Rework bonusów Mafii + mechanika wpływów

Masz w głowie pomysł, który zrewolucjonizuje rozgrywkę? Nie wiesz komu o nim opowiedzieć? Śmiało więc wykorzystaj ten dział do opublikowania go i umożliwienia innym ocenienia go. Upewnij się tylko wcześniej, czy podobny pomysł nie znajduje się w dziale "Odrzucone"!
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4103
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Admin Ogólny
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Ruushi Fea

Rework bonusów Mafii + mechanika wpływów

Post autor: Jawa »

BONUSY
EKIBYO
YOSHIDA
AKIYAMA
MECHANIKA WPŁYWÓW MAFII
BONUS SKALUJĄCY (WPŁYWY) DLA WSZYSTKICH:
1 x
Awatar użytkownika
Kamiyo Ori
Posty: 1054
Rejestracja: 27 sty 2020, o 22:25
Wiek postaci: 18
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Drobnej budowy , nawet jak na jego wiek. Na głowie ma czupryne czarnych włosów, dość matowych i nie świecących się zbytnio, spiętych w kucyk rzemieniem.
Widoczny ekwipunek: Duża torba na pośladkach przyczepiona paskiem.
GG/Discord: deviler_
Multikonta: Rokudo Gaika

Re: Rework bonusów Mafii + mechanika wpływów

Post autor: Kamiyo Ori »

Pisałem już w poprzednim temacie odnośnie do Reworku mafii:

Bonus Ekibyo do wypraw po arty jest stanowczo za mocny, bo można tym sposobem łatwo zdobyć prawie nieosiągalne przedmioty z wypraw S, sprowadzając ich poziom do A.

O Akiyamie chyba już każdy się wypowiedział, jaka to ona jest za mocna.

Feniksy mają korzystać ze swoich infobrokerów i jeszcze Kruków? Wydawało mi się, że ci ostatni wypadali/mieli rework w planach. Swoją drogą chciałbym wiedzieć, jakie miałoby to praktyczne zastosowanie dla rozgrywki. Specjalne zlecenie też nie do końca jasne, czy tutaj ty zlecasz, czy odbierasz takie? Opis tego jest też bardzo nieprecyzyjny, mówiąc o "niższej cenie", "szybszym czasie wykonania" i "bardziej szczegółowymi informacjami na dany temat". Względem czego?

Personalnie wszystkie dodatkowe bonusy z mafii bym zrównał do ziemi, zostawiając tylko bonus w gotówce.

Wpływy w osadzie nawet mi się podobają, chociażbym uwzględnił również bonusy dla władz osady, a nie samych mafii. Wiem, że nie jest specjalnie dużo graczy z tej frakcji, ale kto wie w przyszłości.
0 x
PH | Ryō | KP | Notes
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4103
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Admin Ogólny
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Ruushi Fea

Re: Rework bonusów Mafii + mechanika wpływów

Post autor: Jawa »

Dlatego jest alternatywna propozycja gdzie po prostu mają PH przeciwnika z misji tej samej rangi
Akiyama nie została zmieniona, po prostu wzmocniłem resztę bonusów żeby były tak samo dobre
Plan (przynajmniej mój) jest taki że Kruki i Feniksy zostaną połączone w jedno
Tutaj ogarnę jakiś przykład tego jak by wyglądała informacja normalna vs informacje uzyskane z wykorzystaniem tego bonusu
Z jednej strony spoko, z drugiej chodzi o to że idąc do mafii pozbywasz się bonusów jakie niesie za sobą gra w klanie, więc te bonusy są po to żeby to wynagrodzić. Tak, zdaję sobie sprawę że granie Wyrzutkiem albo w Ryuzaku również zabiera te bonusy, jednak w swoim czasie, oni również dostaną jakieś swoje unikalne bonusy, ale na ten moment zajmuję się mafiami.
Tutaj również będzie dodany bonus dla graczy z Shigashi ale nie z mafii, jednak jeszcze nie został opisany, choć pomysł mam taki że będzie to obniżenie poziomu PH na wyprawie po UN albo kinjutsu z dziedziny ogólnodostępnej.
0 x
Arino
Postać porzucona
Posty: 561
Rejestracja: 1 lip 2021, o 20:48
Wiek postaci: 17
Ranga: Szpon, Kuro
Multikonta: Rimuru

Re: Rework bonusów Mafii + mechanika wpływów

Post autor: Arino »

Bonusy dla EKIBYO - Bardzo mi się podobają te bonusiki i aż mam ochotę sam stać się Tygryskiem ^.^ W końcu nie jest to tylko już typowo pod kasę mafia.
Bez wytłumaczenia jakie informacje są od Infobrokerów można uzyskać (Nie ukrywajmy, ten temat jest większy od przeszczepów i bardziej skomplikowany, bo nie wiadomo co taka wiedza może dać i nr.2 wiedzę na dane tematy można łatwo uzyskać na turniejach (Info potwierdzane od innych graczy oraz MG). Na ten moment dalej Feniksy są enigmatyczne co nie zachęca do rekrutacji do niej, o czym będzie później.


Bonus dla AKIYAMA - jest okej. To samo ale w miarę zbalansowane.

Trochę to skomplikowane, ale podoba mi się ^.^
Tylko znowu czy dałbyś radę dać przykłady? Czy to nie sprawi, iż mniej ludne mafie nie będą miały pod górkę? I spójrzmy też na to z innej strony, mamy takie dwie mafie po 1 osobie i jedną pełną graczy - gdzie dwóch to już wysokie rangi, jak się to ma do całości?

Co do bonusu dla Yoshida, dalej jest enigmatyczny i bez większych informacji na temat co daję informacje/infobrokerzy/specjalne zlecenia. Bazując na aktualnych danych mechanicznych, to jest to jednak najgorsza mafia. I jako iż jestem, też jedynym przedstawicielem tej mafii, najlepiej dla bezpieczeństwa mojej postaci w tym momencie opuścić ją, gdyż szansa na nowego gracza wynosi zaledwie 0,6 %. Zaokrąglając na 150 kont jedno wpadnie do Feniksów ^.^
0 x
Awatar użytkownika
Jinpachi
Postać porzucona
Posty: 94
Rejestracja: 29 paź 2021, o 10:06
Wiek postaci: 21
Multikonta: Mujin

Re: Rework bonusów Mafii + mechanika wpływów

Post autor: Jinpachi »

No generalnie to calkiem całkiem.

Smoki przeszczepowe mimo wielu głosów nie są znowu takie mocne. Możliwość wykonania przeszczepu sama w sobie jest okej, ale nadal musisz samodzielnie zdobyć materiały. I nadal masz 1/4 kosztów więcej. I nadal rozwijana dziedzina przeszczepowa jest droższa o 50%. Więc bonus ma wszystkie wady przeszczepu, po prostu nie musisz szukać do tego medyka.

W Tygrysach zdecydowanie bardziej podoba mi się opcja druga, czyli zrównanie poziomu przeciwnika na wyprawie do misji tej samej rangi. Nie jest to aż tak potężne, ale daje faktyczny bonus.

W Feniksach zdecydowanie przydałoby dokładne doprecyzowanie co i jak, to już mówione było.

Wydaje mi się że bonus oparty o możliwość pomocy NPC mógłby zostać nieco bardziej rozwinięty. Przykładowo w puli każdego byłoby kilka Kart Postaci NPC do wybrania i gracz mógłby sobie wziąć do pomocy jednego z nich raz na jakiś czas, może 3 miesiące. NPC u Ekibyo faktycznie mogliby mieć różne warianty ofensywne do jakiegoś progu PH. U Yoshidy umiejętności tropiące, przesłuchiwanie albo pomoc w zdobywaniu informacji (np. jakiś Aburame albo Dojutsu). Typowo szpiegowskie. A Akiyama umiejętności do polowania. Duchy, trucizny rozpisane, medycy. Tacy, którzy mogliby być użyteczni mafii w pozyskiwaniu przeszczepów, nawet do wykorzystywania przez samych graczy podczas zdobywania rzeczy do ich przeszczepów.
2 x
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1085
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: Rework bonusów Mafii + mechanika wpływów

Post autor: Souei »

Odwołam się do pierwszego posta tylko, więc pewnie powtórzę się z niektórymi, którzy już wyrazili tutaj swoją opinię.
Te dwa zapisy wciąż są bardzo niejasne. Ułatwianie zdobywania sławy w starym systemie miało jeszcze jakiś sens bo mieliśmy jakieś miarodajne wskaźniki, natomiast gdy system jest w pełni uznaniowy, to nie wiadomo za bardzo na czym miałoby to polegać. Nie wiem czy w ogóle ułatwianie zdobywania sławy jest członkom mafii potrzebne, bo moim zdaniem nie ma to w sumie fabularnego uzasadnienia. O wiele szybciej sławę zdobędzie klanowicz wykonujący misję dla klanu o których można mówić publicznie bez żadnych zahamowań, niż mafiozo robiący mafijne robótki, a jednak to ten drugi dostaje bonus.

Co do kierowania NPC, to przy reworku wypadałoby to jakoś uściślić albo też z tego zrezygnować. Nie wiem, czy to ma być rzeczywiście pomoc taka jak najemnicy z towarów luksusowych, czy tylko fabularny fluff, że możemy rozkazać coś NPCtowi, jeśli MG nam takiego podsunie w trakcie wykonywania misji. Nie widzi mi się wprowadzanie mechaniki mafijnych pomocników, bo za dużo byłoby już tych systemów, więc może lepiej byłoby iść w kierunku fabularnego fluffu, tylko klarowniej to napisać.

BONUSY:

Ekibyo: Dobrze by było, żeby obniżka rangi obejmowała tylko wyprawy do A włącznie, bez obniżania rangi wypraw S na A. To samo powinno dotyczyć zrównania PH na wyprawie do tych na misji - też z wyłączeniem wypraw S. Silniejszy jest oczywiście pierwszy wariant czyli obniżenie rangi i nawet pokusiłbym się o zdecydowanie się na niego.

YOSHIDA: Na pewno musicie się dogadać między sobą co w końcu będzie z tymi Krukami, bo uwzględnianie ich przy reworku wprowadza dezinformację i chyba niepotrzebne zamieszanie. Ogólnie infobrokerzy zostali stworzeni głównie do namierzania poszukiwanych postaci i artefaktów już zdobytych przez kogoś innego. Bardzo potężne narzędzie, ale dla kogoś, kto lubi bawić się w PvP. Przy grze PvE, która dotyczy wszystkich, a nie tylko niewielkiej części graczy, infobrokerzy nie mają zastosowania, więc promocyjne zlecenie też tutaj nikogo nie zachęci, jeśli nie będzie na co go wystawić. Uważam, że ten bonus można by jakoś zreworkować. Od siebie mogę zaproponować (kryteria zostają, czyli PH i ranga):
  • Postać otrzymuje wiedzę o klanach z wybranej przez siebie prowincji (startową czy bardziej szczegółową, zostawiam do decyzji)
  • Postać otrzymuje szczegółową wiedzę na temat jednej postaci gracza, którą spotkał w przeszłości albo ma sławę globalną (ranga, bilans misji, stosunek klanu, charakterystyczne umiejętności - bez podania statów czy poziomów dziedzin z tyłka)
  • Postać otrzymuje wiedzę o technikach zakazanych wybranej, nieklanowej dziedziny.
Takie moim zdaniem bardziej przydadzą się do PvE (może z wyjątkiem drugiej, która jest tricky i powinna zostać uzasadniona fabularnie, więc ku tej najmniej bym się skłaniał).

AKIYAMA: Spoko, akiyama zawsze na propsie, nie trzeba lurować tutaj graczy bo i tak się garną.

MECHANIKA WPŁYWÓW: Trochę przekombinowana jak na moje, ale tak na szybko to nie mam do niej żadnych uproszczeń, więc też nie będę się upierał pod warunkiem, że ktoś będzie tego pilnował. Trochę boję się tego że wpływy za szybko się wyrównują. Jedna pora roku to u nas 1,5 miesiąca. Granie normalnym tempem bez spamowania to powiedzmy dwie misje B przy dobrych wiatrach. To co zyskamy w takich misjach zostanie w międzyczasie zjedzone przez upływający czas. Bardzo trudno będzie zrobić różnicę (może i o to chodzi, ale gdy gracze nie będą mieli realnego wpływu przez taki zawyżony próg, to też nie będzie w porządku).

Na koniec kolejny raz gorący apel, aby ktoś poświęcił to 10 minut na przeczytanie historii mafijnych rodzin i dopasował w końcu te ich silne strony i obszary zainteresowań do tego co mają wpisane, albo pozmieniał te historie tak, żeby to miało ręce i nogi.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Moderator
Posty: 801
Rejestracja: 7 maja 2020, o 00:34
Wiek postaci: 100
Ranga: Spellcaster/Effect
GG/Discord: Wolfig#2761
Multikonta: Mujin, Jinpachi
Aktualna postać: Mujin, Jinpachi

Re: Rework bonusów Mafii + mechanika wpływów

Post autor: Moderator Techniczny »

Do propozycji Tamakiego się nie odnoszę, bo odniosłem się innymi drogami i to widnieje jako propozycje po znaku /

Osobiście natomiast uważam, że system wpływów może być całkiem fajny, choć... Kto będzie tego pilnował? To moje takie główne pytanie, bo na inne już odpowiedzi uzyskałem.

Skoro już każdy się wypowiada i wpadają nawet inne pomysły, to ja też zdecydowałem podzielić się swoim, bo czemu nie.
Moja propozycja — właściwie dosyć luźna i w żadnym wypadku niewiążąca zakrawa nieco o to, o czym wspominał Kamiyo w swoim poście. Generalnie z mojej perspektywy obecny system nie oferuje możliwości, by w miarę równo nagrodzić członkostwo we wszystkich trzech rodzinach. Głównie z tego względu, że niektórzy mają tę dziwną wizję dostania przeszczepu, która najpewniej się nie ziści bez zabijania graczy a oferta, jaką mają feniksy, jest niezwykle... Biedna, bo do czego ta wiedza? Seinar dobrze podsumował temat i myślę, że bez dostatecznego rozwinięcia wiedzy, zdobywania jej i korzyści z niej — nie ma za bardzo bytu taka "pomoc". Tym bardziej że uzyskiwanie wiedzy o graczach do polowań jest wręcz... Jakby to ująć nieprzyjemna? Możliwość zdobycia artefaktu to fajna sprawa, jest natomiast jeden problem. W przeciwieństwie do "potencjalnego" przeszczepu są one limitowane i nie dziwiłbym się gdyby patrząc na listę obecnych przedmiotów, zwyczajnie po pół roku ich zabrakło (zwłaszcza w wariancie obniżenia wyprawy)

Uważam, że na obecną chwilę najlepiej by było zróżnicować korzyści każdego z tych trzech (a właściwie czterech ugrupowań) tylko fabularnie.
Każda z tych korzyści jest OBECNIE trudna do odzwierciedlenia w tych trzech grupach (czterech), a jeszcze pojawia się nam kwestia klanów, które również zbyt wiele nie oferują i czy tylko takimi korzyściami powinni kierować się gracze, idąc do mafii? Myślę, że nie.

Nie chcę za bardzo naruszać zaproponowanego systemu wpływów, bo dla mnie nie ma on większego znaczenia, dlatego postaram się go nie naruszać w swojej propozycji.
Moja propozycja Ekibyo, Yoshida, Akiyama
Komentarz do swojej propozycji i noty końcoweNie decydowałem się na wylistowanie tutaj takich bonusów jak zdobywanie sławy czy też rozwinięcie fabuły postaci, bo to można dostać po prostu wszędzie i nie wydaje mi się, że powinniśmy to nawet zawierać.

Teraz się odniosę do swojej propozycji. Wychodzę z założenia, że zdobycie czegoś dla gracza jest w kompetencjach KAŻDEJ z mafii, każda zrobi to rzecz jasna inaczej, na swój sposób i będzie to miało jakieś odbicie w świecie, o czym należy po prostu pamiętać. Nigdy nie byłem fanem jednorazowego bonusu i zwyczajnie wydaje mi się, że członkostwo w grupach powinno oferować bonusy zawsze.

Skąd wzięło się u mnie zwiększenie wymagań, by skorzystać z oferty rodzin? Otóż z tego względu, że klany otrzymują swoje faktyczne korzyści dopiero po uzyskaniu rangi Sentokiego (a co za tym idzie zwoje z technikami, a czasami jeszcze trzeba popracować). Kwestie wymogów PH zawsze można jakoś tam dograć i nie powinien to być wielki problem w mafiach.

Niezależnie już od mechaniki wpływów czy nie -> Zyski mafijne za misje powinny się skalować z nimi jeśli taka mechanika ujrzy światło dzienne. (a jeśli nie to wchodzisz na sztywno tak jak napisałem)

Teraz tak — wiem, że nie ma to zbyt wielkiego znaczenia obecnie, ale uważam, że mafie powinny się od siebie diabelnie różnić. Ich historie pokazują różnice, ale generalnie zasady są, prawie że takie same różnice głównie się rysują poprzez to, że Akiyama ma te przeszczepy i zwyczajnie często pojawia się ten background na misjach.

Myślę, że każda mafia powinna oferować inny rodzaj rozgrywki i powinno to być zawarte w opisie ugrupowań (można to naprawdę zawrzeć gdzieś poniżej historii) i przede wszystkim faktycznie brane pod uwagę. Yoshida jak najbardziej powinna zostać organizacją szpiegów i zabójców, to świetny motyw, by posunąć ich nieco bardziej w wizerunek tego standardowego ninjy, który skrada się po dachach i zabija niepostrzeżenie swój cel, albo zwyczajnie podsłuchuje kogoś, by zyskać informacje czy zdobywa jakiś istotny przedmiot? Może za grę "w ramach" reprezentowania podejścia mafii powinno się dostawać jakiś bonus? (może tylko wtedy powinien występować ten z kasą?)

Z drugiej strony mamy Akiyamę, która reprezentuje tą najbardziej brutalną stronę. Porwania, krzywda, ból, strach. Technologia, eksperymenty. - O dziwo uważam, że to również oni powinni zajmować się narkotykami, a przynajmniej tymi nowymi, eksperymentalnymi, które sami tworzą.

Ekibyo — Trzecia strona medalu, która mogłaby reprezentować coś na miarę standardowej, wydawałoby się — brutalnej, ale jednak umiarkowanej w swoich działaniach grupy. Wymuszenia, pobicia, czerpanie zysków z biznesów, handel (co akurat jest u nich opisane) no i co najważniejsze. ZASADY. Zasady, jakich na pewno nie będzie przestrzegać Akiyama czy Yoshida. O dziwo pokusiłbym się o stwierdzenie, że to oni również powinni mieć "najlepsze" stosunki z władzami Shigashi spośród trzech rodzin. (ale wiadomo, to dalej mafia)

Z jakiegoś powodu właśnie opis Ekibyo przypomina mi najbardziej taką klasyczną rodzinę mafijną i szkoda, że wszystkie te trzy mafie generalnie to się zlewają i metodami i ofertą misji, jakie się u nich robi.


Finalnie — od strony fabularnej uważam, że każda z mafii powinna zostać przejaskrawiona w jakimś kierunku. Zarówno opisem jak i regułami.

A co do bonusów — kto wie, czy w przyszłości nie będzie większych możliwości, by coś tutaj zadziałać jakoś sensownie.

0 x
Awatar użytkownika
Mujin
Postać porzucona
Posty: 1143
Rejestracja: 1 paź 2019, o 22:14
Wiek postaci: 34
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Wysoki (197cm). Kobieca uroda i długie włosy ukryte pod czapką. Wątłej, niepozornej budowy. Maska na twarzy. Bandaże na rękach. Kurta, workowate spodnie, czapka z niewielkim daszkiem. Wszystko w ciemnozielonym kolorze. Lekkie buty ninja.
Widoczny ekwipunek: Duża torba przy prawym boku, duży zwój na plecach, po bukłaku przy pasie, ręce obwinięte bandażami
GG/Discord: Wolfig#2761

Re: Rework bonusów Mafii + mechanika wpływów

Post autor: Mujin »

A to że rangi są tak samo nazwane w dwóch mafiach to nie rozumiem problemu chyba.

Nie podoba mi się zrównanie wszystkich mafii pod względem bonusowym. Skoro mają się od siebie tak drastycznie różnić w ramach fabuły to dlaczego mają oferować swoim graczom dokładnie to samo? Jeśli załóżmy ktoś chce grać bardziej cichociemnymi Feniksami to dlaczego ma mieć mechanicznie to samo, co oparte na czystym zwyrolstwie Smoki?
Samo wynagrodzenie pieniężne dodatkowe też nic nie ma na przykład Taiuserom, którzy nie mają nieskończonej potrzeby gotówki jak załóżmy medycy. Albo Ayatsuri. Albo inni ninja. Żaden bonus i żadne wynagrodzenie nie jest sobie równe bo to każdy z graczy z innym buildem inaczej podejdzie do tego, co dla niego się opłaca. Zatem jestem przeciwny temu, by zmieniać wynagrodzenia wszystkim mafiom na umiarkowanie użyteczne, zamiast konkretnie użytecznych dla konkretnych graczy + ogólne.
0 x
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Moderator
Posty: 801
Rejestracja: 7 maja 2020, o 00:34
Wiek postaci: 100
Ranga: Spellcaster/Effect
GG/Discord: Wolfig#2761
Multikonta: Mujin, Jinpachi
Aktualna postać: Mujin, Jinpachi

Re: Rework bonusów Mafii + mechanika wpływów

Post autor: Moderator Techniczny »

jest to bonus na tyle ogólny i na tyle szeroki, że jeden gracz będzie mógł z niego skorzystać w jeden a drugi w inny sposób. - nie każdy gracz w mafii powinien grać i reprezentować tylko jeden sposób rozgrywki lub dążyć do tego samego
Dzisiaj owszem i dzisiaj tego raczej nikt nie zmieni bo zwyczajnie nie wszyscy mają na co wydawać pieniądze — zamysł jest jednak taki, by każdy miał okazje do wydawania pieniędzy, lecz nie dotyczy to już bezpośrednio tematu mafii ani oferowanych bonusów.

Też nie do końca fajne jest to, że obecnie bonusy mafijne sprawiły, że tylko jedna mafia jest grana a reszta nie.
0 x
Awatar użytkownika
Mujin
Postać porzucona
Posty: 1143
Rejestracja: 1 paź 2019, o 22:14
Wiek postaci: 34
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Wysoki (197cm). Kobieca uroda i długie włosy ukryte pod czapką. Wątłej, niepozornej budowy. Maska na twarzy. Bandaże na rękach. Kurta, workowate spodnie, czapka z niewielkim daszkiem. Wszystko w ciemnozielonym kolorze. Lekkie buty ninja.
Widoczny ekwipunek: Duża torba przy prawym boku, duży zwój na plecach, po bukłaku przy pasie, ręce obwinięte bandażami
GG/Discord: Wolfig#2761

Re: Rework bonusów Mafii + mechanika wpływów

Post autor: Mujin »

Tak, ale wyjątkowo mało zróżnicowany. Jeśli sprowadzić wszystkie mafie do dokładnie tego samego, to jedyną różnicą będą korzyści czysto fabularne. Co do tej pory stało w sprzeczności do mafii, bo zostały właśnie stworzone z myślą, że każda specjalizuje się w czym innym i oferuje co innego. To, że zbalansowanie ogólnej przydatności wszystkich trzech mafii jest trudne, nie znaczy by sprowadzać je do tego samego. Ostatecznie gracze mogą mieć za dużo forsy i bonus przestanie mieć jakiekolwiek znaczenie, bo będą mieli wszystko czego potrzebują.
No skoro nie dotyczy to ani bezpośrednio mafii ani oferowanych bonusów to dlaczego mamy sprowadzać mafie konkretnie pod ideę "każdy dostaje trochę więcej pieniędzy"?

Oczywiście, że nie jest fajne. Ale to już kwestia tego, że pozostałe dwa bonusy nie są tak atrakcyjne jak "brak fabularnej konieczności znalezienia medyka do przeszczepu". Nad tym trzeba podłubać, by każdy był korzystny na swój sposób. Przeszczepy u Smoków są już dobrze zrobione, no może poza samym faktem, że przeszczepy ssą. Lżejsze wyprawy do rangi A dla Tygrysów dają ogólne bonusy dla każdego buildu i postaci, pasując do konceptu mafii "ogólnej". A informacje? To trzeba coś z tym zrobić, no co ja mam powiedzieć. Możliwość zdobywania wiedzy i słabości innych klanów za pieniądze? Informacje szczegółowe o postaci graczy? To trzeba rozpisać i nad tym przysiąść by było faktycznie sensowne. Ale no, to wymaga pracy. Może dać im możliwość kupowania trucizn? Opcji jest dużo ale trzeba temu wysiłek poświęcić.

Dodatkowo unikalne NPC do wynajęcia przez każdego z mafii na odpowiedniej randze, ze specjalizacjami dostosowanymi do specjalizacji mafii i mamy coś całkiem sensownego. A przede wszystkim - mafie diametralnie się od siebie różnią. Nie tylko fabularnie, ale też mechanicznie.

Może też dać dodatkowe możliwości wymiany pieniędzy na coś? Coś jak Towary Luksusowe, ale dla mafii?

Finalna konkluzja: Zrównanie mafii do siebie i zaniechanie unikalnych bonusów jest rozwiązaniem leniwym, pozbawionym polotu i ostatecznie gracze już w mafii zostaną zrobieni w ciula.
0 x
Awatar użytkownika
Kamiyo Ori
Posty: 1054
Rejestracja: 27 sty 2020, o 22:25
Wiek postaci: 18
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Drobnej budowy , nawet jak na jego wiek. Na głowie ma czupryne czarnych włosów, dość matowych i nie świecących się zbytnio, spiętych w kucyk rzemieniem.
Widoczny ekwipunek: Duża torba na pośladkach przyczepiona paskiem.
GG/Discord: deviler_
Multikonta: Rokudo Gaika

Re: Rework bonusów Mafii + mechanika wpływów

Post autor: Kamiyo Ori »

@Pomysł Kabukiego i komentarze Mujina:
Rozwiązanie może i leniwe, ale patrząc na inne organizacje i klany, których jedyny bonus to dostęp do zakazanych technik przy osiągnięciu specjalnej rangi, to i tak gracze wychodzą na plus. Jak napisałem wyżej, zróżnicowanie mafii powinno wynikać przede wszystkim z fabuły prowadzonej z nią, a nie bonusów i bajerów.

Jak już wcześniej pisałem, to odebrałbym wszystkie bonusy, poza kasą, która może być tym powodem fabularnym, dlaczego niektórzy gracze chcą dołączyć do organizacji przestępczych. Ten 10% bonusik do wypraw, który jest tak naprawdę zmianą z +20% do PH przeciwnika na +10% nie jest jednak taki przesadzony jak poprzednie propozycje, ale ma znaczenie, zwłaszcza na tych wyższych pułapach, gdzie liczba PH przeciwników zaczyna być bardzo wysoka. Jakiś boost jest, ale wciąż mamy różnicę pomiędzy wyprawą, a zwykła misją.

Kwestii przydatności gotówki dla taiuserów nie skomentuje, bo to nie na to temat. <catnotfun>

Podsumowując: pomysł Kabukiego na plus, a EWENTUALNE dodatkowe bonusy powinny być załatwiane drogą fabularną

@Jawa
Jest lepiej, ale obie opcje uważam za zbyt mocne, zwłaszcza, że na tych wyższych poziomach +20% to bardzo dużo punktów.
Ciekawi mnie jak to widzi Hoszi, bo jako wcześniej zainteresowany graniem w Krukach nie specjalnie chciałbym być częścią mafii :)
Czekam zatem na aktualizację pomysłu, o to uzupełnioną :)

Bonusy w klanie, to dostęp do zakazanych klanówek, tak? Jak dla mnie nie jest to równe tym kwestiom z przeszczepami, obniżeniem rangi wyprawy albo cokolwiek to jest u Yoshidów (chociaż tutaj chyba bym się najdłużej zastanawiał).

Ogólnie jestem przeciwnikiem obniżania progów trudności przy wyprawach w ramach "rekompensaty" za graniem jakąś konkretną grupą. Wydaje mi sie, że jest na tyle dużo miejsc we wszystkich klanach, szczepach i organizacjach, że gracze sami doskonale wiedza co wybierają i jakie mogą być skutki grania w tej czy innej grupie. Jeśli zaś bez bonusu wyprawy są za trudne, czy wręcz niewykonalne, to może pora zaorać i zasiać na nowo system wypraw?
1 x
PH | Ryō | KP | Notes
Arino
Postać porzucona
Posty: 561
Rejestracja: 1 lip 2021, o 20:48
Wiek postaci: 17
Ranga: Szpon, Kuro
Multikonta: Rimuru

Re: Rework bonusów Mafii + mechanika wpływów

Post autor: Arino »

Dokonałem małych wyliczeń i nie są one aż tak zachęcające jak można było wierzyć na początku O.o
Po pierwsze aktualny stan aktywnych graczy w mafiach (Liczę tylko graczy aktywnych - nie tych co mają rangę, bo wtedy otrzymamy jeszcze gorsze liczby) jest na niekorzyść innych niż Akiyamczycy.

Dla łatwości przewidywań głównych wybrałem Misję C (Choć na ten moment pewnie 70 % stanu mafijnego wykonuje D). Dla celów założeń nie obliczam czegoś takiego jak aktywność gracza, bo wtedy mimo wszystko przewaga jest dalej po stronie "najlepszego bonusu" Akiyamy.

Klik

W ciągu dwóch lat fabularnych Akiyama praktycznie wyzeruje inne mafie, zyskując wielką wręcz potęgę, co z kolei sprawi, iż tym bardziej gracze będą do niej ciągnąć. W kalkulacjach nie uwzględniłem czynnika Aktywność graczy gdyż ten zwyczajowo będzie po stronie liczniejszej mafii, więc nie ważne nawet jak będą się starać Miasto i pozostałe dwie mafie, nie zdołają zyskiwać wpływów, a ich jedyną opcją będzie ciągłe atakowanie Akiyamy.

Chyba, że coś poknociłem w wyliczeniach (Np. nie zabierając co porę roku Akiyamie -6). W kalkulacji nie ma też ograniczenia wpływów względem misji - łatwiej wszystko liczyć na 2. Można sobie sprawdzić Drugi arkusz, gdzie są misje B, jeszcze z ciekawości zrobiony, ale no tam już szybciej dochodzi do 0 dla reszty. Choć wiadomo, Akiyama nie dałaby rady bo ograniczenie wpływów, ale mając pewne środki byliby w stanie robić misję A najsilniejsi.
1 x
Arino
Postać porzucona
Posty: 561
Rejestracja: 1 lip 2021, o 20:48
Wiek postaci: 17
Ranga: Szpon, Kuro
Multikonta: Rimuru

Re: Rework bonusów Mafii + mechanika wpływów

Post autor: Arino »

Dobra, mając teraz też więcej wiedzy na temat nadchodzących zmian, można wszystko zobaczyć w całkowicie innym świetle. Zacznę tutaj od propozycji Kabuki, która zrównuje wszystkie bonusy mafijne do jednego. Różnicą dla mafii ma stanowić właśnie nie bonus, ale tło mafii. Sposób działania by się wtedy by się też powinien różnić. Szkoda iż Jawa nie podał tego o czym rozmawialiśmy czyli ukazaniem sposób zleceń z różnych mafii, bo to jest według mnie ważny punkt różnicy między mafiami.

Byłoby to dobre rozwiązanie, jednak wraz z systemem wpływów, który był ukazany w poprzednim poście, jeszcze bardziej wzrośnie potęga Akiyamy w liczbie graczy (Chyba, że ten wyceluje w tło historyczne Mafii, jak na ten przykład ostatni gracz z Yoshida dołączając do aktualnie Mafii, która nie ma żadnego bonusu no może po za -200 ph przeciwnika na Wyprawie po wiedzę).

Z tymi NPC to kwestia też bardzo kłopotliwa, bo nikt nie wie jak to robić, ja teraz w sumie będę chciał wkrótce uzyskać ich pod sobą(Stare bonusy to w końcu oferują) i zostanie kwestia jak do tego będzie pochodził prowadzący? Kontrolowanie NPC jako główny bonus, niezbyt mi się widzi z tego względu iż to nie ma żadnej mechaniki. Biorąc na ten przykład, iż dostajemy NPC od Prowadzącego, który ma nam pomagać to tworzy dodatkową postać, którą w tle najpewniej zajmie się pewnie jakimś kolejnym przeciwnikiem stojącym nam na drodze.

I teraz skierujmy się do działania różnego mafii, a przede wszystkim na forum nie zadziała sposób Yoshida. Z dwóch powodów. Pierwsze - misje zmuszają nad do walki z przeciwnikiem. Ma być walka i koniec(Próbowałem 2 razy uniknąć walki na Misjach C, dwie porażki, choć w drugiej wpadłem w pułapkę, więc nie ma w tym nic dziwnego iż się nie udało) . Dwa - system przekradania się i ukrywania przy pomocy Jutsu jest ograniczony. Sensorzy > Ninja. A to zmuszałoby do walki, osobę z buildem do skradania się - czyli postać z UN Duch, najpewniej też skoro szpieg to pewnie Suiton(Krycie się w kałużach) oraz Genjutsu (Świetne do krycia swojego istnienia). Nie wspominam tutaj o klanach, bo to już tworzyłoby bardzo wybredne towarzystwo w Yoshidzie.

Czy mam jakiś pomysł jak to rozwiązać? Nie, ale rozwiązanie Jawy jest najbliższe poprawnemu (Nie perfekcyjnemu). Zgadzam się jednak z Kamiyo co do bonusu Ekibyo. Obniżenie rangi wyprawy to zbyt wielki bonus, ale zrównanie PH przeciwnika do tego co ma na normalnej misji, już takowym nie jest. (Czyli Wyprawa A z Ph przeciwnika równej tej na Misji Rangi A).

Co do wiedzy, to jest dalej brak informacji o Zleceniu specjalnym, dlatego propozycja Souei'a wydaje dożo lepsza.
0 x
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Moderator
Posty: 801
Rejestracja: 7 maja 2020, o 00:34
Wiek postaci: 100
Ranga: Spellcaster/Effect
GG/Discord: Wolfig#2761
Multikonta: Mujin, Jinpachi
Aktualna postać: Mujin, Jinpachi

Re: Rework bonusów Mafii + mechanika wpływów

Post autor: Moderator Techniczny »

Obecnie nie ma wymogu odbycia walki na misji jeżeli rzeczywiście jest to rozegrane sensownie. ( o ile się orientuje)
0 x
Arino
Postać porzucona
Posty: 561
Rejestracja: 1 lip 2021, o 20:48
Wiek postaci: 17
Ranga: Szpon, Kuro
Multikonta: Rimuru

Re: Rework bonusów Mafii + mechanika wpływów

Post autor: Arino »

Jest, ale bardzo trudno do tego doprowadzić i jest to prawie ukryty tam zapis, o którym się zwyczajowo nie pamięta :) i tak jak pisałem, dwa razy dążyłem do tego (raz uważałam iż przeciwnik powinien nie chcieć walczyć, a raczej pracodawca tego kolesia wstrzymać walkę)
0 x
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomysły”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości