozumiałem opis, to osoby będące Kakuzu mogą używać technik z serc tylko na poziomie "wypluwania" ich przez maski, co jest niezgodne z tym co widzieliśmy w anime.

ROZWIĄZANIE
Wprowadzenie hotfixu:
Myślę, że byłby to lekki buff, nie w pełni oczywiście oddający to co zobaczyliśmy w anime, gdyż w anime używał on technik żywiołu, którego maski nie posiadał albo była to maska zniszczona, ale ideowo i systemowo myślę, że ten klan dzięki temu byłby grywalny.


DODATKOWE UWAGI
Dowody:
YT
3:25 użył Dotonu mając wszystkie maski na plecach
9:25 użył Dotonu nie mając maski na plecach
10:50 użył Suitonu nie mając maski na plecach w sumie to dwóch technik.
12:50 Mizu Kawarimi
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: hotfix KAKUZU

Post autor: Obi Wan Nerobi »

Pomysł jak najbardziej słuszny. Kakuzu i tak potrzebuję wzmocnienia, a posiadanie dodatkowych serc to właściwie ich jedyny atut, więc nie ma co ich osłabiać, gdy próbują z tego atutu korzystać.
Jednakże, wskazałeś co jest do poprawy a nie padła propozycja nowego zapisku.
0 x
Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 192
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

Re: hotfix KAKUZU

Post autor: Shigemi »

Moja propozycja:
Mam też propozycję do podpunktu odnośnie osiągania maksymalnego poziomu danego żywiołu. Ten klan to esencja elementalisty, jednak za wysoką cenę bycia PK. Proponuję, aby zdobyte serca nie miały limitu rozwoju, natomiast zdobycie serca na danym poziomie automatycznie by go otwierało, ale jakby ktoś chciał obniżyć koszty PH wymusiłoby to na nim fabularną agresję.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: hotfix KAKUZU

Post autor: Obi Wan Nerobi »

Dostęp do żywiołu po utracie serca - problematyczne by było wyjaśnienie tego. Bo przecież po to właśnie zdobywa się te serca, aby móc używać żywiołów. No i czemu po utracie serca można, a po wypuszczeniu dobrowolnym w postaci stwora już nie? Nielogiczne (choć patrząc jedynie pod kątem wzmocnienia, nawet ujdzie)

Darmowa dziedzina serca - mega wzmocnienie. Potencjalnie zaoszczędzone ogromne ilości PH (więc już na start nie może byćto powiązane z dostępem do żywiołu po tracie serca). Tylko widzę potencjalne problemy:
> Co jak zdobędziemy serce z rangą C, rozwiniemy dziedzinę na B a potem zdobędziemy A?
> Co jak rozwiniemy żywioł na B, a zdobędziemy serce z rangą C?
0 x
Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 192
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

Re: hotfix KAKUZU

Post autor: Shigemi »

Tak po prostu było w anime.
1.
Serce C --> rozwinięcie B --> zdobycie wyższego gratyfikacja darmowe A

2. W sensie bez serca rozwinięty żywioł? Zakazałbym tego.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Shinsu
Posty: 811
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 10:40
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: Dwie torby u pasa.
GG/Discord: Shins#7007

Re: hotfix KAKUZU

Post autor: Shinsu »

Anime animcem, a balans balansem. W kontekście żywiołów od serc proponuję tak - póki gracz ma serce, to ma darmowy żywioł na randze ex-właściciela serca. Jeśli chce mieć żywioł wyższego poziomu, musi albo znaleźć serce z wyższą rangą żywiołu, albo rozwinąć żywioł w normalny sposób zaczynając od D. Jeśli gracz ma rozwinięty żywioł na poziom niższy, niż ranga serca, to normalne korzysta z rangi serca.

Wtedy po utracie serca - tracimy ten żywioł, chyba, że mamy go rozwiniętego w normalnym sposób.

Darmowe dziedziny są ogromnym boostem, nie widzę potrzeby, by żywioł zostawał podrasowany nawet po utracie serca.
2 x
Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 192
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

Re: hotfix KAKUZU

Post autor: Shigemi »

Może być i tak :)
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: hotfix KAKUZU

Post autor: Obi Wan Nerobi »

Shinsu dodał sensowne uproszczenie całego tego pomysłu. Pozostaje więc tylko zebrać to do kupy aby Administracja miała jasność co przyklepuje i co ma wprowadzić :)
0 x
Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 192
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

Re: hotfix KAKUZU

Post autor: Shigemi »

Dodałbym tutaj jedną rzecz:
Dajcie znać co o tym myślicie.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Umemoto Mei
Posty: 27
Rejestracja: 28 mar 2024, o 20:30
Wiek postaci: 38
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Błękitne, długie włosy spięte w kucyk. Puste, czerwone oczy, dosyć wysoka, szwy na ciele. Ubrana w niebieską sukienkę z odłączonymi rękawami i skórą na korpusie dla usztywnienia. Nosi wysokie buty do kolan.
Widoczny ekwipunek: Kabura na lewym i prawym biodrze
GG/Discord: vive2137
Multikonta: Kubomi

Re: hotfix KAKUZU

Post autor: Umemoto Mei »

Odezwę się od kiedy stał się to dla mnie bardziej witalny interes:

Opcja przedstawiona przez Shinsu wydaje się najbardziej zbalansowana. Zdobycie Serca -> Posiadanie żywiołu ex-właściciela na rozwiniętym przez niego poziomie, jest już samo w sobie bardzo fajnym wzmocnieniem Kakuzu dzięki oszczędności PH. Nie dodawałbym w tej gestii niczego innego, by nie przekomplikować lub nie robić overkilla.

Ale skoro tu jestem i rozmawiamy już na temat hotfixa Kakuzu, to chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na jedną rzecz u nich:
Obecna odporność na ból ze strony Kakuzu jest jedynie fluffem, a patrząc na kwestie genjutsu — nawet osłabieniem. Nie daje to żadnych korzyści mechanicznych. O ile najlogiczniejsze byłoby zmniejszenie siły ran wraz z rozwojem klanówki, to główną wadą tego rozwiązania było by zabranie Jashinistom ich "rzeczy". Dlatego może można by rozważyć przyrost Wytrzymałości wraz z rozwojem? Mogłoby się to prezentować mniej-więcej tak:
Mogłoby to raczej dobrze oddać odporność na ból ze strony Kakuzu, ale jest to luźniejsza myśl.
0 x
Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 28
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Re: hotfix KAKUZU

Post autor: Brook »

1. No ja mam jeszcze kilka pytań co do propozycji Shinsa, zanim zbiorę ją jeszcze raz do kupy.
a) Bo propozycja jest taka, żeby korzystać z serca na danej randze bez potrzeby rozwijania go od D. Ale przez czas posiadania serca danego żywiołu będziemy mieli możliwość rozwijania tego żywiołu dla siebie od rangi D. Co z rozwijaniem tego żywiołu dalej po utracie serca? Czy nie można wtedy podnosić jego rangi, czy kakuzu będzie już ten żywioł posiadał jak swój?
Z tego wnioskuję, że dalszego rozwijania żywiołu po utracie serca byśmy zakazali i można by było go rozwijać tylko wtedy, gdy mamy dane serduszko w sobie maksymalnie do rangi tego serca.
b) co z treningami technik serca, z którego od razu możemy korzystać na danej randze byłego właściciela? Mamy dostęp do technik nauczonych przez niego, pełnej biblioteki z danej rangi i niższych, czy trzeba nauczyć się ich wszystkich samodzielnie?

2.
Na dzień dzisiejszy to nie, ale jestem otwarty za propozycje, bo uważam, że obecnie najtrudniejsze w graniu Kakuzu jest zrozumienie tej ściany zasad, które ich opisują. Mega skomplikowane i nieprzystępne. Przydałby się odchudzający i upraszczający rework, bo na razie to jakaś tragedia.

3.
To jest jakaś chora mania, że teraz każdy próbuje sobie wciskać boosty do wytki gdzie tylko się da. Nie będzie pasywnego boosta dla kakuzu tutaj. Zamiast tego mam dwie propozycje jak tą ich niewrażliwość na ból ująć mechanicznie:
a) kakuzu otrzymuje kary od ran mniejsze o połowę - proste. wciąż duże słabsze niż jashiniści, którzy tą mechanikę mają o wiele bardziej rozbudowaną o boostowanie się czy większy limit, jaki mogą przyjąć.
b) kakuzu nie otrzymuje żadnych ran przy ataku na ręce lub nogi. Tors, szyja i głowa - tam wchodzą pełne rany według mechaniki. - strefy niewrażliwości na ciele spowodowane tym, że ciało tam jest kompletnie zastąpione nićmi. Tam gdzie mamy mózg, serce albo połączenie jednego z drugim - to są wrażliwe punkty kakuzu i tam można by było go zranić.
0 x
Awatar użytkownika
Generał Nerfious
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2023, o 18:58
Aktualna postać: Shinsu

Re: hotfix KAKUZU

Post autor: Generał Nerfious »

To może skoro mój pomysł jest w dużej mierze dyskutowany to pozwolę sobie poodpowiadać.

1a. Dziedziny wyuczone i dziedziny od serca liczyłbym oddzielnie. W kontekście dziedzin wyuczonych - Kakuzu podlega normalnym zasadom. Jeśli jako pierwszy żywioł otworzy sobie Katon, to może sobie rozwijać Katon w normalny sposób. W ten sposób może otworzyć max. 3 żywioły bez konieczności posiadania serc.

Jeśli zyska serce z dziedzina danego żywiołu - to może z niego korzystać nawet jeśli się go nie wyuczył. I tutaj prosta rzecz - dziedzina, z jakiej może korzystać to ta wyższa biorąc pod uwagę wyuczoną i pozyskaną z serca. To, czy Kakuzu ma dane serce czy nie pozostanie bez wpływu na to, czy może sobie daną dziedzinę rozwinąć czy nie, a strata serca też nie ma na to wpływu.

1b. Imo pozostają wyuczone, ale póki Kakuzu znowu nie uzyska dostępu do żywiołu danej rangi (rozwijając dziedzinę w normalny sposób albo zdobywając nowe serce) nie będzie mógł z nich korzystać.

2. Tutaj jestem na nie, to raczej za bardzo komplikuje i będzie problematyczne.

3. Tutaj imo pierwsza opcja, którą zaproponowałeś ma dla mnie większy sens. Ale przy okazji bonus za ranę do wychodzenia z genjutsu również o połowę mniejszy.
0 x
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomysły”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości