WOJENT

Awatar użytkownika
Rika Kari Matsubari
Postać porzucona
Posty: 1091
Rejestracja: 6 mar 2018, o 12:34
Wiek postaci: 19
Ranga: Sentoki

WOJENT

Post autor: Rika Kari Matsubari »

Chciałabym podzielić się swoimi przemyśleniami i rozpocząć dyskusję nt. usprawnienia wydarzeń na naszym forum. Uważam, że obecnie nie wygląda to dobrze i mnie ta formuła nigdy nie zachęcała do wzięcia udziału w evencie. Jednocześnie podkreślam, że nikogo nie obarczam winą za taki stan rzeczy. Moim zdaniem wydarzenia najzwyczajniej nie są przystosowane do realiów panujących na forum.

Eventy pozwalają na wspólną grę bardzo dużej liczbie osób, dotyczą najważniejszych wydarzeń w świecie SW i pozwalają graczom stawać się jego istotną częścią. I wszystko byłoby super, gdyby nie wolne tempo, które potrafi odebrać cała frajdę. Lubimy pisać posty i czytać posty, ale zdecydowanie nie lubimy na nie czekać. Gracz zapisując się na standardowy event pt. "dwie duże grupy robią coś" deklaruje względną aktywność przez bardzo długi czas, a jego nieobecność (praca, szkoła, przeprowadzka, jest tu ktoś kto nigdy nie ma ważniejszych problemów?) utrudnia czerpanie frajdy pozostałym. Nie daj bóg, że odpadnie fabular i sypie się wszystko.

A wojny? Na tle fabularnym są znacznie uboższe, dotyczą bowiem jedynie wojen. Raczej brak w nich miejsca i czasu do tego, by usiąść w karczmie i pogadać. Mają szereg bardzo niepraktycznych zapisków (łączenie misji, przekraczanie granicy, powoływanie do "wojska") i chyba nikt do końca nie wie jaki jego działania mają wpływ na wynik wojny. Brzmi fatalnie, ale są też plusy. W wojnie każdy może grać swoim tempem. Masz czas na spam, spamuj. Chcesz pisać raz na kilka dni i nikomu nie wadzić? Dlaczego nie. Gdy ktoś chce grać w większym gronie także może wybrać się na misję grupową. Największą przewagą tego systemu jest w mojej ocenie to, że nie tylko fabularzy prowadzą grę, przez co jest znacznie mniej słabych punktów i przestojów.

Moim zdaniem na papierze wojny wyglądają nawet lepiej od eventów, ale jak wiemy, cieszą się znacznie mniejszym zainteresowaniem. Dlaczego? Według mnie wynika to z faktu, że fabularzy przygotowują je znacznie gorzej niż klasyczny event. Postanowiłam przygotować mały projekt eventu, w którym postaram się zachować najlepsze elementy obecnej wojny i eventu. Oczywiście do tak poprowadzonej rozgrywki zawsze można też dodać mechaniczne elementy wojny, gdyby udało nam się utworzyć jakieś sensowne. Przedstawiam Wam WOJENT.

Event z motywem przewodnim "W Karmazynowych Szczytach znajduje się ukryty skarb"

1. Do eventu nie ma zobowiązujących zapisów. Każdy może w dowolnej chwili dołączyć (choć może nie załapie się już do głównego wątku) i w dowolnej chwili go opuścić.
2. Miesiąc przed rozpoczęciem pojawia się post-zajawka, stopniowo tworzone są eventowe lokacje.
3. Event rozpoczyna obszerny post wprowadzający fabulara, postacie graczy powoli są wprowadzane w temat.
4. Pojawiają się starannie zaplanowane zlecenia specjalne (z czasem trwania eventu mogą być dodawane nowe na potrzeby bieżących wydarzeń). Część z nich to grupowe misje w celu poszukiwania skarbu (każda prowadzi do czegoś innego), gdzie każdy może sobie dobrać drużynę na podstawie siły postaci albo dyspozycyjności, a część to indywidualne misje w osadzie i inne cuda.
5. Na tym etapie uczestnicy eventu grają swoimi postaciami, a także prowadzą wydarzenia innym wg klucza zleceń specjalnych. Mogą też prowadzić fabuły z innymi graczami, a także rozgrywać swoje fabuły z fabularami (chwalona inicjatywa z tego eventu Papyruski).
6. W tej sytuacji fabularzy są znacznie odciążeni. Trwające misje jedynie konsultują i ich głównym zadaniem jest koordynowanie całego eventu. Ponadto piszą oni streszczenia bieżących wydarzeń (np. co tydzień) i dają z siebie coś ekstra - tworzą indywidualne fabuły, niekiedy wkraczają po zakończeniu misji czy prowadzą jakiś wątek centralny typu rozpierducha w osadzie.
7. Event musi być zakończony postem fabulara, który oprócz części fabularnej dodatkowo uwzględni udział graczy i da każdemu odrobinę miłości.

Opis jest pobieżny i w wielu miejscach wymaga dodatkowych zasad czy dookreślenia sprawy. Nie zajmuję się tym, bo moim celem nie jest przedstawienie gotowca. Do największych zalet takiego eventu należy fakt, że każdy chętny mógłby znaleźć sobie w nim miejsce. Mający dużo czasu (trudne misje) i mający mało czasu (luźna fabuła), silni i słabi (słabi mogą iść na jakąś lekką misję C - dlaczego nie?) oraz tacy, którzy chcą się bić lub szukać wątków fabularnych. Gracze mogliby też dołączyć do eventu (choćby na fabułę) w jego trakcie oraz wyjść po zakończeniu swojego wątku (i braku chęci podjęcia kolejnego). Sądzę też, że event w takiej formie mógłby zmniejszyć ryzyko zablokowania się graczy. Co jeśli dwie dwuosobowe misje w poszukiwaniu skarbu mają zakończyć się połączeniem grup i przejęciem wątku przez fabulara, ale jedna z misji potrwa 3 tyg dłużej? Niech ci szybsi rozpalą ognisko i pofabulą. Wydaje mi się, że takie rozwiązania mogłyby być bardziej elastyczne i w okresie np. 3-4 miesięcy udałoby się zrobić znacznie więcej.

A czy tak by było w praktyce? Nie wiem. Może Wy wiecie. Albo macie inne, lepsze pomysły. Mnie w pierwszej kolejności zależało na rozpoczęciu dyskusji na ten temat. Proszę o wyrozumiałość i skierowanie swoich postów w kierunku znalezienia jak najlepszej idei na event :D
1 x
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 578
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: WOJENT

Post autor: Ayatsuri Yuu »

Bardzo krótko - TAK

To, co jest najgorsze w obecnych eventach to długość ich trwania. Event Shinsengumi ciągnął się tak, że prawie zdążyłem pójść na pielgrzymkę, a wtedy nie miałbym absolutnie czasu na pisanie.
Nawet nie wspomnę o tym, jak długo trwa obecny.
Oczywiście, główne wątki są ważne, angażują wiele osób i tylko z tego wynika, że będą trwać dłużej, nie ma co się dziwić. Faktycznie można jednak odciążyć i fabularów i graczy, którzy chcą wziąć udział w ważnych wydarzeniach, ale nie blokować się aż tak bardzo. Win-win, jedyny problem jaki widzę to farmerzy tacy jak ja, którzy po zgadaniu się z szybkim MG mogą zrushować całą fabułę wojentu, gdy inni będą jeszcze w powijakach. Ale to jest coś, co fabularzy będą w stanie kontrolować, więc wystarczy, żeby o tym pamiętać i powinno być dobrze.
0 x
Awatar użytkownika
Azuma
Posty: 1012
Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
Wiek postaci: 17
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- delikatnie zarysowane kości, mały nos
- szczupła budowa, przeciętny wzrost
Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- szary płaszcz (bez zdobień)

Re: WOJENT

Post autor: Azuma »

Po pierwsze, o ile się nie mylę, wojen jako takich mieliśmy mniej na forum, niż eventów związanych z Hanem i spółką. Zaś sam system wojen, nie działał też od razu... ale działał już od wojny Uchiha vs Kaminari, Inuzuka oraz Uchiha vs Cesarstwo Morskich Klifów - czym właściwie przechodzimy do drugiej sprawy.

Po drugie, w toczącej się ostatnio wojnie, brało udział kilku graczy. Ich działania miały wpływ na wydarzenia globalne, czego efektem jest właśnie obecny event. Nie chce tutaj sugerować, że wasza opinia może wynikać z waszej aktywności w tamtym czasie, ale ja sam byłem zadowolony z tego jak to się wszystko zadziało. Oczywiście, mogły być jakieś mankamenty, ale najważniejsze - czyli to gracz decydował o tym jak zakończy się wojna, miało wtedy właśnie miejsce.

A po trzecie, tym razem będę czepialski - utworzony pomysł jest niezgodny z szablonem regulaminu tego działu.
0 x
Awatar użytkownika
Baji
Postać porzucona
Posty: 590
Rejestracja: 11 paź 2021, o 09:49
Wiek postaci: 19
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Siwe włosy, blizna, szczupły i wysoki shinobi o jasnozielonych oczach
Widoczny ekwipunek: Łuk refleksyjny, kołczan, strzały, Zbroja [Ciemnoszare płyty i czarne łączenia]
Multikonta: Amida, Manjiro
Aktualna postać: Baji

Re: WOJENT

Post autor: Baji »

0 x
Obrazek
Dziennik
"Pazerność,
gdy raz już zawładnie człowiekiem,
nie zna granic."

~Henning Mankell, Piramida
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 578
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: WOJENT

Post autor: Ayatsuri Yuu »

dla każdego coś innego może być najfajniejszą częścią gry. To że dla Ciebie jest nią pisanie postów, nie znaczy że inni nie spełniają się bardziej w innych jej elementach. Dla mnie na przykład najfajniejszą rzeczą jest kuźnia i tworzenie własnych technik, dla kogoś innego mogą nią być reworki, dla jeszcze innego może właśnie takie kontrolowanie fabuły. Nie mierz wszystkich swoją miarą
Ale tu przecież nie chodzi o pojedyncze przypadki, a o ogół.
Po pierwsze to nie jest jedyny event, który trwa długo, po drugie nie trzeba siedzieć 24h na dobę, by chcieć działać w szybszym tempie niż standardowym eventowym. A jeśli ktoś chce siedzieć 24h na dobę to proszę bardzo, jego/jej wola, czemu chcesz ograniczać innych?
A to już jest w ogóle chamstwo imho. Jedna sprawa to bycie przeciw jakiemuś pomysłowi, to jest całkowicie okej, nigdy nie będziemy się wszyscy ze sobą zgadzać. Co innego jest stwierdzanie, że temat nie powinien mieć miejsca. Skoro ktoś jakiś temat poruszył to znaczy, że dla niego/niej jest istotny i takie komentowanie jest przynajmniej nieuprzejme. No i po to są pomysły, by każdy mógł się wypowiedzieć i przedstawić swoją opinię - żeby forum działało lepiej.
0 x
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1085
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: WOJENT

Post autor: Souei »

Moim zdaniem obecna forma wojen nie jest taka zła. Tak jak pisze Azuma, trzeba było swego rodzaju przetarcia w postaci pierwszych, średnio udanych, żeby potem trochę to załapać. Dla mnie wojny są mocno ograniczające ze względu na to, że dotyczą określonych stron konfliktu i jeśli gracz z klanu X chce wziąć udział w wojnie między klanami Y i Z, to nie zawsze musi mu być to po drodze fabularnie.

Rozumiem, że zaproponowany pomysł to coś w stylu obecnych wojen: mamy motyw przewodni i graczy prowadzących sobie nawzajem misje w jego ramach, a następnie podsumowanie fabulara. Różnice jakie tu widzę, to dodanie możliwości luźnego fabułowania, ale w gruncie rzeczy to jest system wojen, tylko że celem jest przykładowe poszukiwanie skarbu?

Szczerze mówiąc to nie wydaje mi się, aby możliwe było jednoczesne koordynowanie misji prowadzonych przez graczy dla graczy i jednocześnie prowadzenie jakiegoś wątku przewodniego. Na papierze wygląda to super, ale w praktyce jest niewykonalne i wymagałoby zgrania wszystkich misji i wszystkich graczy, jeśli mielibyśmy założony jakiś scenariusz eventu. Zaproponowana forma mogłaby się sprawdzić w przypadku otwartego przebiegu i zakończenia, gdzie rzeczywiście zadaniem fabulara byłoby tylko podsumowanie dokonań graczy. Nie widzę tego w inny sposób, ale taki pomysł może i jest warty wypróbowania - system wojen zaadaptowany do wydarzeń trochę bardziej "przygodowych".

Żeby jednak była jasność, moim zdaniem taka forma sprawdziłaby się tylko na eventach niezwiązanych z pchaniem głównej linii fabularnej forum do przodu. Wydaje mi się, że do tego jednak wciąż najlepszy jest spęd graczy w jednym temacie.

PS. Co do obecnego eventu i turnieju, to sam turniej został źle zorganizowany chyba głównie przez brak doświadczenia. Walki z NPC i dzielenie każdej rundy jeszcze na dwie tury walk zabiły całkowicie tempo i aktywność. Grunt to wyciągnąć wnioski i jechać dalej. Nie uważam, żeby z tego powodu trzeba było wymyślać "nowy lepszy system eventów".
3 x
Obrazek
Awatar użytkownika
MandeLorean
Posty: 32
Rejestracja: 17 kwie 2023, o 09:04
GG/Discord: deviler#4408
Multikonta: Rokudo Gaika
Aktualna postać: Kamiyo Ori

Re: WOJENT

Post autor: MandeLorean »

Jeśli chodzi o mechanikę wojen, to nasz dział fabularny pracuje teraz nad jej urozmaiceniem.

Pomysł odrzucamy.
0 x
Is this is the wae?
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości